Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

I går var kjæresten ute på middag med jobben, da benyttet jeg anledningen til å shoppe litt. Ble flere nye gensere til hverdag og fest, samt en helt himmelsk cardigan som blir kosegenser. Rosa og fluffy! Jeg møtte samboeren i døra med "hallooo.. jeg er en liten rosa kaniiin!" :skya:

Jeg synes det er kjempegøy å handle klær nå. Jeg prøvde en denimskjorte i går på HM, og når det gjelder skjorter på HM har jeg vanligvis ikke fått på meg den største størrelsen engang. I følge den butikken skal ikke damer ha pupper, men det er nå så. Anyways, i går prøvde jeg først i største størrelse, den var altfor stor! Jeg måtte faktisk gå ned to str! Aah, heerlich!

Også kom skoene mine i går også! Og alle var like fine som forventet og passet perfekt. Kan det bli bedre? Jeg tror ikke det. Helgens festligheter, here I come :nigo:

I kveld blir det kundearrangement med jobben. Blæ. Jeg sier det samme som sist gang: jeg gruer meg ikke, men jeg er ikke fan av å jobbe på kveldstid. Men må jeg, så må jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Koser meg maks på hotell i byen :) Vi har fått et kjempefint rom, akkurat nå ligger venninnen min og sover mens jeg slapper av i stolen med KG og cola :ler:

Ble sent i går, men det var kjempehyggelig. Jeg så mange gamle bekjentskaper igjen. Og alle klarte å være samlet på et sted hele kvelden, ikke verst! Vanligvis blir det kaos utover de sene nattetimer, men i går gikk skravla og alle bare pratet og pratet i flere timer uten noe drama-o-rama. Bare kos, rett og slett. Og litt for mye vin. Det kjenner jeg i dag, for å si det sånn :fnise:

Ellers er det jo litt artig å få med seg det siste sladderet :nigo: Mye som har skjedd med folk siden sist. Vi skal møtes ute i dag også, jeg får manne meg opp til ennå mer vin i kveld :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg er veldig glad for at jeg tok meg fri i dag også :) Ja, jeg kunne sikkert ha jobbet. Men åh, så deilig det er å sove lenge og samle krefter etter en helg med lite søvn og mange planer.

Totalt sett har jeg hatt en helt super helg. Fredag kveld var dog hyggeligere enn lørdag. Ikke misforstå, koste meg på lørdag også, men da var vi ute på et mer bråkete utested med masse andre folk som stjal plassene våre ved bordet osv. Og på toppen av det hele fikk jeg telefon fra vaktsselskapet rundt kl 01 - det hadde gått en brannalarm i huset vårt :sjokkert: Heldigvis var det falsk alarm, men det tok ca. en halvtime før jeg fikk bekreftet at det bare var teknisk feil. Kvelden ble litt ødelagt av dét.

Men nå er jeg altså hjemme igjen, og det er deilig det også. I dag skal jeg støvsuge, vaske tøy og bake knekkebrød. Rolig husmordag, med andre ord! :nigo::husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Tilbake på jobb. Blæ. Fikk virkelig smaken på fri etter den deilige helgen som var. Men samtidig er det godt å komme ajour med arbeidsoppgavene, det samler seg gjerne opp en del småting i løpet av to dager. Har kommet godt i gang og fått gjort mye ila. de to første timene nå.

Jeg skjønner meg ikke på kroppen min. I går veide jeg meg, og etter en helg med både alkohol, junkfood og en gigantisk frappucino skulle man tro jeg hadde gått opp. Men jeg hadde gått 0,1 kg NED! I dag tidlig derimot, etter en forholdsvis strikt mandag, hadde jeg gått OPP 0,5. Hæ? :klo: Jaja, jeg får prøve å legge inn litt trening i dag og håpe på det beste.

Jeg ble dog litt skuffet over at ingen på treffet, med unntak av min beste venninne, kommenterte vektnedgangen :jolie: Kan ha noe med å gjøre at jeg ser omtrent lik ut som for 8 år siden - da jeg så de fleste sist :fnise: Og da tenker jeg: "bedre at de ikke ser noen forskjell, enn at de ser at jeg har gått opp!". Får satse på ytterligere vektnedgang til neste treff :Nikke:

I går begynte vi å rake hagen for blader og ikke minst grus. Ser at det begynner å spire og gro rundt om kring også, det er veldig koselig. Er litt jobb med stor hage, men jeg føler at vi får mye igjen for det. Massevis med danseplass, epletrær, blomster og kos :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fy søren, jeg er maskin på jobb altså :danse: Møtte opp til en hel bunke med ubesvarte mailer på tirsdag, det aller meste er nå unnagjort. I morgen og på fredag ser det ut til å bli rolig, så da skal jeg nok få unna siste rest før jeg tar helg med god samvittighet :Nikke:

Ellers planlegger jeg hva jeg skal plante i kjøkkenhagen, begynner snart å bli sesong for det. Vi har en svær kjøkkenhage, nesten som en liten åker. Forrige eier hadde poteter der, men iom. at vi ikke spiser poteter må vi finne på noe annet. Kjenner jeg har litt angst, jeg vil så gjerne prøve meg på salat e.l. (tenk så digg å være selvforsynt!), men har jo egentlig ikke peiling :fnise:

Også merker jeg at den verpesjuka begynner å snike seg på igjen... Samtidig får samboer noia bare jeg nevner ordet barn. I går for eksempel, snakket vi om at mine foreldre har tenkt på å flytte nærmere oss med tid og stunder. Og så spøkte jeg om at mamma kom til å flytte hit med en gang hun fikk noen barnebarn. Da ble samboer satt ut og begynte å prate om noe HELT annet. Jeg kunne sikkert skrevet en hel bok om alt jeg tenker om dette temaet. En smule frustrert.

Nå sitter jeg og venter på en mail som jeg skal kontrollere og så sende videre...gøy. Også venter jeg på tilbakemelding på ting jeg har sendt tidligere. Er egentlig rimelig klar for å dra hjem snart. Men så må jeg sitte her og vente på ting. Vent, vent, vent. Hurra :murvegg:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg er helt sinnsykt stiv i nakken i dag. Merket det allerede i går kveld, men tenkte ikke noe over det. Også våknet jeg et par ganger i natt og tenkte "au, jeg har vondt i nakken - JAJA". Helt zombie :fnise: Tok en god dusj i dag morges og det er litt bedre nå, men fortsatt vondt. Får prøve å ta noen pauser gjennom arbeidsdagen med bøy&tøy, og satser på en liten treningsøkt i kveld.

Ellers er jeg spent på morgendagens veiing, jeg er skeptisk til et bra resultat. I dag lå jeg 0,4 kg over forrige fredag, og kanskje jeg klarer et halvgodt resultat hvis jeg unngår fristelser i dag + legger inn en halvtime med godeste Jillian. Jeg kommer ikke til å gi meg før jeg når det endelige målet uansett, om det tar et halvt år eller to år til er egentlig likegyldig. Men joda, det kunne gjerne gått litt raskere. Får vel ta meg sammen og få på plass en god treningsrutine snart :sjenert:

Det er så stille og rolig på jobb i dag, veldig godt. Aaah :nigo:

edit: skriveleif

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Endelig helg!

Og gjett hvem som fikk et bra resultat på vekta i dag? :danse: Oh yes, 0,3 kg ned siden forrige fredag, og hele 0,7 siden i går. Det hjalp å være strikt med kosten + en treningsøkt :fnise: Og apropos trening, jeg har jo holdt meg på level 1 på 30 day shred en god stund, har ikke turt å gå videre. Men i det siste har jeg syntes at level 1 har blitt litt kjedelig. Så i går dristet jeg meg til å fortsette på level 2. DET var noe annet. Tok ordentlig i og ble skikkelig svett. Men det var godt!

Jeg fant også et bra triks i forkant av treningsøkten - jeg så på noen morsomme youtube-klipp og fikk totalt latterkrampe. Var i skikkelig godt humør og fikk masse energi! Så da tenkte jeg "okei, kjør på!". Det var helt herlig, lenge siden jeg har følt meg så energisk og glad. Har slitt med noen tunge tanker i det siste, så det var så utrolig godt å kjenne seg.. sprudlende :Nikke:

Denne helgen drar vi på besøk til mine foreldre. Broren min er hjemme fra studiestedet, har ikke sett ham siden jul, så det blir hyggelig å hilse på. Og neste helg er det jo straks påske! Jeg og kjæresten har snakket om å dra på en storbytur i påsken, men vi har ikke klart å bli bestemme oss for noen ting. Så mulig vi bare blir hjemme, evt en tur på hytta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

God helg, Boblebrus :)

Så bra med vektnedgang og positiv treningsopplevelse ;)

God helg til deg også, Nautika! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Merker at været spiller en stor rolle for hvor lett det er å stå opp altså. Både i går og i dag var det grått og trist, og jeg hadde helst lyst til å bli i senga :fnise: Men jeg kom meg opp til slutt altså. Kjenner det skal bli godt med litt påskeferie (sier jeg som nettopp har hatt langhelg :ler: ) .

I går begynte jeg å lure på om jeg kanskje hadde EL. Hadde vondt i korsryggen og småkvalm, og er garantert ikke gravid. Dessuten er det i følge kalenderen tid for det nå. Er nysgjerrig på om jeg faktisk har eggløsning, men litt vel tidlig å begynne med testing og slike ting :lol: Samboer er fremdeles ikke klar, og jeg begynner å lure på hvor lenge jeg må sitte på pinnen og vente. Vi ER jo liksom der nå, barn er neste steg! Blaah :murvegg: Utålmodig, jeg? Haha! :sjenert:

Ellers skal jeg forsøke å legge inn en treningsøkt i dag, får se an tiden etter jobb. Har litt av hvert å holde på med i og rundt huset, mulig vi må kjøre en tur på søppeldynga med et lass med papp. Skulle ha raket noe løv i hagen også. Med et hus er man aldri arbeidsledig :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fikk lagt inn en treningsøkt i går, det var veldig deilig. Men jeg tror kanskje jeg gjør noe feil, fordi jeg føler ikke at jeg får trent magen nok. Armer og bein jobber beinhardt, men mageøvelsene "gir" meg liksom ingenting. Skulle hatt en PT på hjemmebesøk :lol: Lurer på om jeg skal ta en kjapp økt i dag også iom. at det ikke blir tid til det i morgen. Ellers holder jeg på å sjekke ut div treningssentre i området. Har lyst til å begynne på noen gruppetimer til faste tidspunkter :Nikke:

I morgen skal jeg på en jobbsamling på kvelden et stykke unna. Faglig + sosialt. Noe som betyr at jeg reiser direkte fra jobb kl 15 og ikke er hjemme i senga før rundt kl. 01 på natta. Urk. Det blir for sent for min smak, særlig når jeg skal på jobb dagen etter. Pleier jo å legge meg rundt kl 22 :overrasket: Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne legge det til fredag kveld, eller enda bedre - i arbeidstiden. Men men, nå har jeg meldt meg på. Det blir sikkert hyggelig. Og det er snart påske og ferietid (hurra!) Så da får jeg bare holde ut.

edit: fjernet litt + skriveleif

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Kjenner jeg er spent før morgendagens veiing. Gikk litt opp i helgen, som forventet, men har ikke klart å gå ned igjen. Selv om jeg har holdt meg unna søtsaker og trent :klo: Jaja, dersom tallet på vekta viser at jeg har gått opp i morgen får jeg skylde på økt muskelmasse :nigo:

Skal som nevnt på happening med jobben i dag, så da blir det ikke tid til noe annet. Absolutt hele kvelden og litt av natta går med. Jeg får trøste meg med at jeg får gratis middag :ler:

Selv om det faktisk snødde ( :overrasket: ) i dag morges har jeg begynt å fantasere om hagemøbler. Vi har per dags dato bare et cafesett, men har hele fire potensielle kosekroker utendørs der det burde være noe å sitte på. Men så var det dette med penger, da. Vi har egentlig nok av andre ting å bruke penger på før vi kan prioritere møbler utendørs. Buuu, jeg vil ha utesofa :briller2::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Det lønner seg ikke å dra på jobbarrangement og spise fireretters middag til sent på kveld på en torsdag når det er veiedag på fredag altså :fnise: Haha! 0,7 opp siden sist fredag. Men jeg har sluttet å ta det så tungt. Dagens resultat kan være påvirket av både mer vann i kroppen, sent måltid og økt muskelmasse. Jeg skal uansett fortsette prosjektet etter påske. Det viktigste er sunne vaner, så får resultatene komme av seg selv :Nikke:

Ellers er det jo bare god stemning her i gården! Det er sol, vår og fredag! :danse: Jeg har hørt noen rykter om vinlotteri etter lunsj i dag, venter i spenning :lur::ler:

Er det bare meg, eller blir alle rundt meg gravide om dagen? Ei venninne er gravid, på kvelden i går var det ei som var gravid + to menn som blir pappaer til høsten.. hm. Men det er kanskje sånn det føles når man lengter selv. Jeg lurer sånn på om samboer får kommentarer om det på jobb f.eks., og hva han svarer da. Det er kanskje sånt man ikke snakker om på mannsdominerte handyman-plasser? :ler: Nei uff, må slutte å syte om det her. Gubben må bli klar, det er klart.

Anyways, god helg - og god påske til dere som reiser på ferie i dag :) Selv skal jeg jobbe mandag og tirsdag neste uke, men det går nok fint. Klarer å karre meg gjennom to små arbeidsdager. Men først skal jeg nyte helgen. Bare meg, samboer og total avslapping :nigo:

edit: skrivefeil

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også fryktelig babysyk uten at det passer å bli gravid nå, og jeg syns også alle er gravide eller får barn for tiden. At det faktisk er mye babyer på gang er jo fakta, men tror jeg legger veldig mye mer merke til det nå enn jeg gjorde for et par år siden. Har full oversikt over alle perifere facebookvenner som er gravide, tidligere la jeg nok ikke så godt merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har bare én bekreftet graviditet i min omgangskrets, som nok kom ganske overraskende på alle det gjaldt, ikke minst de blivende foreldrene selv. Også har jeg mistanke om én til, men den er ikke bekreftet enda :fnise: Og poenget mitt er, jeg er ikke babysyk selv :P

God helg, og god påske. Jeg tar nemlig påskeferie alt etter en liten jobbøkt på søndag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Haha, kanskje det bare ER babyboom da? :fnise: Ikke veit jeg altså, det kan skyldes at jeg (og omgangskretsen) begynner å bli eldre. En ørliten sannsynlighet for det ;) Men - det hjelper å plusse på litt verpesjuke. Ikke nok med at det faktisk er mange bebiser på vei, men da blir man jo helt "alle i hele verden er gravide bortsett fra meg, waaah :bond: "

Det positive med å ikke være gravid er at man kan nyte en flaske vin på en fredagskveld. Men vant jeg i vinlotteriet i dag? Neeeida :snurt:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror babyboomen i min omgangskrets akkurat har begynt, og det har vel noe med alderen vår å gjøre ;) Krysser fingrene for at mannen ombestemmer seg snart, kan jo være det hjelper at andre på deres alder får barn? :klo: Det blir jo mindre "fjernt" ;)

God helg/påske! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja... ang. mannen er det bare å vente og se. Det kan absolutt hende at ting løsner når andre vi kjenner får barn. Foreløpig er det ingen blant hans aller nærmeste som har fått baby (kun bekjente, gamle klassekamerater etc), og iom. at det ikke finnes bebiser i omganskretsen tror jeg tanken er litt fjern for ham.

MEN jeg har i alle fall sagt klart i fra om at barn er noe jeg ser for meg, og han har også sagt at barn er en del av hans planer (til min store lettelse). Men jeg tror han ikke helt forstår at det kan ta tid å bli gravid og at man deretter må vente i ca. 9 mnd. Det virker nesten som han tror at man blir gravid på et blunk i løpet av en kveld, og at storken kommer på døra med ungen neste dag :fnise:

Nok om det. Jeg skal ikke mase mer på ham foreløpig. I dag er det avslappings- og koselørdag hjemme. Hurra! Jeg hadde egentlig tenkt å gjøre en del hagearbeid, men det er så sur vind og er meldt regn... så da blir det vel litt Sims og klesvask i stedet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Da er jeg tilbake på jobb, skal jobbe i dag og i morgen. Må spare litt på feriedagene :nigo: Egentlig er det helt ok, det er stille og rolig på jobben og ikke såå mye å gjøre.

Kjæresten har fri hele uka, så han er hjemme og er husfar. I går fikk han skikkelig "fikse-ånd" over seg og gjorde masse småting i huset. Ikke nok med at han hjalp meg med hagearbeidet (vi var ute i tre timer og rakte løv etc), han satte også opp noen lamper over kjøkkenbenken, skrudde fast persiennene på soverommet og byttet et par ledninger og stikk-kontakter. Og i dag har han faktisk lovet å bli helt ferdig med småtteriet som gjenstår i stua. Flinke gubben :Nikke:

Til helgen drar vi mest sannsynlig til svigers, svigermor har snart bursdag og da blir det feiring der. Disse bursdagene kommer alltid brått på: "noen som har bursdag NÅ IGJEN?" :fnise: Sånn har det blitt med svigerfamilie. Før trengte jeg bare å forholde meg til bursdager fra juni-oktober, så kom jaggu kjæreste med familie på slep - der alle har bursdag fra desember-april :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Stua vår har blitt sååå fin! :danse: Samboer gjorde seg helt ferdig med det elektriske i går. La til ekstra kurs i sikringsskapet, hang opp alt av lamper etc. Så nå er det lys og varme i stua igjen :nigo: Både jeg og gubben er kjempefornøyde. Stua har blitt lys og moderne, men samtidig lun og koselig. I tillegg har vi spritet opp med mange fargerike, litt retro interiørdetaljer. Nå mangler bare TV, spisestuestoler og evt. et teppe under spisebordet før vi kan si at stua er komplett :)

Også er det jo lønningsdag i dag, og det var høyst nødvendig! Fy søren så mye penger som har gått med den siste måneden. Jeg skal være litt mer påpasselig fremover :fnise:

I dag er det siste arbeidsdag før jeg tar påskeferie, det skal bli godt med noen ekstra fridager. Blir hjemme frem til fredag, så da har jeg noen dager å være husmor på :ler: Det hoper seg opp med klesvask, oppvask og annet rot, selv i en husholdning på to :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...