Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, lavt blodtrykk var ikke bra når jeg skulle reise. Og jeg kommer uansett til å være videre sykmeldt, og da får jeg jo ikke dra utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om de er veldig strenge på det med å reise utenlands når man er sykemeldt eller delvis sykemeldt? Vi hadde tenkt oss en weekendtur til våren, om jeg jobber f.eks 50% da og tar en feriedag fredagen får jeg lov å reise da eller er Nav superstrenge på dette?

Har tenkt å besøke familie i utlandet i forbindelse med noen som feirer rundt tall, kjedelig å gå glipp av hvis jeg skulle være i form til å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går greit, så lenge man melder fra eller søker om det (litt usikker på hvordan det foregår). Sjekk med Nav i god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg jammen gjøre, håper jo på å komme meg i jobb igjen etter jul.. Men legen har allerede sagt at det ikke blir 100% jobb i løpet av svangerskapet, så vil jo være noe sykemeldt hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt for psyken å være sykmeldt, men det hjelper å kunne jobbe litt i alle fall. Jeg trapper stadig opp arbeidsprosenten, og håååper å kunne jobbe fullt etter jul. Men det er tøft å ikke vite hvordan formen kommer til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig tøft, spesielt når jeg vet at det blir nesten et helt år til etter fødsel... Er litt rastløs av meg, så permisjonstiden kan bli lang når den starter allerede nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er ikke noe problem. Få en bekreftelse fra lege om at det ikke er til ugunst for deg eller barnet. Søk en tid i forveien. Dette kan jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 10 uker og 5 dager i dag, jeg synes jeg kjente en liten bevegelse i går.. Som en liten sommerfugl i magen. Er det mulig å kjenne noe så tidlig eller var det bare tarmene? Er barn nr 3, husker ikke når jeg kjente noe første gang men vet at med nr 2 var det mye tidligere enn med første.. Men klarer ikke å huske hvilken uke jeg var i da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :blomst:

Oppdaget terminklubb trådene først nå.

Jeg er 10+1 i dag. Termin er foreløpig beregnet til 28 juni.

Vårt første barn og vi gleder oss masse. Er begge 34 år.

Vært frisk og rask så langt. Hadde en uke hvor jeg var kvalm på ettermiddagen, men det har heldigvis gitt seg. Jobber 100% og håper jeg kan fortsette med det.

Vi lurer litt på å ta privat UL i uke 12, for å tilfredsstille nysgjerrigheten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, :velkommen: ! :)

Hvordan går det med dere alle? Her går det veldig fint :)

Har dere kjent spark enda? Jeg har kjent bevegelse i flere uker allerede, og i natt kjente jeg det utenpå magen for første gang! For en deilig og rar følelse det var :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: ja! Jeg var på ny ultralyd denne uken og fikk vite at jeg da var 12 uker. Trodde det skulle være 11, for på forrige ultralyd trodde jeg at jeg var i uke 8, men da sa de uke 7 :fnise: litt forvirra

Men godt å se liv, en sprellende søt liten baby :hjerte: helt magisk. Tror jeg har kjent noe spark, var da 11+5 første gang jeg kjente noe.. er litt usikker på hva det var jeg kjente. Har kjent det samme 3 ganger alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen: LaToya! :)

Jeg er fortsatt svært plaget med kvalme. Tok en Phenergan i går, så da ble jeg som vanlig helt utslått. Noen her som har prøvd både Postafen og Phenergan? Virker de stort sett på samme måte?

Har ikke vært på ul siden 9+4 nå, så jeg merker jeg er litt nervøs. Klarer liksom ikke å vente heeelt til uke 18 med å få vite om det er liv der inne enda. Dyrt for ul privat, er det ikke?

Ellers syns jeg det er grådig urettferdig at jeg legger så mye på meg når jeg kaster opp flere ganger daglig!! hoho.. :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: LaToya! :)

Jeg er fortsatt svært plaget med kvalme. Tok en Phenergan i går, så da ble jeg som vanlig helt utslått. Noen her som har prøvd både Postafen og Phenergan? Virker de stort sett på samme måte?

Har ikke vært på ul siden 9+4 nå, så jeg merker jeg er litt nervøs. Klarer liksom ikke å vente heeelt til uke 18 med å få vite om det er liv der inne enda. Dyrt for ul privat, er det ikke?

Ellers syns jeg det er grådig urettferdig at jeg legger så mye på meg når jeg kaster opp flere ganger daglig!! hoho.. :vekt:

Jeg husker ikke hvordan det var med Phenergan, men jeg tar i alle fall på Postafen daglig nå. Blir trøtt, men det er helt levelig, og stopper oppkast/brekninger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...