Gå til innhold

lunacias hule


Bokalven

Anbefalte innlegg

Kanelboller og te ?

Der våkna jeg!

Så jeg tror jeg skal tusle ut på vårt lille kjøkken og ta meg litt kvelds :)

Håper bilsyken ordner seg, det høres ikke særlig morro ut.

Nå er du vel snart hjemme igjen ?

Skal nok bli bra :D

Ha en fin kveld, Lunacia :)

*klem* D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gangen er jeg her for fem uker, men har tidligere studert i Cardiff, Katriana. Pluss at jeg er over ganske mange ganger saann ellers. Og at briter generelt ikke er saa renslige er ikke noe nytt for meg. (Jeg bor for oevrig privat, ikke kollektivt). Husker da jeg bodde i Cardiff. Jeg var reneste jenta paa gangen. Og hagene til mange i Cardiff saa ut som rene soeppeldyngene.

Idril: Ja, jeg vet, det er helt sproett! Men det foeles lenge og kort paa samme tid! Skal bli godt aa komme hjem til lunaciamannen og eget bo.

Diva: Jepp. :) Kanelbollene slo virkelig ann her i huset. De jeg bor hos kastet seg over dem. :D Skjemmer dem rent bort. Hehe. Kanskje jeg blir savnet naar jeg drar hjem? ;)

Naa ser det ut til at jeg faar jobbet litt i sommer alikevel. Og det er en stor lettelse! Hurra! Ekstra kroner aa putte paa sparekontoen kommer godt med. Skal spare alt jeg kan til skoleslutt, for jeg aner ikke hvor lenge jeg maa gaa arbeidsledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen flink som har lagt spareplaner. :klappe: Jeg må inrømme at jeg ikke er den flinkeste spareren. Det som er plasnlegt å spare til i år, er mannens jule og bursdagsgave. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du blir savner når du disker opp med slike godsaker. Kanelboller er digg.:sikle:

Du har lagt deg opp spareplaner seg jeg er bra å ha det. Prøver innimellom jeg også, det store nå er jo bryllup om 2 år. Har så langt litt over 5000 på sparekontoen min, men regner med at det går med i kjolesluket. Er glad jeg og min kjære skal ha en økonomi prat, for jeg regner med at det er han som må bære mesteparten av utgiftene til dette (da han jobber full tid og jeg er student på attføring.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte aa spare rimelig mye i loepet av det aaret jeg sparte for aa komme hit. Satte av minst 1000 kr paa sparekontoen i maaneden, pluss ekstra ved bursdag og midtvinter (jul/yule) og hvis det kom dalende noen ekstra slanter. Det er selvsagt slitsomt, for oekonomien blir stram, men det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med at økonomien blir stram, men den eneste som kjenner noe om jeg sparer er bare meg selv og evt dyrene. Siden jeg betaler husleie og telefon (mobilen min og hustelefonen) så går det ikke utover matbudsjetter som min kjære styrer. Kan nok hende at det blir noe strammere om vi bestemmer oss for det, men vi er dessverre veldig glade i mat begge to så å stramme inn der er vel lite sannsynlig at skjer. Finner vel heller noe annet å stramme inn på, filmer, musikk og kino - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saann sett er jeg veldig heldig. Jeg eier 1/3 av leiligheten, saa jeg betaler paa min 1/3 av laanet pluss alve husleia. Han tar seg av de fleste faste utgifter, men jobben hans betaler fastlinjetelefon og Internetttilgangen vaar. Og avis og hans mobil. Jeg betaler selv min mobil. Begge betaler paa mat. Med stramt for meg mener at jeg ikke gaar ut saa ofte (gjoer jeg strengt tatt ikke uansett) og lar vaere aa bruke penger paa masse dill, som jeg normalt hadde gjort. Kjoeper mindre klaer og saann. Det gjoer meg egentlig ikke saa mye, det er godt aa vite at jeg ikke er blakk naar jeg er ferdig med skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om vi har relativt samme opplegget. Jeg betaler som sagt husleie og telefon, mens resten står Berilac for. Nå leier vi riktignok bare, men det er bestemoren hans sin leilighet. Er liksom bare mine små impulskjøp som må kontrolleres bedre om jeg skal spare, og om vi begge skal spare så er det begges impulskjøp som må kuttes. Men det er jo sånt som man egentlig kan klare seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg burde strengt tatt pakke... Men, men...

Hadde i utgangspunktet tenkt meg en spasertur i naturen i dag (hvis jeg kunne finne den) og saa proeve aa ta en privalt, lite midtsommer-rituale for meg selv, men saa maatte det selvsagt regne... Ja, ja. Fikk kjoept litt godterier, da... :oops:

GOD MIDTSOMMER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God midtsommer!

Ingen mulighet til å gjennomføre ritualet inne heller? De har ikke samme tro som deg?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen ting her til aa gjoere et innerituale. Ute kan man jo bare bruke ting rundt seg, innendoers krever det litt mer.

Og, nei, de er ikke av samme tro som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Litt regn gjør vel ingenting!

Løp ut i regnet, så er det så deilig å komme inn igjen etterpå atte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vaert ute i regnet. Brrrr... Kaldt var det! Og saerdeles uegnet for et rituale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan tenke meg at det ikke var egnet for ritualer ute når det var fælt og gufsent. Og det er vel en god del ting som trengs for å kunne utføre det inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, Naken. :) (Midtsommer var foroevrig i gaar). ;)

Naa har jeg pakket alle tingene mine. Haaper ikke jeg faar overvekt paa flyet. :-?

Det foeles rart aa skulle dra hjem. Disse fem ukene har gaatt saa fort! Svosj! I morgen leverer jeg rapporten min, og saa blir det ferie paa meg! Det blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...