Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Trekker meg stille og rolig ut herifra. Blør

mye friskt blod i dag, så jeg har nok hatt en SA som følger av en kjemisk graviditet... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trekker meg stille og rolig ut herifra. Blør

mye friskt blod i dag, så jeg har nok hatt en SA som følger av en kjemisk graviditet... :(

:(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker meg stille og rolig ut herifra. Blør

mye friskt blod i dag, så jeg har nok hatt en SA som følger av en kjemisk graviditet... :(

:troest: Ånei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til Missdior

:klem::hjerte:

Nå ble det en trist stemning her inne... Hvordan går det med dere andre, da? :)

Jeg suser rundt i uvissheten om dagen. Ble ikke noe mindre usikker av å være hos legen hvor jeg fikk beskjed om at jeg var 7 uker på vei. Jeg hadde selv trodd jeg var 5+3,5+4 den dagen jeg var der. Men skal prøve å få en ul om et par uker.

Etter en uke med mye stillesitting, og mange dårlige stillinger i sofaen med pc'en på fanget så har jeg klart å dra på meg en liten kink i ryggen. Flott! Jammen godt det er helg, så jeg får bevegd meg litt igjen. Den som sier at en lærer har lite å gjøre skal få jobbe litt for meg en periode ;) I år har jeg mye engelsk, noe jeg er litt ukjent med ennå, sånn i forhold til rettinger og vurdering, så jeg bruker mye tid på hver enkelt tekst. Uansett, så kunne jeg ikke fått en bedre jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra :-) 7 uker i dag, synes faktisk tiden går ganske fort jeg. Synes ikke det er så lenge siden positiv test. 10 dager til 1. UL er det også.

Ellers så synes jeg mannen er så søt, til tross for at han flere ganger har sagt at han ikke tenker noe særlig over at jeg er gravid, siden det ikke synes enda (noe jeg skjønner godt), så har jeg tatt ham i å lese og sitere fra Hello Baby app'n. Jeg sa noe sånt som at "Blæh, nå er jeg skikkelig kvalm", hvorpå han svarer "Det er sikkert fordi du spiser mat med mye krydder på, det står i app'n din!"

Så han gleder seg nok litt ja ;-)

Edit: blir helt rart å skrive med mobilen.

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det også bra. Var hos legen i dag og fikk noen tips og råd for å unngå å bli like kvalm som sist. Vet jo ikke om det funker, men vi snakket om hva som trigger kvalme og om at det er viktig å godta å bli sykmeldt ganske tidlig, i stedet for å presse seg og bli enda verre.

Skal alle ta tidlig UL her? Jeg har foreløpig ingen plan om det, men ombestemmer meg kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra. Var hos legen i dag og fikk noen tips og råd for å unngå å bli like kvalm som sist. Vet jo ikke om det funker, men vi snakket om hva som trigger kvalme og om at det er viktig å godta å bli sykmeldt ganske tidlig, i stedet for å presse seg og bli enda verre.

Skal alle ta tidlig UL her? Jeg har foreløpig ingen plan om det, men ombestemmer meg kanskje...

Jeg vet ikke om jeg hadde tatt tidlig ul om jeg hadde vært sikker på hvor langt jeg er på vei. Også er mannen veldig gira på det. Tror han trenger det for å få en følelse av at det faktisk er noe på gang. Det er noe med menn og konkretisering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! :vinke:

Har dere en bra kveld? :)

Jeg har slappa av med store mengder snop og brus. Hjemme alene med syk, liten gutt, i tillegg til at jeg holder på å bli syk selv tror jeg. Håper jeg klarer å slippe unna! :)

Er uansett veldig herlig med helg! Thank God it's Friday! :)

Jeg lurer også på tidlig UL. Var i uke 12 sist gang of syntes det var veldig fint å få er bevis på at det var noe der inne, før vi fortalte nyheten til venner og familie. Hadde få symptomer, så jeg trodde nesten jeg innbilte meg hele greia av og til :fnise:

Ha en fortsatt fin kveld, damer! Nå skal jeg sove! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her med ryggsmerter? Ikke i korsryggen, men mer hele partiet mellom skulderbladene. Vet ikke om det er symptomer, eller at jeg har ligget feil. Skikkelig plagsomt iallefall, føler at jeg ikke får gjort alt jeg burde på jobb. Og det blir ikke bedre av at jeg står og går 7-8 timer sammenhengende hver dag. Men det går vel snart over håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt vondt i korsryggen i natt... Helt stiv og umulig å finne en behagelig stilling. Håper virkelig ikke det er bekkenløsningen som kommer allerede?! Jeg sover på ryggen og takler skikkelig dårlig å finne nye sovestillinger. Trøtt i dag ja... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall bestilt tidlig UL :) Det er om fire uker akkurat, og jeg kommer da til å være 11+1. Føler at jeg må gjøre det for å forsikre meg om at alt er ok :) Mannen gleder seg selvfølgelig også veldig til å se nurket! Hver fredag (starter på ny uke da) har han lest om den aktuelle uka i svangerskapsboka, og forteller ivrig til meg hvor stor bønna er, og hva som utvikles nå. Han er nå så søt :rodmer:

Jeg har ikke hatt ryggsmerter høyere opp enn korsryggen, nei. Er litt støl ellers, men det skyldes nok at jeg har ligget langstrak på en sofa de siste dagene.

Føler meg ganske sjuk, for å være ærlig. Har vanskelig for å spise, og ting smaker ikke som før. De elskede hvitløksbagettene mine smaker bensin nå :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, puppene mine brenner! :bond:

Formen ellers er veldig fin nå, men au, puppene mine! Brennende, varm følelse, noen som har opplevd det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au, puppene mine brenner! :bond:

Formen ellers er veldig fin nå, men au, puppene mine! Brennende, varm følelse, noen som har opplevd det før?

Høres vondt ut :sjokkert: Mine er heller kalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres vondt ut :sjokkert: Mine er heller kalde.

Googla rundt, fant ut at svie (det leser jeg som brennende følelse) er et vanlig graviditetssymptom, liksom en forlengelse av ømme pupper. Men au da! :fnise:

Har lagt på meg rundt én kilo, tror den kiloen er kun pupp, så ikke så rart at det svir :fnise: Voksesmerter i puppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mine pupper føles som vanlig, bare litt større enn de pleier. Glad de ikke brenner iallefall!

Og ikke har jeg lagt på meg enda heller, men det kommer nok, har spist mye de siste dagene.

Men fy altså, er seriøst heeeelt utslitt. Orker ikke en ting, føler at det eneste keg gjør om dagen er stå opp, reise på jobb, reise hjem for å legge meg og sove noen timer for deretter å stå opp, spise mat, og så legge meg igjen. That's it!! Og enda er jeg sliten når jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier meg enig i det å ikke orke en skit. Tok en liten rusletur med den ene hesten min istad, altså til fots, og den til vanlig lette turen var et ork uten like. Og veslegampen var mer interessert i det grønne gresset i veikanten enn å gå pent ved siden av sin gravide eier. Skal si jeg var varm i toppen som et resultat av en kombo mellom dårlig form og kort lunte :fnise: Men gampelars er så søt at han ble tilgitt umiddelbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lempikas: siden du har det første innlegget her på tråden; kanskje du kunne vært litt tråd"sjef" og redigert det første innlegget av og til?

Hadde vært så fint å ha en oversikt på første side over de som er med i skravletråden. Tenker da på f.eks alder, foreløbig termin, hvor mange barn, om man har vært på UL, om man vet kjønn o.l. Trenger ikke være alt det da, eller det kan være andre ting.

Tar meg selv i å rote sammen nick, og forhåpentlgvis blir vi flere i tråden etterhvert? Så hadde vært fint å kunne kikke på første siden, hvis man lurer på noe :)

Bare et forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lempikas: siden du har det første innlegget her på tråden; kanskje du kunne vært litt tråd"sjef" og redigert det første innlegget av og til?

Hadde vært så fint å ha en oversikt på første side over de som er med i skravletråden. Tenker da på f.eks alder, foreløbig termin, hvor mange barn, om man har vært på UL, om man vet kjønn o.l. Trenger ikke være alt det da, eller det kan være andre ting.

Tar meg selv i å rote sammen nick, og forhåpentlgvis blir vi flere i tråden etterhvert? Så hadde vært fint å kunne kikke på første siden, hvis man lurer på noe :)

Bare et forslag! :)

Lurt, har fikset! Tror jeg fikk med alle, så kan jeg bare føre på mer etterhvvert som vi får mer info :)

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ser at jeg ikke har sagt hvem jeg er :klaske:

Jeg er 27 år gammel. Jeg er fortsatt usikker på hvor langt jeg er på vei, så terminen er inntil videre uavklart. Men det er i mai en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...