Gå til innhold

Da prøver vi igjen


Linemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå ble jeg rent flau her. Trodde virkelig du var en av de jeg skrev hyppigst i dagboka til, også ser jeg at jeg ikke har vært her på mange dager :oops:

Ikke helt meninga altså... :sjenert:

Tusen takk for alle de koslige innleggene i min dagbok! :klem2:

Jeg er så glad for at du er kommer så langt på vei nå. Synes ikke det er lenge siden du skrev at du endelig var 23 uker på vei, og at babyen kanskje kunner reddes hvis deg gikk galt. Tenk, det er 10 uker siden det! :wink:

Synd du sliter med søvnen. Du kunne nok trengt det nå ja. Det blir vel ikke akkurat bedre når babyen kommer... :-? Men jeg husker selv at det er helt utrolig hvor lite søvn man klarer seg med når babyen først er kommet. Lillepia mi var mye urolig og våken om natta som baby, men det gikk bare bra :wink:

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann og takk for hilsner.

det er slitsomt når det blir så lite søvn. men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på. for jeg er jo stup trøtt når jeg legger meg, men jeg får ikke sove.

men det kommer vel tenker jeg. i dag har jeg sendt inn skjema om fødselspenger. jeg er så treg med alt jeg skal gjøre. alt er så stort tiltak liksom.

har vært en liten tur på biblioteket i dag og lånt fem lydbøker. kan være greit med noe nytt og høre på når jeg orker og gjøre noe. selvom det ikke er så ofte da.

ellers virker det som om alt er bra i magen da. en god del liv, og ikke andre smerter enn det jeg vil tro er normalt. begynner jo tross alt bli ganske stor nå så kan vel ikke regne med annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut med lydbøker! Jeg har aldri prøvd det selv, men tror jammen jeg skal låne meg noen :Nikke:

Det høres rett og slett ut som du er kommet i en lei uvane angående søvnen din. Håper virkelig det retter på seg!

Ønsker deg ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i morgen er det 35 uker, du verden. hehe. håper snart det skjer noe her, for jeg er så møkk lei av og ikke sovne om kvelden. på fredags natta fikk jeg sove, men da hadde jeg lakket stue vegger hele dagen pluss ryddet en del. kan ikke fatte hvor den energien kom fra. men den kom så da benyttet jeg anledningen.

men som jeg regnet med så har det hatt sin pris i at jeg ikke har orket stort etter det. men det får bare gå. sambo driver med forkjølelse og en betennelse i skulder nakke. var oss legevakta i går kveld og fikk bare beskjed om at det behadles med smertestillende. ikke det at jeg kan skjønne hvordan folk kan se på to meters avstand hvilken behandling du trenger. de tok seg nok betalt for ingenting i hvertfall. men jeg får ikke gjort så mye med det. men det er slitsomt. for begge to sliter med og sovne og begge trenger egentlig litt ekstra men vi orker ikke så mye for tiden noen av oss. men det kommer bedre tider.

i går var det utrolig lite liv i magen, men jeg fikk truet frem noen spark i går kveld, men på morran nå så har det vært mer aktivitet. og godt av det. jeg blir ganske for nervøs for tiden. orker ikke at det skje noe sånn at den dør der inne uten av noen får gjort noe. men nå er jo jeg heldig på den måten at jeg er bare hjemme for tiden og kan slappe av i hvertfall. siden søvnen svikter helt. sto opp fem på fire i dag, for da gadd jeg ikke ligge og vri meg lenger.

syns ikke jeg bare kan skylde på magen heller. for jeg klarer som regel og dandere den på en måte. men jeg blir bare liggende og stirre i taket. tenker masse da på mye rart, men jeg er jo så trøtt så det er rart ikke øya bare detter ned i ren protest. jeg er trøtt og jeg kan og vil sove men får ikke til. :murvegg:

nå skal jeg snart prøve og legge meg litt, orker ikke å holde meg våken hele dagen hvis jeg får sove. for jeg får bare så vondt i hode. og to tre timer nå burde jo ikke hindre meg fra og få sove om kvelden.

kanskje kroppen min driver og kødder for døgnrytmen min fordi jeg skal føde på dagen og ikke natta. sånn at jeg helt sikkert er utslitt før fødselen starter. satser på den teorien akkurat nå. vil ha full av faen tanker, for ingenting er mer oppmuntrende enn og tenke som en liten jævel når jeg egentlig er for sliten til alt. alt er i hverfall bedre enn og begynne og sippe. for da blir jeg bare oppgitt over meg selv. men tårene kommer lettere de og nå ingenting er som det skal.

hvis noen klare og lese hele dette innlegget og få med seg mer enn litt av innholdet så tar jeg på forhånd av meg hatten jeg ikke har for deg/dere. for dette ble bare rot, men det er sånn jeg er for tiden. så det er greit og prøve og forvirre dere litt og. så føler jeg meg ikke så ensom her i min egen gale verden. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Stakkar deg da Linemor!! Håper du har fått sovet på dagen i dag da....Du må ikke stresse sånn med maling og slikt...du må spare krefter du nå!!!

Stoor :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Sirka og Madden, koslig med hilsner da. har ikke orket og sitte noe forran pcen de siste dagene. har ikke fått sove før natt til i dag. og den ble litt aputert den og, men mye bedre enn på veldig lenge.

har vært på kontroll i dag oss jordmor. og alt virker veldig bra. men nå er hjertelden bare 136 da, hmm, kanskje en liten gutt der inne. hvis det er det håper jeg han kommer med navnelapp, for hode mitt er helt i vakum når det gjelder guttenavn.

har fått kjøpt gardiner til stua i dag, driver egetnlig og henger opp de nå, men har vært på farten siden halv elleve så jeg er så sliten så det kan hende det bare er blondene som kommer opp i dag og resten i morgen.

har time igjen til jordmor om fjorten dager og hver uke etter det. hehe. siste timen vi satt opp var 22.12 så jeg håper jeg ikke skal dit men at krabaten har kommet da. men det er ikke jeg som bestemmer det gitt.

da får alle ha en fin kveld. og så kanskje jeg orker og stikke innom i morgen. men alt virker i hvertfall bra. så blir jeg borte så enten sover jeg. eller så kanskje det endelig kan begynne og skje noe snart. er ikke vant med å gå gravid så lenge. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk 35 uker! :-D (jeg hadde tenkt å stikke innom for å gratulere med 34 uker jeg... tiden går visst litt for fort :wink: )

Jeg håper virkelig du får skikk på søvnen din snart. Du trenger å være litt uthvilt før babyen kommer.

Det siste jeg har lest for å oppnå mer liv i magen, er å drikke et glass kald saft (ikke light altså!). Blodsukkeret stiger og får babyen mer aktiv. Jeg forstår godt at du blir bekymret hvis det er veldig rolig der inne. Men nå må det da gå bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gratulasjoner murmel. det er alltid koslig med besøk. husker ikke alt jeg skal jeg heller. og jeg regner med at du leser og skriver når du kan og orker. er jo ikke meldeplikt, men alltid like koslig :wink:

nå har det faktisk vært to netter jeg har fått sovet mer. i natt har jeg ikke vært oppe. sov vel fra ca to i natt til kl syv og det har ikke skjedd på evigheter.

i går kveld kom snøen hit og, tror det har kommet ett sted mellom 20 og 30 cm. svigefar skal komme innom i dag og legge om til vinterdekk for meg, siden skulderen til mannen er ødelagt og jeg er ikke helt bøyelig og tøyelig for tiden kan man si.

ble så mye kosligere her når vi fikk opp gardiner i går kveld, men jeg var ganske sliten. skal ikke så mye til . håper det snart blir gulv på barnerommet for jeg vil få mødblene inn dit og så ta en kjapp vask og så er det bare og sette seg ned med beina på bordet og kose seg. og bli rastløs tenker jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det sirka.

er skikkelig lat for tiden. men nå har jeg fått ryddet soverommet og vaske tre maskiner med klær, er lenge siden jeg har gjort så mye. lillebroren min er her i dag, ha kom for og legge om til vinterdekk for meg, og så skal han hente sambo oss en kammerat seinere i kveld, for da slipper jeg og det er jeg ikke lei meg for.

vi har fått hengt opp ett par bilder og det er godt for de har stått på soverommet siden vi begynte og lakke stueveggene. og det er er fint og få de på plass igjen. begynner og se litt bedre ut i stua nå med gardiner og bilder og det er gjør seg. har lyst til å finne frem julestjerna og sånt men det får vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå du har hatt godt med arbeidslyst lenge jeg linemor! iallefall på arbeidsmengden å bedømme!! Dere har jo fått gjort masse!!!

Håper du får ei fin helg...og tenk neste helg, da får vi henge opp adventsstjerna!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp det gjør vi Madden. tja vet ikke hvor mye jeg får gjort jeg, men det hender det glimter til. i dag har jeg bare ligget i senga og sett på tv. var meningen at vi skulle til svigerfar etterpå for ene broren til sambo er der med dame og baby men der er det vist fullt kaos pga dåpen i morgen. så da får vi hilse på dem i morgen som alle andre.

har ikke sett gutten deres enda siden de bor i Kristiandsand og vi har ikke tørt og ta flere turer dit iløpet av svangerskapet. så det blir spennede i morgen. vet ikke hvor mye kirke besøk det blir på meg. ryggen og leggene er ikke så glad i kirkebenker akkurat, men vi skal da være sammen med dem i morgen.

i dag har jeg hatt små anfall med panikk og følelser av at det ikke kommer til å gå bra. alt fra at barnet dør før det er født til vi mislykkes helt som foreldre. tenker masse på alt som vi sikkert ikke får til og at ungen blir tatt fra oss. eller kjørt over, begynner med dop, dreper andre, blir drept. det er ikke måte på hvor mange ting som kan skje gjennom livet som vil resultere i at barnet dør før meg. og jeg har funnet ut at uannsett hva jeg gjør så kan jeg ikke gardere meg mot alt. heldigvis er ikke alle dager sånn da. stort sett så gleder jeg meg masse. og tenker at det går nok stort sett bra, selvom det sikkert blir tøft nå og da. men men det er mye og tenke på, og det er jo ett kjempe ansvar. det har jeg egentlig vist hele tiden. til og med før jeg ble gravid, men det hender hode begraver meg bare i de negative sidene og det blir ikke helt riktig det heller.

jeg er livredd for at jeg tar for lett på det og bli mamma at jeg er for ung til å skjønne ansvaret. jeg er redd for at jeg ikke kommer til å godta at noe blir anderledes når det kommer en liten hit. samtidig vet jeg jo at jeg tenker stort sett bare på små og store ting som sikkert blir litt andereledes og hittil er det ingen av de forandringen jeg ikke syns er helt greit og mye av det gleder jeg meg til. noen ganger kan man bli helt kokelimonke av og tenke så masse. det skulle vært pause knapp på hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan forsikre deg om at du ikke er den eneste som har slike tanker om å bli mamma. :trøste: Det er nok ganske så naturlig.

Etter det jeg har fått inntrykk av, utifra dagboken din, kommer du til å bli en super mamma!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Sirka det var snille ord da. det er sikkert mange som har mange rare tanker ja, og stort sett så går det greit det bare blir litt mange av dem på¨en gang noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vi endelig kommet hjem etter barnedåp. det har vært veldig koselig, men nå er jeg sliten med mega bokstaver. de siste timene har jeg hatt en del kynnere og sure oppstøt og vondt i hode. men hode kommer nok av at jeg er sliten tenker jeg.

i morgen har jeg tenkt og orke og dra til mamma og få lagt opp gardiner og hente gulv og kanskje orker jeg og begynne med det i morgen også, hvis jeg orker da.

jeg orker ikke alltid så mye som jeg har lyst til.

har fått litt barneklær i dag, som dåpsbarnet hadde vokst ifra og det kan komme godt med, så nå vil jeg ha alt på plass der inne sånn at jeg bare kan ruge ut denne ungen, hehe. er bare bittelitt utålmodig.

tenker at det blir tidlig kvelden på meg i dag for jeg blir ikke mindre trøtt av og sitte her merker jeg.

vi spiste kjempe god mat der i dag. mamman til babyen er fra russland og hun lager kjempe god mat. orker ikke noe kake og sånt da, men det er nok ingen krise. har vært en del liv i dag og merker en del nå som jeg endelig har fått roet det ned litt og. men det hender at mye bevegelser resulterer i mer kynnere da. men det får vel stå til tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at du tenker som du gjør (bekymrende tanker). Egentlig tror jeg det er godt vi ikke helt vet hva vi begir oss ut på :wink: , godt at vi ikke vet hvordan det vi gå.

Som noen klokt sa: først bekymrer vi oss for om vi kan bli gravide, hvorfor det tar så langt tid o.l. Så bekymrer vi oss gjennom et helt svangerskap for hva som kan gå galt der, for ikke å snakke om den skumle fødselen :roll: . Og når barnet endelig er kommet, bekymrer vi oss resten av livet for hvordan det vil gå med barnet :wink:

Det skal visst ikke være lett nei :ler:

Men vi kan ikke annet enn å gjøre vårt beste :wink:

Håper du får ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...