Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Mine er 6 og 8.. magen er allerede blitt ganske stor, til tross for at jeg bare er 7 uker... Er tidlig å si det, men var redd de skulle begynne å lure på hvorfor jeg var sykemeldt, sliten, sover på sofaen osv... Er bedre at de vet hvorfor jeg er så sliten..

Men det er lenge å vente nesten helt til sommerferien, men 6åringen synes ikke det gjør noe - han er jo alt blitt storebror, for babyen lever jo inni magen :fnise: Han sang nattasang til magen i går og ga hadekos når han skulle på skolen i dag tidlig. :)

Er nok lurt å vente lengre når du har en såpass liten en ja, da vi fikk nr 2 ventet vi og en stund må å fortelle storesøster om babyen. Hun var bare litt over 2 da lillebror ble født, så var vel ikke så mye hun skjønte den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her føler jeg meg helt dritt om dagen, vært syjemeldt denne uken, og skjønner ikke helt hvordan jeg evt skal klare å gå på jobb neste uke. Skikkelig kvalm og svimmel. Trodde det skulle gå over nå jeg, men den gang ei,

Og ikke skjønner jeg at mannen orker å ha sex med meg heller, føler at jeg har skikkelig "pizzaface" med alle de kvisene, og håret er en tovet ball, uansett om jeg grer meg 10 ganger om dagen.

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg meg helt dritt om dagen, vært syjemeldt denne uken, og skjønner ikke helt hvordan jeg evt skal klare å gå på jobb neste uke. Skikkelig kvalm og svimmel. Trodde det skulle gå over nå jeg, men den gang ei,

Og ikke skjønner jeg at mannen orker å ha sex med meg heller, føler at jeg har skikkelig "pizzaface" med alle de kvisene, og håret er en tovet ball, uansett om jeg grer meg 10 ganger om dagen.

:sur:

Uff, som jeg kjenner meg igjen. Du må bare holde deg hjemme fra jobb så lenge du er så kvalm og svimmel. Tro meg, å stresse gjør det bare verre. Håper det går over snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner meg igjen Lempikaspromise.. føler ikke akkurat jeg har den gravidgløden mange snakker om, med kvisete hud og fett hår.

Kvalme må være noe dritt, jeg har heldigvis sluppet unna det. Er bare litt uggen, har dårlig matlyst og er veldig trøtt

Fått beskjed av legen at jeg ikke får jobbe noe som helst 1 trimester, er kun uke 7 nå og savner jobben samtidig som jeg vet at jeg ikke har overskudd til å jobbe når blodsukkeret svinger sånn..

Håper kvalmen din snart gir seg. :)

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok vært veldig heldig. Har vært mye kvalm og sliten, men har vært på jobb hver dag. Har ei venninne som har termin i april, og hun har vært sykemeldt i 3 mnd nå, og vært innlagt flere ganger. For min del så har det psykiske vært det verste, med alle bekymringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så et skikkelig menneske, da! Med fingre og tær og sparkende bein, suttende på fingrene og sprellende som bare det. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser man nok mer ja.. så veldig lite vi, men mini var kun 1cm så var ikke stort å se :fnise: skal ta ny ul i uke 12, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok vært veldig heldig. Har vært mye kvalm og sliten, men har vært på jobb hver dag. Har ei venninne som har termin i april, og hun har vært sykemeldt i 3 mnd nå, og vært innlagt flere ganger. For min del så har det psykiske vært det verste, med alle bekymringene.

Ganske likt med meg. Kvalm og trøtt, men det har på mystisk vis gått bedre når jeg har vært på jobb (og hatt mange ting å henge fingrene i). Det jeg bekymrer meg for er om jeg skal være en av de "heldige" som blir kvalm og trøtt hele svangerskapet og dermed ikke ha noe energi når babyen kommer. Og fryktelig lite energi til snuppa vår underveis. Og så er jeg sååå lei av å være trøtt og uggen!

Kunne tenkt meg å hørt hjertelyden og sett den lille, men her venter vi nok til ordinær UL som sist gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ikke mye til gravidgløden jeg heller. Kviser, fett hår og konstant trøtt i trynet.. Var på tidlig ultralyd og gynekologen sa jeg hadde gravid-looken, sløv og tåkete i blikket :fnise: Var utrolig sliten den dagen.

Men så fantastisk det var å være på ultralyd i uke 12! Barnet har to armer og 2 bein og spreller rundt. Fikk til og med se 3D, det så ut som en baby! Helt utrolig rart, og helt fantastisk <3 Er nå ennå mer redd for at noe skal skje med den lille. Føler meg som en hysterisk førstegangsgravid, kun i uke 12, men vært på 2 ultralyder allerede :P nå blir det ikke noe mer før OUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker gravidgløden! :danse: Føler meg så fin med den lille bumpen min :) Det er ingen som har kommentert at jeg gløder, da, så kanskje er jeg litt innbilsk :ler: Men oppmerksomheten fra mannen peker mot at jeg ikke er heslig, i alle fall :fnise:

Energien er også bra. Eneste som er litt ekkelt er at jeg har vondt på høyre side av korsryggen, i toppen av høyreskinka, liksom. Også stråler det litt nedover, så er litt redd for at det er svangerskapsisjias som lurer... Nå er det bare merkbart, men ikke vondt-vondt. Har hatt det i flere uker nå, men uten at det har blitt verre, så håper det ikke blir verre, i alle fall.

Så artig at dere har sett friske bebiser på UL! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremdeles ingen glød, og er blitt sykemeldt frem til slutten av måneden. Håper ting går seg til. Hadde jeg hatt en kontorjobb el så tror jeg det hadde gått, men ikke sånn som jeg jobber nå. Prøvde meg på jobb mandag, men måtte bare dra hjem igjen. Går greit så lenge jeg ligger/sitter i ro.

På dem positive siden så begynner jeg å få litt mage. Men enn så lenge er det bare jeg som ser det/vet det/merker det.for andre så ser jeg bare tykk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med en sykemelding da. Jeg skal på ny kontroll neste uke igjen og får nok forlenget sykemeldingen da.. Her svinger blodsukkeret hele dagen og natta, var sliten i utgangspunktet nå føler jeg meg helt utslitt. De sier dette er verst de 3 første månedene så jeg håper virkelig det blir bra i løpet av en måneds tid.. Kan ikke huske det var så ille de forrige gangene..

Men da var jeg jo ung og sprek ;)

Er i sånne stunder jeg er glad for å bo i Norge hvor lønna kommer tiltross for sykemelding, og at helsevesenet følger meg så tett når jeg trenger det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...