Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Lurt, har fikset! Tror jeg fikk med alle, så kan jeg bare føre på mer etterhvvert som vi får mer info :)

Supert! Det ble bra! :) :)

Uff, kjedelig at helgen er over... Her har helgen vært preget av sykdom og sløvhet, så jeg er absolutt ikke klar for nok en slitsom jobbeuke. Har så mye å gjøre for tiden, så skulle gjerne ha laddet batteriene mer før mandagen. Jaja!

Ellers føler jeg meg knapt nok gravid. Er veldig trøtt, men det er også det eneste som kan kalles et symptom. Nesten så jeg tror jeg har innbilt meg hele greia! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler meg ikke gravid i det hele tatt, bortsett fra at jeg er utslitt. Er ikke kvalm lenger heller, derimot er jeg inne i min andre forkjølelse på 3 uker. Har vært helt nydelig vær her i dag, og det eneste jeg har orket å gjøre er å ligge på sofaen og se ut på finværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kan vel melde meg inn her jeg også. :-).

Presentasjon: Jeg har regnet meg frem til at jeg har termin 4. Juni. Ingen barn fra før og jeg er 25 år.

Foreløpige symptomer er veldig trøtt, ømme bryster og til tider småkvalm. :-(.

Kan ikke helt tro at jeg er gravid, jeg er kjempe glad, men også litt redd for at det skal bli en SA. Krysser fingrene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Fossekall!! Bare venn deg til trettheten, den varer en stund :glare:

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velkommen, Fossekall! :hallo: Og gratulerer :) Det er nok helt vanlig å uroe seg for SA, men jeg kjenner at jeg slapper mer og mer av ettersom tiden går, i alle fall. Det er greit å kunne sette pris på symptomene sine, for da har man i alle fall fått et hint om at noe foregår :)

Her har symptomene tatt seg en hvil, og det er bare de MASSIVE puppene mine som vitner til at det er noe på gang :fnise: Seriøst, de har blitt gigantiske. Mannen er jo såååå lei seg for det ;)

Spørs om det virkelig var voksesmerter, den brenningen tidligere :fnise:

:sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg er misunnelig Leopanter! Mine er bare fastere, synes ikke de har blitt noe større jeg :snurt:

Bare vent, disse melonene blir nok fort som slappe gymsokker så fort ammingen er overstått :fnise:

Det er også like før jeg ikke består blyanttesten :sjenert: Du vet, den testen om at en blyant skal falle ned hvis du legger den under puppen. Hvis den sitter fast under puppen har man visst hengepupper :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt misunnelig, får visst ikke større pupper under graviditet jeg... De var akkurat som før hele forrige svangerskap også. Men de gikk opp noen cup-størrelser da melka kom, da. :nigo: Det vil si, det var egentlig bare vondt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle? Veide meg i dag, og fikk se at jeg har gått ned 0,5 kg på to uker, trodde nesten det skulle ha vært omvendt, så mye som jeg føler at jeg har spist i det siste, men tydeligvis ikke. ;)

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier i dag 64,3 kg, og har da gått 1,2 kg ned fra før jeg ble gravid. Jeg trodde også at jeg hadde lagt på meg, men det hadde jeg visst ikke :forvirret:

Kroppen har sikkert litt mer å ta seg til, og dessuten "hjelper" vel kvalme og dårlig form på vekta, uansett om man føler selv at man har spist litt for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :laugh: Gratulerer så mye med graviditeten til dere alle! Spennende tid fremover!

Jeg har foreløpig termin 23.05. så får jeg se om den endrer seg etter ultralyd.

Håper dere er i fin form så langt, og jeg gleder meg til å følge med videre :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: , ftk93! Og gratulerer ;)

Vil du fortelle litt om deg selv? Alder, har du barn fra før? Greit å ha til lista helt fremst i tråden :)

___

Hvordan er formen til folk?

Etter en stund med en relativt fin form (sånn graviditetsmessig, i alle fall) er jeg tilbake til uggenhet. Ikke direkte kvalm, men mat er vanskelig å få ned, altså. Blir fort stappmett eller bråkvalm når jeg først spiser. Spiser så lite på dagen at jeg ikke får sove pga at jeg er sulten. Måtte opp for å spise en skive i natt, selv om jeg ikke hadde lyst på den.

Flere som har fått dårligere hud? Har plutselig fått fullt av småkviser i panna, og det er ikke vanlig for meg. Skylder på hormonene, jeg, altså :fnise:

Jeg mener forresten selv at jeg kjenner kanten på livmora nå. Synes det er litt tidlig (uke 8), men mamma (som jeg er veldig lik i kroppsformen) fikk visst mage veldig tidlig selv, så det er sikkert normalt. Gleder meg skikkelig til babybumpen blir ordentlig synlig, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kviser her også :( Er i tillegg såpass kvalm at jeg har begynt på kvalmestillende. Blir vanvittig trøtt og sløv av dem, men jeg fungerer i alle fall nogenlunde på dagen før jeg stuper i seng på denne tida på kvelden.

Spiser akkurat det jeg har lyst på når jeg har lyst på det ;) Det får bare være akkurat nå... Håper formen blir bedre for alle mann i neste trimester!

Velkommen ftk93!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått masse kviser øverst i panna, helt oppe ved hårfestet. Håret blir forøvrig fortere fett, og jeg røyter noe enormt! Så det er ikke bare i "mageregionen" jeg merker noe til graviditeten..

Nå begynner vi å nærme oss tryggere tider, jenter! Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, ikke snakk om kviser. Har hele ansiktet fullt, og føler meg ekstremt lite lekker. Ellers så er formen egentlig veldig bra, litt sliten og og veldig matlei, men bortsett fra det føler jeg meg som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matlei ja, ikke snakk. Ingenting av det jeg vanligvis spiser frister i det hele tatt. Middag lukter pyton og frokosten må presses ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, er vel på tide å "melde" meg på her - og satse på at jeg får bli :-) Jeg har beregnet termin til ca 4.mai, men er litt usikker pga uregelmessig mens. Harfått mage allerede også, så det blir sspennende å se på UL hvor langt jeg egentlig er. Uansett går jeg ut fra 10 uker i morgen, 12 uker nærmer seg med stormskritt!

Jeg er 30, dette er min nr 2 (førstemann er litt over 2). Jeg merker jeg tar litt "lettere" på denne graviditeten, venter bare på at det skal forsvinne liksom.. men symptomene er så absolutt der, melonpupper og stress-kvalme (som jeg IKKE hadde med nr 1, betyr det jente kanskje? ? :) )

Jeg har egentlig fortalt det til ganske mange, inkl sjefen/ledergruppen. Det er en øiten kabal å få lagt opp permisjon fra jobben, og jeg er glad jeg kam få være med å påvirke.

Hyggelig å lese om alle sammen, og gleder meg til å følge dere framover! Er det mange som har fortalt til familie/venner/jobb enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å fortelle det til foreldrene våres i dag, kjenner at jeg egentlig gruer meg litt. Har ikke et spesielt nært forhold til min mor, og er litt usikker på reaksjonen hennes. Min manns familie derimot, gleder jeg meg til å fortelle det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: , Lunica! Du må fortelle oss hvordan det går på UL! :)

Her er det jeg, mannen, bestevenninna mi, mammaen og stefaren min som vet det. Skal på UL når jeg er 11+1, og om den går bra får vel resten av familien vite det når jeg er 11+2, antar jeg ;) Jeg gruer meg litt til å fortelle det til masterveilederen min,enda, da, så spørs om jeg utsetter å fortelle det til ham til jeg absolutt må :fnise: Facebook får vite det når jeg er rundt 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...