Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Hva er galt med Astrid Rosmarina? :klo::fnise:

Jeg liker navnene i Karoli-familien, i hvert fall som underholdning: Nove Dior, Roma, Dolla, Polykarp, Rambo, Daimens etc.

Ikke alltid lett å vite hva som er navn og hva som er kallenavn riktignok. Dolla Karoli heter vel offisielt Jan Roger Karlsen :ler:

Navn er gøy! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å jøss. Var hos legen i forigårs, i dag kom brev om at jeg har fått fødeplass. Det var da effektivt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Og så må jeg slenge meg på navnesnakket. Med fare for å tråkke noen på tærne må jeg fortelle om noe som var veldig morsomt da min stebror var liten. Han hadde nemlig en bestekompis som het Kåre Ronald. Og jeg, min mamma og hennes samboer syntes det var like festlig hver gang han snakket om Kåre Ronald :fnise: Stakkars guttungen kunne jo ikke skjønne hvorfor dette var så gøy, han var jo helt vant til navnet.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri hatt prompekonkurranse med mannen og grått av Too Cute! på Animsl Planet? :plystre::fnise:

Hvaaa? Jeg som trodde du var typen for sånne navn! :sukk:

Jeg er en sucker for norrøne navn, selv om vesla fikk en modernisering av sin oldemors supernorrønne :P

hahaha, nå gleda jeg meg nesten litt.

(eh, det hender vel at det er prompekonkurranser i heimen selv uten graviditet. Vi er litt avslappa på sånt, vi... :sjenert:)

Men moderniseringer kan også være kult! :jepp:

Buu, nå hadde jeg skrevet en lang avhandling (føltes det ut som) før jeg klarte å navigere meg vekk fra siden.

Liker navnene! Vi har nok ikke så ulik smak, jeg er ikke så glad i alt for mye dill og dall.

Samboeren sa plutselig en dag at han synes Sverre var et fint navn. Veldig ulikt han å tenke sånn på navn og jeg har aldri hatt noe forhold til navnet selv, men må innrømme at det egentlig er ganske fint!

Et annet navn jeg liker og som jeg synes det er litt rart at jeg liker, er Hedvig. Vet ikke hvorfor, men det er nok bare fordi jeg kun har gode assosiasjoner til navnet. :)

Broren min er oppkalt etter morfar som døde 9 måneder før bror ble født og det synes jeg er så fint :hjerte: Kunne tenke meg å gjøre det samme for pappa, men forhåpentligvis mens han fortsatt er her og får oppleve det. Samboeren er vel ikke helt enig i at dét er Navnet, men vi får se den dagen det eventuelt blir aktuelt. :)

Oppkalling er uansett en sikker vinner, da kommer liksom hvor pent navnet er i andre rekke og man har en dypere mening bak.

Sverret jeg er... ikke så verst. :lol: Ikke helt innertier for min del, men det er fint!

Jeg liker også oppkalling. Mamma HATER det av hele sitt hjerte. Ett eller annet med at "man er sin egen person" og så videre. Prøvde å forklare at jeg ikke akkurat tror folk kaller opp ungen i håp om å gjøre den til en blåkopi av navneoriginalen. Det gikk ikke helt inn. :ler:

Jeg har jo vært inne på tanken. Både jeg og Mannen har jo mistet fedrene våre. Samtidig så vet jeg ikkke helt om navnene de hadde er så mye å basere seg på. Får tenke over saken. :)

Sverre er veldig fint! Det hadde passet så bra sammen med datteren min sitt navn om vi noen gang får en gutt, men så har såklart mannen en onkel som heter *noe*-Sverre. Og han er ikke typen man vil kalle babyen sin opp etter :fnise::klaske:

Hahaha, det er så håpløst det der! Man kjenner jo nesten ALLTID noen som heter det ene eller det andre!

Vi hadde Sverre høyt oppe på vår gutteliste også :Nikke: Men så fikk vi jo bare bruk for to jentenavn. Har bare fått positive tilbakemeldinger på våre navnevalg, men det er jo godt mulig folk ikke tør å si det de egentlig mener... :fnise: Navnene er tross alt vanligst på damer på 70+. :hoho:

Jeg synes helt ærlig og oppriktig at de er fine! :opplyser:

Oppkallig er fint - både jeg og min bror er oppkalt etter besteforeldre.

Men det må jo ikke være nødvendig med nøyaktig samme navnet. F.eks navnet John kan jo bli Johnny eller Jan / Janne.

Og så er det dette med å forstå at man må velge en stil: mener man at Anabella Timothea Rosmarina er fantastisk fint så er det så sin sak, men Kari Timothea eller Astrid Rosmarina blir for meg "vondt i øya" stilbrudd. Det samme gjelder fornavn som er overdrevet "kunstferdige" i forhold til etternavnet: Ola Eple Nilsen-Gutenbergh eller Per Orlando Dal.

Ja, der er jeg enig. Har vært borti et par tilfeller hvor det har fungert sånn noenlunde, men et sånt prosjekt gidder jeg ikke begi meg ut på, og det tipper jeg at Mannen er enig i.

Liker Sverre jeg og, og ellers gamle Norske navn :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med Astrid Rosmarina? :klo::fnise:

Jeg liker navnene i Karoli-familien, i hvert fall som underholdning: Nove Dior, Roma, Dolla, Polykarp, Rambo, Daimens etc.

Ikke alltid lett å vite hva som er navn og hva som er kallenavn riktignok. Dolla Karoli heter vel offisielt Jan Roger Karlsen :ler:

Navn er gøy! :nigo:

Ja jaggu! Kanskje det var et sted å hente inspirasjon fra? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp: Det var kjapt levert!

Jeg synes nesten det var litt vel kjapt jeg! :sjokkert: Er jo bare 7 uker på vei, om jeg skulle miste *banker ivrig i bordet* så blir det enda kjipere jo flere steder som må oppdateres. Nei uff, det er jo en bra ting. Kan ikke klage på at det går for fort i helsevesenet, ærlig talt Bakepulver :lol:

Og så må jeg slenge meg på navnesnakket. Med fare for å tråkke noen på tærne må jeg fortelle om noe som var veldig morsomt da min stebror var liten. Han hadde nemlig en bestekompis som het Kåre Ronald. Og jeg, min mamma og hennes samboer syntes det var like festlig hver gang han snakket om Kåre Ronald :fnise: Stakkars guttungen kunne jo ikke skjønne hvorfor dette var så gøy, han var jo helt vant til navnet.... :ler:

Haha, herlig! Man får noen fordommer. Jeg kan se for meg at den unge mannen har vokst opp til å bli enten sykkeltyv og narkolanger, eller byråkrat... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg var gravid og bestilte første legetime så sa sekretæren at jeg måtte huske å få søkt om fødeplass på den timen. Ble litt paff da jeg knapt skjønte at jeg var gravid, så ikke for meg å skulle føde :P Men kom meh aldri på den timen fordi jeg mistet. Når jeg ble gravid igjen i fjor så slapp jeg å søke da jeg ikke bor i Oslo lengre. Men legen sendte henvisning til ul og dagen etterpå fikk jeg brev fra sykehuset med time! Var sikkert en elektronisk søknad, sikkert din søknad om fødeplass og? :)

Kjenner en Bengt Harry og så er han litt harry, men hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjenner jeg en MANN som heter Samantha til mellomnavn! Han er adoptert og det er et guttenavn der han er fra, men at hans norske adoptivforeldre valgte å bruke det syns jeg er slemt! Han ble et skikkelg mobbeoffer og bor ennå hjemme i en alder av 33 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo.. Navn er gøy :) Jeg liker også skikkelig norske mannenavn. Kjenner jeg brekker meg av navnet NathanAile Krissander :hoho: Klarer ikke se for meg en mann i 50 åra som heter det :P

Gutten min har et veldig norskt navn som jeg har likt i mange år. Så får han heller slite litt om han skal til utlandet :fnise:

På lista mi som ikke ble brukt er Eivind, Håvard og Laurits. Synes Laurits er sååå fint, men da mini kom ut ligna han ingen Laurits. Maby next time :lur:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme borte. Uggenhet borte. Matlysten er tilbake. Så nå er jeg bekymra for at det er noe galt siden de dumme symptomene IKKE er der.

headdesk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste er det. Et kjapt google-søk viser at jeg ihvertfall ikke er den første som opplever dette, og at det går bra for de aller fleste. Det er skummelt likevel. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ravgull

Alt er dødsskummelt. Man skulle hatt en lampe i panna med rødt, gult og grønt lys. Grønt = alt er ok. Gult = ta det med ro, ligg på sofaen og snakk med en lege. Og rødt = frem med kleenex for dette er over allerede.

...da hadde vi kun trengt et lite sminkespeil. Eller mobil med "selfie"-kamera. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomene forsvant for meg også rundt de ukene du er i nå :) helt normalt.. godt google kunne hjelpe deg, I love Google :laugh: Hva gjorde man egentlig før om man lurte på noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt er dødsskummelt. Man skulle hatt en lampe i panna med rødt, gult og grønt lys. Grønt = alt er ok. Gult = ta det med ro, ligg på sofaen og snakk med en lege. Og rødt = frem med kleenex for dette er over allerede.

...da hadde vi kun trengt et lite sminkespeil. Eller mobil med "selfie"-kamera. :P

Haha, dumme naturen som ikke har gitt oss lys! :ler:

symptomene forsvant for meg også rundt de ukene du er i nå :) helt normalt.. godt google kunne hjelpe deg, I love Google :laugh: Hva gjorde man egentlig før om man lurte på noe??

Spurte noen andre. Og hadde ingen mulighet til å sjekke om det de sier er riktig. :P

Google er min venn :lol:

men man kan jammen skremme seg selv også..

Jeg er heldigvis ikke så gæren på det der. Lang fartstid med å skille skitt fra kanel, OG jeg setter jo pris på realisme. Tror det hjelper litt, selv om det selvfølgelig er mye skummelt. Er nok lurt å begrense googlinga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i serien "Bakepulver gjør ting hun ikke har peiling på": ser på vogner på nett. Altså. Eh. Kombivogn? Duovogn? Poser? æææh? Finnes det en barnevogn for dummies-guide på nettet? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...