Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Så langt: at de koster mange penger.

Jeg vet ikke helt, jeg. Vi bor jo i byen, og kommer nok til å bruke den aller, aller mest her. Vi er glad i å gå tuber gge to, men er ikke noe flinke til å komme oss ut på turstiene og landeveiene sånn det er nå, og jeg aner ikke om vi kommer til å bli bedre med barn. Mamma bor jo på landet, der kan det hende det blir aktuelt å gå tur på grusvei.

Også kan vi ikke oppbevare noe annet sted enn i vår egen gang og det blir nok endel kollektiv transport, så da er det i grunnen greit om den ikke er jumbosvær og tung.

Jeg føler for å kjøpe brukt, ihvertfall (har ikke snakka med Mannen om det enda, men regner med at han er enig). Miljø og penger og gjenbruk og synd å kaste fullt brukbare ting og alt det der. Men det er litt skummelt det og.

Gudene vet. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...oooog så fant jeg en høyteknologisk sak med LCD-display som viser lufttemperatur, hastighet og avstand man har gått, innebygd lader (for vogna) og mobillader, automatisk sammenslåing med et tastetrykk og kjørelys (!). Dingsebomsevogn! Kjempelyst på! :ler:

4moms Origami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi elsker vår TFK Joggster Twist med Multi-X baggen (tror jeg den heter). Trehjuling, lett å få inn på buss og t-bane (må ha hjelp på trikk), lett å snu på, håndbrems, funker på turstier og gress, blir liten når den slåes sammen, er smalere enn de andre, uten at det virker som om det plager vesla, det er bare lettere å gå i butikker osv. Kjøpte den fra kiddies24.de og sparte mye på det, men de er også mulige å få tak i brukt :jepp:

/End trehjulspropaganda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... :daane: Til og med jeg fikk lyst på den der, og jeg er av typen med "kan jo sikkert arve noe gammalt fra 80-tallet eller noe" holdning. Og stor tro på at mange av de nye vognene neppe er verdt mer enn en 500-lapp. De lager dem jo av plast. Lite herdig sådann. :jolie: Ikke rart de knekker sammen hele tiden. (Snobb, jeg? :plystre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster jo bare 11.000,-! Uten babybagtingen. :redd:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er pokker meg vanskelig å finne frem i vognjungelen. Jeg undersøkte og undersøkte og lette og bla bla bla.. Endte på Bugaboo Cameleon. Jeg liker vogna veldig godt. Spes med vognabagen. Men da mini ble 7-8 mnd nekta han å sove i vogna, og nå hyler han og prøver å komme seg vekk bare jeg setter han oppi :hoho:

Kjøpte en bumbleride Indie. Også trehjuling. Og jeg ELSKER den. Den er superlett å trille, lufthjul, passer bra i by og land, jeg synes den er superfin med sportsdelen. Ser litt rar ut med bag´n om man ikke tar av trekket på sportsdelen.

Men ja, er veldig fornøyd med den :) Og mini koser seg oppi der, og sover som en stein.

Vel, har jeg noe poeng med dette anna enn å reklamere?? Tja.. Jeg ville prøvd vognene før jeg kjøper (det var ikke jeg så flink på). Og for all del, du MÅ ha svingbare hjul!!!! :laugh:

Men er smart å kjøpe brukt. Finnes en del kjøp og salg grupper med barneutstyr på Face :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, dere!

Hadde egentlig planer om å skravle med Mannen om dette i kveld/i morgen. Men han skulle plutselig på fredagspils. Så måtte han bare ta en whisky på en eller annen bar. Sist jeg hørte fra ham var han på konsert. Jeg tror vi utsetter barnevognkikking. :ler:

(og HERLIGHET så deilig det er å ha en fyr som aldri finner på noe dumt i fylla, sånn at situasoner som dette egentlig bare er kos. I stedet for å bekymre meg for at han havner i trøbbel/er utro/er fylle-ekkel når han kommer hjem, så synes jeg bare at det koselig, og at jeg unner ham en hyggelig kveld. Det skjer så sjeldent uansett. Og når han kommer hjem er han bare kosete og fnisete og søt og rar. Og kanskje litt sulten. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du MÅ ha svingbare hjul :jepp: Vi har Brio Go, skulle jeg kjøpt vogn på nytt ville jeg valgt den nye Brio Go Next!

Fine mannen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere slutte å foreslå forskjellige ting, alle sammen? :bond:

Dette er bare starten! :opplyser:

Etter dette er det bæresjal vs vogn. Vugge vs seng. Debatten om barnematen kan komme fra butikken eller om du må dyrke den selv i bakhagen. Går det an å sende ungen i barnehagen uten en skikkelig fjellsekk? Er det mulig at babyen får varige men av å ikke ha cornverse-tøfler? Er det sunt å eksponere småbarn for religion? Og dette er bare fra KG! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Uff.

Og så, når babyen er født, oppdager man at alle de gode intensjonene man hadde om økologisk hjemmelagd babymat, leggerutiner, ikke la babyen smake på sjokolade etc, faller fullstendig i fisk.

Babyen liker ikke økologisk hjemmelagd babymat. Den liker Nestle. Du vil gjerne at den skal spise. Da blir det Nestle.

Osv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Bumbleride Indie! :jepp: Den er - i tillegg til alt det andre som er så fantastisk med den - forholdsvis billig i forhold til andre vogner. Så jeg vil si at den oppfyller alle kravene deres. :Nikke: Den har dessuten lufthjul, så den funker like godt på humpete grusveier som i byen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooo… Må ikke glemme: Jeg skal aldri bruke tv´n som barnevakt!!

:skratte:

Svelga den kamelen ganske tidlig jeg altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(og HERLIGHET så deilig det er å ha en fyr som aldri finner på noe dumt i fylla, sånn at situasoner som dette egentlig bare er kos. I stedet for å bekymre meg for at han havner i trøbbel/er utro/er fylle-ekkel når han kommer hjem, så synes jeg bare at det koselig, og at jeg unner ham en hyggelig kveld. Det skjer så sjeldent uansett. Og når han kommer hjem er han bare kosete og fnisete og søt og rar. Og kanskje litt sulten. :fnise: )

Høres ut som min fyr :rodmer: Det er så godt å ha en sånn mann! Skulle ønske han kom hjem skravlete, sulten og kosete i kveld, men han er i Kina for et par uker. *savn*

Hadde litt dårlig erfaring med et par kjærester som gikk på fylla før jeg fant han, så det tok litt tid å bli kvitt gamle mønstre og slutte å være urolig når han var alene på byen, men det har bare gjort at jeg er så enormt takknemlig for at jeg har sluppet å ha klump i magen de siste årene. :hjerte:

Hurra for fine menn! :duskedame::strix:

(Har 0 å tilføye til barnevogn-debatten) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare starten!

Etter dette er det bæresjal vs vogn. Vugge vs seng. Debatten om barnematen kan komme fra butikken eller om du må dyrke den selv i bakhagen. Går det an å sende ungen i barnehagen uten en skikkelig fjellsekk? Er det mulig at babyen får varige men av å ikke ha cornverse-tøfler? Er det sunt å eksponere småbarn for religion? Og dette er bare fra KG!

Jeg tror vi skal komme ganske langt med sunn fornuft, Google og å ikke ha så fryktelig bestemte meninger om hvordan det SKAL bli på forhånd. Selv om kamelandelen i kostholdet sikkert kommer til å øke fremover!

Må si jeg tilt ider lar meg skremme litt av enkelte her inne. Hvorfor er det gjerne de med mest bastante meninger som har aller minst kunnskap om et tema? :overrasket:

men åh? Finnes det converse-tøfler? Der er det kanskje best å ikke ta noen sjanser, kjenner jeg.

Så glad jeg ikke må ta stilling til dette nå og kan lettere ignorere vognpraten

Men hallo! Du er jo midt i bryllupsplanlegging! Det er pokkern meg nok å ta stilling til der også! :ler:

Uff.

Og så, når babyen er født, oppdager man at alle de gode intensjonene man hadde om økologisk hjemmelagd babymat, leggerutiner, ikke la babyen smake på sjokolade etc, faller fullstendig i fisk.

Babyen liker ikke økologisk hjemmelagd babymat. Den liker Nestle. Du vil gjerne at den skal spise. Da blir det Nestle.

Osv

Økologisk gir jeg en så lang faen i som det er mulig, men det hadde jo vært hyggelig med hjemmelaga mat da. Fordi jeg liker å lage mat, ikke fordi jeg mener disse glassene er satan sjøl :P Men jeg kjenner vel også på at en baby som spiser er å foretrekke. :ler:

Jeg vil også anbefale Bumbleride Indie! :jepp: Den er - i tillegg til alt det andre som er så fantastisk med den - forholdsvis billig i forhold til andre vogner. Så jeg vil si at den oppfyller alle kravene deres. :Nikke: Den har dessuten lufthjul, så den funker like godt på humpete grusveier som i byen.

Den ser fin ut, sånn i mine utrente øyne. Har oppretta fast søk på Finn, sånn at jeg blir varsla om det kommer noen brukte for salg! :opplyser:

Ooooo… Må ikke glemme: Jeg skal aldri bruke tv´n som barnevakt!!

:skratte:

Svelga den kamelen ganske tidlig jeg altså :P

Eh, den har vi allerede forbrutt oss noe heftig mot når vi har sitti barnevakt for lille niese. :ler:

Jeg ville også kjøpt barnevogn brukt. :jepp:

de er jo så sykt dyre :daane:

Ja, det var voldsomt. Brukt er bra! Skal bare lære litt om hva dte er lurt å se etter for å finne ut om den er i god stand.

Høres ut som min fyr :rodmer: Det er så godt å ha en sånn mann! Skulle ønske han kom hjem skravlete, sulten og kosete i kveld, men han er i Kina for et par uker. *savn*

Hadde litt dårlig erfaring med et par kjærester som gikk på fylla før jeg fant han, så det tok litt tid å bli kvitt gamle mønstre og slutte å være urolig når han var alene på byen, men det har bare gjort at jeg er så enormt takknemlig for at jeg har sluppet å ha klump i magen de siste årene. :hjerte:

Hurra for fine menn! :duskedame::strix:

Åh, også Kina da? det er jo... inmari langt vekk!

Høres kjent ut, jeg har også hatt noen sånne exer. *grøss*

Han kom hjem rundt midnatt, skikkelig svingstand. Det første han sa var "heeeeeiiiii! Puppene!!!!". Også henta han seg et fjell med flatbrød og spekemat. Og sovna på sofaen. Etter å ha kommet med et lite trillebårlass med kjærlighetserklæringer. :fnise:

(nå måtte jeg fjerne masse av de siterte smileyene fordi det var for mange til at jeg fikk lov til å poste. Jeg synes det der skjer stadig vekk!? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...