Gå til innhold

Stolt av Canada Goose jakka di?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Hvordan ribber du en prærieulv levende?

Er du virkelig så dum? Bare lurer.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vi ikke spist kjøtt, så hadde vi nok ikke vært så utviklet som vi er i dag. Dette er fakta. Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Men i forrige innlegg skrev du at vi trenger kjøtt i dag. Og det gjør vi jo ikke. Vi har hatt god nytte av det, så der er jeg ikke uenig med deg, men vi trenger det ikke i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig så dum? Bare lurer.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Min type humor slike som deg! Føler behov for å anonymisere deg enda mer enn den allerede anonyme brukeren du har opprettet på et INTERNETT forum. Føler du behov for å passe på ryktet på din virtuelle allerede anonyme forumkonto ved å ytterlige anonymisere deg så har jeg to ord til deg : God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er bekymret for helsen deres ofte vurdere å kutte kjøtt fra kostholdet. Mens kjøttet har noen negative sider, det er flere ernæringsmessige grunner til å inkludere kjøtt i kostholdet ditt
Protein
Kjøtt er best kjent for å være høy i protein. Protein er nødvendig for muskelvekst, og er også nødvendig for reparasjon av celler i kroppen.
Iron
Jern er en viktig del av oksygentransporten i kroppen. Kjøtt er kjent for å være en utmerket kilde til jern. Tre gram biff chuck har 20 prosent av det daglige verdi av jern.
Sink
Sink er en viktig del av ditt daglige kosthold, så det hjelper med healing sår og den samlede funksjonen av immunsystemet. Tre gram biff Shanks har 59 prosent av det daglige verdi av sink.
Vitamin B12
Vitamin B12 er viktig for kroppen fordi det bidrar til å opprettholde friske røde blodceller. Vitamin B12 er utbredt i kjøtt. Tre gram biff ytrefilet har 40 prosent av det daglige verdien av vitamin B12.
Sodium
Kjøtt er generelt lav i natrium. De som trenger å redusere sine natrium inntak kan legge kjøtt til maten uten å bekymre deg. Tre gram biff filet har bare 2 prosent av daglig inntak av natrium.
Veldig greit at det inneholder vitamin B12 for min del som har mangel på det og ikke tåler melk for eksempel :)
Kjøttet har vært essensielt for menneskets utvikling blant annet på grunn av proteininnholdet. Dette er forsket på, så er ingen ting du kan være uenig i engang :)

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Her har du ikke svart på det jeg lurte på... Jeg lurte på de "viktige tingene" vi får i oss via kjøtt som vi ikke ville fått i oss ellers. Å nevne viktige ting kjøtt inneholder er ikke det jeg lurer på, og det er fullstendig irrelevant når det er næringsstoffer vi får i oss via annen mat. :) Selvfølgelig visste jeg at jeg ikke ville få et ordentlig svar, nettopp fordi det er _ingenting_ kjøtt inneholder som vi ikke får i oss via et normalt vegetarisk kosthold. Jeg har vært vegetarianer i veldig mange år, og det eneste jeg hadde trengt hvis jeg var veganer, er B12, siden det er vanskelig å få det hvis man kutter ut alt animalsk (som betyr yoghurt og ost f.eks., ikke bare kjøtt). Som vegetarianer tar jeg ingen kosttilskudd, og jeg er frisk som en fisk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden, men hvorfor angriper alle GC, men ikke Woolrich, Parajumpers, Moose Knuckels etc? Det fins da like mange (om ikke flere) som går med jakker av disse merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest gjennom hele tråden, men hvorfor angriper alle GC, men ikke Woolrich, Parajumpers, Moose Knuckels etc? Det fins da like mange (om ikke flere) som går med jakker av disse merkene.

Canada Goose er mest kjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i forrige innlegg skrev du at vi trenger kjøtt i dag. Og det gjør vi jo ikke. Vi har hatt god nytte av det, så der er jeg ikke uenig med deg, men vi trenger det ikke i dag.

Så du tror at menneskearten ikke kommer til å utvikle seg mer? ;)

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du ikke svart på det jeg lurte på... Jeg lurte på de "viktige tingene" vi får i oss via kjøtt som vi ikke ville fått i oss ellers. Å nevne viktige ting kjøtt inneholder er ikke det jeg lurer på, og det er fullstendig irrelevant når det er næringsstoffer vi får i oss via annen mat. :) Selvfølgelig visste jeg at jeg ikke ville få et ordentlig svar, nettopp fordi det er _ingenting_ kjøtt inneholder som vi ikke får i oss via et normalt vegetarisk kosthold. Jeg har vært vegetarianer i veldig mange år, og det eneste jeg hadde trengt hvis jeg var veganer, er B12, siden det er vanskelig å få det hvis man kutter ut alt animalsk (som betyr yoghurt og ost f.eks., ikke bare kjøtt). Som vegetarianer tar jeg ingen kosttilskudd, og jeg er frisk som en fisk. :)

Langt i fra alle kan spise egg og melk, så derfor er det veldig mange som faktisk trenger kjøtt.

Jeg ser ikke ned på vegetarianere og jeg respekterer at du spiser det og at det funker for deg, men det irriterer meg at folk som deg ikke klarer å respektere at noen har behov for å spise kjøtt, og jeg klarer ikke å respektere en person som ikke respekterer meg.

Det å spise gris, sau, ku og vilt er det ingen verdens ting i veien med. Dyrene har det fantastisk bra og om f.eks griser ikke har det bra til det øyeblikket de blir slaktet, så blir det en veldig spesiell og ekkel smak på kjøttet.

Jeg spiser kun mat som er laget i Norge, og i hele oppveksten min så slaktet vi og parterte dyrene selv, så jeg ser egentlig ikke problemet mange vegetarianere har med vi som spiser kjøtt.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror at menneskearten ikke kommer til å utvikle seg mer? ;)Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Haha, jo. Hjelpes. Nå har vi derimot utviklet oss så mye at vi vet hva som finnes i de forskjellige matvarer og hva vi kan spise i stedet for kjøtt. Man trenger det ikke lenger, fordi man kan få de samme næringsstoffer i vegetabilske produkter. Bortsett fra de som har allergier selvsagt, som det virker som du har.

Ser for øvrig ikke noe til at Euforia er nedlatende og ikke respekterer deg, annet enn å påpeke der det er feilinformasjon i innleggene dine.

Som at dyrene har det fantastisk bra for eksempel. Mulig de hadde det hos dere, men jevnt over er det en regelrett løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jo. Hjelpes. Nå har vi derimot utviklet oss så mye at vi vet hva som finnes i de forskjellige matvarer og hva vi kan spise i stedet for kjøtt. Man trenger det ikke lenger, fordi man kan få de samme næringsstoffer i vegetabilske produkter. Bortsett fra de som har allergier selvsagt, som det virker som du har.

Ser for øvrig ikke noe til at Euforia er nedlatende og ikke respekterer deg, annet enn å påpeke der det er feilinformasjon i innleggene dine.

Som at dyrene har det fantastisk bra for eksempel. Mulig de hadde det hos dere, men jevnt over er det en regelrett løgn.

Har du kilder som viser til dette?

For det er helt feil. Som sagt 10 ganger i denne tråden allerede, så hadde mattilsynet tatt fra bonden dyrene om de ikke hadde det bra.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra alle kan spise egg og melk, så derfor er det veldig mange som faktisk trenger kjøtt.

Jeg ser ikke ned på vegetarianere og jeg respekterer at du spiser det og at det funker for deg, men det irriterer meg at folk som deg ikke klarer å respektere at noen har behov for å spise kjøtt, og jeg klarer ikke å respektere en person som ikke respekterer meg.

Det å spise gris, sau, ku og vilt er det ingen verdens ting i veien med. Dyrene har det fantastisk bra og om f.eks griser ikke har det bra til det øyeblikket de blir slaktet, så blir det en veldig spesiell og ekkel smak på kjøttet.

Jeg spiser kun mat som er laget i Norge, og i hele oppveksten min så slaktet vi og parterte dyrene selv, så jeg ser egentlig ikke problemet mange vegetarianere har med vi som spiser kjøtt.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

Hehe, det er sikkert bare jeg som er kranglete nå, men ingen "trenger" kjøtt, som i at det er livsnødvendig. Hadde det vært som du gir uttrykk for, at de som ikke tåler egg og melk TRENGER kjøtt, så hadde vel strengt tatt alle veganere vært døde? I dag er det godt over en million mennesker som er veganere som fungerer helt fint uten både kjøtt, egg og melk. :)

"Det irriterer meg at folk som deg"... Hvor har jeg skrevet at jeg ikke respekterer at du spiser kjøtt? Jeg reagerer ikke på at du spiser kjøtt, og jeg gir langt faen i hvem som gjør det og ikke, men faktafeil gir jeg ikke langt faen i, særlig ikke når det kommer fra en som sprer feilinformasjon og ber andre lese seg opp. Dette hadde jeg reagert på selv om jeg spiste kjøtt. Her er det DU som blander inn dyrevelferd og blåser opp at vegetarianere ikke respekterer folk som spiser kjøtt, det eneste jeg gjør er å rette på dine faktafeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av antipels-aktivister og andre dyrevernere som påberoper seg å være så mye mer empatiske enn andre. Dere er ikke det! :krangle:

Anonymous poster hash: c2328...f64

Vi er faktisk mye mere empatiske enn dere, det er jo akkurat derfor vi er antipels-aktivister og dyrevernere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kilder som viser til dette?

For det er helt feil. Som sagt 10 ganger i denne tråden allerede, så hadde mattilsynet tatt fra bonden dyrene om de ikke hadde det bra.

Anonymous poster hash: f0a77...8e2

NEI de hadde ikke det. Les deg litt opp du lille venn.

Anonymous poster hash: 5c11c...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kilder som viser til dette? For det er helt feil. Som sagt 10 ganger i denne tråden allerede, så hadde mattilsynet tatt fra bonden dyrene om de ikke hadde det bra. Anonymous poster hash: f0a77...8e2

http://mobil.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mattilsynet-fant-grove-mangler-hos-norske-kjottprodusenter-7323404.html#.UkW6M6M8zFo

Som vanlig får de bare anmerkninger, og noen få blir anmeldt.

Anonymous poster hash: 45d30...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man først skal lage en tråd om pelsen på Canada Goose jakker så kanskje man skal linke til en video som faktisk handler om pelsen som er brukt på disse jakkene? Pelsen de bruker er fra ville dyr i Canada, mange som uansett skulle ha blitt drept da Candadiske myndigheter vil ha ned bestanden på coyote. Å linke til en video som handler om andre pelsjakker, men linke det opp mot spesifikt canada goose jakkene blir som å skulle få folk til å slutte å spise biffkjøtt ved å linke til videoer med tortur av kylling....

Det lå en gang en video ute av fangstmetoden til Canada Goose, men den har dessvrre blitt fjernet. Du finner den nok hvis du googler litt, men den er ikke på youtube lenger

Anonymous poster hash: 53068...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Solaris modellen er fin, jeg tenker på å kjøpe en her

http://canadagooseoutlet.nu/product_info.php?products_id=119&osCsid=31345ac4bda2605b49c3a6fc290a91e7

Hvilken modell tror du er den hotteste

Anonymous poster hash: 3f291...30d

Den som har flest dun fra ihjelplukka ender og pelskrave fra torturert pelsdyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Å herrefred. Jeg har canada goose, kjøpte den da jeg bodde i arktis - fordi det var KALDT.

Ja - det er fortsatt de som benytter seg av mindre greie fangstmetoder. Og det er dumt. Men folk spiser da vitterlig kylling uten å tenke over at bonden DAGLIG går rundt og plukker bort ihjeltråkkede høns i fjøset sitt.

Det er liksom "mote" å henge seg opp i EN type virksomhet. Jeg synes det er mer OK at de bruker pels fra dyr som er fanget i det fri (selv om dette dyret lider noen timer før det dør) - enn pels fra de som driver oppdrett under GODKJENTE forhold her i Norge (og andre steder) - der dyret ALDRI får sett dagslys. Og som i den videoen. Det er OPPDRETT. Pelsen på de aktuelle jakkene vi snakker om kommer ikke derfra!!!

PELSEN PÅ KRAGENE KOMMER FRA VILLE DYR! .....og de har levd et godt liv.

At noen er imot fangst/jakt/whatever. Javel. Min mening er at disse dyrene har hatt det godt, og levd slik som dyr skal. Så da er jeg faktisk mer overbærende i forhold til fangstmetodene.

Hvilken faens rolle spiller det om dyret har levd godt eller ikke? Det gjør da det vel ikke for helvete mer OK å gjøre ting på den måten det blir gjort på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...