Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

I natt drømte jeg en rimelig episk drøm om å være på cruise sør-østover, på en elv som tydeligvis rant gjennom hele Europa og endte opp i Indonesia :ler: Med diverse tv-serie helter, familie, og en litt sterk storm :ler: Når jeg først drømmer er det rare saker, og jeg er heller ikke gravid. Bare å glede seg skjønner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig Daenrys! Og alle dere andre raringene. :ler:

Den der drømmehjernen min er vanligvis kreativiteten selv. Men nå var det plutselig så mye stressdrømmer. Slitsomt, håper det gir seg.

Ooooog OMG så sliten jeg blir av trening! Er det en gravidgreie også? :blink: OK, så jeg er rimelig utrent nå. Men etter 1 t og 15 min med litt snill cardio + styrketrening så er jeg HELT slakt nå. Mye mer enn jeg kan huske at jeg har pleid å bli. Jeg er ikke noe særlig plaget av slapphet/trøtthet ellers heldigvis.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg pesa av å gå opp trappa.. Og det var før jeg nådde 12 uker :P

Og drømming. Er jo helt sykt å man drømmer når man er gravid. Bare å glede seg til du begynner å drømme om babyen.

Jeg drømte at babyen min sparka hull i magen min sånn at beinet hans stakk ut. Jeg gikk til legen, men ho sa de kunne ikke gjøre noe. Jeg måtte bare stappe inn beinet hans om det stakk ut og vente til det grodde igjen av seg selv!! :hoho:

Men den værste var når jeg drømte at jeg drukna ungen i dusjen :sjokkert: Drømte at han hadde bæsja skikkelig sånn at jeg måtte vaske han i dusjen. Så la jeg han bare i dusjen og skrudde på vannet. Sluken var litt småtett, det begynte å bli noen cm med vann. Og jeg hadde glemt det, og det faktumet at ungen kunne snu seg. Våkna rett etter jeg så ungen ligge på magen i vannet og jeg skulle til å snu ha.. Grusomt :grine:

Men var igrunnen en påminnelse om at jeg måtte få mannen til å rense sluken i dusjen siden flodhesten ikke kom til, for den var småtett i virkeligheten også :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også godt trente kan slite masse med kondisen som gravid, og bekkenet.

Jeg drømmer syke drømmer hele tiden, de var ikke mer sprøe som gravid :fnise: I natt hadde jeg iallefall 3 drømmer. I den ene var sønnen min kidnappet av kontordama på skolen hvor jeg jobbet før, jeg letet og letet ute i skolegården og inne, fant han til slutt inni et garderobeskap. En annen drøm var jeg i et hus med masse folk, spøkelser og en gjeng med skotter. Jeg var forelsket i den ene skotten så jeg fulgte etter han fra rom til rom, og til slutt så hoppet han ned i et dypt hull i gulvet, han spratt opp igjen og kom med en kjærlighetserklæring til meg. Og i den tredje gikk jeg rundt i barneskolen jeg gikk på og så masse folk jeg kjenner der, det var en kjedelig drøm uten noe sprøtt :P Her en natt drømte jeg at jeg kom hjem og samboer satt rundt et bord med kompiser og spilte poker og drakk, sånn som man ser på film/i serier, og jeg ble irritert fordi han passet jo barnet, Jeg gikk til sprinkelsenga og der lå sønnen vår og to andre babyer, så vi hadde trillinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husker jeg pesa av å gå opp trappa.. Og det var før jeg nådde 12 uker :P

Og drømming. Er jo helt sykt å man drømmer når man er gravid. Bare å glede seg til du begynner å drømme om babyen.

Jeg drømte at babyen min sparka hull i magen min sånn at beinet hans stakk ut. Jeg gikk til legen, men ho sa de kunne ikke gjøre noe. Jeg måtte bare stappe inn beinet hans om det stakk ut og vente til det grodde igjen av seg selv!! :hoho:

Men den værste var når jeg drømte at jeg drukna ungen i dusjen :sjokkert: Drømte at han hadde bæsja skikkelig sånn at jeg måtte vaske han i dusjen. Så la jeg han bare i dusjen og skrudde på vannet. Sluken var litt småtett, det begynte å bli noen cm med vann. Og jeg hadde glemt det, og det faktumet at ungen kunne snu seg. Våkna rett etter jeg så ungen ligge på magen i vannet og jeg skulle til å snu ha.. Grusomt :grine:

Men var igrunnen en påminnelse om at jeg måtte få mannen til å rense sluken i dusjen siden flodhesten ikke kom til, for den var småtett i virkeligheten også :laugh:

Trur jeg har lest om den drømmen din før en plass :fnise:

Jeg drømte forresten en gang at jeg fødte i verdensrommet men jeg fikk ikke være med på fødselen, og ut kom ei langhåret jente. Med VELDIG langt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte endte mine drømmer med at jeg ga babyen bort til mamma! :hoho: Ofte ble den også bitteliten etter at den var født, sånn 10 cm lang. Og det var helt normalt. Da rotet jeg den vekk til stadighet.

Hm, dårlig kondis et graviditetstegn sier dere? Da er jeg nok gravid bestandig :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, har hatt drømmer om rare mager og rare babyer også. Men det har jeg vel strengt tatt hatt før også.
:ler:

Formen min er så RAR! Nå har jeg vært stadig mindre uggen, og matlysten har vært på vei tilbake. Ting som bare var ekkelt er litt fristende igjen. Men så i kveld? BÆNG - plutselig kjempekvalm med en liten tur for å rope på elgen. Rare. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidkroppen er superrar! Bare vent, du. Plutselig lekker det fra puppene, du begynner å gråte av Top Gear og prompekontroll er en saga blott. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre: Du ser på Top Gear og gråter samtidig som du ukontrollert promper og lekker fra puppene. Graviditet :hjerte: Føler jeg kan vente litt til. :fnise:

Neida, du får helt sikkert fine måneder som gravid! Må tro det inntil det motsatte er bevist i hvert fall :Nikke:

Hva med navn? Er det noe dere ikke har tenkt på før, eller er du/dere som meg og har noen favoritter i bakhodet allerede?

Jeg er ikke i nærheten av å være gravid engang, men så lenge jeg kan huske så har jeg evaluert navn som "kunne jeg brukt det navnet på mitt barn?" og har etter hvert fått en liten liste som jeg ikke aner om fortsatt vil være gjeldende når tiden evt. er inne. :)

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaaa, navn. Har du noen? :popcorn:

A heter faktisk det som har vært favorittnavnet mitt siden jeg var 18. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snakka litt om navn, og har samme smak, ihvertfall. Liker de litt eldre, gjerne norrøne navnene. Blir vel neppe noen Evander Nathaniel Aurelius Maximus Korpolittus her i gården. ;)

Typ: Atle, Sigurd, Håvard, Eirik, Sigrid, Astrid, etc. Ikke så fryktelig fænsi og moderne kanskje, men pene og fine navn. :)

- - - - -

Åh, og *miiiiiiip*

Liten robot! :rodmer:

cute_robot_infant_bodysuit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har da aldri hatt prompekonkurranse med mannen og grått av Too Cute! på Animsl Planet? :plystre::fnise:

Hvaaa? Jeg som trodde du var typen for sånne navn! :sukk:

Jeg er en sucker for norrøne navn, selv om vesla fikk en modernisering av sin oldemors supernorrønne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buu, nå hadde jeg skrevet en lang avhandling (føltes det ut som) før jeg klarte å navigere meg vekk fra siden.

Liker navnene! Vi har nok ikke så ulik smak, jeg er ikke så glad i alt for mye dill og dall.

Samboeren sa plutselig en dag at han synes Sverre var et fint navn. Veldig ulikt han å tenke sånn på navn og jeg har aldri hatt noe forhold til navnet selv, men må innrømme at det egentlig er ganske fint!

Et annet navn jeg liker og som jeg synes det er litt rart at jeg liker, er Hedvig. Vet ikke hvorfor, men det er nok bare fordi jeg kun har gode assosiasjoner til navnet. :)

Broren min er oppkalt etter morfar som døde 9 måneder før bror ble født og det synes jeg er så fint :hjerte: Kunne tenke meg å gjøre det samme for pappa, men forhåpentligvis mens han fortsatt er her og får oppleve det. Samboeren er vel ikke helt enig i at dét er Navnet, men vi får se den dagen det eventuelt blir aktuelt. :)

Oppkalling er uansett en sikker vinner, da kommer liksom hvor pent navnet er i andre rekke og man har en dypere mening bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverre er veldig fint! Det hadde passet så bra sammen med datteren min sitt navn om vi noen gang får en gutt, men så har såklart mannen en onkel som heter *noe*-Sverre. Og han er ikke typen man vil kalle babyen sin opp etter :fnise::klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Sverre høyt oppe på vår gutteliste også :Nikke: Men så fikk vi jo bare bruk for to jentenavn. Har bare fått positive tilbakemeldinger på våre navnevalg, men det er jo godt mulig folk ikke tør å si det de egentlig mener... :fnise: Navnene er tross alt vanligst på damer på 70+. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Oppkallig er fint - både jeg og min bror er oppkalt etter besteforeldre.

Men det må jo ikke være nødvendig med nøyaktig samme navnet. F.eks navnet John kan jo bli Johnny eller Jan / Janne.

Og så er det dette med å forstå at man må velge en stil: mener man at Anabella Timothea Rosmarina er fantastisk fint så er det så sin sak, men Kari Timothea eller Astrid Rosmarina blir for meg "vondt i øya" stilbrudd. Det samme gjelder fornavn som er overdrevet "kunstferdige" i forhold til etternavnet: Ola Eple Nilsen-Gutenbergh eller Per Orlando Dal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...