Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nei, man kan ikke kreve pengene tilbake. Pakker kan bli borte i posten, og det er ikke selgers feil. Man bør selv huske på å be om at pakker kan spores, men mange pakker sendes på billigst mulig måte, og da er det gjerne ikke sporing. Det er ytterst sjelden jeg kjøper pakker med sporingsnummer, men da er jeg også klar over at hvis pakken forsvinner så er det min egen feil, da får jeg ikke penger tilbake.

Beklager, men her stiller du nok ikke spesielt sterkt og fullstendig uenig i at man kan kreve penger tilbake. Selvfølgelig er det ikke selgers feil at postvesenet roter bort ens pakker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange selgere skriver jo at det ikke er deres ansvar om varen blir borte i posten - og det er jo sånn realiteten er. Hver gang (begge gangene... ) jeg har opplevd at ting ikke har kommet frem, har jeg kontaktet selger, og de har da vært så greie at de har sendt ny - men det er slett ikke noe selvfølge.

• Liker 1
Skrevet

Men, når selger skriver at han har selv funnet ut at pakken er blitt borte, så må han jo ha hatt et sporingsnummer, og da skal det jo gå an å finne ut hvor pakken befinner seg, og få den på rett spor igjen.

Eller?

• Liker 1
Skrevet

Det ville jeg ha spurt selger om, vanskelig å vite. Det er i såfall posten som skal erstatte hvis den har blitt borte og man har sporing, ikke selger.

Skrevet

Yvonne! Har du muligheten til p måle lengden på såken i str 42 converse? Ser du bruker den str, og jeg lurer brått på om 42 blir for stort for meg, eller om det kan gå bra.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, Yvonne. Sånn er det faktisk på Ebay:

Det er ikke posten som har ansvaret, det ligger hos selger.

http://pages.ebay.co...t-received.html

Anonym poster: 40903202c3994adf10bce43723493b9e

Hvem som helst kan si at pakker er sendt, og skylde på posten om noe skjærer seg. Hvem som helst kan også motta pakker, si at de ikke har gjort det og skylde på posten. Det er en sjanse man tar...

Men uten sporingsnummer så mener jeg at det er selgers ansvar. Og det er det i følge linken AB la ut.

Anonym poster: 3cb8108ddaab7321420ff43eea0b5983

Skrevet (endret)

Det er ikke posten som har ansvaret, det ligger hos selger.

Sjekk denne ebay guiden for hva du skal gjoere naar e vare kke kommer frem til kjoeper:

http://pages.ebay.co...t-received.html

Ja, jeg er helt enig, hvis man har sporing. Dette gjelder kun hvis man har sporing, man stiller ikke spesielt sterkt hvis man ikke har kjøpt pakken med sporing. Som det står:

Provide shipping tracking information to show where the item is

Dette må en selv huske på, man får jo opp alternativer man kan velge når man skal velge shipping. Står det ikke oppført får man kontakte selger og be om at pakken skal sendes slik at den kan spores. Til gjengjeld kan man da forvente at shipping antagelig blir dyrere. Velger man billigst mulig sendemåte må man huske på at det at pakker kan bli borte i posten kan være en konsekvens.

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Ja, Yvonne. Sånn er det faktisk på Ebay:

Hvem som helst kan si at pakker er sendt, og skylde på posten om noe skjærer seg. Hvem som helst kan også motta pakker, si at de ikke har gjort det og skylde på posten. Det er en sjanse man tar...

Men uten sporingsnummer så mener jeg at det er selgers ansvar. Og det er det i følge linken AB la ut.

Anonym poster: 3cb8108ddaab7321420ff43eea0b5983

Men da får man be om at pakken skal spores, hvis man er redd for dette. Litt ansvar må kjøper også ta. Og nei, det er ikke selgers feil at kjøper ikke velger pakker med sporing. Sånn er det bare. Tilbyr ikke selger at pakkene ikke kan sendes med sporing så får man la være å kjøpe derifra.

Så nei, jeg er fremdeles helt og holdent uenig med deg. Pakker kan bli borte i posten, slik er det bare. Man får også gå inn på selgers feedback og se. Er det gjennomgående slik at ingen kjøpere får pakkene sine, greit, da ville jeg meldt det til ebay, hvis ikke og selger generelt har god feedback så vil jeg ikke si man stiller sterkt.

Og forøvrig, jeg er en aktiv ebaybruker, jeg skriver utifra de erfaringer jeg har i ebaysamfunnet. Kutyme er at man ofte får igjen penger eller får ny vare ved kjøp av ebayprodukter som blir borte i posten, selv hvis man ikke har valgt sporing. Men mange caser, som jeg selv har sett eksempler på, får ikke medhold hos ebay fordi man velger uten sporing. Det må man være obs på, og det er kun kjøper som har ansvaret for at det er på plass. Mange selgere sender med sporing uansett, men en del selgere gjør faktisk ikke det, fordi mange, slike som meg, vil ha billigst mulig shipping. Da må man også ta konsekvensene av det.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Yvonne! Har du muligheten til p måle lengden på såken i str 42 converse? Ser du bruker den str, og jeg lurer brått på om 42 blir for stort for meg, eller om det kan gå bra.

Størrelse 8.5, eller str 42, er 29 cm fra tupp til hæl. Så er den nok sikkert noe kortere innvendig. Jeg bruker både størrelse 8 og 8.5, foten min er 25 cm lang, ergo er skoene egentlig litt for lange for meg. Jeg må ha størrelsen grunnet bredden.

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg handler masse på Ebay.

Mye som er mye billigere enn i Norge.

Det siste jeg kjøpte var kjole til ett bryllup vi skal i, (166,- inkludert frakt)

nike shox til meg og dc-sko til samboeren. Kjøpte også MASSE blomsterfrø, så nå er det planting på gang :laugh:

Kjøper også masse kake/bakeutstyr som er ca en tredjedel av prisene som er her.

Skrevet

Jeg handler masse på Ebay.

Mye som er mye billigere enn i Norge.

Det siste jeg kjøpte var kjole til ett bryllup vi skal i, (166,- inkludert frakt)

nike shox til meg og dc-sko til samboeren. Kjøpte også MASSE blomsterfrø, så nå er det planting på gang :laugh:

Kjøper også masse kake/bakeutstyr som er ca en tredjedel av prisene som er her.

Kan ikke du poste linker til noe av det du har kjøpt? For eksempel til nike shox-skoene! :) Er så nysgjerrig og har litt lyst på slike selv :)

Skrevet (endret)

Beklager Yvonne, men du tar feil.

Her er et eksempel paa hva som skjer hvis en selger velger og ikke bruke tracking number.

http://answercenter....uyer/1000322224

Og dette har ikke noe med hva slags postage kjoeper velger og bruke.

Jo, det har det. Jeg kan gi deg delvis rett, hvis selger ikke velger "delivery confirmation". Dette er dog så vanlig i dag, at jeg ihvertfall, med langt over 1000 kjøp bak meg, aldri har opplevd å ikke få en såkalt "delivery confirmation". Hvis du leser litt mer nøye vil du se det at hvis selger da sender uten en såkalt DC, så er jeg enig, da kan man kreve penger tilbake/ny vare. Jeg ville i dette tilfellet da sett etter hvorvidt jeg har fått en slik, eller om selger har det. Som man også kan lese her så er altså ikke DC ikke det samme som sporing.

Og selvsagt kommer det an på hva slags leveringsmetode man velger, ofte får man opp flere valg, blant annet uten sporing, som gjerne er den billigste måten å sende varer på. Men det kommer igjen an på hvor selger sender fra, noen ganger får man kun opp sending med sporing som et alternativ. Det blir som å velge hvorvidt man skal sende rekommandert eller som B-post. F.eks er det mange britiske selger som velger "Royal Mail Airmail" for mindre pakker, disse har ikke sporingsnummer, men allikevel svært vanlig å bruke ved forsendelser.

Endret av Yvonne
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Så at det var et par som lurte på denne buksen. Jeg liker den. Fargen ble forskjellig på alle bildene ser jeg, i virkeligheten er den nok mest som på det første bildet.

Edit: Jeg bruker forresten størrelse 36 til vanlig, og bestilte i medium. Den er egentlig litt for kort til meg osm er 178, så jeg må brette den opp, men til noen som er 170ish og under så går det sikkert helt fint.

post-22875-0-83316300-1365605406_thumb.j

post-22875-0-48743200-1365605407_thumb.j

post-22875-0-79261000-1365605408_thumb.j

Endret av Raindrops
  • Liker 4
Gjest Inggolf
Skrevet

Så at det var et par som lurte på denne buksen. Jeg liker den. Fargen ble forskjellig på alle bildene ser jeg, i virkeligheten er den nok mest som på det første bildet.

Edit: Jeg bruker forresten størrelse 36 til vanlig, og bestilte i medium. Den er egentlig litt for kort til meg osm er 178, så jeg må brette den opp, men til noen som er 170ish og under så går det sikkert helt fint.

jeg er blant disse bukselurer`ne, så tusen takk for at du gadd å legge ut bilder :)

Buksa sitter fint på deg ser det ut til, men jeg synes ikke den ser noe særlig fin

ut i stoffet? Ihvertfall ikke likt som på bildene på e-bay?

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden var det ei som kjøpte denne jakken

Var det et godt kjøp? Hadde du hatt lyst til å legge ut et bilde? Da hadde jeg blitt veldig, veldig glad! :danse:

7968-G.jpg

Anonym poster: 59a503874f52946771279a86adf86145

• Liker 1
Skrevet

Sånne bukser er så fine! Men meg med pæreformet kropp fungerer ikke så bra med de thou :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...