Gå til innhold

Argh...barnas far ødelegger planene mine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har knapt tid til å være sammen med de noen timer på ettermiddagen i friuka si...

Anonymous poster hash: 8272d...2ae

Og hva har det med saken å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva har det med saken å gjøre?

Skjønner du ikke det engang?

:flekke:

• Liker 6
Skrevet

Synes ikke det er noe verre enn at man får barn med samboeren sin og så blir det over.

Jeg har ikke sagt noe om at det er "verre" eller galt i det hele tatt, jeg bare skjønner ikke helt hvordan det går seg til..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skjønner du ikke det engang?

:flekke:

Nei, du må forklare hva det har med utenlandsstudier og samarbeid med faren å gjøre.

Jeg har ikke sagt noe om at det er "verre" eller galt i det hele tatt, jeg bare skjønner ikke helt hvordan det går seg til..

Jeg trenger vel ikke å forklare deg det`? ;)

Endret av Gjest
Skrevet

Nei, du må forklare hva det har med utenlandsstudier og samarbeid med faren å gjøre.

Det er vel ingen her på forumet som tviler på at du ikke er samarbeidsvillig :flekke:

• Liker 7
Skrevet

Det er vel ingen her på forumet som tviler på at du ikke er samarbeidsvillig :flekke:

Hvis du har et problem med meg så send en pm i stedet for å ta det ut under AB-brukeren og lage bråk i enhver tråd du viser deg i.

• Liker 8
Skrevet

Hei, jeg er TS.

Dere som lurer på alderen på barna og hvorfor jeg har fått flere barn med en mann jeg ikke har vært kjæreste med...jeg nevnte ikke det i HI, for jeg tenkte det var greit å være så anonym som mulig. Men det er vel ikke så farlig, egentlig. De er 9 år. Begge to. Ok? ;)

Jeg føler jeg har presentert planene for ham på en ryddig måte. Jeg synes ikke det er en riktig løsning å ta med ungene, både fordi jeg ikke får god nok tid til å ta meg av dem og gjennomføre studiet da (skoledagene er gjerne fra 9-21), og fordi jeg ikke synes det er riktig å ta dem vekk fra pappaen, skolen, fritidsaktiviteter osv.

Han har ikke vært villig til å tenke på det engang, sier bare: Sorry, det kommer ikke til å fungere. Når jeg spør ham om HVA som blir vanskelig (kanskje jeg kan hjelpe ham å finne løsninger), så sier han at det er ikke noe vits i å prate om det, for det går ikke.

Det er jo bare snakk om ett - ETT - år. Det MÅ jo være mulig å få gjennom. Hva hvis jeg døde, liksom? Da måtte han jo ha funnet en løsning ;) (ok, skal kanskje ikke spøke med det, men det er jo sant!)

Anonymous poster hash: 13a46...f65
  • Liker 12
Skrevet

Hørt om flere som får et barn med en venn eller en de ikke er romantisk involvert med, men når man får flere syns jeg jo det er rart.. Er jeg dømmende som setter spørsmålstegn til det?

Jeg vet om en som fikk 3. Etter tredje barnet flyttet de sammen.

Skrevet

Hei, jeg er TS.

Dere som lurer på alderen på barna og hvorfor jeg har fått flere barn med en mann jeg ikke har vært kjæreste med...jeg nevnte ikke det i HI, for jeg tenkte det var greit å være så anonym som mulig. Men det er vel ikke så farlig, egentlig. De er 9 år. Begge to. Ok? ;)

Jeg føler jeg har presentert planene for ham på en ryddig måte. Jeg synes ikke det er en riktig løsning å ta med ungene, både fordi jeg ikke får god nok tid til å ta meg av dem og gjennomføre studiet da (skoledagene er gjerne fra 9-21), og fordi jeg ikke synes det er riktig å ta dem vekk fra pappaen, skolen, fritidsaktiviteter osv.

Han har ikke vært villig til å tenke på det engang, sier bare: Sorry, det kommer ikke til å fungere. Når jeg spør ham om HVA som blir vanskelig (kanskje jeg kan hjelpe ham å finne løsninger), så sier han at det er ikke noe vits i å prate om det, for det går ikke.

Det er jo bare snakk om ett - ETT - år. Det MÅ jo være mulig å få gjennom. Hva hvis jeg døde, liksom? Da måtte han jo ha funnet en løsning ;) (ok, skal kanskje ikke spøke med det, men det er jo sant!)

Anonymous poster hash: 13a46...f65

Som jeg tenkte, han gjør seg bare vanskelig.

• Liker 3
Gjest abcdefgh
Skrevet (endret)

Så du vil se barna dine litt på ettermiddagene etter dine premisser 6-7 dager i måneden over ett år om jeg leser åpningsinnlegget riktig? Hva synes barna deres om det ? Synes ikke det er han som er egoistisk men du! Synes også det er naivt å tro at ene forelderen skal legge om hele livet sitt i ett år for at en person man ikke har noe forhold til skal få realisere drømmene sine.

Endret av abcdefgh
  • Liker 8
Skrevet

Så du vil se barna dine litt på ettermiddagene etter dine premisser 6-7 dager i måneden over ett år om jeg leser åpningsinnlegget riktig? Hva synes barna deres om det ? Synes ikke det er han som er egoistisk men du! Synes også det er naivt å tro at ene forelderen skal legge om hele livet sitt i ett for at en person man ikke har noe forhold til skal få realisere drømmene sine.

Ser de menneskene som har normalt samvær (annenhver helg og en dag i uken) barna sine så mye mer enn det TS vil gjøre ved en sådan ordning?

Eller er folk som bare har ordinært samvær egoister?

• Liker 5
Skrevet

Gi far valget da... Enten så har han barna mesteparten av det skoleåret Ts er i utlandet og studerer, eller så tar Ts med seg barna og ordner barnepassordning til de på studiestedet..

Det er snakk om et år bare! Et år som gjør at Ts avanserer i jobben sin og tjener bedre! De fleste menn ville ikke ha tenkt seg om hadde det vært de.

I en tidsbegrenset periode så tviler jeg på at barna tar skade av å se den ene foreldren mindre enn den andre. Tenk hvor mange barn som bor langt unna samværsforeldre på permanent basis og bare får sett forelderen ei og annen helg og i ferier!

Moren min bodde i en annen by i to år da broren min og meg var små for å ta etterutdannelse. Hun var bare hjemme i helgene, og pappa hadde det hele ansvaret for oss. Opplevde ikke de to årene som traumatiske i det hele tatt, og mamma fikk en bedre jobb hun trivdes med, samt bedre lønn.

Edit;

Skrivefeil.

Ja, men TS skal komme hjem hver 3-4 uke og kanskje ha barna noen ettermiddager. Det er noe helt annet..

Anonymous poster hash: ad8af...dcf

• Liker 3
Skrevet

Ser de menneskene som har normalt samvær (annenhver helg og en dag i uken) barna sine så mye mer enn det TS vil gjøre ved en sådan ordning?

??

Så du mener man likegodt kan ta alt samvær på ett år i samme slengen også da? At man kan ta alt samværet i desember og ikke ses resten av året.

For de har jo uansett like mye samvær som alle andre..

• Liker 1
Skrevet

??

Så du mener man likegodt kan ta alt samvær på ett år i samme slengen også da? At man kan ta alt samværet i desember og ikke ses resten av året.

For de har jo uansett like mye samvær som alle andre..

Forhold deg til det jeg skriver og ikke bruk tid på å oppkonstruere teite problemstillinger.

Gjest abcdefgh
Skrevet

Sykt og kalle NORMALT samvær med egne barn annenhver helg og 1 dag i uken. Normalt samvær er vel 50/50.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger vel ikke å forklare deg det`? ;)

Hehe :) du skjønner jo hva jeg mener! Det er jo litt uvanlig å ha et seksuelt forhold med en person man ikke er romantisk involvert med over lang tid og i tillegg få barn med denne personen. Klart det ikke er noe i veien for denne ordningen så lenge man kommer overens, men spesielt syns jeg jo det er siden jeg ikke ville valgt slik selv.

Skrevet

Sykt og kalle NORMALT samvær med egne barn annenhver helg og 1 dag i uken. Normalt samvær er vel 50/50.

50/50 går bare bra der partene er forlikte, det bør aldri bli normalt samvær. Bare tull å sende ungene rundt som en pakke, forresten.

Hehe :) du skjønner jo hva jeg mener! Det er jo litt uvanlig å ha et seksuelt forhold med en person man ikke er romantisk involvert med over lang tid og i tillegg få barn med denne personen. Klart det ikke er noe i veien for denne ordningen så lenge man kommer overens, men spesielt syns jeg jo det er siden jeg ikke ville valgt slik selv.

Det å ha en knallkamerat er ganske vanlig. Og noen ganger blir det barn av det. og vanligvis blir partene mer forlikt ihht samarbeid enn der de har vært samboere.

• Liker 2
Skrevet

Ja, men TS skal komme hjem hver 3-4 uke og kanskje ha barna noen ettermiddager. Det er noe helt annet..

Det er snakk om 1 år, ikke for evig og alltid. Og barna er 9 år, i en alder da det går an å forklare de situasjonen. Ts vil jo også være hjemme i ferier, f.eks jul og påske, og da har hun jo også barna.

• Liker 6
Skrevet

Da er hele staten syk, som definerer det som normalt samvær.

• Liker 6
Gjest abcdefgh
Skrevet

Da er hele staten syk, som definerer det som normalt samvær.

Ja , er ikke nødvendigvis flertallet som har rett..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...