Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Mandag igjen, hvor ble helgen av?

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på et møte som skal begynne klokka 9. Nyheter, kaffe og oppvåkning er greit før jeg skal sitte på møte i fire timer :glare:

Ja, på fredag var jeg hos gynekolog! Og det gikk faktisk veldig bra. Jeg hadde ingen grunn til bekymring. Svak antydning av PCO-eggstokker, men liksom ikke noe å snakke om. Han hadde ikke nevnt det om jeg ikke hadde spurt. Han mente at jeg ikke skulle bekymre meg ifbm prøving, så det var godt å høre. Fikk tatt celleprøve og innvendig ultralyd, i tillegg til at vi snakket en del om dette med pcos, symptomer, hva som går i arv osv. Kunnskapsrik lege :)

I dag skal vi faktisk sette i gang med oppussing av gangen. Vi bestemte oss i går, og begynner etter jobb i dag. Huhu, grugleder meg :fnise: I første omgang skal vi male, og vi håper å være ferdig i løpet av uka. Men vi vet jo ikke hvor lang tid det egentlig vil ta, jeg tar i alle fall høyde for at vi kan bruke en uke til. Er tross alt furupanel det er snakk om, med alt det innebærer. Jeg og samboer er heldigvis samstemte i hvordan vi ser for oss resultatet, og vi tror det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Gleder meg enormt til påskeferie nå. Kjenner virkelig et behov for å bare ta litt fri fra kontoret og gjøre andre ting en ukes tid :) Hadde hjemmekontor sist fredag, og da merket jeg hvor godt det var å bare være andre steder enn i den grå boksen min på jobb.

Vi er forresten ferdige med maling av gangen nå! Eller, ferdig med vegger og dører. Når vi tok av all maskering osv, så vi at trappa ser HELT malplassert ut. Gammel, lakkert furutrapp som ser ennå gulere ut nå. Det blir liksom helt feil, det er noe som skurrer i rommet. Så da må vi male den også, vi tenker helt hvit slik som listene. Årets påskeprosjekt, jeeeij :fnise:

Samboer er glad og fornøyd om dagen, og det synes jeg er deilig. Han har tidligere vært langt nede, og det har vært en utfordring både for ham og meg. Men nå er han litt mer "oppegående" om man kan si det sånn. Jeg tror også at han begynner å bli klar for prøving, selv om akkurat dét kan være ønsketenkning fra min side. Jeg skal ta en ordentlig prat om det snart, men han har i alle fall sagt noen småting som gjør at jeg tror tanken modnes hos ham :) Etter en periode der jeg har gitt opp tanken litt, merker jeg at jeg begynner å bli gira igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest boblebrus

Hei! Long time no see :goodbye:

Etter en påskeferie som hovedsakelig har blitt brukt til å pusse opp (og litt kos også da! ), er det tilbake til hverdagen igjen i dag. Det er en litt merkelig start egentlig, for i dag reiste min kjære til utlandet for å jobbe der i to uker. Vi var oppe litt før kl 5, og jeg kjørte ham til toget.

Han er ikke særlig reisevant, så han har vært veldig nervøs og spent de siste dagene. Og jeg har beroliget, passet på at all bagasje kommer med osv. Hele veien har jeg egentlig vært helt rolig, og jeg er trygg på at reisen skal gå fint. Men... da jeg sa farvel på togstasjonen, og så toget kjøre.. da kjente jeg umiddelbart på at "shit! jeg kommer til å savne ham!". Uff. Måtte tørke noen tårer i øyekroken gitt. Den intense savn-følelsen kom så brått på, jeg var ikke forberedt på det. Han skal jo bare være borte en liten stund. Men noen ganger tar følelsene overhånd :sjenert::yvonne:

Det som kanskje er positivt med å være alene noen dager, er at jeg får full kontroll på kostholdet og ikke må ta hensyn til noen andre. Jeg må virkelig skjerpe meg nå, har gått opp noen kilo og begynner å føle meg blubbete igjen :lol: Jeg har også bestilt meg ordentlig badedrakt nå, og så snart jeg får den (og hvis den passer, haha) skal jeg kjøpe årsabonnement i den lokale svømmehallen. Svømming er jo en idrett jeg faktisk liker veldig godt, så jeg håper å få en god rutine på dét.

Også er det jo så mye annet jeg skal gjøre. Jeg skal male trappa helt ferdig (vi er godt i gang, men ett strøk på rekkverk og to-tre på trinnene gjenstår), og jeg har begynt å lese på båtførerprøven. Håper å få tatt den før sommeren. Og mens min kjære er borte skal jeg få ryddet i klesskapet. Planene klare, med andre ord. Så var det bare dét å få gjort det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Var veldig trøtt når jeg la meg i går, men fikk jeg sove for det? Neida. Lå i flere timer og vred meg. Og plutselig durte det i mobilen, og da var lillebror på messenger og skulle ha studietips (og jeg fikk jo ikke sove uansett, så hvorfor ikke). Pratet med han en halvtimes tid.

Og durte det i mobilen langt over midnatt, og da kom det en mail fra en kollega som jeg mistenker jobber sent hver-eneste-kveld + helger. Selv om h*n har to små barn og i følge seg selv står opp kl 6 hver morgen. Fikk lyst til å svare på mailen med "Gå og legg deg, det har jeg gjort" :fnise: Selv om vi har fleksitid på jobb og stor frihet mtp. arbeidstid blir jeg nesten litt provosert av dem som sender mailer til langt utpå natta, på lørdag kveld osv. Jeg har et prinsipp om at jeg jobber på kontoret og har fri hjemme, med mindre jeg har hjemmekontor eller noe haster fryktelig :opplyser:

Ellers er min kjære godt plassert på jobb i utlandet nå. Han måtte dra til en annen by enn han først trodde, og det var visstnok en liten by med svært lite å ta seg til. Jeg fikk en litt snurt sms om at hotellet ikke var all verden heller :fnise: Men jeg fant hotellet på nett og leste at de hadde god mat der, og det fikk jeg bekreftet senere. "Ok. God mat og øl" :ler:

Lurer litt på å ta master snart. Neste høst kanskje? Eller neste der igjen? Spørs jo litt, jeg vil jo ha familie etter hvert også. Så det er en kabal jeg må regne på :vetikke: Mastergraden jeg ønsker er svært relevant for jobben min vil jeg si, og jeg kan både få utdannings-permisjon på jobb og ta mastergraden på deltid. Og jeg har jo tenkt på denne mastergraden et par år allerede (kom til og med inn for et par år siden, men takket nei fordi jeg hadde fått jobb). Hm. Må tenke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest boblebrus

Samboeren kom hjem fra utlandet forrige uke, men i går fikk jeg plutselig beskjed om at han skulle ut og reise igjen for å sjekke et eller annet. Riktignok innenlands, og han kommer hjem i ettermiddag, men likevel. Greia er at han egentlig ikke hadde lyst, men han sliter med å si nei. Og han blir så fryktelig stressa når han må ut og reise sånn, så jeg fikk helt vondt av ham i går kveld. Greia er at jeg vet at han egentlig klarer seg fint, men han tror det ikke selv. Han må virkelig lære seg å slappe mer av, ta sjanser og at alt ikke må være 100% perfekt hele tiden .

Nok om det. Han kommer snart hjem, og da må jeg ta en alvorsprat. Over til noe HELT annet. I går svømte jeg etter jobb i min nye, freshe badedrakt :danse: Og det var HERLIG! Frister absolutt til gjentakelse, skal begynne å svømme fast et par-tre dager i uka. Jeg tror jeg må jobbe litt med teknikken, men jeg er uansett godt fornøyd med å være i aktivitet. Kjørte noen rolige lengder, pushet meg selv på andre. Ble ordentlig sliten i kroppen etter økta i går :)

Ellers begynner jeg å glede meg skikkelig til sommeren. Jeg og kjæresten skal ha en liten mini-ferie i mai, og hele 4 uker sommerferie :nigo: Vi skulle egentlig ha 3 uker, men så ble vi invitert med på langhelg-tur uka etter. Og da ble det så sein ferie hvis vi skulle forskyve ferien en uke, så da klinka vi til. Går fint iom. at vi begge to har overført feriedager :sol::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag, og jeg er trøøtt :sovne: Måtte stå opp litt ekstra tidlig i dag siden jeg satt på med kjæresten til jobb. Det resulteter jo i at jeg kommer veldig tidlig på jobben, og når jeg kom var det typ 1 annen her. Deilig med en rolig morgenstund, men huff.. jeg er helt i tåka :fnise:

Og i dag er jeg egentlig veldig irritert på meg selv, for i går kveld hadde jeg tidenes sjanse til en ordentlig "forholdsprat" med kjæresten. Vi var inne på temaet kommunikasjon, og jeg klarte å lire ut av meg at jeg synes han til tider er vanskelig å kommunisere med. Da ville han selvfølgelig vite hva jeg tenkte. MEN - der og da klarte jeg liksom ikke å formulere meg.

Det høres jo egentlig helt sykt ut at jeg ikke "tør" å snakke med ham om viktige ting, men det er vel egentlig mer en slags.. tja. Jeg har utsatt enkelte temaer fordi jeg på en måte vet hva jeg får til svar. Da blir det litt sånn "huff, jeg orker ikke ta opp xxx, for da får jeg yyy til svar, og det orker jeg ikke høre nå". Han lever veldig i nuet, og tanker om fremtiden streifer ikke hodet hans ett sekund. Virker det som, i alle fall. Vi snakker om alt mulig annet, bare for å ha sagt det. Men fremtid og planlegging er mer min greie :lol: Men jeg håper å få snakket litt ut om disse tingene i dag, trenger å lufte meg litt og få et standpunkt eller tre fra ham.

Det var et hjertesukk i morgenstunden :fnise:

Over til noe annet, nå har jeg meldt meg inn i svømmehallen! Svømte to ganger sist uke, og skal svømme etter jobb i dag. Foreløpig svømmer jeg på "gamlemåten" (brystsvømming), men jeg jobber litt med teknikken hver gang og håper å lære meg crawl etterhvert. Nå i starten er det viktigste for meg å være i aktivitet, bli sliten og føle at jeg får en god treningsøkt ut av det.

Ellers driver jeg med båtførerprøven nå, og jeg har snart gjennomført nettkurset :danse: Synes det er et veldig bra opplegg, jeg kan ta det i mitt eget tempo, gå tilbake hvis det er noe jeg er usikker på, og får oppgaver etter hvert kapittel. Det er mye å sette seg inn i, men det går overraskende bra! Jeg fokuserer på å forstå ting fremfor å bare pugge, og håper å få tatt eksamen i mai.

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest boblebrus

Det er rimelig hektisk på jobb om dagen. Massevis av ting som har frist nå i mai, og jeg skal liksom forsøke å holde oversikt over alt sammen :bond: Men men. Jeg TROR jeg har kontroll. Selv om det ikke skulle forundre meg om jeg har glemt noen småting oppi alt sammen.

Nå i helgen skal vi feire rundt tall i familien til samboer, så det blir en del styr med fest og gaver. Mine foreldre som også er invitert og skal overnatte hos oss.

Jeg får litt vondt av mamma og pappa egentlig, for de kjenner ikke svigers sååå godt, og de er så usikre på gave osv. Pappa er veldig flink til noe, og lager en gave innenfor dette. Men han har plutselig blitt så usikker på egne evner, fikk helt vondt i sjela når mamma sa at han hadde sagt "er dette bra nok? tror du de vil synes jeg er dum?" :( Han har kanskje begynt å tenke annerledes etter at han fikk en diagnose. Når sant skal sies tror jeg ikke de vil synes han er dum. Han er utrolig flink, og kunne ha levd at hobbyen sin hvis han hadde hatt pågangsmot :Nikke:

Ellers svømmer jeg fremdeles, og jeg digger det! :danse: Tar meg ut og blir ordentlig sliten. I går kjørte jeg på for å slå min egen rekord på 50 meter, og når jeg kom hjem tenkte jeg "jeg kan da umulig svømme brystsvømming raskere enn det jeg gjorde på 50-metern i dag?". Så søkte jeg opp brystsvømming i OL, og fant ut at de damene svømte dobbelt så raskt som meg :ler::sjenert:

Ble ferdig med kurset i båtførerprøven for.. tja.. en ukes tid siden omtrent. Og jeg har meldt meg opp til eksamen om to uker! Nå har jeg latt pensum og test-eksamen ligge, så skal jeg ta det opp igjen neste uke og se hva jeg husker og hva jeg må repetere :)

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest boblebrus

Nå er kjæresten og jeg hjemme etter en liten miniferie fra torsdag til i dag. Tiden har flydd av gårde, men det har vært veldig deilig med et avbrekk :)

I morgen blir det første 17.mai på mange år der vi faktisk ikke skal gjøre så mye. Vi har fått noen tilbud om selskap, men vi har takket nei. Og jeg kjenner at det egentlig er helt åkei. Hvis været er ok, kan det hende at vi drar et sted i nærheten og ser hva som skjer. Men det er meldt regn, sååå kanskje vi bare blir inne. Ser på toget på tven, lager litt ekstra god mat etc. Jeg er opplært i at 17.mai er en dag der jeg skal være ute, jeg skal ha på meg bunad osv. Så jeg føler meg jo helt vill og gal når jeg nå dropper bunaden (som uansett bør på rens før jeg bruker den) og bruker dagen til å slappe av :sjenert:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest boblebrus

Har hatt en ganske kjip helg egentlig. Vi har bare vært hjemme, men jeg har vært skikkelig uggen siden torsdag kveld. Småkvalm, null matlyst osv. Gikk heldigvis over i går kveld. Jeg har dog unngått å fortelle noen om det. For når man er i slutten av 20-årene, har samboer, hus og er kvalm... ja. Da får man den "Åja.. jeg vet nok hva som feiler deg :lur: "

Når sant skal sies har jeg vært inne på tanken, for jeg venter fremdeles på mensen (men syklusen min er helt på bærtur anyways), og jeg har ikke tatt en g-test. Men jeg hadde en EL-test liggende, og den viste helt tydelig negativ. Så jeg tror ikke det er noe på gang, altså. Og nå er jo alt av kvalme borte også. Har dog bestilt noen nye tester nå, greit å få dobbeltsjekket ;)

Jeg har snart bursdag, og kjæresten min maser så fælt om familieselskap! Aaaah :bond: For hans familie er bursdagsselskap en stor greie, men jeg føler egentlig ikke behovet. Joda, stas med gratulasjoner og en kakebit - men jeg hadde ikke grått meg i søvn av å ikke arrangere selskap med hele slekta. Kjæresten synes dette er kjemperart, og han har kommet frem til to teorier. A) Det er falsk beskjedenhet eller B) Jeg har sosial angst :rolleyes: Provoserende!

Det er bare det at jeg ikke er så fan av familieselskaper, jeg har egentlig aldri vært det. Det er greit nok med min nærmeste familie - men det forventes at jeg inviterer svigers, tanter og onkler osv. Jeg blir så usikker på hvem jeg skal be og ikke be. Noen i slekta (både en på min og en på hans side, utrolig nok) har bursdag samme dag som meg, og det er litt sånn.. hvem skal feire hvor og når, hvem skal be hvem osv. Kan vi ikke bare droppe hele greia, er så mye styr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag, og i kveld er det fest med jobben!  :danse: Jeg gleder meg, det blir middag og underholdning, samtidig som det er uformelt. De fleste er spente, for mye er holdt hemmelig. Og jeg har faktisk fått et oppdrag under underholdningen - superenkelt, men som jeg samtidig er skikkelig nervøs for å ikke få til (typ: blås opp en ballong)  :fnise: OMG, the pressure! 

 

Jeg har dog - som vanlig - sliti enormt med hva jeg skal ha på meg  :fnise: Jeg dro til og med ut på shopping i går, men fant jeg noe fint? Nei. Eller, jeg fant litt forskjellig, men det var ingenting som jeg bare "omg, den må jeg ha nå!". Så da blir det jeans, en sommerlig topp, hvit blazer og sorte pumps. Kan det funke? Jeg er fremdeles usikker - men det er dét jeg har  :ler:

 

Ellers er det 5 uker til sommerferie  :nigo: Å, jeg gleder meg! Den siste (lang)helgen skal vi på tur med svigers, men ellers har vi ikke bestilt noe. Det blir vel å være litt hjemme, litt på hytta og slike ting. Greit det da, det sparer vi penger på. Hytta er jo en sommerhytte ved sjøen, så den er helt ideell når det er fint vær på sommeren. Samboern liker seg godt der også  :Nikke:

 

God helg!  :skya:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja, her sitter jeg og er en smule redusert.

Det var egentlig veldig gøy på fest i går, danset og hadde det hyggelig.

Men... når festen nærmet seg slutten, fikk jeg det plutselig for meg at ingen likte meg. Og jeg begynte å tenke at jeg ikke var populær, jeg var fæl og tjukk osv. I tillegg slutta festen brått, og jeg ble litt forvirra egentlig.

Dette resulterte i at jeg begynte å stortute i bilen på vei hjem, og når jeg kom hjem sto jeg på kjøkkenet og bablet masse rart mens tårene rant :flau: I dag morges kunne min kjære fortelle at jeg hadde sagt at jeg ikke var populær nok, jeg hadde ikke nok besøk på siden min ( what? :klo: ) og alle andre hadde så mange flere følgere. Haha! Og jeg hadde visstnok sagt noe om honning og riktig oppløsning i halvsøvne. Guuuudbedre. Flaks at bare kjæresten hørte bablinga mi, jeg må jo ha vært helt fjern!

Jaja. Tilbake til normalen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag (og 4 uker til sommerferie)! I dag er det samboeren som skal på fest, så da får jeg litt etterlengtet alenetid etter jobb  :fnise: Det blir deilig.

 

Ellers har jeg tatt opp strikking igjen! Fikk vite at et vennepar av oss skal ha bebis, og jeg bare "OMG! Endelig en grunn til å strikke babyteppe!" Men jeg sliter litt, for jeg får absolutt ikke til pene kanter  :vetikke: Jeg strikker vanlig rillestrikk, men det ser helt feil ut i kantene etter at jeg har strikket første pinne. Jeg har forsøkt å ta av første maske osv, men.. nei. Jeg gjør et eller annet feil  :klo:  Nå skal jeg uansett forsøke meg på heklekant, så sånn sett spiller det kanskje ingen rolle.

 

Ellers er det et salig tankekaos i hodet mitt for tiden, uten at jeg vil si noe om det. Eller, egentlig vil jeg snakke om det - men det er litt.. øhm.. hemmelig. Jeg tror jeg må ta meg en tur til min kan-snakke-om-absolutt-alt-venninne og få tømt ut litt frustrasjon  :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket babyteppe og slet med at kanten ikke ble særlig pen, men så lenge jeg skulle hekle rundt, så var det ingen som så det da jeg ble ferdig :) 

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Puh, godt å høre. Jeg forsøkte meg på en heklekant rundt en prøvelapp, og jeg fikk det til! Selv om det er ca 1000 år siden jeg heklet sist :fnise:  Så da får kantene være stygge så lenge, så blir det nok bra til slutt.

 

God helg til deg også!  :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg begynner virkelig å komme i feriemodus.. ikke bra, iom. at jeg må i tusen møter og gjennomføre noen store oppgaver før jeg kan ta ferie med god samvittighet  :fnise:

 

Jeg lå faktisk og tenkte på det i går kveld. Jeg føler meg litt nedstemt om dagen, er liksom lei av så mye. På jobben er det ikke selve arbeidet som er problemet, men heller at jeg er lei av enkelte folk her  :sjenert: Jeg trenger en pause fra masete kollegaer og elendig møtekultur (Er-så-lei av møter!)  På hjemmebane kjeder jeg meg litt også, det går i den samme tralten hver dag. Sånn blir det jo selvfølgelig, men jeg har jo lengtet etter å ta et steg videre ganske lenge. Og der vi fremdeles ikke på samme plan. Og da blir jeg litt sånn... "blæ". Rett og slett. 

 

Menmen. Det løser seg nok. Det skal bli godt med sommerferie. Jeg skal bestille meg en tur til venninnen min i ferien, og vi  skal ha en skikkelig jentehelg med skravling og kafebesøk over en lav sko. Det gleder jeg meg veldig til  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest boblebrus

Long time, no see!

 

Jeg har vært litt usikker på om jeg skulle fortsette å skrive her, men har vel kommet frem til at det er hyggelig å ha et sted å lufte tankene iblant  :Nikke:  :nigo:

 

Jeg er nå inne i min tredje ferieuke, og skal enda ha en uke til. Deilig! Så langt har ferien vært bra, mye avslapping og kos. Feriens foreløpige høydepunkt var turen jeg hadde til venninnen min nå i helgen som var. Det var SÅÅÅ deilig å bare ha litt venninne-tid, og byen jeg dro til var veldig flott. Jeg kjente det var godt å bare komme seg litt vekk, og få nye impulser på et ukjent sted. Skulle gjerne blitt noen dager til. Toppen av kransekaka var da vi tilfeldigvis møtte en felles venn på gata, det var kjempegøy. Vi ble invitert med på fest og var plutselig en hel gjeng på byen :)  :danse:

 

Nå til helgen skal vi en tur på hytta, og neste helg avsluttes ferien i en europeisk storby med svigers. Det blir sikkert bra, men du verden som tiden flyr! Av og til må jeg bare stoppe opp og tenke "OK, nå må jeg nyte dette. Før jeg vet ordet av det sitter jeg på kontoret"  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Jah. Hallo  :fnise:

 

Er ikke så aktiv her, gitt. Eller, jeg er innom KG nesten hver dag og leser alle de rare trådene  :ler: Men det er liksom ikke så mye vettugt å skrive her i dagboka.

 

Arbeidshverdagen er godt i gang igjen, og på en måte er det deilig. Det er litt roligere på jobben, og masekoppene maser ikke så fælt lenger. Dessuten er det mye lettere å holde på de gode rutinene, jeg trener og spiser sunt - og vekta går endelig jevnt nedover igjen  :danse: Jeg hadde gått noen kg opp etter en særdeles slapp vår og sommer, men nå har jeg gått ned "slappis-kiloene" - og er på vei til å gå ned enda mer. Deilig å se at det å være litt strikt faktisk gir utslag  :Nikke:

 

Forholdet mellom meg og samboeren har vært litt.. bob-bob, men nå begynner også det å fikse seg. Jeg har til tider følt meg tatt for gitt, og har kjeda meg litt faktisk. Men nå synes jeg vi prater bedre sammen enn på lenge. Jeg ser mer og mer av den "voksne" utgaven av kjæresten min, og mye tyder på at han faktisk begynner å bli klar for å ta et steg videre. 

 

Nå i helgen skal vi hjem til mine foreldre, det er tredje helgen på rad med fullt opplegg. Har vært noen jobbedager, bursdagsselskaper etc. Alltid et eller annet som vi . Gleder meg til helgen om en uke, da skal vi ha helt fri og gjøre akkurat som vi vil  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...