Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en watch list lang som et vondt år....den gikk full til slutt :fnise:

Åh, hvor lang kan den være?

Ang tilbakemelding så har jeg begynt å skrive litt mer skikkelig tilbakemelding. Jeg gav nettopp en stjerne mindre fordi størrelsesangivningen var helt feil. Kjolen i seg selv var veldig fin og det skrev jeg. Feedback har ingen funksjon om den ikke er korrekt. Hvis man skal gi positiv feedback bare fordi selger vil det hjelper man ikke kjøperne i det hele tatt. Da er man med på å ødelegge feedbackfunksjonen og bør la være å gi tilbakemelding. Blir varen borte er saken noe helt annet, det kan skje uten at det er selgers skyld.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor lager man forskjellige mapper, sånn at man kan lagre mer :D

Skrevet

Derfor lager man forskjellige mapper, sånn at man kan lagre mer :D

Ja det begynte jeg med, rett og slett for å få bedre oversikt.

• Liker 1
Skrevet

Lurer på en ting.. Når det kommer til auksjoner, kan ikke selgeren bare by over deg? Bød (heter det bød? :fnise: ) på et smykke jeg nesten kan garantere at ingen andre kom til å finne, og jeg ble budt over hele tiden. Budet startet på $00.01 og endte på 7 eller noe. Ikke store greiene, men utrolig irriterende. Kan godt hende det var en annen, men det er vel mulig for selgere å by over, bare så en annen skal by over igjen?

Uansett, jeg har et tips til ivrige ebayere: Last ned appen. Fantastisk å ha når du er midt i en budrunde, for da får du varsel om noen byr over deg, og du kan lett by på telefonen!

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Lurer på en ting.. Når det kommer til auksjoner, kan ikke selgeren bare by over deg? Bød (heter det bød? :fnise: ) på et smykke jeg nesten kan garantere at ingen andre kom til å finne, og jeg ble budt over hele tiden. Budet startet på $00.01 og endte på 7 eller noe. Ikke store greiene, men utrolig irriterende. Kan godt hende det var en annen, men det er vel mulig for selgere å by over, bare så en annen skal by over igjen?

Uansett, jeg har et tips til ivrige ebayere: Last ned appen. Fantastisk å ha når du er midt i en budrunde, for da får du varsel om noen byr over deg, og du kan lett by på telefonen!

selgere har ikke lov til å by på egne varer.

Skrevet

Det har de, som uanonymbruker påpeker, ikke lov til. Så må du huske på at det går an å legge til sine favorittselgere, og selgerne sender ut "reklame" for sine auksjoner. For alt du vet så kan det være slik andre har funnet smykket og lagt inn et maksimumsbud på si seks dollar. Hver gang du byr over den andre vil det automatisk legge inn et nytt bud.

Synes egentlig ikke dette er så rart, skjedd meg mange ganger uten at det er noe mystisk av den grunn.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

jeg er egentlig nysgjerrig på hvorfor du nesten kan garantere at ingen andre kom til å finne? om du fant det så kan jo andre finne det også :)

Anonym poster: 0dc84642db11236d972a4980b944cfdb

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil kjøpe sånn popcorn salt/olje som gjør at popcornen blir som på kino :) er det saltet eller oljen som gjør det gult? jeg prøvde å søke ment fant ingenting...

Jeg har funnet ut hva det heter (tror det er den riktige), og den heter "Flavacol", bare søk på ebay så kommer det opp!

Skrevet

jeg er egentlig nysgjerrig på hvorfor du nesten kan garantere at ingen andre kom til å finne? om du fant det så kan jo andre finne det også :)

Anonym poster: 0dc84642db11236d972a4980b944cfdb

Fordi det var en selger med dårlig feedback, overskriften passet ikke med produktet og det var ikke noe bilde på forsiden. Var bare en tilfeldighet at jeg havnet der, etter å ha søkt i mange timer.

Skrevet

Det har de, som uanonymbruker påpeker, ikke lov til. Så må du huske på at det går an å legge til sine favorittselgere, og selgerne sender ut "reklame" for sine auksjoner. For alt du vet så kan det være slik andre har funnet smykket og lagt inn et maksimumsbud på si seks dollar. Hver gang du byr over den andre vil det automatisk legge inn et nytt bud.

Synes egentlig ikke dette er så rart, skjedd meg mange ganger uten at det er noe mystisk av den grunn.

Men om noen legger inn maksbud får jeg beskjed med en gang. Her kom det etter en stund.. Men altså, hvis man vil være litt sleip kan man jo opprette en egen bruker kun for å by over andre? Jaja, uansett, da vet jeg at de ikke har lov gjennom sin egen ihvertfall.

Skrevet

Det er nok fordi noen har lagt inn autobud,da blir du automatisk overbydd hvis budet ditt er lavere enn det høyeste autobudet :)
Skrevet

Men om noen legger inn maksbud får jeg beskjed med en gang. Her kom det etter en stund.. Men altså, hvis man vil være litt sleip kan man jo opprette en egen bruker kun for å by over andre? Jaja, uansett, da vet jeg at de ikke har lov gjennom sin egen ihvertfall.

Jeg gjør ikke det, mange ganger har jeg opplevd forsinkelser, spesielt hvis begge har lagt inn autobud.

Hvis du mener det kan være en selger som gjør dette må du rapportere det inn, men som sagt, jeg ville personlig ikke reagert.

Skrevet

Jeg har funnet ut hva det heter (tror det er den riktige), og den heter "Flavacol", bare søk på ebay så kommer det opp!

hurra ! :) tusen takk

Skrevet (endret)

Mine siste kjøp:

Smykke- kalendergave

Smykke- Kalendergave

Smykke- til meg selv

Bokmerke post-it - kalendergave (takk til den som hadde kjøpt disse tidligere, de er supersøte! :) )

Eple-post-it - kalendergave

Sånn hårstrikk som alle har nå - muligens kalendergave

Tingeling-smykke - kalendergave, etter tips fra denne tråden

Liten sparegris - kalendergave

Hello Kitty nøkkelring - kom over denne tilfeldig, og bare måtte kjøpe den til kjæresten til brodern, hun elsker Hello Kitty!

Marihøne-nøkkelring- kjøpte like godt denne i både rød og blå. Ene skal være kalendergave, men har ikke bestemt meg for hvilken av dem.

Armbånd

Neglelakk (China Glaze Hunger Games edition) Luxe and Lush

Neglelakk (China Glaze Hunger Games edition) Agro

Neglelakk (China Glaze Hunger Games edition) Stone Cold

Strikkepinner i bambus

Hakkenåler i bambus

Ang dette med auksjoner vs buy it now: jeg har brent meg på å delta i auksjoner der prisen blir presset opp og jeg går langt over prisen jeg egentlig hadde satt som maks. Det har nemlig hendt flere ganger at jeg etterpå har funnet samme produkt fra samme selger til en lavere buy it now-pris enn det det gikk for på auksjonen. Så hvis jeg finner et produkt jeg har lyst på nå, sjekker jeg først om selgeren har det både på auksjon og som buy it now. Hvis det finnes i begge, prøver jeg meg først på auksjonen for å se om jeg kan få det billig, men setter makspris på rett under buy it now-pris. Så slipper jeg å måtte betale mer enn nødvendig igjen!

Edit: måtte endre en link som ble feil!

Endret av Thorn
  • Liker 2
Skrevet

Fått hentelapp i posten, markert med "Swimming costume". Veldig spent på hva dette er, ettersom jeg har bestilt en makeup organiser og kaffekaplser ;) Gleder meg til å hente pakke og se om selger har endt meg feil eller om h*n bare har vært fantasifull.

• Liker 3
Gjest Swarovski
Skrevet

Fått hentelapp i posten, markert med "Swimming costume". Veldig spent på hva dette er, ettersom jeg har bestilt en makeup organiser og kaffekaplser ;) Gleder meg til å hente pakke og se om selger har endt meg feil eller om h*n bare har vært fantasifull.

:ler: Jeg har fått mange "toys" og "electronics" fra Kina, men aldri "swimming costume". :ler:

Siste jeg har fått:

Veske Det står jo at den er liten, men tror jeg burde bli flinkere til å se for meg målene ja. Dvs, størrelsen er grei nok, hadde bare hankene vært litt større sånn at jeg fikk den over armen/skulderen. Men men...

Revlon Lip butter Endelig har jeg også kjøpt disse. Greie fine farger, ganske gjennomsiktige, som en farget lip balm. Liker de. Selgeren var vanskelig å få kontakt med, da jeg skulle ha redusert shipping. Men sente raskt da jeg endelig fikk faktura.

Skrevet

Noe av det jeg har kjøpt i det siste

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 Klokke

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 Smykkesett

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 Skjerf

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 Rundt skjerf

Har du allerede fått skjerfet? Cashmere and cotton, stod det. Cashmere er jo fin, eksklusiv ull. Tror du dette stemmer?

Er så lei av at disse Kina-selgerene stadig blander sammen materealet skjerfet er laget av, og stil eller vev-teknikk. Det tilhørerer sjeldenhetene at de beskriver det korrekt.

Anonym poster: f080f165a30c441bb087df7756e294ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...