Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

I dag ble det makaroni og amerikansk grønnsakblanding til middag! Orket egentlig ingenting, men ville ha litt grønnsaker og noe karbohydrater. Smakte ikke så mye men gikk jo ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Makaroni? :sjokkert: Grøss... ;) Det har jeg iallefall ikke lyst på, sånn når vi likevel har temaet oppe mener jeg :fnise:

Stemmer absolutt for lyst brød og litt lett pålegg.

Vi var forresten på ultralyd nr 2 i dag, 3 uker siden vi var der sist. Og det har skjedd utrolig mye på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at jeg bare hadde innbilt meg at jeg var gravid, våknet opp stresset og lei meg.. heldigvis hadde jeg flere tester liggende og to streker lyste mot meg :)

Blir så satt ut av alle disse rare drømmene..

Første gang jeg var gravid drømte jeg om fødselen, at jeg fødte kattunger :hakeslepp: jordmor opplyste meg dødsalvorlig - noen føder babyer andre kattunger! :hoho:

Endret av Leanne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømte at jeg bare hadde innbilt meg at jeg var gravid, våknet opp stresset og lei meg.. heldigvis hadde jeg flere tester liggende og to streker lyste mot meg :)

Blir så satt ut av alle disse rare drømmene..

Første gang jeg var gravid drømte jeg om fødselen, at jeg fødte kattunger :hakeslepp: jordmor opplyste meg dødsalvorlig - noen føder babyer andre kattunger! :hoho:

Jeg har også seriøst drømt at jeg har født kattunger! :hoho: Ikke mens jeg har vært gravid, men tidligere. Creepy greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sniklest her en stund og kjenner meg igjen i mye av det dere skriver :) Jeg er 11+ 2 i dag og har ennå ikke fortalt til noen at jeg er gravid (bortsett fra kjæresten, så klart :) Jeg er bekymret for at ting skal gå galt hvis jeg begynner å glede meg for mye og har egentlig ikke lyst å fortelle om graviditeten før etter ordinær UL, synes faktsik det er litt "skummelt" å innrømme her inne at jeg er gravid, men nå begynner jeg å kjenne på at det er vanskelig å holde det hemmelig!

Når fortalte/forteller dere det til jobb/familie/venner?

En av grunnene til at jeg er litt bekymret er at jeg ikke har så mange typiske sympomer. (nesten så jeg tviler på at jeg faktisk er gravid) Jeg har ikke vært kvalm, ikke fått skjerpet luktesans eller rare matlyster. Jeg er bare trøttere enn vanlig (tror jeg :P er generelt en ganske trøtt person, hvordan skal det gå med lite nattsøvn når babyen kommer? :O :P )

Uansett; heihei! Blir koselig å følge mer med her fremover :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: , fuerza! :)

Gratulerer med graviditeten :) Det er virkelig vanskelig å holde det hemmelig, men du avgjør selv når du synes at tiden er inne :) Jeg kan i alle fall trøste deg med at når du er kommet så langt er sjansene gedigne for at alt skal gå bra ;)

Har du kontaktet lege? Det er lurt å ha vært til lege rundt uke 12 for å få tatt blodprøver og få litt nyttig info :)

Selv fortalte jeg det til mannen og bestevenninna samme dagen som jeg testet positivt. Mamma og stefar fikk vite det i uke 7, mine søsken i uke 10, og resten av familien i uke 11. Nå som jeg er i uke 12 vet visst hele bygda det :P

Det er visst like vanlig å ikke ha plagsomme symptomer, som å ha det :) Trøtthet er det symptomet som har plaget meg mest, i alle fall ;) Tror (håper) man tilpasser det der med søvna når bebis kommer ;)

Du har ingen barn fra før? Hvor gammel er du? :)

Edit: "Jobben", dvs universitetet jeg går på, har ikke fått vite det enda. Kanskje drøyer jeg det til etter OUL. Det er ingen hast :)

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen for litt over 1 mnd siden. Da visste jeg ikke hvor langt jeg var på vei, har hatt veldig uregelmessig syklus. Han ba meg vel egentlig bare om å komme tilbake en uke senere for å ta blodprøver, veldig uengasjert lege. I mellomtiden har jeg byttet lege og vært på tidlig UL (privat) for å finne ut hvor langt jeg faktisk var på vei. Satser på førstegangskontroll hos nye legen innen 2 uker, er absolutt på tide..

Jeg er 28 år, og dette er første gang jeg er gravid. Det er spennende og skummelt på en gang! :) Er det din første og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen for litt over 1 mnd siden. Da visste jeg ikke hvor langt jeg var på vei, har hatt veldig uregelmessig syklus. Han ba meg vel egentlig bare om å komme tilbake en uke senere for å ta blodprøver, veldig uengasjert lege. I mellomtiden har jeg byttet lege og vært på tidlig UL (privat) for å finne ut hvor langt jeg faktisk var på vei. Satser på førstegangskontroll hos nye legen innen 2 uker, er absolutt på tide..

Jeg er 28 år, og dette er første gang jeg er gravid. Det er spennende og skummelt på en gang! :) Er det din første og?

Bra at du byttet til en mer engasjert lege og at du er inne i systemet :)

Er 23 selv, også gravid med vår første :) Helt enig, det er så spennende, men samtidig fryktelig nervepirrende. Dritskummelt, for å være ærlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen for litt over 1 mnd siden. Da visste jeg ikke hvor langt jeg var på vei, har hatt veldig uregelmessig syklus. Han ba meg vel egentlig bare om å komme tilbake en uke senere for å ta blodprøver, veldig uengasjert lege. I mellomtiden har jeg byttet lege og vært på tidlig UL (privat) for å finne ut hvor langt jeg faktisk var på vei. Satser på førstegangskontroll hos nye legen innen 2 uker, er absolutt på tide..

Jeg er 28 år, og dette er første gang jeg er gravid. Det er spennende og skummelt på en gang! :) Er det din første og?

:velkommen:

Jeg er også 28, og gravid med min første. Og ja, kjenner meg godt igjen med den følelsen av at det er skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noe rosalignende utflod i dag, googlet som en gal og funnet ut at mange opplever dette og alt går bra, hos noen ender det med en sa... :tristbla:

Er alene hjemme også så har god tid til å bekymre meg..

Er jo bare å vente og se hva som skjer de kommende dagene

Kan jo legge til at jeg i begge mine tidligere svangerskap har hatt blødninger og alt gikk bra begge gangene.. er nok litt ekstra stressa denne gangen. Alt er timet og tilrettelagt for termin i juni slik at jeg får litt pause før jeg fortsetter med studiene i august.. vil så gjerne at alt holder seg til planen :)

Endret av Leanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skummelt, men sannsynligvis ikke noe farlig :klem: Har inntrykk av at det er like vanlig å ha små blødninger som å ikke ha det, selv i et helt normalt svangerskap som ender godt. Men googling kommer det sjeldent noe godt ut av! :nei: Man kan jo google "grønne sokker" og få opp et foruminnlegg om spontanabort.

Håper du slipper å bli mer skremt at rosa utflod og at alle holder seg til planen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode ord :) har ikke hatt noe mer rosa utflod til nå i dag, heller ingen magesmerter. Så da satser vi på at alt går bra :) godt å ha et sted å lufte seg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lykkelig :strix:

Var et lite foster på 1 cm, men med et hjerte som banker! Åh, det var bare helt fantastisk å se :hjerte:

I følge ul er jeg 7+1 i dag, termin 19.juni :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi klarte ikke å holde oss lenger, så vi fortalte det til barna at de skal få en lillebror eller søster rett før sommerferien. De ble så glade :) Var helt magisk, fikk filmet reaksjonene deres, helt herlig!

Tok samtidig en samtale om at noen ganger så slutter babyer å vokse i magen og at det da ikke kommer noen baby, men at vi håpet på at det kom til å gå bra. De fikk fort forståelse for hvorfor jeg har vært sykemeldt og så slapp og sliten. Eldste jenta hadde også lagt merke til at magen hadde vokst, men turte ikke si noe... Er jo tross alt godt oppdratt, og man skal ikke påpeke slikt :fnise:

Er helt i lykkerus, en liten spire på bare en cm, men med bankene hjerte :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig :) Hvor gamle er barna dine igjen?

Vi tenker å vente med å fortelle den kommende storesøsteren om babyen til magen blir ganske stor, men hun er bare 2,5 år. Tenker at det kan bli veldig lenge for henne å vente hvis vi forteller det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...