Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Altså: de fleste blir bedre i løpet av 1.trimester. Det er liksom den tanken man må holde fast ved siden noen få dessverre ikke blir det. Hadde en kollega, stakkars, hun gikk kvalm hele svangerskapet. Unntak altså.

Vi skal jo være optimistiske, ikke sant?

For noen herlige klær ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Nå har vi bestilt UL når jeg er 12+4. Også er det jo den ordinære. Men jeg har begynt å få liiiiiittebittegranne lyst på en skikkelig tidlig en og. Bare for å se hjerteslagene. For å vite, og fordi det er gøy og spennende. Og sånn. :sjenert:

(men så sliter jeg med å rettferdiggjøre å bruke en tusenlapp på det)

Se på det slik...

Du kunne gått og kjøpt dop for en tusenlapp, men velger å heller prioritere ditt kommende barn istedet.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller holde ut, spare den tusenlappen nå, og så heller bruke den på 3D-ul senere i svangerskapet! :lur:

Hilsen ei som av erfaring vet at ventetida sannelig er lang nok etter oul også, selv om man har fått forsikringer om at alt ser bra ut ;)

Endret av Mazilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Oooo.. her må jeg følge med :Nikke: Gratulerer med en liten ræge i magen :hoppendeglad: Tenkte jeg skulle lese igjennom dagboka di, men etter 3 sider gadd jeg ikke mer :hoho:

*følger meg videre på ferden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: de fleste blir bedre i løpet av 1.trimester. Det er liksom den tanken man må holde fast ved siden noen få dessverre ikke blir det. Hadde en kollega, stakkars, hun gikk kvalm hele svangerskapet. Unntak altså.

Vi skal jo være optimistiske, ikke sant?

For noen herlige klær ...

Optimisme er bra! og ærlig talt: joda, det er litt plagsomt dette. Men det er nok enda bare blåbær i forhold til hva endel andre opplever. Jeg skal ikke klage for høyt. Det som er tristest akkurat nå er egentlig at jeg har mistet matlysten. Jeg elsker maten min, få den gleden tilbake! :ler:

Se på det slik...

Du kunne gått og kjøpt dop for en tusenlapp, men velger å heller prioritere ditt kommende barn istedet.

:ler:

Ooooh, Nemi-logikk! Det liker vi! :nigo:

...eller holde ut, spare den tusenlappen nå, og så heller bruke den på 3D-ul senere i svangerskapet! :lur:

Hilsen ei som av erfaring vet at ventetida sannelig er lang nok etter oul også, selv om man har fått forsikringer om at alt ser bra ut ;)

Ja æsj, det går vel kanskje ikke over det her før ungen er ute. Eller det går sikkert ikke over da heller? :ler:

:goodbye: Oooo.. her må jeg følge med :Nikke: Gratulerer med en liten ræge i magen :hoppendeglad: Tenkte jeg skulle lese igjennom dagboka di, men etter 3 sider gadd jeg ikke mer :hoho:

*følger meg videre på ferden*

Hei! :velkommen:

Jeg tror ikke akkurat du gikk glipp av så mye interessant, det går mest i fjås. :ler:

Takk! Ræge! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ræge ja :Nikke: Selv om den på tickeren din ligner mest en ugly blekksprut :hoho: Det er godt de er myyyyye søtere når de kommer ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke nødvendigvis de er så himla søte når de er helt nye heller, jeg. :plystre:

(men spør meg igjen nå ræga er ute. Jeg er sikkert kjempeuenig! :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, bakepulver. Husker jeg synes S var unntaket, men når jeg ser nyfødtbilder av henne nå, synes jeg ikke hun var spesielt pen... :flau::hoho: Likner litt på en alien liksom.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nyfødte med masse hår er kjempesøte, mens de som er helt snaue ofte kan se litt mer mystiske ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, huff, stakkars små. Nyfødte ser jo ofte ut som de har vært igjennom en god del (og det har de jo og, altså). Noen er kjempesøte, men husker da en venninne fikk sin første. Hennes to er kjempesøte nå som barn, men de bildene jeg fikk av det nyfødte, ganske skjeve og rødlilla skrukkete vesenet... :fnise: Jeg hadde store problemer med hva jeg skulle si, for jeg tenkte jo "håper hun vokser det av seg". :rodme::overrasket::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. Nei ikke alle nyfødte er så veldig pene!! Min var EKSTREMT nyyydelig. Og jeg kødder ikke, for jeg stussa over hvorfor han var så fin og ikke skrukkete, "misfarga" og weird sånn som min bror var :P Nevøen min så ut som en ailien, men første gang jeg så bilde av han så var han superfin da :rodmer:

Føler jeg høres veeeldig klisjeaktig ut nå. Men min han var ikke dekka av noe særlig blod eller hvit guffe, også var han skikkelig rosa :)

Du kommer sikkert til å synes din er suuuperfin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vesla vår var også overraskende lite alien-like og rimelig ren. Litt most hode, men det fant formen kjapt!

Husker jordmora kommenterte at hun hadde maaasse hår da hun var på vei ut :ler:

Det stemte jo, men der og da ble jeg helt "what?"

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A var pen, M not so much. :fnise: Man skulle nesten tro det var omvendt, siden A fikk hard medfart og hadde merke etter tangen midt i trynet. Men hun var skikkelig god og rund og rosa og med mye hår og helt perfekt! M var også helt perfekt altså, men hun så mer nyfødt baby ut, litt blå, skrukkete og hårløs. Åh, gled deg! :grine:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg masse! Eller: jeg tror jeg gleder meg masse. For det har på en måte ikke sunket inn enda at dette faktisk er i ferd med å skje. Tror det er littegranne selvoppholdelsesdrift som ikke lar meg tenke for mye på det før jeg har kommet lenger på vei, også er det bare generelt rart og fint og nytt og merkelig og uvant. :)

------

Og HJELP så urolig jeg sover for tiden! Bare stressedrømmer jo! :blink:

Aner ikke om det er pga graviditeten eller bare en sånn periode, eller en ettervirkning etter å ha planlagt og orga noe fælt med masse forskjellige ting i trekvart år nå og endelig ha tatt en pause i januar. Men off.

I går natt skjelte jeg ut Mannen og forloveren min etter noter, mens jeg desperat prøvde å lage rislapper. Røra var umulig å lage, de satt seg fast i stekepanna, og plutselig ble det pannekaker. Våkna i 4-tiden og brukte evigheter på å sovne igjen.

Og i natt var det først en drøm om, eh, ett eller annet. Det var noe som skulle organiseres tror jeg, og jeg måtte huske en million ting på en gang, og det gikk ikke så bra. Våkna og brukte evigheter på å riste av meg tanken om at det var noe jeg måtte gjøre og fikse og huske og at noe var veldig veldig feil et sted. Da jeg sovna etter to (!) timer var det plutselig sykdomsutbrudd i drømmeverdenen, og jeg måtte inn på isolat. Jeg havna der med ei jeg kjenner da. Koselig jente forsåvidt, men hun skulle mekke og trikse så jævlig mye med sykehussenga si at jeg ikke fikk sove.

Spent på i natt, jeg. :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Graviddrømmer er bare best, altså :ler:

Jeg har harvet over alt av ekskjærester og tidligere flammer i drømmeland den siste tiden. Og et par kjendiser. Heftige saker. Godt at HerrTekola bare ler rått av det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, fatastisk! Nå ble jeg misunnelig, jeg vil jo heller det enn å steke rislapper! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviddrømming er intenst!! Jeg drømmer mye rart til vanlig også, så det tok helt av. Mange skrekkelige drømmer om babyen også, håper du slipper unna de verste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he he Må jo flire litt. Jeg har så langt ikke drømt så mye, men våkner ofte midt på natta av at jeg må tisse (slitsomt) Sover som en stein hele natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

... jeg drømmer sånne stressedrømmer uten å være gravid, jeg....både ut på eventyr, harving og stressing litt om hverandre. Lurer på hvordan graviddrømmer da må være :fnise: tror detjkommer av at jeg har remsøvn rundt tida klokka ringer å gjøre, og ikke så mye hormoner...

Håper du får en rolig natt i natt, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...