Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

Jeg melder meg inn her jeg, å håper at jeg får bli :)

Testet positivt idag, og har antagelig termin i Juni engang :)

Når er veldig usikkert iåmed at jeg ikke har noe å regne utifra..

Jeg er 24 år (25 i november) å dette blir mitt andre barn :) Har ei jente som blir 1 år nå i Oktober fra før :)

lurer på...Er det opprettet en facebook termin gruppe for mai/juni eller bare juni tro..? :)

Isåfall vil jeg gjerne være med hvis jeg får lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! Du får jammen barna dine tett :)

Mine foreldre vet om det, og mannens foreldre får vel vite det snart. Ellers kommer vi til å si det til venner og sånt når vi må (pga. arrangementer som egentlig innebærer alkohol). Ikke vits å prøve å skjule det med unnskyldninger.

Lurer på dette med tidlig UL. Har ikke i utgangspunktet tenkt å ta det, men blir jo litt bekymret hvis mange skal vite det uten at vi har fått bekreftet liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble noe tettere en planlagt, men det får gå ! :) Hehe

Jeg hadd trodd det skulle ta lengre tid egentlig før jeg ble gravid pånytt, men vi traff visst skikkelig med engang jeg tok ut p-staven :P hehe

Kjenner jeg er både redd og glad på en gang her jeg sitter!!

Da jeg fikk datteren min ble det haste-Ks pga. hellp syndrom, og alvorlig svangerskapsforgiftning, så denne gamgen blir det kontroller og UL'er "hele tiden" :P Heldigvis, så slipper jeg å gå rundt å bekymre meg for det...!

Jeg har ALLEREDE begynt å få mage, så jeg lurer på hvor lenge det går før jeg ikke klarer å skjule det lengre :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: , miss_88! :)

Tror ikke det ble ordnet noen terminklubb på facebook i heletatt, jeg... Kan hende det kommer etterhvert? :)

Håper absolutt du får et mindre dramatisk svangerskap denne gangen, krysser fingrene for det! :)

Ang. dette med å si det det før man har tatt UL er vel opp til hver enkelt. Føler selv at jeg må ha UL-en for å forsikre meg om at det er noen inni der, men det er som sagt opp til hver enkelt om man føler det er nødvendig. Hadde du tidlig UL sist gang, Sushi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. dette med å si det det før man har tatt UL er vel opp til hver enkelt. Føler selv at jeg må ha UL-en for å forsikre meg om at det er noen inni der, men det er som sagt opp til hver enkelt om man føler det er nødvendig. Hadde du tidlig UL sist gang, Sushi?

Jeg hadde maaaange ultralyder sist, men det var pga. innleggelse på sykehus. Håper jo å slippe det denne gangen :)

Jeg tror nok jeg har mest lyst å vente til ordinær UL denne gangen. Tidlig UL forbinder jeg så veldig med sykdom... Men samtidig blir man jo utålmodig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette blir et bedre svangerskap for deg, ja! Om du ikke føler deg klar for UL før du sier det til folk kan du jo ta det med som et forbehold? "Jeg er gravid, og vi er ganske sikre på at alt er bra inni der, men vet jo ikke helt sikkert før OUL", eller noe sånt :)

Til dere som begynner å få mage, hva gjør dere når de vanlige buksene ikke går igjen, men gravidbukser er for store i livet enda? Prøver det strikk i knapphullet-trikset, men jeg får jo ikke igjen smekken, så da føles det litt rart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at det er blitt flere her! Nå er det en stund siden jeg har vært innom.

I går fortalte vi det til våre foreldre enda jeg bare er 5+5 fordi vi er litt redde de skal få vite det av noen andre. Vi skal forsøke å holde det hemmelig noen uker til, men er redd det blir vanskelig når det er så mye som skjer som jeg vil være med på hvor jeg kommer til å holde meg unna alkohol. Hele vennegjengen gjetter det nok raskt, og de på jobben gjetter det vel også snart. :-( Vil egentlig holde det hemmelig litt til. Man vet jo aldri hvordan det vil gå. Kommernok til å ta en ultralyd mellom uke 8-12, da føles det kanskje litt bedre å dele nyheten. :-)

Formen er varierende. Mye trøtt og vondt i magen. I dag slet jeg også med kvalme og hetetokter og frysninger om hverandre, følte meg skikkelig uggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette blir et bedre svangerskap for deg, ja! Om du ikke føler deg klar for UL før du sier det til folk kan du jo ta det med som et forbehold? "Jeg er gravid, og vi er ganske sikre på at alt er bra inni der, men vet jo ikke helt sikkert før OUL", eller noe sånt :)

Til dere som begynner å få mage, hva gjør dere når de vanlige buksene ikke går igjen, men gravidbukser er for store i livet enda? Prøver det strikk i knapphullet-trikset, men jeg får jo ikke igjen smekken, så da føles det litt rart :fnise:

Ja, det var lurt, å nevne at det fortsatt er litt usikkert.

Tights og kjole/tunika funker bra når buksene blir trange. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var lurt, å nevne at det fortsatt er litt usikkert.

Tights og kjole/tunika funker bra når buksene blir trange. :)

Tunikaene er tatt frem her allerede. Det samme er skjørt med høyt liv. Har et deilig skjørt fra Pieces som er elastisk og fint. Tror jeg må bestille et par til i andre farger :)

Jeg ser så teit ut meg tights,særlig om jeg har lave sko. Litt sånn "leggene nedi skoa"-opplegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu! Da melder jeg meg inn her jeg og :) Jeg er 27 år, bor i Oslo-området og har termin 12. juni med mitt første barn.

Noen gravidmage har jeg selvfølgelig ikke fått, men oppblåst-magen er på plass! Føler meg som en oppblåst hvalross som går og lekker luft til alle døgnets tider, innmari sjarmerende.. Og så blir jeg kvalm om jeg er trøtt, sliten eller noe lukter "vondt", og har allerede snikspydd på jobb-doen. Haha.

Sistnevnte tar jeg vel egentlig som noe positivt. Forrige svangerskap endte i SA, og da hadde jeg knapt noen symptomer i det hele tatt før det gikk galt. Så jeg klamrer meg til håpet om at sterkere symptomer = vellykket svangerskap, samtidig som jeg tester for harde livet for å sjekke om streken blir sterkere.. gleder meg til uke 12! ;)

Endret av supermjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg de fleste er skrevet opp og oppdatert :blomst:

Jeg har ingen mage enda, ikke som jeg trenger å bekymre meg for om synes iallefall. Men nå skal det sies at jeg ofte går med tights og tunika til vanlig, så er ikke sikkert jeg kommer til å merke så mye forskjell i begynnelsen uansett.

Ang å fortelle det til folk ja, vi ventet til etter 1.UL bare for å være sikker på at alt så ok ut. Mer beroligende for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen: , supermjau! Så bra at du kom hit! :) Håper det går fint denne gangen! :) Hvor langt var du på vei forrige gang før det gikk galt?

Det med å teste for å se om streken blir sterkere, du må ikke bli forvirret om streken plutselig er svakere en dag! Det kan jo ha med konsentrasjonen på urinen og forskjeller på testene osv. Jeg får ikke streker som er like kraftige som kontrollstreken, i alle fall, uansett hvor langt på vei jeg er. Bruker de strimlene fra billigetester, og de teststrekene blir ikke superkraftige hos meg. Da det var under to uker etter befruktning fikk jeg derimot resultatet "gravid 3+" på CBdigital, så jeg vet at HCGen min har vært høyere enn "normalen", selv om strimlene kunne vært tolket annerledes. Jeg føler meg likevel gravid utfra symptomene jeg har :) Gleder meg veldig til tidlig ultralyd i uke 11. Tenker du å ta tidlig UL, supermjau?

Jeg kommer aldri til å ikle meg tights, i alle fall, no way! :fnise: Jeg er velsignet med masse cellulitter, så å gå med tynt bomullsstoff som framhever disse, det gjør jeg bare ikke mot meg selv :P Også synes jeg ikke det er så veldig fint heller, da :sjenert: Jeg kan heller ikke bruke tunikaer siden jeg er så lav. Beina mine blir seende ut som korte stumper når jeg går i tunika :fnise: Men jeg liker godt romslige gensere, og har en del av disse. Alle buksene mine er skinnyjeans, som fortsatt passer i lårene, men det er for stramt i magen, altså. I det siste har jeg brukt det strikk-trikset og sørget for å ha en lengre singlett og en romslig genser over, det har fungert ok så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Man må jo ha en kjole som går (et stykke) nedenfor rumpa da! Bare tights og genser ser jo helt grusomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Man må jo ha en kjole som går (et stykke) nedenfor rumpa da! Bare tights og genser ser jo helt grusomt ut.

Men cellulittene mine går helt til knærne! :fnise: Tights er absolutt ikke min venn uansett :P Føler meg heller ikke komfortabel med å gå med kjoler og skjørt annet enn når jeg skal pynte meg (må ha høyhælte sko for å forlenge beina), og da må stoffet gå ned til knærne. Nei, gleder meg til magen kommer ordentlig så det går an å kle seg ordentlig igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ;) Jeg har ultralange bein som jeg helst prøver å korte litt ned, så da må vi sikkert kle oss ganske forskjellig ja. Har ingen mage å skjule enda jeg heller, men de sier jo at den kommer fort med nummer 2, så det blir spennende å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ;) Jeg har ultralange bein som jeg helst prøver å korte litt ned, så da må vi sikkert kle oss ganske forskjellig ja. Har ingen mage å skjule enda jeg heller, men de sier jo at den kommer fort med nummer 2, så det blir spennende å se. :)

Det er helt sikkert, man må kle seg etter figuren sin :) Føler at jeg klarer det ganske bra ellers, men den bittelille bumpen ødelegger litt for meg for tiden :fnise:

Det blir spennende å høre om magen kommer fortere denne gangen hos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å ta tidlig UL ja, men har ikke helt bestemt meg for når. Forrige gang hadde jeg UL i uke 10, og det var da vi oppdaget at spira ikke levde lenger.. MA heter det vel, ikke SA. Uansett, den hadde iallefall sluttet å utvikle seg i uke 7-8, eneste jeg merket var et par tilfeller med brunlig utflod.

Så, vet ikke helt om jeg kommer til å ta UL tidligere enn uke 10-11 en gang.. litt fordi det ikke er så mye å se på (en prikk, liksom?) og fordi jeg ikke har lyst til å ta en kjempetidlig UL og så komme på OUL og så er det ingenting der lenger..

HCGen min er nok heller normal, fikk 1-2 uker på CB digital sånn ca 1-2 uker etter befruktning ;) Har bestilt nye via en engelsk apotekside, og tenkte jeg skulle teste igjen og se om det har skjedd noe. Får ikke så sterke streker på disse billigtestene jeg heller, men de har iallefall blitt sterkere den siste uken :) Så lenge de ikke blir svakere og forsvinner, så.. *krysse krysse*

Pleier forresten å gå med litt tettsittende skjørt, og det tror jeg at jeg snart må slutte med. [hvalross-ikon] Har jo en slags plan om å holde dette hemmelig inntil videre, men pga oppblåstheten ser jeg ut som jeg er 4 måneder på vei allerede.. Får se hvor lenge jeg klarer å skylde på at jeg bare har blitt litt feit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tidlig ultralyd noe man får, eller må man fikse det selv..? :)

Regner med det uansett blir mange UL'er på oss..Hørtes sånn ut på legen min hvertfall :P

Men er spent på når den første blir!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...