frøkna Skrevet 28. august 2013 #21 Skrevet 28. august 2013 Er da mange som tar med barna til utlandet for å jobbe, så da går det vel å studere også? Hva er problemer? Er man helt stengt fordi man har barn? Man må da klare å leve og ikke bare sitte i en boks? Klart man ikke bare skal sitte i en boks, men når man velger å få barn så påtar man seg ansvaret for liv og det endrer som regel livet ditt ganske mye. Man kan for eksempel ikke bare pakke opp å reise verden rundt om man vil det. 5
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #22 Skrevet 28. august 2013 Kanskje far er så gærn at han mener barna skal ha både mor og far i nærheten?Anonymous poster hash: 129f7...08c Vel, men å gå med på det her i et år vil føre til at barnas mor kan avansere i jobben sin og tilby sine barn enda bedre oppvekstvilkår etterhvert, f.eks. 10
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #23 Skrevet 28. august 2013 Hva sier faren om han må velge mellom at du tar med deg barna til utlandet, eller at han har de stort sett hele tiden minus den uken du er hjemme..? Anonymous poster hash: 1a1d8...f97 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #24 Skrevet 28. august 2013 Skal folk straffes fordi de har barn? Hvor får du det fra Men når man har barn der foreldrene ikke bor sammen, men delt omsorg så må faktisk foreldrene legge godviljen til å samarbeide om barnas beste. Jeg mener fortsatt at det har litt å si hvordan ts la dette fram for eksen. Anonymous poster hash: 8272d...2ae 3
Silfen Skrevet 28. august 2013 #25 Skrevet 28. august 2013 Ser ikke helt problemet med at en forelder tar mer ansvar for en begrenset periode. Verden går ikke under av den grunn. 11
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #26 Skrevet 28. august 2013 Vel, men å gå med på det her i et år vil føre til at barnas mor kan avansere i jobben sin og tilby sine barn enda bedre oppvekstvilkår etterhvert, f.eks. Ja, men det klarer kanskje vi å se bedre, vi som står på utsiden. Han ser kanskje mer mørkt på at de vil miste en del kontakt med mor i denne perioden, og det er ikke så rart. Det trenger ikke nødvendigvis handle om at han vil stikke kjepper i hjula for trådstarter, er det jeg prøver å si.Anonymous poster hash: 129f7...08c 1
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #27 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er litt rart at du har fått flere barn med en mann du aldri har hatt et kjærlighetsforhold til.. Om du alltid har ønsket å studere i utlandet burde du tenkt på det før du bestemte deg for å få barn! Du har flere barn med en mann du aldri har hatt et forhold til?! Anonymous poster hash: 50c67...e83 Enn den her fyren som har barn med en kvinne han ikke har hatt et kjærlighetsforhold til.... Og frøkna: Selv om du la bort alle planer etter at du fikk barn, så trenger da ikke alle andre det. 7
Meridian Skrevet 28. august 2013 #28 Skrevet 28. august 2013 Klart man ikke bare skal sitte i en boks, men når man velger å få barn så påtar man seg ansvaret for liv og det endrer som regel livet ditt ganske mye. Man kan for eksempel ikke bare pakke opp å reise verden rundt om man vil det. Hvorfor ikke? Er mange som gjør det? De tar med barna sine fordi det er bedre jobbmuligheter i utlandet. Så får de erfaring og en bedre jobb i Norge, og får bedre økonomi. Dessuten blir foreldrene glade fordi de får gjøre noe de liker, og glade foreldre har glade barn. Dessuten får barna utviklet seg også. Moren min studerte fra jeg var 9 år til jeg var 13 år. Det gikk helt fint selv om hun hadde lite tid til meg. Vi koste oss i helgene, for hverdagen hadde jeg lekser og fritidsaktiviterer uansett. Jeg savner ingenting fra de årene, men jeg er glad moren min tok utdannelse så vi fikk bedre råd. Det merket jeg og det var viktig for meg også. 7
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #29 Skrevet 28. august 2013 Hvor får du det fra Men når man har barn der foreldrene ikke bor sammen, men delt omsorg så må faktisk foreldrene legge godviljen til å samarbeide om barnas beste. Jeg mener fortsatt at det har litt å si hvordan ts la dette fram for eksen. Anonymous poster hash: 8272d...2ae 1
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #30 Skrevet 28. august 2013 Ja, men det klarer kanskje vi å se bedre, vi som står på utsiden. Han ser kanskje mer mørkt på at de vil miste en del kontakt med mor i denne perioden, og det er ikke så rart. Det trenger ikke nødvendigvis handle om at han vil stikke kjepper i hjula for trådstarter, er det jeg prøver å si.Anonymous poster hash: 129f7...08c Når det kommer til menn, så handler det som oftest om makt og at de skal vise at de bestemmer. De har oftere enn kvinner tankengangen "det blir for godt for hu det", og stikker kjeppene i hjulene og kvinnene lar dem gjøre det i stedet for å våge å bli sint. Det ren egoisme fra menns side. 2
Gjest Skrevet 28. august 2013 #31 Skrevet 28. august 2013 Hvor får du det fra Men når man har barn der foreldrene ikke bor sammen, men delt omsorg så må faktisk foreldrene legge godviljen til å samarbeide om barnas beste. Jeg mener fortsatt at det har litt å si hvordan ts la dette fram for eksen. Anonymous poster hash: 8272d...2ae Hva er greia med at du mooner i alle innlegg? Det gjør ikke akkurat det du skriver mer imponerende. 21
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #32 Skrevet 28. august 2013 Når det kommer til menn, så handler det som oftest om makt og at de skal vise at de bestemmer. De har oftere enn kvinner tankengangen "det blir for godt for hu det", og stikker kjeppene i hjulene og kvinnene lar dem gjøre det i stedet for å våge å bli sint. Det ren egoisme fra menns side. Oida... Jeg må ha hatt flaks med de mannfolka jeg har hatt et forhold til...Anonymous poster hash: 129f7...08c 3
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #33 Skrevet 28. august 2013 Oida... Jeg må ha hatt flaks med de mannfolka jeg har hatt et forhold til...Anonymous poster hash: 129f7...08c Det har du nok.
frøkna Skrevet 28. august 2013 #34 Skrevet 28. august 2013 Hvorfor ikke? Er mange som gjør det? De tar med barna sine fordi det er bedre jobbmuligheter i utlandet. Så får de erfaring og en bedre jobb i Norge, og får bedre økonomi. Dessuten blir foreldrene glade fordi de får gjøre noe de liker, og glade foreldre har glade barn. Dessuten får barna utviklet seg også. Moren min studerte fra jeg var 9 år til jeg var 13 år. Det gikk helt fint selv om hun hadde lite tid til meg. Vi koste oss i helgene, for hverdagen hadde jeg lekser og fritidsaktiviterer uansett. Jeg savner ingenting fra de årene, men jeg er glad moren min tok utdannelse så vi fikk bedre råd. Det merket jeg og det var viktig for meg også. TS skriver at hun ikke vil ha med seg barna til dette landet.. Hallo?? Enn den her fyren som har barn med en kvinne han ikke har hatt et kjærlighetsforhold til.... Og frøkna: Selv om du la bort alle planer etter at du fikk barn, så trenger da ikke alle andre det. Det er jo ikke noe mindre rart at han har fått barn med en kvinne han ikke har et forhold til, men nå er det TS vi svarer da. Jeg har ingen barn enda, siden jeg vil ha friheten til å gjøre som jeg vil noen år til. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #35 Skrevet 28. august 2013 TS skriver at hun ikke vil ha med seg barna til dette landet.. Hallo?? Det er jo ikke noe mindre rart at han har fått barn med en kvinne han ikke har et forhold til, men nå er det TS vi svarer da. Jeg har ingen barn enda, siden jeg vil ha friheten til å gjøre som jeg vil noen år til. Du virket mer enn bare litt dømmende.
skruf Skrevet 28. august 2013 #36 Skrevet 28. august 2013 (endret) Gi far valget da... Enten så har han barna mesteparten av det skoleåret Ts er i utlandet og studerer, eller så tar Ts med seg barna og ordner barnepassordning til de på studiestedet.. Det er snakk om et år bare! Et år som gjør at Ts avanserer i jobben sin og tjener bedre! De fleste menn ville ikke ha tenkt seg om hadde det vært de. I en tidsbegrenset periode så tviler jeg på at barna tar skade av å se den ene foreldren mindre enn den andre. Tenk hvor mange barn som bor langt unna samværsforeldre på permanent basis og bare får sett forelderen ei og annen helg og i ferier! Moren min bodde i en annen by i to år da broren min og meg var små for å ta etterutdannelse. Hun var bare hjemme i helgene, og pappa hadde det hele ansvaret for oss. Opplevde ikke de to årene som traumatiske i det hele tatt, og mamma fikk en bedre jobb hun trivdes med, samt bedre lønn. Edit; Skrivefeil. Endret 28. august 2013 av Pomperipossa 12
frøkna Skrevet 28. august 2013 #37 Skrevet 28. august 2013 Du virket mer enn bare litt dømmende. Hørt om flere som får et barn med en venn eller en de ikke er romantisk involvert med, men når man får flere syns jeg jo det er rart.. Er jeg dømmende som setter spørsmålstegn til det? 4
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #38 Skrevet 28. august 2013 Hørt om flere som får et barn med en venn eller en de ikke er romantisk involvert med, men når man får flere syns jeg jo det er rart.. Er jeg dømmende som setter spørsmålstegn til det? Synes ikke det er noe verre enn at man får barn med samboeren sin og så blir det over. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #39 Skrevet 28. august 2013 Gi far valget da... Enten så har han barna mesteparten av det skoleåret Ts er i utlandet og studerer, eller så tar Ts med seg barna og ordner barnepassordning til de på studiestedet.. Det er snakk om et år bare! Et år som gjør at Ts avanserer i jobben sin og tjener bedre! De fleste menn ville ikke ha tenkt seg om hadde det vært de. I en tidsbegrenset periode så tviler jeg på at barna tar skade av å se den ene foreldren mindre enn den andre. Tenk hvor mange barn som bor langt unna samværsforeldre på permanent basis og bare får sett forelderen ei og annen helg og i ferier! Moren min bodde i en annen by i to år da broren min og meg var små for å ta etterutdannine. Hun var bare hjemme i helgene, og pappa hadde det hele ansvaret for oss. Opplevde ikke de to årene som traumatiske i det hele tatt, og mamma fikk en bedre jobb hun trivdes med, samt bedre lønn. Godt innlegg. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #40 Skrevet 28. august 2013 TS skriver at hun ikke vil ha med seg barna til dette landet.. Hallo?? Hun har knapt tid til å være sammen med de noen timer på ettermiddagen i friuka si... Anonymous poster hash: 8272d...2ae 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå