Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

En professor jeg hadde engang uttrykte seg riktig fint om dette med kunnskap. Han sa at jo mer han lærte jo mer forstod han at han ikke egentlig kunne noe særlig om fagfeltet sitt. :lol: Det ligger kanskje noe der, tror jeg, i desse debattene... :fnise: Jeg må innrømme å lese noen av dem for underholdningen. :sjenert:

Men 8 uker da ! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Nike sko må gullet ha. Unnskyld - jeg mente lillegull. Lenge før de kan gå.

Jeg har aldri hatt barn så jeg har jo ikke peiling - men du hendelse hvor ekstremistiske enkelte er. "Du har et barn som ikke sover om natten du ja. Slutt å klage - det er din egen feil som lot babyen få trøst da han hadde ørebetennelse og lot han samsove. Resten av huset må jo bare forstå at dere i første etasje har en liten en på en måned som lærer søvnvaner midt i ørebetennelsen. Og nattamming, nei Gud og fader, slikt vente vi han av med på klinikken vi altså." Omtrent der ...

Alle babyer er jo helt prikk like og det som virker på en virker på alle sammen. Det har jeg nemlig lært på KåGe og de som ikke får det til er trailer trash som ikke kan oppdra barna sine.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle babyer er jo helt prikk like og det som virker på en virker på alle sammen. Det har jeg nemlig lært på KåGe og de som ikke får det til er trailer trash som ikke kan oppdra barna sine.

:hoho:

Ja, sånn er det på kg. Vi er midt i en skikkelig trailer trash-periode her nå, mini sover 30min, våkner, sover 10 min, våkner og er gjerne våken noen timer. Yay :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi for 8 uker :) ikke lenge igjen til første milepæl :Nikke:

Skal du på tidlig UL? Siden det er så poppis for tia :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En professor jeg hadde engang uttrykte seg riktig fint om dette med kunnskap. Han sa at jo mer han lærte jo mer forstod han at han ikke egentlig kunne noe særlig om fagfeltet sitt. :lol: Det ligger kanskje noe der, tror jeg, i desse debattene... :fnise: Jeg må innrømme å lese noen av dem for underholdningen. :sjenert:

Men 8 uker da ! :strix:

O'yes, akkurat sånn er det!

Det er jo faktisk et rimelig godt beskrevet fenomen, det der. I vitenskplige kretser kalles det Dunning-Kruger-effekten.

Wiki-forklaringen:

The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias in which an unskilled person makes poor decisions and reaches erroneous conclusions, but their incompetence denies them the metacognitive ability to realize their mistakes.

The unskilled therefore suffer from illusory superiority, rating their own ability as above average, much higher than it actually is, while the highly skilled underrate their abilities, suffering from illusory inferiority.

This leads to the situation in which less competent people rate their own ability higher than more competent people. It also explains why actual competence may weaken self-confidence: because competent individuals falsely assume that others have an equivalent understanding.

Thus, the miscalibration of the incompetent stems from an error about the self, whereas the miscalibration of the highly competent stems from an error about others.

...og den litt mer direkte RationalWiki-forklaringen: :ler:

The Dunning-Kruger effect, named after David Dunning and Justin Kruger of Cornell University, occurs when incompetent people not only perform a task poorly or incompetently, but lack the competence to realize their own incompetence at a task and thus consider themselves much more competent than everyone else. Put more crudely, they're too stupid to realize they're stupid.

Og den grafiske:

Mount-Stupid-e1325244799947.gif

Jeg synes sånt er dritfascinerende. Teite hjernen vår. :lol:

[exit nerdemodus]

Hurra for 8 uker!! :strix:

Hurrah!

Nike sko må gullet ha. Unnskyld - jeg mente lillegull. Lenge før de kan gå.

Jeg har aldri hatt barn så jeg har jo ikke peiling - men du hendelse hvor ekstremistiske enkelte er. "Du har et barn som ikke sover om natten du ja. Slutt å klage - det er din egen feil som lot babyen få trøst da han hadde ørebetennelse og lot han samsove. Resten av huset må jo bare forstå at dere i første etasje har en liten en på en måned som lærer søvnvaner midt i ørebetennelsen. Og nattamming, nei Gud og fader, slikt vente vi han av med på klinikken vi altså." Omtrent der ...

Alle babyer er jo helt prikk like og det som virker på en virker på alle sammen. Det har jeg nemlig lært på KåGe og de som ikke får det til er trailer trash som ikke kan oppdra barna sine.

Lillegullegullegull, tenker jeg vi sier.

Vel, i kåge-verdenen er tydeligvis også alle menn like og alle kvinner like også, så da er det kanskje ikke så rart om de får helt like barn. Åjadda!

Og hurra for 8 uker. :)

Hurra! :)

Ja, sånn er det på kg. Vi er midt i en skikkelig trailer trash-periode her nå, mini sover 30min, våkner, sover 10 min, våkner og er gjerne våken noen timer. Yay :ler:

Makan. Nå blir det en sånn Honey Boo Boo-unge på deg neste.

:goodbye: kan jeg få henge meg på her? L

Jaaa! Vil du være med så heng på! :)

Jeg tror kanskje du har verdens søteste avatar.

8 uker :strix:

8 uker og litt til! :hoppendeglad:

Jippi for 8 uker :) ikke lenge igjen til første milepæl

Skal du på tidlig UL? Siden det er så poppis for tia :laugh:

Jippie!

Ja, vi har allerede bestilt til når jeg er 12+4. Om alt er i orden da, så skal vi nok begynne og fortelle ikke så lenge etterpå.

Må si jeg også vurderer sterkt å ta en til, gjerne så fort som mulig. Jeg VET at flere opplever det og at det ikke trenger å bety at noe er galt, men det begynner å plage meg at så og si alt av symptomer (kvalme, ømme pupper, sliten) har vært borte i 2 uker nå. Greit nok at mange opplever at det varierer fra dag til dag eller uke til uke, men nå er de bare borte liksom. Synes det er fryktelig lenge å skulle vente i 4 uker til.

Gratulerer med 8 uker :)

Yay, takk! ^^

Hurra for 8 uker! Eller egentlig åtte og en halv nå kanskje... :ler:

Jepp. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har kjøpt garn og pinner! Aldri vært noen stor strikker akkurat (repertoar: skjerf, pulsvarmere, lue, halvferdige firkanter :ler:). Men jeg er glad i håndarbeid, og har lyst til å strikke noe til Lille. Blir nok til å sy noe etterhvert også, men der er jeg mer effektiv. Best å begynne med strikking. :laugh:

Tenkte å lage et sånt Mor Signe-teppe, som er så poppis. Kanskje jeg får til hullkant også? Aldri prøvd, men det høres ikke så fryktelig vanskelig ut.

mor%2Bsigne.JPG

Pasadena, du er herved utnevnt til kriseberedskap! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg kan også stille som kriseberedskap, har strikket 4-5 slike, med hullkant og uten! :) De blir utrolig fine! Bare husk store nok pinner og tynt nok garn, hva kjøpte du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay, mer beredskap! :strix:

Kjøpte etter anbefalningene: pinnenr 6, og to nøster totråds merinoull. Beige, tror jeg det ble. Vet ikke kjønn enda, og jeg er jaggu ikke så ivrig på at alt skal være rosa og blått heller. Lekte med tanken på å strikke et teppe med rosa OG lyseblå striper kun på pur faen, men da satt Mannen ned foten og mente at det fikk da være måte på hvor estetisk forjævlig den trassen min skulle bli. :ler:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Da har du fått rett pinnestr og garn! :) Så bra.

Helt enig i dette med at alt ikke må være rosa og blått. Når jeg selv blir gravid (om en stund til, hehe) har jeg planer om å strikke i brunt tror jeg :) Og mosegrønt. Og grått. Det passer liksom uansett, og er jo lurt hvis man eventuelt skulle få flere barn så det kan gå i arv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :strix:

Er det Nøstebarngarn? Jeg har strikket en topp av det i beige to-tråds merino, og den ble faktisk veldig stikkete. Til teppet brukte jeg ull/silkegarnet deres, det er mye mykere. Du kan jo strikke en liten lapp (jada, vi haaater prøvelapper :fnise: ) og kjenne på hvordan det blir.

Skal du strikke rett fram eller diagonalt? Jeg strikket rett fram. Mitt har ikke hullkant, men heklet på en kant rundt etterpå. Den har flatet litt ut, ser jeg nå :jolie:

DA8D6F4C-D1A8-4279-8602-0129F36C1CFD_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, nøstebarn! Ooooh, sier du det!? Kanskje jeg burde kjøpe mer garn? :lur:

Det er kanskje lurt uansett når jeg tenker meg om? En augustbaby trenger vel ikke så fryktelig varmt teppe helt til å begynne med? :klo:

Tenkte jeg skulle ta diagonalt. Da skjer det litt mer, så kjeder jeg meg ikke helt ihjel etter 5 pinner. :ler: Om strikkeprosjektet går etter all forventning så har jeg vært inne på tanken om å hekle sånn kant du har gjort. Men hekling er jeg HELT lost på altså. :lol:

Pent da! Er så fint med kanter i kontrastfarge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har råd, er det ikke då dumt å sjekke på UL synes jeg væffal. Var jo selv på det i uke 8-something, og det var fint! Er "heldigvis" fortsatt kvalm nå, så tiden til OUL føles ikke så eviglang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt UL-time på lørdag! :)

...og plagg og sånt kan jeg ikke! :ler:

Forøvrig: andre garntips enn Nøstebarn sine som passer til et sånt teppe tas imot med takk! :jepp:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...