Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:jepp: Det ER myhyhyhyyyykt!!

Dyrt? Hm. Tja. Jeg lukker øynene når jeg kjøper garn, jeg. Ser bare på fargen først, kjenner om det er mykt, og så kjøper jeg i blinde :ler:

Og/eller på ebay. Med paypal. Som dukker opp som en regning i nettbanken nå og da. Da lukker jeg bare også øynene og trykker godkjenn, og vips - så har jeg betalt helt uten å se hva det koster.

Det funker SÅ FINT asså :nigo:

Men det skal jeg klare. Å lukke øynene altså. Har ganske mye trening. :ler:

Men, jeg har hørt at alpakka gjerne klør for babyer (jeg syns forøvrig det klør selv). Bare sånn for å være negativ :P Kunne sikkert selv brukt alpakka som vognteppe, men jeg ville ikke ha brukt det på en nyfødt rett-på-huden-plagg som et slikt teppe gjerne er :)

*lister seg ut igjen*

Nei! Ikke forvirre meg mer! :bond:

Det kan hende :overrasket: Det aller mykeste garnet jeg har funnet til nå, kommer fra Malabrigo. Kjøper det på ebay. Mange ulike tykkelser, alle jeg har prøvd er magisk myke!

Oooh. Åh, men jeg vil ha garn nåååå. Ikke vente på det fra utlandet!

Har hørt mye bra om det, men aldri prøvd! :) er på lista over garn som må prøves når jeg har strikket opp en del :ler:

Har du noen prosjekter på gang da? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med strikking! Jeg har selv begynt å strikke litt, men jeg er så innmari utålmodig! :daane: Jeg er en hekler, og der går ting FORT! :fnise: Men det blir bra. Har prøvd meg på en kjole fra Pickles til A, og så skal jeg prøve meg på Osloanorakken etterpå. :jepp:

Oi, kjole og sånt ja. Jeg er ikke så avansert akkurat. Tror jeg holde rmeg til syinga. Det går MYE fortere. :ler:

(selv om strikk er innmari koselig, men jeg mistenker at mamma kommer til å produsere endel strikka babyplagg, haha)

Osloanorakken holder jeg også på med! I de superfeminine fargene lyseblå og brungrønn :ler:

Naw, men det hørtes fint ut! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osloanorakken holder jeg også på med! I de superfeminine fargene lyseblå og brungrønn :ler:

Det høres innmari fint ut! :jepp: Her er det mannen som har bestemt fargene, og siden han er Herr Rosa hva jentene angår ble det grå på hovedpartiet og rosamelert på brystpartiet. Fint det også altså, selv om jeg heller skulle hatt blå eller grønn eller noe. Hun er jo så gammel nå at det ikke er noen tvil om at hun er jente. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker picklesgarnet jeg strikker den i. Nesten så jeg skulle ønske jeg kunne lage den i voksenstørrelse. Men det hadde nok ikke blitt like kult... :ler:

Stakkars vesla, hun går i veldig mye kjønnsnøytrale knallfarger! Men vi prøver å være litt praktiske, siden vi håper på tre-fire minier :ler:

Så til jul var det lyyyserosa kjole med bling, hvit bolero med gullkanter og sløyfer, body med blondehals og superfeminin strømpebukse. Bare for å veie opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker picklesgarnet jeg strikker den i. Nesten så jeg skulle ønske jeg kunne lage den i voksenstørrelse. Men det hadde nok ikke blitt like kult... :ler:

Stakkars vesla, hun går i veldig mye kjønnsnøytrale knallfarger! Men vi prøver å være litt praktiske, siden vi håper på tre-fire minier :ler:

Så til jul var det lyyyserosa kjole med bling, hvit bolero med gullkanter og sløyfer, body med blondehals og superfeminin strømpebukse. Bare for å veie opp :ler:

Jeg elsker kjønnsnøytrale klær med knallfarger! :jepp: Mannen har bare gitt opp hva lillesøster angår. Hun ''ser ut som en gutt'' (ifølge ham) annenhver dag. :fnise:

Nå skal det jo sies at hun kanskje gjør det også da...siden hun er svææær med lite hår. :hoho:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes babyer og knallfarger er mye bedre enn disse duse *tramper rundt i KGsalaten* :fnise:

Vi har jo en baby som vi nå MÅ bruke spenner på hver dag for at hun skal kunne se noe bak emoluggen sin, så det blir ikke så mye tvil der :ler:

Kjøpte en utrolig søt lue med votter til på H&M her om dagen, og da fikk jeg spørsmål om jeg hadde tvillinger, siden jeg kjøpte en jenteboblejakke og dette her som da tydeligvis var for gutter. Jeg så en lue med litt "pels" på og noen dyrefigurer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis noen voldsomt bastante meninger på det her. Jenta til en kollega hadde på seg en sjøgrønn genser en dag, da fikk hun stadig spørsmål om "hva heter han"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om det, men aldri prøvd! :) er på lista over garn som må prøves når jeg har strikket opp en del :ler:

Strikke opp? Går det an? :overrasket: Trodde man bare skulle kjøpe mer og mer, jeg :sjenert:

Det høres innmari fint ut! :jepp: Her er det mannen som har bestemt fargene, og siden han er Herr Rosa hva jentene angår ble det grå på hovedpartiet og rosamelert på brystpartiet. Fint det også altså, selv om jeg heller skulle hatt blå eller grønn eller noe. Hun er jo så gammel nå at det ikke er noen tvil om at hun er jente. :lol:

Min Osloanorakk er også grå og rosamelert! :hoppe: Men jeg liker jo rååsa da. Selv om vi har veldig mye nøytralt til jenta vår, i dag har hun på seg grå body og knallblå ullbukse. Men med hårklipe og hår som henger langt nedpå ryggen, er det liksom ingen tvil om at hun er jente :fnise:

Osloanorakken er kjempeenkel å strikke, det går superfort og blir superfint!! Skal strikke en ny til barnehagestart, men da kutter jeg ut hetta.

Slenger med et bilde av en litt uferdig anorakk. Legg spesielt merke til at den ikke er dampet, ikke har fått knapper, og at jeg er kjempeflink til å sy sammen :fnise:

64E92C04-1E95-489E-8362-5325FE2599C9_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til der jeg skal begynne å felle inn på den andre fargen, og jeg tør ikke helt å begynne med det enda! :ler:

Men det er vel bare å kaste seg i det :P

Har strikket kjole og lue til vesla, i tillegg til heldress :jepp:

post-48368-0-62967000-1389953259_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fine plagg! :hoppe:

Hvordan fikk du bildene til å være så små før man klikket på dem? Det vil jeg også ha :ler: Føler jo at jeg spammer ned hele boka med de gigabildene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiper at hun har lasta opp i stedet for å bruke img-tagen. :)

(jeg liker megabilder, jeg da)

(og spam)

(spam, spam, spam, eggs, sauasage and spam)

(I DON'T LIKE SPAM!)

(spam spam spam spam. Lovely spaaaaam, wonderful spaaaam)

Oi. Sånn dag i dag.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Det er tydeligvis noen voldsomt bastante meninger på det her. Jenta til en kollega hadde på seg en sjøgrønn genser en dag, da fikk hun stadig spørsmål om "hva heter han"...

Jeg hadde en sosiologiprofessor på høyskolen som kunne fortelle at han i sin tid (på 70-tallet eller noe) konsekvent kledde jenta si i typiske "guttefarger" og omvendt bare for å irettesette alle som tok feil... Han hadde endel andre eksperimenter også, så det må ha vært en blandet opplevelse å være barn der i huset :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...