Gå til innhold

Stolt av Canada Goose jakka di?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Mange som mener det aldri fantes fangeleir også. De lampeskjermene der nede er ganske virkelige nok for meg.

Anonymous poster hash: f5066...539

With all due respect to all those who claim to have “seen” lampshades made of human skin – and that includes the late President Eisenhower and the many survivors of Buchenwald – none of them actually witnessed the manufacture of such products, and none of them conducted or witnessed scientific research that might have proven what they claimed. Similar claims were made that the Germans had mass-produced soap from Jewish fat (although there is some evidence that soap was made on a very small scale, mostly for experimentation). An horrific event like the Holocaust was bound to result in many myths and legends. Trouble is, Holocaust deniers, in the name of “revisionism,” routinely point to these myths and legends as “evidence” that the Holocaust itself is a myth or a “holohoax,” despite the overwhelming evidence and professional research that has conclusively proven the major elements of the Holocaust.

Anonymous poster hash: 20329...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kødder du eller??? Tror du seriøst at det de kun dreper coyoter som "uansett ville blitt skutt av mydnighetene" ??? Du er vel kanskje en av dem som også tror at fyllet i jakken kommer fra gjess som har dødd av alderdom? De bare lå på veien på vei til fabrikken? Få opp øynene.

Kanskje DU skal lære deg å lese hva jeg faktisk har skrevet. Jeg skrev MANGE, ikke ALLE. Dette er to forskjellige ting! Og jeg har aldri kommentert fyllet i jakkene på noen som helst måte, så vennligst hold deg for god til å uttale deg om hva du TROR jeg tror og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man gjøre da? Jeg har en CG som er 4 år gammel. Den holder meg god og varm hver vinter. Jeg har ikke lyst til å gå ut å kjøpe ny jakke hvert år fordi jeg liker å kjøpe god kvalitet(ofte dyrt) og er ingen storforbruker.

Ser nå at det var feil å kjøpe min CG, og støtte opp om denne næringen, men hva ville dere gjort, sluttet å bruke den?

Anonymous poster hash: 92ce2...69f

Nå ville jeg aldri ha gått med det i utgangspunktet,men helt hypotetisk sett så ,ja jeg ville ha sluttet å bruke den. Og jeg kommer meg gjennom vinter etter vinter med elendig blodsirkulasjon ute å måtte kle meg i verken dun eller pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Om man først skal lage en tråd om pelsen på Canada Goose jakker så kanskje man skal linke til en video som faktisk handler om pelsen som er brukt på disse jakkene? Pelsen de bruker er fra ville dyr i Canada, mange som uansett skulle ha blitt drept da Candadiske myndigheter vil ha ned bestanden på coyote. Å linke til en video som handler om andre pelsjakker, men linke det opp mot spesifikt canada goose jakkene blir som å skulle få folk til å slutte å spise biffkjøtt ved å linke til videoer med tortur av kylling....

http://www.youtube.com/watch?v=0YY-Dloe370

Her er video rettet til Canada Goose. Jeg synes jakkene er kjempe fine, men det er overhodet ikke verdt å støtte den brutale pelsindustrien for jakken.

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt betyr ikke automatisk bra. jÅ bruke det er som å reklamere for den

Anonymous poster hash: f5066...539

Kvalitet og pris går ofte hånd i hånd på slike ting. Det går ikke å nekte for.

Så du synes heller jeg burde kaste bort penger på en (dyr) ny kvalitetsjakke(den må kunne holde meg varm i 20-30 minus), istedetfor å bruke den jeg allerede har kjøpt og betalt for(for 4 år siden før jeg visste noe)?

Anonymous poster hash: 92ce2...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stirret så hardt og lenge på ei med pels på et kjøpesenter en gang at hun til slutt vek med blikket, hun så litt beklemt ut. Dame med pels inne i april. Da er jo behovet for varme klær stort. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett dårlig av å se på sånne videoer. Jeg kommer ALDRI til å kjøpe pels, uansett hvor fin den jakka eller det skjerfet skulle være. Hvem er det som kan støtte noe sånt? Hvordan klarer dere? Eier dere ikke empati ovenfor de stakkars dyrene? Jeg skjønner rett og slett ikke hva folk tenker med når de kjøper en canada goose-jakke.

Det hjelper ikke å tenke "Det er jo bare EN jakke". Nei for den jakka sier veldig mye. Så lenge folk forsetter å kjøpe pels, så forsetter de å flå skinnet av uskyldige dyr.

Kjenner jeg blir ordentlig lei meg. :frown: :kjefte: Visse mennesker er utrolige når det gjelder sånne ting. OM DU KAN VÆRE MED Å STOPPE PELSINDUSTRIEN, SÅ GJØR DET FOR POKKER. Dette er uskyldige dyr vi snakker om. De klarer ikke si ifra eller stoppe det selv.



Anonymous poster hash: 4fef5...bc8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stirret så hardt og lenge på ei med pels på et kjøpesenter en gang at hun til slutt vek med blikket, hun så litt beklemt ut. Dame med pels inne i april. Da er jo behovet for varme klær stort. :fnise:

Har gitt noen stygge blikk jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt noen stygge blikk jeg også :fnise:

Jeg stirret så hardt og lenge på ei med pels på et kjøpesenter en gang at hun til slutt vek med blikket, hun så litt beklemt ut. Dame med pels inne i april. Da er jo behovet for varme klær stort. :fnise:

Hvorfor kan ikke dere godta at noen ikke bryr seg like mye om dyr som dere. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dere godta at noen ikke bryr seg like mye om dyr som dere. ?

Fordi det går utover en uskyldig tredjepart? Noen må gi dyrene en stemme, og jeg håper folk aldri slutter å bry seg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=DE56fAD3HyE

Beundrer deg som klarer å se hele uten å bli fysisk syk, jeg klarte å se 10 sekunder.

Er du stolt av å ha et stykk torturert dyr rundt halsen? Hadde det vært greit om de behandlet katten eller kjæledyret ditt slik? Gratulerer,

Jeg la ikke merke til noen prærieulver i klippet ditt ? Hvor er de ? Om det ikke er noen prærieulver bør trådtittel modereres siden du da sprer usannheter om jakkene til Canada Goose.

Ellers er jakker fylt av dun og med pels en nødvendighet når man er ute i lave temperaturer over lang tid. At man kan kjøpe dette fra solide merkevarer er viktig.

Endret av abcdefgh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dere godta at noen ikke bryr seg like mye om dyr som dere. ?

Trenger ikke bry seg så mye om dyr selv om man ikke støtter dyremishandling! Jeg er ikke glad i barn eller bryr meg om dem, men jeg ville aldri bidratt til at de blir mishandlet eller behandlet dårlig. Det handler om fornuft og empati for andre vesener enn bare seg selv og sitt eget ego.

Anonymous poster hash: d39ff...5ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke dere godta at noen ikke bryr seg like mye om dyr som dere. ?

Ja tenk hvor fint og flott alt ville blitt om ingen brydde seg med noe annet enn sitt eget - eller hur? For meg er dette likestilt med å være et medmenneske rett og slett, og ser jeg urett i så måte er det meget vanskelig å ikke reagere på det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av antipels-aktivister og andre dyrevernere som påberoper seg å være så mye mer empatiske enn andre. Dere er ikke det! :krangle:



Anonymous poster hash: c2328...f64
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk hvor fint og flott alt ville blitt om ingen brydde seg med noe annet enn sitt eget - eller hur?

Hadde alle brydd seg om sitt eget liv ikke alle andres hadde det vært fred på jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde alle brydd seg om sitt eget liv ikke alle andres hadde det vært fred på jorden.

Regner med at du ikke har kjæledyr eller bryr deg om dyr overhodet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk enda vært like kritiske til hva de stapper i kjeften. Men neida, å være i mot pels er in, å være for velferden til dyrene vi spiser er ikke like kult, kylling og egg må man jo ha så man kan holde seg slank og fin! :roll:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk enda vært like kritiske til hva de stapper i kjeften. Men neida, å være i mot pels er in, å være for velferden til dyrene vi spiser er ikke like kult, kylling og egg må man jo ha så man kan holde seg slank og fin! :roll:

Joda,er forsåvidt enig med deg.MEN det er nå bra at folk flest hvertfall har fått øynene opp for pelsindustrien og blir motstandere av pels. Det er hvertfall et steg i rett retning for dyrenes velferd.Så får vi håpe det blir flere av oss vegetarianere/veganere også med tiden.

Totalt usympatiske mennesker som enkelte i denne tråden vil det dessverre alltid være,men det er godt å se at slike holdninger blir møtt med motstand :)

Anonymous poster hash: 68c27...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...