Gå til innhold

Argh...barnas far ødelegger planene mine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merkelig innlegg fordi jeg skjønner at far setter en demper på gleden ved å si at han ikke har mulighet til å ha barna på heltid i ett år når det allerede er vanskelig nok å ha de 50%?

For all del, jeg har ikke problemer med å skjønne behovet for etterutdanning, og jeg skjønner at TS gjerne vil gripe denne muligheten, men jeg synes hun er litt vel rask med å legge all skylda på far her og å kalle han håpløs fordi han ikke danser etter hennes pipe (som faktisk er det hun ber om).

Far har tydeligvis en krevende jobb allerede, og vil neppe kunne stille opp like bra på både jobben og privaten som han gjør når han har barna 50% med mindre det går utover en av delene. Og taperen da vil nok være jobben og dermed også økonomien dette året ettersom de aller fleste får lønn basert på arbeidsinnsats i form av overtidsbetalt eller en ekstra god fastlønn.

Jeg synes faktisk at TS bør prøve å se litt lenger enn sin egen nesetipp og 50% høyere lønn her, og dermed skjønne at hennes gevinst på dette sannsynligvis innebærer et økonomisk tap for han, og at hun faktisk ber ham om å ofre noe for hennes skyld. Da bør man være litt ydmyk og ikke kalle mannen for en håpløs ødelegger!

Ja, gud forby at man skal ha forventninger til far, stakkars, som heller vil jobbe enn å risikere å bli kjent med sine barn og kanskje oppleve en midlertidig nedgang i økonomien... Og de aller fleste i det private får faktisk ikke særlig overtidsbetalt, de har fastlønn (og selv om den ofte er høy dekker den på langt næør inn det de jobber overtid) og hvis de er heldige, bonusutbetalinger.

Forøvrig, ved å si nei til dette har han vel i bunn og grunn frasagt seg all rett til å klage på alt han må bidra økonomisk ettersom tvillingene beveger seg inn i tenårene.... Tross alt, han har sabotert mors mulighet til å betydelig bedre sin økonomi og da får han tåle å betale.

Anonymous poster hash: f8f6c...0b9

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gud forby at man skal ha forventninger til far, stakkars, som heller vil jobbe enn å risikere å bli kjent med sine barn og kanskje oppleve en midlertidig nedgang i økonomien... Og de aller fleste i det private får faktisk ikke særlig overtidsbetalt, de har fastlønn (og selv om den ofte er høy dekker den på langt næør inn det de jobber overtid) og hvis de er heldige, bonusutbetalinger.

Forøvrig, ved å si nei til dette har han vel i bunn og grunn frasagt seg all rett til å klage på alt han må bidra økonomisk ettersom tvillingene beveger seg inn i tenårene.... Tross alt, han har sabotert mors mulighet til å betydelig bedre sin økonomi og da får han tåle å betale.

Anonymous poster hash: f8f6c...0b9

Du høres ut som en bitter alenemor som har noe i mot alle menn bare fordi du har en dårlig far til dine barn. Hvis du leser innlegget ditt selv så ser du hvor hyklerisk det hele høres ut. Det skal være helt greit at mor skal få bedret sin økonomi og livssituasjon, selv om det går på far sin bekostning av hans økonomi? Ts har ikke nevnt noen ting om at far har klaget på å betale noe som helst og barna bor faktisk hos han 50 % av tiden. Men alt for å svartmale faren eller hva, selv om du bare spinner opp ;)

Anonymous poster hash: 4cab1...bf9

• Liker 8
Skrevet

Øhh, var det ikke NØYAKTIG det jeg sa i mitt innlegg?

Anonymous poster hash: 129f7...08c

Omg... Du siterte meg, og ordla deg på en måte som tilsa at jeg hadde skrevet at ts ikke var glad i barna sine... :roll:

Anonymous poster hash: dfd72...50b

Skrevet

Jeg opplever deg som urimelig TS. Det virker som om far skal gå ned i lønn, forsake fritid (var tydelig fra ditt innlegg at du mente at den tiden han brukte på å trene i uken skulle han ikke beholde) og ikke minst legge opp til et slags løp hvor du har "ettermiddagssamvær" enkelte uker og andre lure ideer, og at du ikke skal strekke deg noe særlig utover å være sur på far for at han ikke danser etter din pipe...

Det virker rett og slett som du har forlangt, og nå er misfornøyd med å ikke ha fått det som du ville.

Anonymous poster hash: 22c9e...26d
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har fått et fantastisk tilbud fra jobben - de vil gjerne at jeg skal ta en master i utlandet. De betaler lønn, skolepenger, husleie og opphold, samt x antall hjemturer for at jeg gjennomfører ett års intensive studier i en fantastisk by. Når jeg har fullført studiet, vil jeg få en mye mer krevende stilling og 50 % høyere lønn. Dette er et tilbud jeg føler jeg ikke kan la gå fra meg :)

Jeg kommer til å være på skolen hele dagene, men ha en "studieuke" (undervisningsfri) ca. hver 3.-4. uke. Studiebyen er ca. 2-3 timers flytur herfra, så jeg kommer da til å reise hjem i studieukene. Men fordi de andre ukene blir så intensive, ønsker jeg ikke å ta med barna ned dit, fordi det naturligvis blir vanskelig for meg å ta med ordentlig av dem, det er et fremmed land, og fordi de da får se pappaen sin sjeldnere.

Jeg har aldri hatt et kjærlighetsforhold til faren deres, men vi har samarbeidet godt hele tiden. Han har en krevende jobb, men den er fleksibel (altså han kan jobbe en del hjemmefra om kvelden når ungene er lagt, jobbe helger, osv.). Vi har hatt 50 % fordeling så lenge ungene har gått på skolen, men før det hadde jeg hovedomsorg og han hadde "vanlig" samvær. Jeg synes derfor at det nå er på tide at han tar hovedansvaret, og kan ha de mens jeg studerer, og så kan jeg ha dem litt når jeg er hjemme i studieukene (men jeg må jo også studere i disse ukene for å klare å gjennomføre studiet, så jeg foreslo at de kunne bo fast hos ham hele året, men at jeg kan hente de på ettermiddagene og være med dem).

Han har nå satt seg helt på bakbeina og sier at det er umulig å gjennomføre. Han sier at han har ofret så mye for å få 50/50 fordelingen til å fungere, at dette vil ikke gå. Han påstår at han jobber nesten døgnet rundt de ukene han ikke har ungene for at han skal kunne ta seg noen frikvelder de ukene ungene er der. Jeg tror ikke helt på ham, for jeg vet han tar seg tid til en del trening, f.eks.

Hva kan jeg gjøre? Er det noen lover/regler jeg kan vise til hvor det står at han må ta sin del av ansvaret for ungene? Hvordan kan jeg overbevise ham om at dette MÅ jeg bare gjøre?

Argh, blir oppgitt av at han plutselig skal være en egoist... :(

Anonymous poster hash: 13a46...f65

Det var da litt av et tilbud da, når de vet du har barn. Skjønner eks din. Stusser litt på at du skriver at du aldri har hatt et kjærlighetsforhold til barnas far...mulig? (uten at det har noe å si for saken)

Prioritere seg selv får man gjøre før man får barn, eller når de er voksne. Du kan si fra deg ansvaret for barna,da må han ta de.

Anonymous poster hash: acfcb...c5b

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Det var da litt av et tilbud da, når de vet du har barn. Skjønner eks din. Stusser litt på at du skriver at du aldri har hatt et kjærlighetsforhold til barnas far...mulig? (uten at det har noe å si for saken)

Prioritere seg selv får man gjøre før man får barn, eller når de er voksne. Du kan si fra deg ansvaret for barna,da må han ta de.

Anonymous poster hash: acfcb...c5b

Man kan da bli gravid etter en ONS f.eks...

Gjest Magdalene
Skrevet

Men er ikke det en sjanse man tar når mam blir foreldre? At man kan risikere å måtte ta vare på de alene?

Fatter ikke hvordan man kan nekte å skulle ta vare på barna sine fullt og helt. Barn er ikke noe man bare kan plassere på timeplanen der det måtte passe..

Det er barna det er snakk om. De vil få en bedre hverdag når året er omme, når mor får seg bedre jobb og bedre lønn. Hvordan kan far nekte de det?

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet vi må stille oss er om menn egentlig er like gode omsorgspersoner som kvinner er og om de ikke har det med å gi opp for lett.

Skrevet

En ting jeg stusser litt på, hvorfor er det så selvsagt at barna får en bedre hverdag når året er omme? Bedre jobb der man tjener mer penger er IKKE ensbetydene med bedre for barna! Så uten at vi vet mer om hva som ligger i "mye mer krevende jobb", og hva slags lønn mor har pr. idag, er det faktisk ikke mulig for oss å vite om dette tilbudet vil være bra for barna etter det året eller ikke...

• Liker 3
Skrevet

Men er ikke det en sjanse man tar når mam blir foreldre? At man kan risikere å måtte ta vare på de alene?

Fatter ikke hvordan man kan nekte å skulle ta vare på barna sine fullt og helt. Barn er ikke noe man bare kan plassere på timeplanen der det måtte passe..

Det er barna det er snakk om. De vil få en bedre hverdag når året er omme, når mor får seg bedre jobb og bedre lønn. Hvordan kan far nekte de det?

Nei, nemlig...og det gjelder vel også for mor? ;)

Anonymous poster hash: dfd72...50b

• Liker 3
Skrevet

En ting jeg stusser litt på, hvorfor er det så selvsagt at barna får en bedre hverdag når året er omme? Bedre jobb der man tjener mer penger er IKKE ensbetydene med bedre for barna! Så uten at vi vet mer om hva som ligger i "mye mer krevende jobb", og hva slags lønn mor har pr. idag, er det faktisk ikke mulig for oss å vite om dette tilbudet vil være bra for barna etter det året eller ikke...

At mor får bedre økonomi er da alltid et gode for barna?

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Er det ikke veldig lenge siden ts har vært i tråden?

Skrevet

TS her. Jeg har vært innom her og lest kontinuerlig, men ikke svart så mye. Jeg er jo helt uten glød i mammahjertet, så da bryr jeg meg vel ikke nok til å svare.

;)

Men jeg fikk et godt tips om å inkludere andre familiemedlemmer for å avlaste ham litt. Det tror jeg kan bli aktuelt hvis dette blir noe av. Jeg har ikke snakket med noen andre om dette ennå, for jeg føler at jeg og pappaen til ungene må finne ut av det først.

Har invitert ham på middag i morgen når han leverer barna, og varslet at jeg har en baktanke med det - nemlig at vi må snakke mer om dette. Overraskende nok sa han at det var greit. Kanskje han er litt på gli? Det blir spennende :)

• Liker 6
Gjest Violetta
Skrevet

Håper det ordner seg for deg. Det er jo en fantastisk mulighet!

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Så bra! Lykke til. Håper dere kommer frem til en løsning som passer dere alle :)

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg har vært innom her og lest kontinuerlig, men ikke svart så mye. Jeg er jo helt uten glød i mammahjertet, så da bryr jeg meg vel ikke nok til å svare.

;)

.ler:

Det der er virkelig en av de mest nasty og nedrige hersketeknikkene på forumet - godt å se at du ikke lar deg vippe av pinnen. :)

Anonymous poster hash: b9e50...a6a

• Liker 4
Skrevet

At mor får bedre økonomi er da alltid et gode for barna?

I mine øyne er det ikke det, dersom det kommer fordi arbeidsdagen blir lenger, man blir kanskje mer stresset, og i en krevende jobb, kan (merk jeg sier kan, ikke at det gjelder for TS) det være vanskelig å være fleksibel i forhold til barn.

Nå vet ikke jeg hva TS legger i krevende jobb, men en krevende jobb for meg er en jobb som krever mye, potensielt også utover normert arbeidstid, typ en telefon her, en mail der, bare en liten sak som skal ordnes. Oj, det dukket opp et problem, jeg vet du har ferie, men kan du logge inn bare litt og fikse det likevel? Og hvis jobben tross alt har gitt deg 50% lønnsøkning, og betalt en attraktiv etterutdanning for deg, da blir det for mange veldig vanskelig å si nei. Noe som kan gjøre at barna får mindre oppmerksomhet, selv når mor er hjemme. Og det er ikke bedre for barna, selv om mor nå har råd til å ta dem med på fine ferier, og kjøpe det de vil ha...

• Liker 2
Skrevet

I mine øyne er det ikke det, dersom det kommer fordi arbeidsdagen blir lenger, man blir kanskje mer stresset, og i en krevende jobb, kan (merk jeg sier kan, ikke at det gjelder for TS) det være vanskelig å være fleksibel i forhold til barn.

Nå vet ikke jeg hva TS legger i krevende jobb, men en krevende jobb for meg er en jobb som krever mye, potensielt også utover normert arbeidstid, typ en telefon her, en mail der, bare en liten sak som skal ordnes. Oj, det dukket opp et problem, jeg vet du har ferie, men kan du logge inn bare litt og fikse det likevel? Og hvis jobben tross alt har gitt deg 50% lønnsøkning, og betalt en attraktiv etterutdanning for deg, da blir det for mange veldig vanskelig å si nei. Noe som kan gjøre at barna får mindre oppmerksomhet, selv når mor er hjemme. Og det er ikke bedre for barna, selv om mor nå har råd til å ta dem med på fine ferier, og kjøpe det de vil ha...

Vel, jeg tror TS er en fin mor som klarer å balansere det her fint. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...