Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Gratulerer med å ha sett en spretten krabat på UL :):strix: Fikk du noen ny termin?

Takk for det! Nei, ingen ny termin, men min selvutregnede termin til rundt 11. mai virket ganske korrekt, siden jeg mener jeg var 11+1 i går, og fosterets mål utfra tabellene tilsa at jeg var 11+3 i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt at alt så bra ut på UL Leopanter!! Vi skal på ny UL på onsdag, blir spennende å se utviklingen fra sist, da jeg var 8+3. Nå kommer jeg til å være 11+5 og alt er visst "ferdig" der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg og skal på ul, men må nok vente litt.. skal på kontroll igjen ikke kommende, men neste uke igjen. Da tror de jeg vil være i uke 8. Spent på hvor mye man egentlig kan se da :hjerte:

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg og skal på ul, men må nok vente litt.. skal på kontroll igjen ikke kommende, men neste uke igjen. Da tror de jeg vil være i uke 8. Spent på hvor mye man egentlig kan se da :hjerte:

Vel, man så faktisk mer enn jeg trodde i uke 8. Men det ser jo mest ut som en bønne da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit med en bønne - så lenge det bare er en ;)

Har hørt litt for mange "skrekkhistorier" om de som bare skulle ha nr 3 og så var det tvillinger eller trillinger :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med en bønne - så lenge det bare er en ;)

Har hørt litt for mange "skrekkhistorier" om de som bare skulle ha nr 3 og så var det tvillinger eller trillinger :hakeslepp:

Hihi, det skjedde med foreldrene mine :fnise: Den tredje og siste kom også med en fjerdemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, hører om mange slike tilfeller , blir helt skjelven...

Merker og jeg er blitt eldre siden sist, er så bekymret for misdannelser, eller komme på ul og at fosteret ikke lever lenger.. Hadde mareritt om sa i natt. Blir helt tullete. Tenkte ikke på noe sånt de andre gangene, tok det som en selvfølge at alt skulle gå bra og at jeg skulle ende opp med en baby.

Er nok noe påvirket av at to kolleger i løpet av de siste årene har mistet hvert sitt barn veldig nære termin.

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten blødning i helgen jeg...

Har vært hos legen idag å blitt henvist videre til UL på sykehuset, så nå går jeg bare å venter på telefon om når jeg kan få komme...

Håper at det var en uskyldig blødning og at alt står bra til der inne :(

Jeg vil også se en liten bønne!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer inn på ul snart og ser en sprell levende liten bønne :fnise:

Jeg hadde en blødning tidlig da jeg ventet nr to, da gikk det heldigvis bra. Er mange som opplever blødninger i starten uten at det er noe galt, men skjønner din bekymring :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle oss hvordan det gikk, miss_88! :) Jeg tror det går bra, jeg :)

Et lite spørsmål til dere: Spiser dere salami? Jeg har helt vilt lyst på nybakte rundstykker med salami og agurk for tiden (såpass at jeg blir gretten hvis jeg ser andre spise det :fnise:), men har lest at en ikke skal spise salami når en er gravid. Da jeg snakket med jordmora i dag, sa hun at det gikk helt fint å spise salami, men at jeg gjerne kunne fryse salamien først for å bli kvitt listeriabakterier (eller var det toxoplasmose?). Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle oss hvordan det gikk, miss_88! :) Jeg tror det går bra, jeg :)

Et lite spørsmål til dere: Spiser dere salami? Jeg har helt vilt lyst på nybakte rundstykker med salami og agurk for tiden (såpass at jeg blir gretten hvis jeg ser andre spise det :fnise:), men har lest at en ikke skal spise salami når en er gravid. Da jeg snakket med jordmora i dag, sa hun at det gikk helt fint å spise salami, men at jeg gjerne kunne fryse salamien først for å bli kvitt listeriabakterier (eller var det toxoplasmose?). Hva ville dere gjort?

Jeg har ikke spist salami enda, men har også sykt lyst på. Skal til jordmor i morgen og høre med henne, men så lenge din jordmor sier det går fint så haddde jeg hørt på henne. Frysingen går på toxoplasmose delen ja, tror det er 24timer el no det skal fryses før man spiser det ;) Men jeg hadde ikke spist av en pakke som har vært åpnet lenge. Jo ferskere, jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for deg miss_88, men det går nok helt fint :) Utrolig hva som er "normalt" når man er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier det er mikroskopisk sjanse for at noen av de matvarene som frarådes faktisk er farlig (bortsett fra alkohol, selvsagt). Så jeg spiser litt "forbudt" pålegg hvis jeg får lyst på det.

Endret av Sushi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har også veldig lyst på salami og agurk, og kjenner igjen det å bli gretten om jeg ser(eller lukter!) andre spise det. Dårlig gjort at de tingene man faktisk har lyst på er fy-fy. Men, jeg lurer på om jeg skal snike ei pakke ned i handlekurven etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misunner dere som faktisk har lyst på noe.. her har matlysten forsvunnet. Er ikke kvalm, men trøtt, sliten og har ingen matlyst i det hele tatt...

Godt jeg får i meg multivitaminer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere som faktisk har lyst på noe.. her har matlysten forsvunnet. Er ikke kvalm, men trøtt, sliten og har ingen matlyst i det hele tatt...

Godt jeg får i meg multivitaminer :fnise:

I know the feeling ja. Så når jeg først har lyst på noe må jeg passe på å spise det mens det smaker godt, venter jeg litt så er det ikke sikkert jeg vil ha det lenger..

Men jeg er også utslitt, null tiltakslyst og har faktisk vært en del dårlig og uggen den siste uka. Trodde man snart skulle være ferdig med det når man nærmet seg 2.trimester, men kanskje jeg bare får plagene seint, jeg som har følt meg superfrisk til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også dårlig om dagen. Kaster opp og er skikkelig uvel resten av tiden... Synes også at det kommer veldig sent, trodde jeg skulle begynne å bli bedre snart, ikke verre. Krysser fingrene for det magiske 2. trimesteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært gravid i 2 måneder en gang, og allerede gleder jeg meg til å spise spekemat, fetaost og drikke rødvin :roll::fnise: Jeg har riktignok spist salami en gang og et par biter fetaost, men prøver jo å være avholds på nei-mat/-drikke.

Kvalmen vedvarer, og matlysten har blitt dårlig her også, så det går mye i (lyst) brød med smør, frukt og vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...