Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014

LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Jeg hadde guttefølelse sist og fikk gutt.

Har guttefølelse nå også :)

Svangerskapet er foreløbig helt likt. Veldig trøtt, men ikke dårlig i det hele tatt. Innbiller meg at jeg ville ha vært dårlig om jeg venta jente.

Hadde vært sååå koselig med en lillebror, siden de blir ganske tett i alder. Samtidig som jeg kunne tenke meg jente også.

Har troa på at vi får "bare" gutter, uansett hvor mange barn vi skulle fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en overraskelses-UL i dag :fnise: Jeg har urinveisinfeksjon, også skulle legen sjekke blæra mi. På bildet poppet det i tillegg opp en levende bønne med armer og bein og hode og et bankende hjerte, gitt! :ler:

Endret av Leopanter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig en guttefølelse her, uten at jeg egentlig kan si hvorfor. Blir iallefall spennende å se. Jeg og mannen er enig om jentenavn, men guttenavn er litt vanskeligere.

Og det er godt å lese at ikke alle har ekstrem lykkefølelse, antar at det er forskjellig fra person til person, men å ikke trives som gravid virker som tabu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

I går testet jeg positivt og jammen klaffet det for oss i PP2. Jenta vår på snart halvannet år skal altså bli storesøster og vi blir en familie på fire. En veldig koselig tanke :)

Jeg er 28 år, og har (mens)termin 18. juni - noe jeg faktisk også hadde med den kommende storesøsteren (men den ble flyttet til 20. juni på UL og hun kom 9 dager før), så jeg er 4 + 3 i dag :gravid:

Ingen spesielle symptomer å "skryte" av annet enn uteblivende mens og såvidt en liten uggenhetsfølelse som kommer innimellom og forsvinner like fort som den dukker opp :tommel:

Litt usikker på om jeg har en følelse på at det faktisk er en gutt eller om det bare er i tankene mine fordi Mannen sier han har "bestilt" gutt denne gangen. Han "bestilte" nemlig jente forrige gang og det fikk vi :fnise:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Haley, og gratulerer! Både mai og juni er veldig fine måneder å få barn på, synes jeg :) Jeg har også ganske lik termin som sist, litt før denne gangen. Håper de ikke blir født på akkurat samme dagen :P

Vi har også egentlig "bestilt" gutt denne gangen, men samtidig tenker jeg at det nok er veldig koselig for en jente å ha en søster. Jeg har i alle fall alltid ønsket meg det. Så uansett hva det blir så er vi veldig fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde helt glemt tråden, hverdagen går i et.. Men koselig å ha noen "likesinnede" å skravle med! Jeg hadde guttefølelse forrige gang (som stemte) og jentefølelse denne gangen, mer kvalm mer tykk og stor, "utflytende" mage (ikke noe magefett, neeeeida :D ).. Jeg er 11 uker i dag, er det noen andre som er så langt? Lvla tilbake i oversikten*.. har ikke vært hos legen enda, så er litt spent.. Vil også ha en snik-ultralyd! (Men bør vel prøve å unngå UVI, hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig liten følelse på hva jeg tror det er, har både gutt og jente fra før.. ingen kvalme, men veldig sliten. Sover mye og blir sliten etter å ha f.eks tømt oppvaskmaskina eller andre små ting. Sykt irriterende å måtte ta pauser hele tiden.. skal på kontroll neste uke. Ha en fin kveld, jeg er på vei i seng :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonene er på plass ja.. er :sur::tristbla: omhverandre. Gråter for ingenting og er så sliten og trøtt. Manner meg opp for å komme meg på jobb..

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonene er på plass ja.. er :sur::tristbla: omhverandre. Gråter for ingenting og er så sliten og trøtt. Manner meg opp for å komme meg på jobb..

Synes det er virkelig tungt å dra på jobb jeg også! Det eneste jeg tenker på er at jeg kan slappe av når jeg kommer hjem.

Det skal visst bli bedre når man bikker over i 2. Trimester, vi får glede oss til det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg er så sliten, og har så lyst til å fortelle på jobben at jeg er gravid for at de ikke skal tro at jeg bare er sløv. Orker ikke å snakke noe særlig med folk, og holder meg stort sett for meg selv i lunsjen. Mitt hovedfokus om dagen er å komme seg gjennom arbeidsdagen, og gjøre arbeidsoppgavene mine så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg også er den følelsesmessige biten av graviditeten på plass...

Jeg gråter for ingenting. Jeg monterte IKEA-møbler mens jeg hulket høylytt i går :dry: Kjempesliten, lite konsentrasjon og ofte svimmel. Føler ikke at jeg strekker til.

Håper vi alle blir bedre snart, og får den derre andretrimesterenergien, -gleden og -gløden det snakkes sånn om. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars :( Kjenner jeg er veldig glad jeg er ferdig med den trøtte perioden altså, er tungt nok fra før om jeg ikke hadde det i tillegg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ingen tur på jobb i dag, orket rett og søett ikke :tristbla: Har dårlig samvittighet ovenfor jobben men prøver å si til meg selv at prosjektbaby er viktigere enn alt annet.

Har diabetes også så må være ekstra påpasselig med blodsukkeret. Skal på kontroll på torsdag så tror nok vi bør diskutere en evt. gradert sykmelding. Da blir det og mer forutsigbart for jobben i forhold til å leie inn vikar..

Gleder meg til andre trimester!! :kgbaby:

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, litt godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med å komme meg på jobb. Er så vanvittig sliten når jeg står opp, det kjennes ut som jeg er fyllesjuk og ikke har sovet på dagevis (når jeg i realiteten har sovet 9-10 timer i strekk). Hittil har det gått greit utover dagen, så jeg kjemper meg til kontoret, men jeg har virkelig ikke lyst... Skal prøve å holde ut til 2. trimester uten sykmelding, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto trøtt her! Går stort setr greit å komme seg på jobb, men har dårlig konsentrasjon og må ta små pauser ila dagen. Og er fullstendig skutt om kvelden.. har i tillegg en to-åring som plutselig har bestemt seg for å tulle i timesvis hver kveld, og innen han sover er det natta for meg og.. hurra for alene-tid (og tid med mannen..)... MEN! Om noen uker er vi spreke og vakre alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg ikke så veldig gravid om dagen, men skal vel bare være glad for at kvalmen, trøttheten og de verste hormonene er fraværende. De kommer vel tidsnok :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempetrøtt om dagen!! Strever skikkelig med å holde koken med veslefrøkna som akkurat har begynnt å gå å vil ha massevis med oppmerksomhet! :P hehe

Men, satser på at det går over snart slik at jeg kan være mer aktiv sammen med henne igjen.. Akurat nå er jeg sjeleglad for at hun stortrives i eget selskap oppi lekegrinden sånn at jeg får satt meg ned i soffaen å bare se på at hun leker seg :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...