Gå til innhold

Stolt av Canada Goose jakka di?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Men h&m klær sydd av barn fra u-land er OK? hyklere! kjøp dere en sau å strikk klærene deres selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men h&m klær sydd av barn fra u-land er OK? hyklere! kjøp dere en sau å strikk klærene deres selv.

Hvor har noen i det hele tatt nevnt at barnearbeid er OK..? Eller antar du bare at alle som er for god dyrevelferd ikke bryr seg om menneskerettigheter? Eller måtte du skrive det fordi "alle" andre argumenter slik i en diskusjon som omhandler pels? Nei, det er nok best å slutte å bry seg for det vil alltid være noe som er ille her i verden. Eller er det ikke mulig å bry seg om dyr med mindre alle mennesker i verden har det fint? Godt folk er forskjellige sier nå jeg. Du er fri til å lage din egen tråd om H&M og barnearbeid.

Anonymous poster hash: 0472b...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=DE56fAD3HyE

Beundrer deg som klarer å se hele uten å bli fysisk syk, jeg klarte å se 10 sekunder.

Er du stolt av å ha et stykk torturert dyr rundt halsen? Hadde det vært greit om de behandlet katten eller kjæledyret ditt slik? Gratulerer,

Dette er forferdelig. Må innrømme at jeg skrev for litt siden at man kan like godt bruke sånne jakker fordi det er ofte slik at nesten alt man har på seg så har noen/noe lidd. Jeg har aldri likt at folk bruker ekte pels fordi jeg elsker dyr. Jeg kan ikke forstå hvordan pelsbrukere kan gå med hodet høyt hevet etter å sett dette.

Endret av LionQueen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forferdelig. Må innrømme at jeg skrev for litt siden at man kan like godt bruke sånne jakker fordi det er ofte slik at nesten alt man har på seg så har noen/noe lidd. Jeg har aldri likt at folk bruker ekte pels fordi jeg elsker dyr. Jeg kan ikke forstå hvordan pelsbrukere kan gå med hodet høyt hevet etter å sett dette.

Merkelig nok har ingen i denne tråden klart å legge frem noe som helst bevis for at cg bruker pels hentet på denne måten.

Frem til noe annet er bevist er jeg mer troende til å støtte meg til informasjonen om at kun villhunder skutt pga overbefolkning og at de er skadedyr er benyttet. Eller er det bedre at pelsen brennes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok har ingen i denne tråden klart å legge frem noe som helst bevis for at cg bruker pels hentet på denne måten.

Frem til noe annet er bevist er jeg mer troende til å støtte meg til informasjonen om at kun villhunder skutt pga overbefolkning og at de er skadedyr er benyttet. Eller er det bedre at pelsen brennes?

Jeg for min del syns det er ganske naivt å tro at kun pels fra dyr som er blitt skutt på grunn av ubalanse blir brukt...

Anonymous poster hash: 1b28a...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok har ingen i denne tråden klart å legge frem noe som helst bevis for at cg bruker pels hentet på denne måten.

Frem til noe annet er bevist er jeg mer troende til å støtte meg til informasjonen om at kun villhunder skutt pga overbefolkning og at de er skadedyr er benyttet. Eller er det bedre at pelsen brennes?

Og: merkelig nok har ingen i denne tråden klart å legge frem bevis for at Canada Goose ikke bruker pels hentet på denne måten. See what I did there?

Anonymous poster hash: 1b28a...c03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra den flotte pelskragen synes jeg ikke jakkene fra Canada Goose er spesielt fine.



Anonymous poster hash: c2328...f64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke se videoen fordi jeg allerede har sett for mange videoer, jeg er rett og slett traumatisert over hvor grusomme mennesker kan være! Jeg har bestemt meg, så jeg trenger ikke se den. Helt forferdelig, rett og slett. Og trist at mennesker kan være så forferdelige! Jeg har hørt at pelskragene på slike jakker har blitt testet for å sjekke hva slags dyr kragen har kommet fra og det ble faktisk funnet pelskrager laget av schaferhund! Nå husker jeg ikke hvilke jakker dette gjalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke se videoen fordi jeg allerede har sett for mange videoer, jeg er rett og slett traumatisert over hvor grusomme mennesker kan være! Jeg har bestemt meg, så jeg trenger ikke se den. Helt forferdelig, rett og slett. Og trist at mennesker kan være så forferdelige! Jeg har hørt at pelskragene på slike jakker har blitt testet for å sjekke hva slags dyr kragen har kommet fra og det ble faktisk funnet pelskrager laget av schaferhund! Nå husker jeg ikke hvilke jakker dette gjalt..

Med tanke på at de i de samme asiatiske landene spiser hund er det ikke rart at de samtidig også bruker pelsen istedet for å kaste den.

Problemet er når dette blir solgt som fuskepels til motstandere av pels. Da er det svindel. Men når du kjøper produkter fra totalitære korrupte land vet man sjeldent hva man får

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke se videoen fordi jeg allerede har sett for mange videoer, jeg er rett og slett traumatisert over hvor grusomme mennesker kan være! Jeg har bestemt meg, så jeg trenger ikke se den. Helt forferdelig, rett og slett. Og trist at mennesker kan være så forferdelige! Jeg har hørt at pelskragene på slike jakker har blitt testet for å sjekke hva slags dyr kragen har kommet fra og det ble faktisk funnet pelskrager laget av schaferhund! Nå husker jeg ikke hvilke jakker dette gjalt..

Det er vel like ille om pelsen stammer fra et villdyr? Er like grusomt uansett om det er hund eller rev eller hva det nå er.

Anonymous poster hash: 5b297...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Med tanke på at de i de samme asiatiske landene spiser hund er det ikke rart at de samtidig også bruker pelsen istedet for å kaste den.

Problemet er når dette blir solgt som fuskepels til motstandere av pels. Da er det svindel. Men når du kjøper produkter fra totalitære korrupte land vet man sjeldent hva man får

De ble ikke solgt som fuskepelsjakker. De ble solgt som rimelige Canada Goose-jakker til folk som ikke gadd å betale fullpris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Canada Goose jakka mi <3 Kjempestolt at jeg har klart å samle sammen nok penger til å kjøpe verdens beste jakke! Men jeg skjønner meg ikke helt på alle motstanderne av CG, f.eks. de som klager på at det er dyremisshandling mtp. Coyotedrap og sånn. Nå er det sånn at Canada Goose er "innafor" reglene for slakt i kanada, og hvis man ikke liker reglene, burde man klage på kanada, og ikke et merke som er innafor reglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Elsker Canada Goose jakka mi <3 Kjempestolt at jeg har klart å samle sammen nok penger til å kjøpe verdens beste jakke! Men jeg skjønner meg ikke helt på alle motstanderne av CG, f.eks. de som klager på at det er dyremisshandling mtp. Coyotedrap og sånn. Nå er det sånn at Canada Goose er "innafor" reglene for slakt i kanada, og hvis man ikke liker reglene, burde man klage på kanada, og ikke et merke som er innafor reglene!

Tja, synes vel ikke det bør være lov å importere ting som er ulovlig å produsere i Norge fordi de er så ille. Og forbrukermakt står sterkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filmen som er linket til i hovedinnlegget er jo fra kina, CG er jo laget i Canada, så den er jo ikke så veldig aktuell. Hvordan vet dere hvordan dyrene som blir brukt i CG-produksjon blir behandlet?



Anonymous poster hash: 1b187...a48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Filmen som er linket til i hovedinnlegget er jo fra kina, CG er jo laget i Canada, så den er jo ikke så veldig aktuell. Hvordan vet dere hvordan dyrene som blir brukt i CG-produksjon blir behandlet? Anonymous poster hash: 1b187...a48

Det har blitt skrevet om senere i tråden.

Her er en av felletypene:

https://www.google.no/search?q=conibear+traps&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=oFxgUpS8IcPI4ASZ1oCIAw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=947&rlz=1Y1XIUG_nbNO513NO513

En del av lokalbefolkningen ønsker også at de skal bli ulovlige fordi de har mistet eller fått skadet hundene sine i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men synes dere det er bedre med f.eks woolrich, der dyrene lever hele livet i fangenskap og dårlige kår? Canada Goose bruker vel ikke pels fra dyr i fangenskap, slik jeg har skjønt det. Det er vel heller ikke alle som blir fanget i feller. Det er vel bedre å bruke pels fra ville dyr, selv om noen av dem blir fanget på en lite human måte, enn å bruke pels fra dyr som har lidd under dårlige forhold hele tiden. Sånn sett er vel egentlig Canada Goose bedre enn de andre?



Anonymous poster hash: 1b187...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes dere det er bedre med f.eks woolrich, der dyrene lever hele livet i fangenskap og dårlige kår? Canada Goose bruker vel ikke pels fra dyr i fangenskap, slik jeg har skjønt det. Det er vel heller ikke alle som blir fanget i feller. Det er vel bedre å bruke pels fra ville dyr, selv om noen av dem blir fanget på en lite human måte, enn å bruke pels fra dyr som har lidd under dårlige forhold hele tiden. Sånn sett er vel egentlig Canada Goose bedre enn de andre?

Anonymous poster hash: 1b187...a48

Men det er ikke "in" å hate Woolrich, Parajumpers, Svea, Helly Hansen, etc. Derfor bryr ingen seg om at de bruker dun fra tvangsforede gjess eller at pelsen er et direkte resultat av pelsdyroppdrett i land med mye lavere standard enn Norge.

Men det er in å hate Canada Goose, for de fellene ser så vonde ut, og det er bedre at coyotes dør av sykdommer og matmangel.

I rest my case.

Anonymous poster hash: 66fe8...bbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Men synes dere det er bedre med f.eks woolrich, der dyrene lever hele livet i fangenskap og dårlige kår? Canada Goose bruker vel ikke pels fra dyr i fangenskap, slik jeg har skjønt det. Det er vel heller ikke alle som blir fanget i feller. Det er vel bedre å bruke pels fra ville dyr, selv om noen av dem blir fanget på en lite human måte, enn å bruke pels fra dyr som har lidd under dårlige forhold hele tiden. Sånn sett er vel egentlig Canada Goose bedre enn de andre?

Anonymous poster hash: 1b187...a48

Hva med å velge pelsfritt?

Men det er ikke "in" å hate Woolrich, Parajumpers, Svea, Helly Hansen, etc. Derfor bryr ingen seg om at de bruker dun fra tvangsforede gjess eller at pelsen er et direkte resultat av pelsdyroppdrett i land med mye lavere standard enn Norge.

Men det er in å hate Canada Goose, for de fellene ser så vonde ut, og det er bedre at coyotes dør av sykdommer og matmangel.

I rest my case.

Anonymous poster hash: 66fe8...bbc

Tror det har med at Canada Goose er mest kjent. Synes folk er flinke til å anbefale alternativer i trådene som omhandler de andre jakkene du nevner. Bortsett fra Helly Hansen som faktisk er ganske flinke og har strenge krav og unngår blant annet barnearbeid, ekte pels, mulesing, napping av levende fugl osv. De har faktisk valgt å gå ut av land der de ikke har hatt oversikt over hva som foregår. De har også offentliggjort listene over hvor de produserer klær, i motsetning til mange kleskjeder som nekter å gjøre dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like ille om pelsen stammer fra et villdyr? Er like grusomt uansett om det er hund eller rev eller hva det nå er.

Anonymous poster hash: 5b297...45b

Jeg har aldri sagt at det er mer synd på ville dyr vs. tamme dyr, det er synd på alle slags vesener som blir torturert og behandlet forferdelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...