Gå til innhold

Dere i åpne forhold.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke veldig nazi på dette med sex, og alltid tenkt at åpent forhold sikkert er kult, men har en kompis som er i et åpent forhold og han er ute på byen 2 ganger i uka og prøver alltid å få seg noe, han er jo kjekk også så får en jente som er like pen som kjæresten omtrent halvparten av gangene. Det er egentlig ikke sexen jeg lurer på, men er det ikke kjipt å ha en kjæreste som hele tiden gir mye oppmerksomhet til andre?



Anonymous poster hash: a6f89...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke kjipt, ofte er det slik at man ikke fungerer i et lukket forhold men man er jo fortsatt glad i den andre personen. Da kan åpent forhold være fint, ingen forpliktelser og dermed blir det mindre krangling. I mitt tilfelle har det aldri handlet om sexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange jenter betyr det mer å pule på en høystatus mann enn at han er trofast. Derfor er ordningen med knullekompiser blitt så vanlig de siste årene.

Jentene forstår at de må dele, så enten blir det gjennom "åpne forhold", eller at de bare later som om de ikke skjønner at mannen er utro.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at man elsker hverandre i åpne forhold, men at det enten er ett desperat handling for å beholde partneren eller en "grei" ordning for å slippe å være ensom. Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .



Anonymous poster hash: 7f3c7...beb
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg er ikke veldig nazi på dette med sex, og alltid tenkt at åpent forhold sikkert er kult, men har en kompis som er i et åpent forhold og han er ute på byen 2 ganger i uka og prøver alltid å få seg noe, han er jo kjekk også så får en jente som er like pen som kjæresten omtrent halvparten av gangene. Det er egentlig ikke sexen jeg lurer på, men er det ikke kjipt å ha en kjæreste som hele tiden gir mye oppmerksomhet til andre?

Anonymous poster hash: a6f89...791

Hva har denne ene fyrens seksualmønster, utelivsvanking og preferanser med alle andre å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør folk hva et åpent forhold er og du får omtrent like mange svar som om du spør om hva et lukket forhold er?

Definisjonen "åpent forhold" er et paraplybegrep som rommer utrolig mange forskjellige løsninger, ordninger, pakter og/eller forpliktelser.

Derfor umulig å si noe om hvordan dette paret du hevder å kjenne har det med hverandre, men det er jo som sagt nesten klin umulig i de aller fleste tilfeller.

Endret av Mike Waters
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

Kjærlighet oppstod ikke med monogamiet, det fantes kjærlighet for flere tusen år siden også ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at man elsker hverandre i åpne forhold, men at det enten er ett desperat handling for å beholde partneren eller en "grei" ordning for å slippe å være ensom. Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

Og jeg vil hevde at forhold som ikke er åpne handler om desperat selvbekreftelse og primært handler om at man er for egosentrisk til å kunne bry seg om noen andre.

Den rene kjærligheten er den som ligger over rent kjønnslig begjær og primær behov.

Det mest sannsynlige er dog at mennesker er forskjellige og har ulike måter å tilnærme seg samliv på, og hvordan du velger å begrense din partner har jeg ingenting med :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke sexen jeg lurer på, men er det ikke kjipt å ha en kjæreste som hele tiden gir mye oppmerksomhet til andre?

Anonymous poster hash: a6f89...791

Vi har det ikke sånn, selv om vi har et åpent forhold. De gangene han gjør noe med andre jenter synes jeg bare det er hyggelig. Ingen av oss flyr på byen flere ganger i uka, og når vi en sjelden gang stikker ut gjør vi det ofte sammen, ellers bruker vi nettet. Og en av forutsetningene for det åpne forholdet er at tiden med andre ikke går på bekostning av tiden sammen. Samme med oppmerksomhet, forsåvidt, men det har aldri vært en problemstilling, siden vi er ganske hekta på hverandre, og det har enda ikke dukket opp noen som kunne oppfattes som noen konkurranse.

Anonymous poster hash: c5982...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at man elsker hverandre i åpne forhold, men at det enten er ett desperat handling for å beholde partneren eller en "grei" ordning for å slippe å være ensom. Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

Trådens dummeste svar i hvertfall. Jeg dømmer ikke andres forhold, men jeg forventer at andre ikke dømmer mitt heller. Hva som er riktig for meg behøver ikke å være riktig for deg. Uansett så er jeg ikke begeistret for at andre tror de kan definere kjærlighet for meg.
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere ikke sjalu? Jeg hadde blitt gal av sjalusi hvis en jeg elsker skal holde på med andre. Hvis en jeg ikke elsker gjør det, så bryr jeg meg så klart ikke. Det virker som åpne forhold handler om sistnevnte.



Anonymous poster hash: be87c...358
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at man elsker hverandre i åpne forhold, men at det enten er ett desperat handling for å beholde partneren eller en "grei" ordning for å slippe å være ensom. Det har iallefall ingenting med kjærlighet å gjøre .

Anonymous poster hash: 7f3c7...beb

Jeg klarer helt fint å se at man kan elske og begjære partneren sin selv om man har sex med andre. Kjærlighet betyr ikke monogami og det har det aldri gjort eller kommer til å gjøre. Dette er oppfunnet i vårt moderne samfunn fordi de aller fleste ser på monogami som det eneste riktige. Ganske merkelig i grunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så langt i fra rotter, de parrer seg jo også med hvem som helst. Mennesket er ikke så langt unna dyr som vi liker å tro :)

Anonymous poster hash: 6496c...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så langt i fra rotter, de parrer seg jo også med hvem som helst. Mennesket er ikke så langt unna dyr som vi liker å tro :)

Anonymous poster hash: 6496c...fff

Vi er jo dyr.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange jenter betyr det mer å pule på en høystatus mann enn at han er trofast. Derfor er ordningen med knullekompiser blitt så vanlig de siste årene.

Jentene forstår at de må dele, så enten blir det gjennom "åpne forhold", eller at de bare later som om de ikke skjønner at mannen er utro.

Okei? Så du tror kanskje ikke at det kan ha noe med seksuell frigjøring å gjøre og at samfunnet har slakket på tøylene når det kommer til seksuell moral? Og hva legger du i begrepet høystatusmenn? Er det kjekke menn, rike menn, sjarmerende menn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle mennesker innerst inne ønsker det samme. En å være glad i, og noen som er glad i en selv. Dersom alle fikk dette og opplevde det som bra, ville det ikke være attraktivt med åpne forhold. Nå er det jo ikke slik at vi lever i en drømmeverden og alle blir elsket og elsker noen. I mellomtiden til det skjer tar man til takke med åpne forhold eller andre kreative løsninger. Har sett dokumentarer på dette, det så slår meg er at uansett hvor mye man sier at man elsker partneren sin, så virker ikke folka lykkelig i åpne forhold.

Tror mange lurer seg selv....

Hilsen mann:)



Anonymous poster hash: fccd9...270
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer helt fint å se at man kan elske og begjære partneren sin selv om man har sex med andre. Kjærlighet betyr ikke monogami og det har det aldri gjort eller kommer til å gjøre. Dette er oppfunnet i vårt moderne samfunn fordi de aller fleste ser på monogami som det eneste riktige. Ganske merkelig i grunnen.

For min del betyr kjærlighet monogami, og det er hvertfall ikke noe jeg har blitt tillært gjennom dagens samfunn. Folk blir ikke akkurat oppfordret til å være monogame gjennom media, det sosiale osv. Heller motsatt.

Jeg har ikke lyst til å si at min form for kjærlighet er bedre eller mer ekte enn andres, men jeg vil bare påpeke at det er to forskjellige former for kjærlighet. En som lever i et åpent forhold kan ikke føle det samme for partneren sin som jeg gjør for min.

Anonymous poster hash: 358cf...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har denne ene fyrens seksualmønster, utelivsvanking og preferanser med alle andre å gjøre?

Det er ingen som tvinger deg til å delta i tråden så om du ikke er interessert så ikke svar, greiest for meg også om jeg slipper flere avsporinger fra deg.

TS

Anonymous poster hash: a6f89...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke kjipt, ofte er det slik at man ikke fungerer i et lukket forhold men man er jo fortsatt glad i den andre personen. Da kan åpent forhold være fint, ingen forpliktelser og dermed blir det mindre krangling. I mitt tilfelle har det aldri handlet om sexen.

Takk, men det var ikke sexen jeg lurte på, men når kjæresten hele tiden gir mye oppmerksomhet til andre. Drar på byen flere ganger i uka for å lete etter jenter.

TS

Anonymous poster hash: a6f89...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...