Gå til innhold

Dere i åpne forhold.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er kunn ett spørsmål her, og det er om "er det ikke kjipt å ha en kjæreste som hele tiden gir mye oppmerksomhet til andre?" Det er jo akkurat den presiseringen du ber om. Men nå avslutter vi, enten kan du svare på det konkrete spørsmålet jeg lurer på eller så kan du slutte å dumme deg ut og avspore min tråd.

TS

Anonymous poster hash: a6f89...791

Men du henvender deg til "dere i åpne forhold" med en spesifikk problemstilling som gjelder dine venner, og som ingen i denne tråden som er i åpne forhold så langt har kjent seg igjen i.

Anonymous poster hash: c5982...353

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg vil mene svært mange kan ha stor nytte av å lese en Masteroppgave som ble skrevet ved UIT i 2008.

Da jeg er en vennlig sjel, og med glede bidrar til generell folkeopplysning, legger jeg ut lenke til Masteroppgaven her.

• Liker 1
Skrevet

For mange jenter betyr det mer å pule på en høystatus mann enn at han er trofast. Derfor er ordningen med knullekompiser blitt så vanlig de siste årene.

Jentene forstår at de må dele, så enten blir det gjennom "åpne forhold", eller at de bare later som om de ikke skjønner at mannen er utro.

Så flink du er å generalisere. Du høres ut som waco og resten av kvinnehaterne her inne når du bruker ord som "høystatus".

Jeg tror ikke på at man elsker hverandre i åpne forhold, men at det enten er ett desperat handling for å beholde partneren eller en "grei" ordning for å slippe å være ensom. Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

Haha, alle har heldigvis ikke samme syn som deg. Snakk om å være trangsynt. FYI: mennesker er ikke monogame.

Alle mennesker innerst inne ønsker det samme. En å være glad i, og noen som er glad i en selv. Dersom alle fikk dette og opplevde det som bra, ville det ikke være attraktivt med åpne forhold. Nå er det jo ikke slik at vi lever i en drømmeverden og alle blir elsket og elsker noen. I mellomtiden til det skjer tar man til takke med åpne forhold eller andre kreative løsninger. Har sett dokumentarer på dette, det så slår meg er at uansett hvor mye man sier at man elsker partneren sin, så virker ikke folka lykkelig i åpne forhold.

Tror mange lurer seg selv....

Hilsen mann:)

Anonymous poster hash: fccd9...270

Tror nok du trenger å se noen flere dokumentarer. De fleste jeg ser i faste forhold er ikke så lykkelige heller.

En som lever i et åpent forhold kan ikke føle det samme for partneren sin som jeg gjør for min.

Anonymous poster hash: 358cf...ee7

Hvilken følelser er det da? Alle er ikke like usikre på seg selv at de blir sure over å "dele".

Sammenfattet så mener jeg at åpne forhold kanskje fungerer best for egoister?

Anonymous poster hash: 77899...930

Jamen vi er jo så flinke til å gi og ta. ;):ler:

Skrevet

Så flink du er å generalisere. Du høres ut som waco og resten av kvinnehaterne her inne når du bruker ord som "høystatus".

Hvilket ord ville du brukt da, på en mann som kan velge og vrake i damer?

Gjest åffårno
Skrevet

Jeg vil mene svært mange kan ha stor nytte av å lese en Masteroppgave som ble skrevet ved UIT i 2008.

Da jeg er en vennlig sjel, og med glede bidrar til generell folkeopplysning, legger jeg ut lenke til Masteroppgaven her.

Sosiologi :hjerte: Kun der kan man forankre noe sånt.

Den skal jeg faktisk lese, eller; skumme gjennom - om ikke annet. Gøy at mora hjalp henne med pensum :ler:

Skrevet

Jeg klarer helt fint å se at man kan elske og begjære partneren sin selv om man har sex med andre. Kjærlighet betyr ikke monogami og det har det aldri gjort eller kommer til å gjøre. Dette er oppfunnet i vårt moderne samfunn fordi de aller fleste ser på monogami som det eneste riktige. Ganske merkelig i grunnen.

Når man elsker noen føler man ikke begjær mot andre. Simple as that.

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

• Liker 2
Skrevet

Men du henvender deg til "dere i åpne forhold" med en spesifikk problemstilling som gjelder dine venner, og som ingen i denne tråden som er i åpne forhold så langt har kjent seg igjen i.

Om dere ikke kjenner dere igjen så er det ikke vits å svare. Kanskje har vennen min et unikt forhold, det er helt greit det, da kunne tråden vært tom. Blir bare rot når folk som elsker å høre sin egen stemme kommer inn i trådene.

TS

Skrevet

Når man elsker noen og er i ett lykkelig forhold vil man ikke ha noe behov for seksuell bekreftelse fra andre. Jeg tror ikke man elsker partneren sin når man har behov for å være i ett åpent forhold. Da holder man sammen av helt andre grunner enn kjærlighet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser på seriøsiteten til åpne forhold på lik linje som barn som leker mor & far i barnehagen. Jeg finner hele konseptet med åpent forhold underholdende og jeg tror igrunn det er ett moderne mote fenomen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg finner hele konseptet med åpent forhold underholdende og jeg tror igrunn det er ett moderne mote fenomen.

Er vel dagens ekteskap pga kjærlighet som er et moderne fenomen?

Endret av Summers
Skrevet (endret)

Er vel dagens ekteskap pga kjærlighet som er et moderne fenomen?

Jeg snakker ikke om tradisjonen ekteskap, jeg snakker om kjærlighet. Åpne forhold har man når man ikke elsker partneren. Når man elsker partneren har man ikke behov for andre i mine øyne.

Endret av Suss81
Skrevet

Når man elsker noen og er i ett lykkelig forhold vil man ikke ha noe behov for seksuell bekreftelse fra andre. Jeg tror ikke man elsker partneren sin når man har behov for å være i ett åpent forhold. Da holder man sammen av helt andre grunner enn kjærlighet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ser på seriøsiteten til åpne forhold på lik linje som barn som leker mor & far i barnehagen. Jeg finner hele konseptet med åpent forhold underholdende og jeg tror igrunn det er ett moderne mote fenomen.

Hmmm det var en relativt dømmende innstilling med relativt stor andel fordommer og myter.

Jeg mener ikke at vårt valg nødvendigvis passer alle, og ser ingen grunn til at folk skal være enig i oss, men jeg synes dere kan spare dere påstander dere erfaringsmessig ikke har noen som helst bakgrunn for.

• Liker 3
Skrevet

Ja nettopp, den seksuelle frigjøring og økonomiske uavhengighet gjør at kvinner (og menn) til fulle kan leve ut sin natur. For kvinner betyr dette å søke seg mot å ha sex med menn med høyest mulig status.

Hva som er høy status er til en viss grad subjektivt, men rent utseende i seg selv er vel det som har minst å bety. For kvinner er det sosial posisjon, penger og makt som betyr mest. Et bra utseende gir ofte en god sosial posisjon, så indirekte har menns utseende betydning. Men dersom en kvinne skulle velge mellom sex med en stygg kjendis og en utrolig kjekk vanlig mann så hadde de valgt kjendisen 10 av 10 ganger.

Hahaha, hvem ER du? Du kan ikke ha hatt noe særlig god erfaring med kvinner! Alt det du sa stemmer overhodet ikke med meg eller noen av mine venninner, hvertfall, men håper at du satte det (veldig) på spissen :-)

Skrevet (endret)

Jeg snakker ikke om tradisjonen ekteskap, jeg snakker om kjærlighet. Åpne forhold har man når man ikke elsker partneren. Når man elsker partneren har man ikke behov for andre i mine øyne.

I dine øyne.

Jeg elsker mannen min, vi har vært sammen i 5 år og er gift. Han har sex med andre damer. Flyr ikke mye på byen, men typ 6+ ganger i året.

Vi har et fantastisk forhold. Alle er forskjellige

Endret av Irja
Skrevet

Nei det er ikke kjipt, ofte er det slik at man ikke fungerer i et lukket forhold men man er jo fortsatt glad i den andre personen. Da kan åpent forhold være fint, ingen forpliktelser og dermed blir det mindre krangling. I mitt tilfelle har det aldri handlet om sexen.

Så beskriv åpne forholdene du er i til stadig? Det å veksle på menn er sikkert gøy for en periode, men på sikt så vil det føre til mer trøbbel enn som godt er.

Hva skjedde med trofasthet? Lojalitet? Viten om at når skuta synker så vil ikke typen/dama di kaste livredningsvesten til en fremmed, men til deg?

Skrevet

Hahaha, hvem ER du? Du kan ikke ha hatt noe særlig god erfaring med kvinner! Alt det du sa stemmer overhodet ikke med meg eller noen av mine venninner, hvertfall, men håper at du satte det (veldig) på spissen :-)

Lincoln tenker på det store og det hele. Du skjønner vel at for eksempel skuespiller axel hennie ikke ville fått mye kuse dersom han ikke hadde vært kjendis? Jeg kjenner folk jeg, som får fitte fordi de ligner på axel hennie! Tror du de hadde fått noe dersom axel hennie ikke hadde vært kjendis!?

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

For en motbydelig ting å si om andres kjærlighetsforhold. Mangelen på refleksjon blant en del i denne tråden er slående.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Så klart setter jeg ting på spissen. Dette er tross alt en diskusjon på internett. Når det er sagt så er det rart hvordan alle jenter bedyrer at "neeei ikke meg nei" når man påpeker hvor absurd opphengte jenter er i kjendiser. Jeg har vært på byen med stygge d-kjendiser fra obskure reality-serier som har fått sextilbud på løpende bånd, kun basert på at jentene såvidt har observert dem på TV.

Endret av Lincoln
Skrevet

Hva skjedde med trofasthet? Lojalitet? Viten om at når skuta synker så vil ikke typen/dama di kaste livredningsvesten til en fremmed, men til deg?

I de absolutt fleste åpne forhold er, dette grunnmuren for forholdet. Det er det muligheten for seksuelle eventyr er bygd på. Du finner neppe mange åpne forhold uten dyp trofasthet og lojalitet.

Gjest åffårno
Skrevet

Om dere ikke kjenner dere igjen så er det ikke vits å svare. Kanskje har vennen min et unikt forhold, det er helt greit det, da kunne tråden vært tom. Blir bare rot når folk som elsker å høre sin egen stemme kommer inn i trådene.

TS

Det er ikke litt arrogant å til stadighet betegne innspill som du ikke forstår til at "man elsker å høre sin egen stemme"? Du er jo ikke fornøyd med ett eneste svar - og eneste respons er personangrep. OM det er alt du har å tilby i debatten så ser jeg ikke hvorfor du startet tråden - du lurer jo ikke på noe, du er jo bare ufin.

Jeg er ikke i et åpent forhold, men opplever likevel dine perspektiver som særdeles begrensende, respektløse, nedlatende og naive.

Hva med ditt monogame behov er det som setter deg over andre mindre eller ikke-eksisterende forhold til det?

Det at du ikke klarer tenne seksuelt på andre betyr bare at du ikke klarer tenne seksuelt på andre. Jeg skjønner ikke helt hva som gjør deg og ditt forhold som mer verdig eller funksjonelt av den grunn?

• Liker 2
Skrevet

Denne baserer seg bare på intervju med fire par, så den sier ikke så mye den heller.

Da har jeg mere tro på bredere forskning, som de har begynt med på dette feltet i Usa, noen av resultatene kan man feks se oppsummert her: http://www.livescience.com/27125-5-myths-about-polyamory.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...