Gå til innhold

Stolt av Canada Goose jakka di?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Seriøst.Man greier helt fint å danne egen meninger når man er under 18 også.

Helt enig i det, men jeg synes det er verre om man er 20 enn 15.

Man virker ikke særlig reflektert om man går med Canada Goose.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i det, men jeg synes det er verre om man er 20 enn 15.

Man virker ikke særlig reflektert om man går med Canada Goose.

Jeg synes det er like ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrefred. Jeg har canada goose, kjøpte den da jeg bodde i arktis - fordi det var KALDT.

Ja - det er fortsatt de som benytter seg av mindre greie fangstmetoder. Og det er dumt. Men folk spiser da vitterlig kylling uten å tenke over at bonden DAGLIG går rundt og plukker bort ihjeltråkkede høns i fjøset sitt.

Det er liksom "mote" å henge seg opp i EN type virksomhet. Jeg synes det er mer OK at de bruker pels fra dyr som er fanget i det fri (selv om dette dyret lider noen timer før det dør) - enn pels fra de som driver oppdrett under GODKJENTE forhold her i Norge (og andre steder) - der dyret ALDRI får sett dagslys. Og som i den videoen. Det er OPPDRETT. Pelsen på de aktuelle jakkene vi snakker om kommer ikke derfra!!!

PELSEN PÅ KRAGENE KOMMER FRA VILLE DYR! .....og de har levd et godt liv.

At noen er imot fangst/jakt/whatever. Javel. Min mening er at disse dyrene har hatt det godt, og levd slik som dyr skal. Så da er jeg faktisk mer overbærende i forhold til fangstmetodene.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor, HVORFOR må folk absolutt bruke EKTE pels? Man ser så vidt forskjellen på ekte og falsk pels. Hadde de som laget CG jakkene en dag bare byttet den ekte pelsen mot en falsk en uten at noen fikk vite det, hvor mange hadde merket det da???

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor, HVORFOR må folk absolutt bruke EKTE pels? Man ser så vidt forskjellen på ekte og falsk pels. Hadde de som laget CG jakkene en dag bare byttet den ekte pelsen mot en falsk en uten at noen fikk vite det, hvor mange hadde merket det da???

LOL, humor. Momoren min har en pels av ozelot. Ganske sykt. Den er jo til forskjell fredet da så.

Jeg tror de bruker pels pga. isolasjonsevnene + slitesterkt. Mange friluftsfolk/hundekjørere osv. bruker varme jakker fordi de er ja.... varme. Canada Goose er helt ypperlige til den slags bruk. Vet ikke hvorfor tenåringer i Oslo bruker sånn jakker da men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor, HVORFOR må folk absolutt bruke EKTE pels?

Jeg kan tenke meg det at fordi designere lager pelser så vil folk ha det. Gjør man ting tilgjengelig for penger så kjøper folk. Gjør man det ikke tilgjengelig, ja, så regner jeg med at folk ikke kjøper.

Det kan faktisk bli en oppsving i pelskjøp ettersom visstnok 69% av designerne for høst- og vinterkolleksjonen 2013 har med pels i sine kreasjoner... http://www.theguardian.com/fashion/fashion-blog/2013/aug/01/fur-back-fashion-designers-wear

Meh. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyremishandling og unødig bruk av pels har jeg lite til overs for. Men vi som ikke bruker pels skal ikke rope så høyt vi heller. Jeg har uansett ikke råd til jakker til 6000, og studentbudsjettet tar meg som oftest til hm og andre billigbutikker. Da kan man jo spørre seg hvorfor de klærne blir så billige. Jo, fordi man omtrent ikke bruker penger på arbeiderne, verken på lønna deres eller på deres helse og sikkerhet på arbeidsplassen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL, humor. Momoren min har en pels av ozelot. Ganske sykt. Den er jo til forskjell fredet da så.

Jeg tror de bruker pels pga. isolasjonsevnene + slitesterkt. Mange friluftsfolk/hundekjørere osv. bruker varme jakker fordi de er ja.... varme. Canada Goose er helt ypperlige til den slags bruk. Vet ikke hvorfor tenåringer i Oslo bruker sånn jakker da men.

Er det ikke bare kragen på de jakkene som er med pels da? Resten av den er vel dun (og det er ikke sikkert de dyra har hatt det så godt de heller...).

Jeg er forresten enig med deg om den dobbeltmoralen folk viser. Det er liksom sååå fælt med pels, mens de driter i skinnprodukter, burhøns, barnearbeid, underbetalte arbeidere osv osv.

Endret av sol87
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CG å jeg kunne ikke brydd meg mer om hva dere mener :)

Nei viktigste er jo at du ser ut som en idiot. At noen dyr har blitt plaget til døde er ikke så farlig :glare:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herrefred. Jeg har canada goose, kjøpte den da jeg bodde i arktis - fordi det var KALDT.

Ja - det er fortsatt de som benytter seg av mindre greie fangstmetoder. Og det er dumt. Men folk spiser da vitterlig kylling uten å tenke over at bonden DAGLIG går rundt og plukker bort ihjeltråkkede høns i fjøset sitt.

Det er liksom "mote" å henge seg opp i EN type virksomhet. Jeg synes det er mer OK at de bruker pels fra dyr som er fanget i det fri (selv om dette dyret lider noen timer før det dør) - enn pels fra de som driver oppdrett under GODKJENTE forhold her i Norge (og andre steder) - der dyret ALDRI får sett dagslys. Og som i den videoen. Det er OPPDRETT. Pelsen på de aktuelle jakkene vi snakker om kommer ikke derfra!!!

PELSEN PÅ KRAGENE KOMMER FRA VILLE DYR! .....og de har levd et godt liv.

At noen er imot fangst/jakt/whatever. Javel. Min mening er at disse dyrene har hatt det godt, og levd slik som dyr skal. Så da er jeg faktisk mer overbærende i forhold til fangstmetodene.

Sliter litt med denne argumentasjonen. Så fordi noe er verre så skal man ikke bry seg?

Blir ikke det litt som å le av de som kjøper =Oslo fordi de hjemløse i Afrika har det mye verre enn de narkomane?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har UGGS sluttet å flå sauene levende?

Tenker du på mulesing? Det er fortsatt mange som driver med det, så man bør ikke kjøpe ull/saueprodukter produsert i Oceania.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bekymrer seg for pelsen, men ingen for fjærene inni jakka. Komisk.

Håper folk bryr seg om gjessene også. Kan jo legge ved denne igjen:

http://ipad.dagbladet.no/2012/11/30/nyheter/gjess/fjer/dunjakke/dyremishandling/24597860/

Gjessene får nappet av fjærene, og sårene blir sydd uten bedøvelse. Smertemessig er det ikke som når vi mennesker får nappet ut et hårstrå, men heller revet ut neglene våre..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sliter litt med denne argumentasjonen. Så fordi noe er verre så skal man ikke bry seg?

Blir ikke det litt som å le av de som kjøper =Oslo fordi de hjemløse i Afrika har det mye verre enn de narkomane?

Les om igjen da. Jeg sier jo at jeg ikke er imot jakt/fangst. Synes det er latterlig at man kobler de jakkene opp mot oppdrett av dyr. Det er min mening. Og JA - det finnes andre (og viktigere) ting å bry seg om. Mange mennesker behandles dårligere enn de dyrene som henger på kragen til Canada Goose-jakkene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mennesker behandles dårligere enn de dyrene som henger på kragen til Canada Goose-jakkene.

:sjokkert: På hvilken måte egentlig? Det er da ingen mennesker som blir flådd levende?

Anonymous poster hash: 20329...8b2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: På hvilken måte egentlig? Det er da ingen mennesker som blir flådd levende?

Anonymous poster hash: 20329...8b2

Bortsett fra andre verdenskrig...

Anonymous poster hash: f5066...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...