Gå til innhold

Er det slik jenter kler seg nå til dags?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke vanlig stil i dagens samfunn som du sier. De fleste normale jenter går ikke slik, og har ikke et så sykt behov for oppmerksomhet som hun har. Men hun er bare 14 da, hun lærer nok om en stund.

Anonymous poster hash: d4e2e...eb0

16 mener jeg*

Anonymous poster hash: d4e2e...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud! HVORFOR plager dette dere? Det er ingen foreldre som kommer igjennom med å fortelle sin 16 år gamle jente hva hun skal gå med! Greit nok at man kan si sin mening, men en 16 år gammel jente går med det hun vill uansett hva foreldrene sier. Alle 16 år gamle jenter, uansett om de var 16 på 50-tallet eller nå, går med det de selv føler for!

At damer i 40 åra går med tights er så stygt som man kan få det til å bli, men tror du en mor hadde hørt på sin 16 år gamle datter om hun hadde sagt til moren at hun ikke kan gå med det fordi det er stygt? Det tror nemlig ikke jeg!

Alle velger selv å gå med det de vil, og nå er det ikke sånn at man ber om å bli voldtatt ved å gå i kjoler som viser ben. Det er absolutt INGEN som ber om å bli voldtatt uansett om man går naken eller i grilldress.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å bruke tiden sin på å kritisere en 16 år gammel jente på nettet! Dette er faktisk nettmobbing dere driver med, og dere bidrar vel ikke akkurat til å gjøre Kristine mer selvsikker.. Tenk på hvor gode forbilder dere er for barna/deres fremtidige barn som mobber folk på nett! Hadde dere syntes det hadde vært helt greit om deres barn mobbet noen andre på nett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gensere som er lengre enn den der...



Anonymous poster hash: bf338...408
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt sjokk av denne bloggeren og hva hun hadde på seg på julaften med familien! Hadde jeg tropper opp i noe sånt hadde jeg blitt sendt rett på rommet for å skifte, det er helt sikkert. Syntes hun ikke det er flaut å blotte seg sånn foran sine foreldre?

http://krisssy.blogg.no/1388091318_some_pictures.html

Anonymous poster hash: b66b2...40e

Haha, det hadde aldri jeg gått med på julaften foran familien. Men jeg har sett verre da.

Anonymous poster hash: f0cc0...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vl vel, her er et lite utdrag fra innlegget hennes om Kvinneguiden: http://krisssy.blogg.no/1389210035_just_the_regular.html

"..Forumet på kvinneguiden er seriøst det mest vittige øynene mine har vært utsatt for gjennom mine snart 17 år her på jorda. Fikk tilsendt link til dette forumet som inneholder hele 6 sider med kvinner i midtlivskrisen som sitter og synser om meg og familien min <3 <3 Trodde jeg var var så uinteressant som man kan få det, men der tok jeg visst feil."

Kristine, skjønner at du ikke synes det er morsomt å bli eksponert på kvinneguiden og bli kalt det ene og det andre. Men ærlig talt, du eksponerer deg selv så til de grader på bloggen din, du kjøper deg shorts som stopper midt på ræva og av og til over, i et juleselskap drar du på deg en kjole som like godt kunne vært en topp. Og joda, noen har kanskje gått litt langt, som vanlig på nettforum, men får ikke deg til å fremstå som spesielt moden eller seriøs som skriver " .. med kvinner i midtlivskrisen..". Meget saklig er du.



Anonymous poster hash: 942d5...723
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å bruke tiden sin på å kritisere en 16 år gammel jente på nettet! Dette er faktisk nettmobbing dere driver med, og dere bidrar vel ikke akkurat til å gjøre Kristine mer selvsikker.. Tenk på hvor gode forbilder dere er for barna/deres fremtidige barn som mobber folk på nett! Hadde dere syntes det hadde vært helt greit om deres barn mobbet noen andre på nett?

Nei, vet du hva, er jobben vår å gjøre Kristine mer selvsikker??? Hun har en blogg hvor hun eksponerer seg noe så til de grader og viser seg frem, tviler på at det er selvsikkerhet hun trenger - i så fall burde der være selvsikkerhet som ikke er basert på å vise så mye hud som mulig.

Saken er at min 14 år gamle niese har bloggere som Kristine som forbilder og kopierer klesstilen uten å ane hvilke signaler hun sender ut. Det skremmer meg, og det må da jammen være greit å lufte tanker rundt stilen til Kristine? Det er helt åpenbart at hun ter seg og kler seg på en måte som er helt uakseptabel for en del folk.

Anonymous poster hash: e81d1...17c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere sitter seriøst og hakker på ei jente som er 16 år gammel.

Husker ikke dere hvordan man oppførte seg når man var 16? Og tydeligvis er det disse klesstilene som er sett på som sexy og fint for tida, hun følger vel bare med på det. Typisk Instagram-stil.

Hun må da få lov til å kle seg slik hun vil uten at en haug med andre kvinnfolk skal kritisere henne?



Anonymous poster hash: 55ae6...915
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sitter seriøst og hakker på ei jente som er 16 år gammel.

Husker ikke dere hvordan man oppførte seg når man var 16? Og tydeligvis er det disse klesstilene som er sett på som sexy og fint for tida, hun følger vel bare med på det. Typisk Instagram-stil.

Hun må da få lov til å kle seg slik hun vil uten at en haug med andre kvinnfolk skal kritisere henne?

Anonymous poster hash: 55ae6...915

Eh nei. Hun er gammel nok til å ha en blogg, så da er hun vel også gammel nok til å tåle at folk snakker om det hun blogger om.

Anonymous poster hash: e81d1...17c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du alderen på de som har svart her?

Mitt inntrykk er at mange er unge selv.

Jada, vi er unge bare en gang.

Dagens mote er forskjellige ting, som det har vært til alle tider. Ingen er nødt til å følge det man kanskje ikke liker selv.

Anonymous poster hash: 26033...b45

Ville kalt deg voksen hvis du har vippet 18 år, siden du da er etter norsk lov myndig og burde bli ganske vettu i hodet.

Anonymous poster hash: 67a6a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde jeg gått kledd sånn når jeg var 16 hadde min mor enten bedt meg skifte eller ta på meg en 100 denier sort strømpebukse. Min mor lærte meg også forøvrig at det er greit så lenge du dekker rumpa, men da må du bruke mørke og tette strømpebukser til, samt ikke flashe for mye pupp. Og shortser som ser ut som truser har i grunn aldri vært pent eller fint... Uansett, hvem har vel ikke vært 16 og følt seg som 22 i denne tråden? Noen gikk kledd sånn og noen (meg selv inkludert) var metal/goth med bare sorte klær (ehem, fortsatt sorte klær for min del, men med mer innslag av andre farger nå da i det minste :sjenert: )

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva, er jobben vår å gjøre Kristine mer selvsikker??? Hun har en blogg hvor hun eksponerer seg noe så til de grader og viser seg frem, tviler på at det er selvsikkerhet hun trenger - i så fall burde der være selvsikkerhet som ikke er basert på å vise så mye hud som mulig.

Saken er at min 14 år gamle niese har bloggere som Kristine som forbilder og kopierer klesstilen uten å ane hvilke signaler hun sender ut. Det skremmer meg, og det må da jammen være greit å lufte tanker rundt stilen til Kristine? Det er helt åpenbart at hun ter seg og kler seg på en måte som er helt uakseptabel for en del folk.

Anonymous poster hash: e81d1...17c

Har ikke sagt at deres jobb er å gjøre Kristine mer selvsikker, men den er jo heller ikke å bryte henne ned! Og da kan vel dere få si til din niese at hun ikke kan gå sånn da, men det er jo ikke vits å slenge dritt om Kristine på nettet fordet?

Du kan ha din mening om ting og foreldrene til Kristine kan ha sin. Jeg er nesten 100% sikker på at foreldrene hennes hadde hatt meninger om din niese som du hadde vært uenig i! Sånn er bare verden! Alle kan jo ikke være enige om hvordan en skal kle seg eller hvordan bilder en skal legge ut! Og foreldrene hennes mener nok at det absolutt ikke er greit å mobbe en 16 år gammel jente på nettet, men dere mener jo tydeligvis at det er helt greit! Hva tror du niesen din plukker opp av det da? Jo, da tror hun det er greit å mobbe andre!

Det hjelper absolutt ingen at dere sitter her og skriver dritt om Kristine, og jeg tror nok ikke akkurat at hun slutter å gå med klær som hun selv liker bare fordi dere grettne kjærringer har deres meninger om hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes at dette bildet såg litt rart ut :P

Jeg antar at det er moren (?) til høyre med verdens mest ubehagelige smilet, og søsteren som jeg ikke helt forstår gir kameramannen et litt creepy blikk?



Anonymous poster hash: 9742a...408
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at deres jobb er å gjøre Kristine mer selvsikker, men den er jo heller ikke å bryte henne ned! Og da kan vel dere få si til din niese at hun ikke kan gå sånn da, men det er jo ikke vits å slenge dritt om Kristine på nettet fordet?

Du kan ha din mening om ting og foreldrene til Kristine kan ha sin. Jeg er nesten 100% sikker på at foreldrene hennes hadde hatt meninger om din niese som du hadde vært uenig i! Sånn er bare verden! Alle kan jo ikke være enige om hvordan en skal kle seg eller hvordan bilder en skal legge ut! Og foreldrene hennes mener nok at det absolutt ikke er greit å mobbe en 16 år gammel jente på nettet, men dere mener jo tydeligvis at det er helt greit! Hva tror du niesen din plukker opp av det da? Jo, da tror hun det er greit å mobbe andre!

Det hjelper absolutt ingen at dere sitter her og skriver dritt om Kristine, og jeg tror nok ikke akkurat at hun slutter å gå med klær som hun selv liker bare fordi dere grettne kjærringer har deres meninger om hun.

Men nå er det forskjell på å skrive dritt, og å komme med kritikk. Det er ikke fint å skrive at hun er stygg, for det fortjener ingen på nett. Kristine er (fra det jeg har sett på bloggen) en veldig pen jente, men at hun går lettkledd er et faktum. Det er ikke pent å se ut som at hun har glemt å kle på seg en underdel, og når man lever av en rosablogg, må det kunne være lov å diskutere klesvalget hennes.

Anonymous poster hash: 82276...968

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Norge har blitt et land med mye white trash....det er sikkert og visst...

Godt det finnes jenter som deg og flere andre her, som løfter opp og kan kle seg bedre :rolleyes:

Synes kjolen var kjempelekker selv om min personlige mening er at den var i korteste laget. Men jentene må da få kle seg slik de vil uten at andre skal kalle de trash, tacky osv!

Både jeg og datteren min kledde oss i korte , tighte kjoler, selv om de ikke var såå kort.

Synes vi var veldig så fine begge to :fnise:

Hva er best å kle seg i da? Store vide kjoler som skjuler det meste for ikke å støte noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det finnes jenter som deg og flere andre her, som løfter opp og kan kle seg bedre :rolleyes:

Synes kjolen var kjempelekker selv om min personlige mening er at den var i korteste laget. Men jentene må da få kle seg slik de vil uten at andre skal kalle de trash, tacky osv!

Både jeg og datteren min kledde oss i korte , tighte kjoler, selv om de ikke var såå kort.

Synes vi var veldig så fine begge to :fnise:

Hva er best å kle seg i da? Store vide kjoler som skjuler det meste for ikke å støte noen?

Kan du kalle det classy?stilfullt?

Nei,trashy og vulgært t.o.m harry er bedre betegnelser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er så latterlig! Jeg er 20 år, og jeg innrømmer gjerne at jeg synes at Kristine kan eksponere seg på en måte som er ganske drøy. Men å faktisk lage en tråd om hvor trashy og harry dere synes hun er? Hva oppnår dere med dette? Ikke tåler dere å få argumenter i mot dere heller. Dere hakker på hvordan håret hennes er, at brunfargen hennes ligner på sjokoladepålegg, og at hun er for tynn. Og blir deretter hårsåre fordi hun kaller dere for "kvinner i midtlivskrisen"? Vel, if the shoe fits.

Hvordan hadde dere følt det dersom dere kom over en slik tråd, der en gjeng sutrekjerringer skrev dritt om deres 16 år gamle datter? Og dere som ikke vil at barna eller yngre familiemedlemmer skal ta etter Kristine, vil dere heller at de skal leve opp til deres standarder, og ty til mobbing og kritisering? Hadde min mor sittet på nett og kritisert ei 16 år gammel jente på denne måten, så hadde jeg blitt flau av å være i slekt med henne. Fokuser mer på deres eget liv, i stedet for å kontrollere andres.



Anonymous poster hash: 46319...c6f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenta er bare 16 år, ta nå litt hensyn. Mange av kommentarene her er rett og slett nettmobbing! Hadde du syntes det var ok om folk skrev dette om din datter? Bloggen hennes er beregnet på ungdommer, ikke voksne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er så latterlig! Jeg er 20 år, og jeg innrømmer gjerne at jeg synes at Kristine kan eksponere seg på en måte som er ganske drøy. Men å faktisk lage en tråd om hvor trashy og harry dere synes hun er? Hva oppnår dere med dette? Ikke tåler dere å få argumenter i mot dere heller. Dere hakker på hvordan håret hennes er, at brunfargen hennes ligner på sjokoladepålegg, og at hun er for tynn. Og blir deretter hårsåre fordi hun kaller dere for "kvinner i midtlivskrisen"? Vel, if the shoe fits.

Hvordan hadde dere følt det dersom dere kom over en slik tråd, der en gjeng sutrekjerringer skrev dritt om deres 16 år gamle datter? Og dere som ikke vil at barna eller yngre familiemedlemmer skal ta etter Kristine, vil dere heller at de skal leve opp til deres standarder, og ty til mobbing og kritisering? Hadde min mor sittet på nett og kritisert ei 16 år gammel jente på denne måten, så hadde jeg blitt flau av å være i slekt med henne. Fokuser mer på deres eget liv, i stedet for å kontrollere andres.

Anonymous poster hash: 46319...c6f

Du har åpenbart ikke lest åpningsinnlegget og tittelen: Er det slik jenter kler seg nå til dags? Spørsmålet er om det er vanlig og det poengteres at i mange andre familier er denslags "på"kledning helt uakseptabel.

De fleste nye trender vil på et tidspunkt bli kritisert og kalt trashy, harry, tacky osv. Bare tenk på hvordan hårsveisene til The Beatles ble møtt med forferdede blikk blant den bittelitt eldre generasjonen.

Tåler man ikke kritikk og harme når man går inn for å vise frem mye hud og lever av en livsstilsblogg, da har man ikke noe i rosabloggbransjen å gjøre uansett hvor gammel eller ung man er.

Anonymous poster hash: e81d1...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har åpenbart ikke lest åpningsinnlegget og tittelen: Er det slik jenter kler seg nå til dags? Spørsmålet er om det er vanlig og det poengteres at i mange andre familier er denslags "på"kledning helt uakseptabel.

De fleste nye trender vil på et tidspunkt bli kritisert og kalt trashy, harry, tacky osv. Bare tenk på hvordan hårsveisene til The Beatles ble møtt med forferdede blikk blant den bittelitt eldre generasjonen.

Tåler man ikke kritikk og harme når man går inn for å vise frem mye hud og lever av en livsstilsblogg, da har man ikke noe i rosabloggbransjen å gjøre uansett hvor gammel eller ung man er.

Anonymous poster hash: e81d1...17c

Jo, jeg leste hele greia. Åpningsinnlegget og tittelen startet som "er det slik jenter kler seg nå til dags?", men det eskalerte seg fort til å handle om hvordan hun ser ut mtp hår, hud og kroppsfasong. Ja, hun har kanskje en dristig klesstil i de fleste sine øyne, men å bruke det som en unnskyldning for å kunne rakke ned på utseendet hennes er patetisk.

Anonymous poster hash: 46319...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er bare 16 år, ta nå litt hensyn. Mange av kommentarene her er rett og slett nettmobbing! Hadde du syntes det var ok om folk skrev dette om din datter? Bloggen hennes er beregnet på ungdommer, ikke voksne...

åh, akkurat dette jeg prøvde å få ut tidligere her også, men ble bare feil.. nøyaktig det du sier her jeg ville prøve å få frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...