Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Beklager på forhånd;

Gud og fader, nå er jeg leeeeiii. Spyr døgnet rundt, våkner til og med på natta av at jeg må spy. I tillegg er sambo syk og i elendig form, så det er ingen av oss som har overskudd til å gjøre noe som helst. :sur: Eneste jeg har spist i dag er to brødskiver med servelat (kom opp igjen like fort som de gikk ned!), to ispinner (kom opp igjen!), tre sjokoladeruter og et glass cola (har ikke kommet opp hittil, men kjenner at det er på vei..). Usj, hadde aldri i mine villeste fantasier sett for meg at det skulle være slik. Ser alle andre gravide gå rundt å strutte fornøyd med mini-magen sin, men jeg klarer knapt å bevege meg fra senga til sofaen. Leiligheten forfaller snart og vi nyser pga. alt støvet. Takk og pris for at vi ikke har et barn å ta vare på midt oppe i alt dette. Det vet jeg ikke om jeg hadde taklet!

Anyways... dette var dagens sutrete innlegg!


Hvordan går det med dere andre? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager på forhånd;

Gud og fader, nå er jeg leeeeiii. Spyr døgnet rundt, våkner til og med på natta av at jeg må spy. I tillegg er sambo syk og i elendig form, så det er ingen av oss som har overskudd til å gjøre noe som helst. :sur: Eneste jeg har spist i dag er to brødskiver med servelat (kom opp igjen like fort som de gikk ned!), to ispinner (kom opp igjen!), tre sjokoladeruter og et glass cola (har ikke kommet opp hittil, men kjenner at det er på vei..). Usj, hadde aldri i mine villeste fantasier sett for meg at det skulle være slik. Ser alle andre gravide gå rundt å strutte fornøyd med mini-magen sin, men jeg klarer knapt å bevege meg fra senga til sofaen. Leiligheten forfaller snart og vi nyser pga. alt støvet. Takk og pris for at vi ikke har et barn å ta vare på midt oppe i alt dette. Det vet jeg ikke om jeg hadde taklet!

Anyways... dette var dagens sutrete innlegg!

Hvordan går det med dere andre? :rolleyes:

Uff, du beskriver meg i forrige svangerskap. Høres ut som hyperemesis... :( Håper det er en trøst at det ikke nødvendigvis blir sånn neste gang.

Du må være veldig obs på om du blir dehydrert. Hvis du kaster opp både vått og tørt over lengre tid så kan det hende du må inn på sykehus og få intravenøst. Prøv å ta bittesmå slurker vann (ev. med sitron eller annen smak, sukkerdrikke kom bare opp igjen hos meg) og se om du holder på det. Væske er det viktigste, mat overlever man faktisk uten ganske lenge viser det seg. :roll:

Ønsker deg all god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! :kose: føler med deg. Dette høres utrolig kjipt ut! Hvis mannen også er i dårlig form så kan man jo håpe at det er omgangssyken og går over raskt :)

Ellers får du følge med på at du ikke blir dehydrert, viktig med væske nå. Ta kontakt med legen om det blir for ille.

Håper virkelig formen din blir bedre snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ønsket om god bedring! :)

Fastlegen har ikke nevnt hyperemesis, og på sykemeldingen står det "kvalme/svangerskapsplager før uke 22" ... uten at jeg helt skjønner hva uke 22 er relevant for? :vetikke:
Var imidlertid på møte med sjefen, og hun skrev på oppfølgingsplanen at det var "på grensen til hyperemesis". Hehe... sånn er det å jobbe i helsevesenet!

For meg er det uansett ikke viktig med noen diagnose da.. det eneste som er viktig for meg er å bli bedre, sånn at jeg kan klare å glede meg litt over graviditeten (som i utgangspunktet var veeldig etterlengta, men som nå er mer en plage enn en glede desverre! :( )

Får bare prøve så godt jeg kan å "se positivt på livet"... hehe :fnise: *klisjeen bare falt ned i hodet på meg*

Hvordan er din form da, Sushi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, Leanne! Merker godt på urinen at jeg får i meg for lite væske om dagen... så det er nok noe jeg må prøve å bli flinkere til. Skulle nesten ønske det var omgangssyken, men mannen sliter med bihulene sine..

Hvordan er din form? Går bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ønsket om god bedring! :)

Fastlegen har ikke nevnt hyperemesis, og på sykemeldingen står det "kvalme/svangerskapsplager før uke 22" ... uten at jeg helt skjønner hva uke 22 er relevant for? :vetikke:

Var imidlertid på møte med sjefen, og hun skrev på oppfølgingsplanen at det var "på grensen til hyperemesis". Hehe... sånn er det å jobbe i helsevesenet!

For meg er det uansett ikke viktig med noen diagnose da.. det eneste som er viktig for meg er å bli bedre, sånn at jeg kan klare å glede meg litt over graviditeten (som i utgangspunktet var veeldig etterlengta, men som nå er mer en plage enn en glede desverre! :( )

Får bare prøve så godt jeg kan å "se positivt på livet"... hehe :fnise: *klisjeen bare falt ned i hodet på meg*

Hvordan er din form da, Sushi?

De har én diagnose som heter svangerskapskvalme før uke 22 og en som heter svangerskapskvalme etter uke 22. Tror det har med oppfølgingen å gjøre. Hyperemesis har man ved sterk kvalme og oppkast, dehydrering og tap av minst 5% av kroppsvekten. Huff, jeg har lest meg blå på dette her...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å hate graviditeten akkurat nå. Da jeg var på det verste sist vurderte jeg nesten abort. Det er ikke gøy å ha det helt jævlig mens alle andre gravide spretter rundt som før, jobber og trener og hele pakka. Følte meg så vanvittig mislykket, graviditet er jo det vi er skapt for, hvordan går det an å bli så utrolig syk av det?!

Denne gangen er jeg i mye bedre form! :) Er kvalm og delvis sykmeldt, men klarer hverdagen bra og håper å jobbe 100% etterhvert. Prøver å slutte med kvalmestillende nå og det går foreløpig fint! Det må være en gutt denne gangen tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen blitt bedre de siste dagene, har vært utrolig trøtt og sliten frem til nå - uke 10 i morgen. Sovet masse på dagen og natta, nå holder det med en god nattssøvn :) har diabetes og masse følinger, men det er bra å holde blodsukkeret lavt for babyen så det får jeg vel bare leve med frem til juni... Er helt sykemeldt frem til uke 14, viktig å holde blodsukkeret lavt nå mens alle organer dannes så da får jeg tid til å slappe av. Ganske deilig igrunn, men håper på å få til å jobbe igjen noe etterhvert. Blir kjedelig å vente hjemme i 9 mnd før babyen kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har én diagnose som heter svangerskapskvalme før uke 22 og en som heter svangerskapskvalme etter uke 22. Tror det har med oppfølgingen å gjøre. Hyperemesis har man ved sterk kvalme og oppkast, dehydrering og tap av minst 5% av kroppsvekten. Huff, jeg har lest meg blå på dette her...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å hate graviditeten akkurat nå. Da jeg var på det verste sist vurderte jeg nesten abort. Det er ikke gøy å ha det helt jævlig mens alle andre gravide spretter rundt som før, jobber og trener og hele pakka. Følte meg så vanvittig mislykket, graviditet er jo det vi er skapt for, hvordan går det an å bli så utrolig syk av det?!

Denne gangen er jeg i mye bedre form! :) Er kvalm og delvis sykmeldt, men klarer hverdagen bra og håper å jobbe 100% etterhvert. Prøver å slutte med kvalmestillende nå og det går foreløpig fint! Det må være en gutt denne gangen tror jeg ;)

Hmm, det kan godt hende det har med oppfølgingen å gjøre ja. Jeg har ikke gått ned i vekt, men det er helt sikkert fordi at jeg rekker å få i meg næringen før jeg spyr... i tillegg til at jeg holder mye bedre på junkfood og godteri enn vanlig, sunn mat. Bah! Kommer til å bli ei dundre på flere hundre etter fødselen. :sikle:

Kjenner godt igjen følelsene dine i forrige svangerskap ja! Jeez, det skal ikke være lett bestandig. Hehe.

Så bra at du er i mye bedre form denne gangen! :) Gleder meg til jeg kan begynne å jobbe igjen, slik at dagene går raskere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen blitt bedre de siste dagene, har vært utrolig trøtt og sliten frem til nå - uke 10 i morgen. Sovet masse på dagen og natta, nå holder det med en god nattssøvn :) har diabetes og masse følinger, men det er bra å holde blodsukkeret lavt for babyen så det får jeg vel bare leve med frem til juni... Er helt sykemeldt frem til uke 14, viktig å holde blodsukkeret lavt nå mens alle organer dannes så da får jeg tid til å slappe av. Ganske deilig igrunn, men håper på å få til å jobbe igjen noe etterhvert. Blir kjedelig å vente hjemme i 9 mnd før babyen kommer..

Så bra at du er blitt bedre! :) Hm, er det ikke slitsomt med mye følinger? Du får bare prøve å nyte det å gå hjemme mens du samtidig er i relativt god form... ta deg en bytur og snike litt på babyklær! hihi :) Drømmen min er å bli i såpass god form at jeg kan begynne å gå turer ute, være litt med venner og spise lunsj i byen osv. Rett og slett kose meg litt under graviditeten! Jeg vil sprudle litt!!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slitsomt med alle følingene, har hatt hver natt i over en uke nå.. Gjør at morgenen blir trå, men er jo derfor jeg er hjemme også. Kan få i meg en brødskive med nugatti kl 4 og så bare sove til 10 uten at jobben venter. Skulle ønske jeg kunne være litt mer aktiv, ut å spise lunsj osv, men i og med formen er så forskjellig fra dag til dag med tanke på følinger så avtaler jeg sjelden noe for det er så kjipt å avlyse igjen...

Men har stukket innom på jobb innimellom for å skravle litt i pausetiden, så får dekket noe av mitt sosiale behov.. Er ganske ensom her hjemme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig å være sykemeldt ja, selv om det er nødvendig, så ER det kjedelig å gå hjemme. Iallefall hvis en er vant til full jobb. Lengter tilbake til jobb og sosialt samvær jeg også, men virker som jeg muligens får jobbe 50% fom neste uke :danse: Som en test iallefall.

God bedring til Felicidad! Glad jeg ikke har vært/er så ille, må være helt ødeleggende for humøret. får bare håpe det går over raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, får nesten dårlig samvittighet når jeg leser om hvor dårlige dere andre er i graviditeten :( Føler jeg er altfor heldig som har sluppet unna store plager (enda, i alle fall), også sliter mange av dere så fælt.

Ønsker dere god bedring, med øyeblikkelig virkning!

Her er litt magisk bli frisk-støv!: :strix: :strix: :strix:

...og en god klem: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som la seg kl. 18 i går.. Joda, det var meg :fnise: Datteren vår hoster og snørrer en del om dagen, så hun var trøtt og klar for senga allerede kl. 18 og det var mor også, så da gadd jeg ikke tyne meg gjennom 3-4 timer bare for å legge meg til normal tid. Og så stod vi opp til snøvær i dag, og utrolig nok så ble jeg innmari glad for det! Er så lei grått høstvær.

Men til tross for mye søvn, så kjenner jeg meg tung i hodet og regner med at hodepinen kommer også i dag. Men jeg har fri etter arbeidshelg, så jeg kan ta meg en liten høneblund etterpå hvis jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjett hvem som la seg kl. 18 i går.. Joda, det var meg

hehe, kjenner meg veeeldig godt igjen i behovet for mye søvn ja! ;) Jeg legger meg i 24-tiden og står opp i 14-tiden. Det blir ganske mange timer søvn det. Føler at dagene bare går med på å sløve i sofaen eller å sove i senga.

Det blir mange tårer for tiden. Vi begynte et lite oppussingsprosjekt for en liten mnd. siden. Rett etter at mannen reiv en vegg på rommet, så fikk han bihulebetennelse. Det har han hatt i nesten en mnd nå, og sliter enda med å bli kvitt den. På grunn av det, og at jeg er i elendig form, så ser det faktisk ikke ut i leiligheten vår. Soverommet vårt ser ut som et bombet soverom, bokstavelig talt, med alt av veggplater og div. som ligger rundt omkring. Resten av leiligheten er innvadert av hybelkaniner og alskens dritt, og jeg er ikke i form til å verken støvsuge eller vaske noe for tiden. Alt dette gjør meg utrolig nedfor, og jeg blir utrolig nok sinna på mannen for at den hersens bihulebetennelsen ikke kan gå over snart. Etter en liten krangel nå, så er han på soverommet. Gud vet hva han driver med der inne, men en liten del av meg håper at han finner krefter til å begynne å ordne litt der inne allikevel. Usj.

Tenk at noe så positivt som en etterlengta graviditet skal bli overskygget av alt mulig slags dritt? Tenker at det skal ikke være mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen blir bedre! Er 12+4 nå og de siste tre dagene har vært fantastiske! Ikke uggen, ikke kvalm, ikke følelsen av at jeg må kaste opp, alt er topp!!! Har faktisk klart å holde meg på jobb 100% til nå tross plager og nå er jeg virkelig i form til å jobbe. Utrolig deilig altså.

God bedring til dere alle, unner andre min form :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg meg ut for å handle litt. Det gjorde godt for kropp og sinn. Belønnet meg selv med et par vintersko på tilbud! Hihi.

Jeg lurer på noe som jeg håper noen kan svare på. Jeg reiser til syden i midten av januar. Jeg vil da være ca. halvveis i svangerskapet. Det er ikke noe jeg må ta hensyn til da, nei? av papirer og sånt? Må forsikringsselskapet vite at jeg er gravid, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I forrige svangerskap var jeg en uke i Spania når jeg var i uke 23, og trengte ikke å ta noen hensyn i forhold til papirer. Det er vel etter uk 35 mange flyselskap ikke tillater gravide å fly med mindre de har legeerklæring, hvis ikke jeg husker feil.

Det du derimot må passe på er dette med mat (godt stekt kjøtt/fisk, holde seg unna salat hvis man ikke vet at det er skikkelig vasket osv) og drikke (ikke drikke vann fra springen, ikke isbiter), men det vet du sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London i romjula, og er da cirka halvveis i svangerskapet. Tror det skal gå helt fint, jeg. Det er som skrevet over her, bare å ta hensyn til enkelte ting når det gjelder mat osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig til London i neste uke, men det fikk jeg ikke lov til nei :-( Triste greier! Håper dere andre er i såpass form når den tiden kommer, så dere får dratt på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...