Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Er tidlig ultralyd noe man får, eller må man fikse det selv..? :)

Regner med det uansett blir mange UL'er på oss..Hørtes sånn ut på legen min hvertfall :P

Men er spent på når den første blir!! :)

Du får sikkert det, men vi som i utgangspunktet virker friske, dvs ikke har vist tegn til komplikasjoner før, må nok bestille og betale den tidlige ultralyden selv :)

Vet du når den første ULen er, da? :)

Edit: Sov litt da jeg stilte det siste spm der, ser jeg :sjenert::fnise:

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får i alle fall ikke, og det er helt greit. Synes man bør betale for unødvendige ultralyder selv, slik at de som virkelig trenger det slipper til på sykehusene. Legen min sa rett ut at han håpte jeg ventet til den ordinære ultralyden, at det ikke var lurt å ta tidlig UL bare "på gøy". Men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok er bare bullshit. Det er ikke noe bevis på at UL skader embryoet/fosteret. Synes det var en uriktig og merkelig ytring av legen. Hvorfor skulle ikke det vært lurt? Jeg vil i alle fall ikke vente til OUL før jeg vet om alt er bra...

Jeg går til en privatklinikk for tidlig UL og betaler selv, og synes det er helt fint. Men for miss_88 som har en historie med komplikasjoner, er det viktig at hun får tilbud om UL og oppfølging gjennom fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener ikke at jeg skal renne inn og ut hele tiden for "morro skyld",

det er jo ikke derfor det blir mange ultralyder :)

Men jeg skjønner VELDIG godt dem som vil ha tidlig UL for å betrygge seg selv med at alt står bra til! :)

Forige gang bar jeg på tidlig UL pga. at jeg hadde magekramper å ikke klarte å roe meg før jeg visste at alt var bra der inne!!

Det jeg er mest spent på nå egentlig er NÅR min første blir nå,

vet iallefall at legen min sendte beskjed til sykehuset om at jeg var gravid igjen å greier så da er det vel bare å vente på innkalling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det vel fordi man ikke VET sikkert at det er helt ufarlig, selv om ingenting tyder på at det er noe skadelig. Jeg hadde som sagt veldig mange ultralyder sist, og det gikk jo helt fint. Bra at man får ekstra oppfølging når det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn i klubben! Gravid med nr 3, har to store barn på 8 og 6 fra før :)

Tror jeg har termin i midten av juni en gang. Skal forhåpentligvis inn på ultralyd neste uke eller uka etter for å se om alt står bra til. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg får tett oppfølging under svangerskapet. Foreløpig er formen bra, men kjenner jeg er trøtt og sliten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, formen er ganske grei :) Ikke særlig kvalm nå, og matlysten er på bedringens vei. Bare veldig, veldig trøtt og giddeløs, og utålmodig :fnise:

Hvordan går det med alle dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, man vet man er gravid når man må slite for å holde seg våken for å få med seg nyhetene og er i seng 21.30... :Gjesp::natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Leanne! :)

Formen min er som før. Bare litt kvalm så lenge jeg tar medisinene mine, men ekstremt trøtt (som bivirkning og/eller bare fordi man er veldig trøtt på denne tiden). Orker nesten ingenting, blir svimmel og sliten av den minste anstrengelse. Enn så lenge går det greit på jobb da. Håper dette går over til neste trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på dere som er dårlige/utilpass. Selv er jeg uforskammet oppegående føler jeg selv iallefall. Ikke kvalm, ingen vondter og ikke spesielt trøtt lenger heller. Eneste jeg merker av graviditeten er at jeg blir fort sliten og umotivert.

Derimot må jeg innrømme at jeg sliter litt med å være gravid, har liksom ingen lykkefølelse, og får derfor dårlig samvittighet fordi alle rundt meg er så glade, mens jeg er mer "meh".. I tillegg så tenker jeg på alle som er ufrivillig barnløse, og hvor lykkelige de hadde vært fra dag 1. Håper det endrer seg etterhvert, akkurat nå føler jeg meg iallefall ganske motløs :(

Edit: skriveleifer pga dustemobil..

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg ikke du skal tenke på. Jeg har heller ingen spesiell lykkefølelse, og hadde det ikke sist heller. Skjønte liksom ikke helt at jeg hadde vært gravid før babyen var ute :fnise: Denne gangen var jeg bare redd for å bli kvalm fra jeg testet positivt. Så ingen lykke hittil heller... Men det kommer jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lykkefølelse her heller gitt!!

Er selvsagt glad for å være gravid og fordi det klaffet så fort. Men venter litt til med å juble! Ikke at jeg fikk noen voldsom lykkefølelse sist heller.

Synes alltid det er litt spesielt når jeg leser blogger eller ser vordende mødre på Instagram, som er så utrolig lykkelige og glade i babyen i magen. Blir nesten litt overdrevent for min del....

Uansett, dagens irritasjonsmoment: TV2.

Hva er greia med å sende Farmen kl.21.40?! Det er jo midt på natta!! Jeg må jo være i seng kl.21.30, om jeg skal fungere dagen etter. :fnise:

Får ta til takke med Sumo da!

Store problemer, det har jeg vertfall!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Her kan ingenting skje (enten på TV eller ellers) etter kl. 20.00 på kvelden. Da har jeg begynt å tenke på senga for leeenge siden!

Og helt enig i det med rosablogger som bobler over av babylykke og morsfølelse fra de får positiv test. Kanskje jeg bare er misunnelig, men jeg får litt avsmak av hele greia. Jeg er glad for at jeg skal få en baby og ferdig med det. :fnise: Men det er kanskje sånn av noen føler seg som mor fra de er gravide? Jeg må være utrolig treig i oppfattelsen, for jeg skjønner liksom ikke helt at jeg skal få et barn denne gangen heller, jeg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir sittende oppe alt for lenge jeg, fordi jeg IKKE får sove, så send meg gjerne litt trøtthet! :P

I tillegg har jentungen gått inn i en fase der hun våkner x antall ganger om natten, å mannen er ukespendler så...Jeg går snart inn i en sånn I dont need no sleep-tilstand pga overtrøtthet!! :P

Gleder meg til han skal ta resten av pappapermen sin fra da hun ble født, for da kan jeg sove litt når det trengs :) hihi

Noen som har følelse på kjønn enda eller..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig, jeg. Vet ikke om det er lykke, men det er i alle fall en veldig positiv følelse :) Jeg var så redd for at jeg skulle ha vanskelig for å bli gravid, så når det skjedde så fort, ble jeg veldig letta. Vi har jo lengtet etter å få barn i så mange år allerede, så jo, jeg tror det er lykke og glede og forventning og utålmodighet og alt annet som hører med :) ...Med en solid dose frykt, spenning og nervøsitet, da, selvfølgelig.

Aner ikke hvilket kjønn det blir, men vi skal absolutt vite det om man ser det på den ordinære ultralyden! :) Vi har navn klart til begge kjønn allerede, så nå spiller det ingen rolle hvilket kjønn det blir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig guttefølelse denne gangen. Litt fordi vi håper det, og litt fordi svangerskapet er annerledes enn sist. Men det blir nok bra uansett, og jeg gleder meg også veldig! :)

Navn kommer vi til å slite med. Vi var enige om ett navn sist, og heldigvis ble det jente siden det var et jentenavn vi var enige om. Denne gangen sier vi begge bare nei til den andres forslag... Godt vi har god tid ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig jentefølelse med forrige innmari tidlig og det stemte..

Har egentlig jentefølelse denne gangen også, så det blir spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...