Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Vips - så var langhelgen over :sukk:

MEN - jeg har kost meg så inni granskauen! Tror jeg ikke har hatt en så bra helg på lenge. Og neste helg er det jo også langhelg. Så da er det jo greit da :nigo:

Samboer kom hjem i går, aaah det var koselig. Han hadde kjøpt rødvin og konfekt til meg (med sånn påskrift på sjokoladepapiret, "you deserve me!" osv. Jeg bare "åkkei, *mums*). Han var så kosete og søt når han kom hjem altså :) Også klarte vi jammen å legge en slagplan for årets sommerferie. Det blir herlige Danmark, med en god blanding av land og by.

En annen positiv ting er jo at jeg fikk masse jobbmailer når jeg hadde fri (har nettopp fått jobbmail på mobilen, skjønte ikke helt åssen jeg fikk med hele mailrekka osv - så jeg droppa å lese alle). Trodde jeg kom til å få (altfor) mye å gjøre når jeg kom tilbake i dag. MEN så fikk jeg tatt en grundig gjennomgang nå på morgenkvisten - og det hele kokte ned til kun 2 konkrete arbeidsoppgaver :fnise: Resten var bare småplukk og ting jeg var satt på kopi på :danse:

Edit: jeg må bare :sur::murvegg: over jobben. BLAAAH. Her blir oppgaver lessa over på meg i siste sekund (type prosjekter med deadline om to dager) uten at jeg får relevant bakgrunnsinfo. Og når jeg først får bakgrunnsinfo, viser det seg at det og det eksterne firmaet har misforstått fordi de ikke fikk tilbakemelding fra den og den sjefen hos oss og bare.. sukk. "Da bare gjorde vi det sånn vi, siden sjefen din ikke sa noe". Også må jeg nøste opp trådene da. Igjen. :klaske: Disse lederne skal mene så mye, men de har ikke særlig greie på praktisk gjennomføring.

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Fredag igjen! Hvor ble uken av? :klo:

Nok om den saken, skal ikke klage akkurat! Det eneste som er litt kjipt i dag er at det er den "o' store møtedagen". Har laaangt møte før lunsj og laaangt møte etter lunsj. Blaaah. Også midt i vinlotteriet :jolie::kari::fnise: Huff, jaja. Jeg må vel bare delta ;)

Fikk trent litt i går igjen - for første gang på en god stund. Haha! Jeg må virkelig bli flinkere til det altså. Det ER jo egentlig veldig deilig. Eller, i alle fall etterpå :nigo:

Ellers er det svært lite nytt å melde. Skal arrangere stort selskap neste helg igjen, så mulig jeg bruker litt av denne helgen på forberedelser og kakebaking. Har også tenkt maaasse på dette med barn og prøving osv i det siste, og kunne egentlig skrevet en bok med mine frustrasjoner og tanker. Men samboer er fremdeles på stedet hvil. Nå skal jeg til legen neste uke da, tenkte å be om henvisning videre til gyn. Greit å få sjekket opp litt, særlig siden jeg har hatt lange sykluser etter pilleslutt. Nå er jeg på dag 30 denne syklusen, og ingen tegn til TR foreløpig. Får trolig beskjed om PCOS, har flere symptomer. Men det er i grunn greit å få det "på papiret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

På kontoret igjen etter legebesøk. Det gikk i grunn bra dét, men jeg fikk ikke henvisning til gynekolog. Fordi jeg "bare ville sjekke", og det var ikke bra nok tydeligvis. Legen anbefalte at jeg skulle oppsøke privat praksis, så da får jeg gjøre det da. Jeg fikk i alle fall tatt blodprøve som jo var hovedformålet. Da skulle de sjekke alt mulig, både ifbm med svimmelheten + hormoner.

I morgen skal jeg på et svært opplegg et stykke unna med jobben. Ble kastet inn i det forrige uke, og er litt smånervøs. Men det går vel bra :) Jeg trøster meg med at det ser ut til å bli svært rolig i jobbsammenheng på både torsdag og fredag. På fredag får vi besøk av broren min, og så skal vi bruke helga på å lage masse mat som skal serveres på søndag :fnise: I går satte jeg sammen en riktig så flott meny med noe for enhver smak og diett. Må tilpasse litt, når vi har morfar på 86 i den ene enden som sverger til husmannskost, og lavkarbere og veganere i den andre enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hvorfor sa jeg ja til å arrangere bursdagsselskap? :murvegg:

Alle kommer, både svigers og min familie, pluss noen tanter og søskenbarn. Alle elsker familieselskap og synes det er såå hyggelig å være invitert. Vi må rydde og vaske huset, lage haugevis av mat og kaker, helst stelle litt i hagen og montere hagemøbler. Det blir så fryktelig mye jobb! Jeg som i utgangspunktet ikke ville ha selskap skal nå ha stor fest. Fordi alle insisterte på at "joda, du må feires" og trodde jeg løy når jeg sa at det ikke er så farlig for meg. "Du sier det bare for å ikke virke til bry". NEI. Jeg sier det fordi det virkelig ikke er så farlig, det er ikke rundt tall engang! Jaja.

Ble plutselig innkalt til et møte i morgen ettermiddag også. Hva ER det med folk og møter etter kl 15 på fredager for tiden? Har sagt jeg må se det an, hadde håpet å gå litt før og må hente bror på stasjonen. Uff, kjenner jeg er stresset altså :sukk::bond:

Edit: Jeg vil bare presisere at det sikkert blir hyggelig, for all del :) Haha, ser jeg formulerte meg litt krast. Men det er bare så fryktelig mye å gjøre, huff :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Sitter her og er totalt utslitt etter familieselskap :fnise: Veldig hyggelig altså, bare for å ha det sagt. Men jeg har styrt og stressa så mye med dette at jeg fikk skikkelig antiklimaks-følelse når festen var over og alle hadde dratt hjem. Bare "jaha, hva nå?" liksom :ler: . Men alle hadde det koselig og likte maten. Ingen som turte å si noe i mot i alle fall, haha!

Også må jeg bare si OMG så mye fint, og ikke minst nyttig, jeg har fått i presang! Med unntak av et par tøysegaver fikk jeg det jeg ønsket meg, pluss litt til. Den største overraskelsen var det mine foreldre som stod for. De har, hold dere fast, kjøpt tørketrommel til meg (eller oss, da) :overrasket: Jeg har jo ønsket meg det lenge, men ikke som bursdagsgave, det er jo helt hinsides! Men joda, det hadde de fikset, og den kan hentes i vår lokale butikk neste uke. Superhappy og totalt overveldet!

Får skrive mer senere, nå skal jeg bare sitte her og sløve litt en stund til. Tar på å være vertinne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Uff da, jeg begynner å komme i feriemodus allerede nå :fnise: Har vært langhelger og alt mulig i det siste som har gitt meg skikkelig smaken på fri :sjenert: Og enda er det over tre uker til ferie. Æsj, gi meg styrke til å holde ut! Motivasjonen begynner å dale her.

Har ikke fått svar på prøvene mine ennå. Legen sa at hvis jeg ikke ble kontaktet skulle alt være normalt, men man kunne få tilgang til resultatene på nett hvis man ønsket det. Men da måtte man si fra til hun som tok blodprøvene, og det glemte jo jeg. Lurer på om jeg skal ringe og høre, jeg er jo nysgjerrig. Synes det er kjipt med den der "hører du ingenting er alt normalt", for da begynner man jo å lure på om de virkelig har fått svar, om de har glemt å si fra osv.

Dag 41 i syklusen nå, ingen TR. Jeg tror syklusen bare blir lengre og lengre. Det har i alle fall vært tendensen til nå. 34, 42, 46.. hva skal vi tippe det ender på denne gangen? 55? Jeg vet at det kan ta opptil ett år å stabilisere systemet, men skulle gjerne sett at syklusen ble kortere ettersom tiden gikk, ikke omvendt :sukk:

Nei, nå må jeg løpe til et (altfor langt) møte. Blæ :riste:

Edit: Ringte legekontoret nå for å få svar på prøvene. De hadde svar, alle verdier er normale. Det er supert :) (og litt rart, trodde hormonprøven skulle vise avvik - men igjen, de tok jo kun en type hormonprøve, og alt kan vel ikke sees på blodprøver uansett).

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Æsj, møte fra kl. 8 i dag. Er liksom noen gjengangere her på huset som ikke ser ut til å ta hensyn til kjernetiden når de velger møtetidspunkt. Egentlig skal møter avholdes mellom 9 og 14, men jeg blir stadig innkalt til møter som starter både før og etter.

I går kom forresten TR. Midt under brannøvelsen, ironisk nok :fnise: Det var ikke bare litt, heller. Men men. Den kom nå i alle fall, det var vel på tide etter 41-dagers syklus. Glad for at syklusen denne gang ble litt kortere enn sist, håper det er et godt tegn.

Ellers.. gleder jeg meg sommer og ferie! Jeg er sååå klar. Tiden kan ikke gå fort nok, gi meg friii :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her nå ;)

Når skal du ha ferie? Noen spesielle planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her nå ;)

Når skal du ha ferie? Noen spesielle planer?

Ja, heisann! Der var du :danse: Jeg bare sitter her og babler for meg selv, haha!

Skal ha ferie om tre uker! Er ikke såå lenge til, bare føles sånn akkurat nå ;) Blir Danmark på oss, vi skal kjøre litt rundt. Så blir det vel en tur på hytta til foreldrene mine, kombinert med avslapping hjemme. Gleder meg!

Fikk for et par minutter siden vite at sjefen skal få barn nr.2! OMG, det er superkoselig! H*n hadde ikke sagt noe til oss og er bortreist, så jeg og kollegaen min måtte gjøre litt research etter noen rykter på facebook :fnise: På arbeidsplassen vår blir heldigvis slike ting tatt godt i mot, og det er jo bra. Alle synes det er kjempehyggelig og bare bra. Kjenner jeg er pittelitt misunnelig altså, jeg vil også ha bebis :ler: Får hinte litt til samboer i kveld :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Åherrekongsverre - jeg skjønte ingenting da klokka ringte i dag morges. Tenkte bare "hæ? jeg skal da ikke opp nå?". Før jeg plutselig kom på at det var mandag og jobb :sur: Jeg er så trøtt i dag at det er helt latterlig, det var vondt å stå opp altså.

I kveld er det sommeravslutning i avdelingen også. På en mandag! Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til å ha sommerfest til sent på kveld på en mandag altså, særlig med en hel arbeidsuke foran meg. Men det er på mange måter typisk sjefen min også, legge fester og sosiale happenings på mandager og tirsdager osv. :lol: Trodde det var common sense å kjøre festligheter nærmere helgen, MENMEN. Det blir nok hyggelig. Gratis middag er aldri feil :fnise:

Det som er fint er at uka ser meget rolig ut, særlig på møtefronten. Deilig! Får krysse fingrene for at det ikke dukker opp noen hastemøter, det er så kjedelig.

Merker at tida begynner å gå treigere. Lengter skikkelig etter ferie. Synes det har vært "ca. tre uker til ferie" i litt for mange dager nå :ler: Gleder meg i grunn veldig til de fire første dagene i ferien. Før vi reiser og alt mulig. Ta det heeelt med ro før det "braker løs" :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg :hjerte: skattepenger :fnise: Endelig litt orden på økonomien igjen. Nå føler jeg for første gang på lenge at jeg ligger litt i forkant, med en solid slump i bufferen osv. Jeg har satt av penger til ny TV, men har fremdeles et respektabelt beløp igjen etter at det er trukket fra :danse:

Mamma har invitert oss på besøk i helgen, men jeg og gubben blir nok hjemme. Det har vært så mye styr de siste dagene, med sommeravslutning på mandag og kaffeslabberas med svigers i går. Og de to siste helgene har det vært familieselskaper, først på min side, så på hans. Så nå er jeg rimelig klar for en hjemmehelg med bare meg og samboern :Nikke::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag! Og en helg uten planer, deilig :danse:

Vi var egentlig invitert til mine foreldre i helgen, men takket nei. Har vært så mye styr de siste helgene, i tillegg til sommeravslutninger, besøk osv. Så da sa vi pent nei, selv om jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg takker nei til sånt. Mamma blir så trist i stemmen og bare "nei.. nei vel da.. snufs". Gah. En ting er at vi bor litt for langt unna til å bare stikke innom.. menneh... samtidig føler jeg heller ikke så stort behov for å se foreldrene mine støtt og stadig :sjenert:

Jeg kunne riktignok ha kommet bare for å hilse på min brors nye kjæreste, som - stakkars liten - blir sittende ALENE med mine foreldre i kveld fordi min bror skal på kveldsvakt. Hun visste om jobbingen da, men herlighet, skjønner at hun er nervøs - første møte med svigers, også blir du sittende alene med dem. Hun har min fulle sympati :fnise: Menmen, like greit å hoppe i det! Jeg møtte svigers allerede før jeg og sambo var offisielt sammen, og rett etterpå ble jeg med på slektstreff med hans familie. Haha! Men da har jeg møtt hele hurven, greit å få det overstått :nigo:

Nå har jeg forresten bestilt TV, juhu! Begynte å savne noe LITT større enn 15 tommer, vi har vel vært uten ordentlig TV i et svangerskap omtrent (ca 9 mnd :lol: ). Den er sendt nå, så det blir veldig spennende. Kanskje litt i største laget, men veldig pen altså! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

På mandag fikk vi endelig opp den nye tv-en :danse: Ser veldig bra ut, det eneste som ikke fungerer er smart tv-funksjonen. Står at den er koblet til nettet, men den finner ikke serveren eller noe sånt :klo: Har sendt mail til kundeservice og satser på at de kan hjelpe. Når den tv-en først skal være så smart, må det jammen fungere også :nigo: 3D fungerer da, haha! Artig for ongan! Samboer var ikke helt overbevist, jeg synes det var dritartig. "Fødeavdelingen" i 3D liksom :ler:

Stakkars kjæresten min forresten, han skrur og skrur på den bilen sin. Først reparerte han én del, og etter at det var fikset fant han ut at det var nøyaktig samme problem på den andre siden også. Han er litt småstresset iom. at vi skal på roadtrip om to uker. Han blir så lett stressa for sånne ting, mens jeg er mer avslappet og har trua på at det løser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Helg! Som nytes til det fulle :nigo:

I dag kom jeg meg opp relativt tidlig, og har fått unnagjort en god del husarbeid og klesvask. Husmorgenet skrudde seg på i dag gitt!

Nå har jeg også bestilt meg masse nytt tøy! Prøvde meg på en liten handlerunde på senteret, men fikk det ikke til. Fant ingenting jeg likte, og synes det er så stress å fly rundt i butikker når jeg ikke helt vet hva jeg skal ha. Så da ble det shoppingrunde på nett. Lurer faktisk på om jeg skal bestille meg enda mer nå som jeg faktisk har råd. Handler klær typ to ganger i året, og flesker til når jeg først er i gang! Kunne tenke meg noe mer halvpent tøy, jeg sliter litt hver gang det er familieselskap. Har liksom bare hverdagsantrekk og...galla :fnise:

Nå er det bare en knapp uke igjen til ferie også :danse: Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du handlet? Jeg har vært på 3 forskjellige kjøpesentre den siste tiden og tenkt at jeg skulle shoppe men har ikke funnet noe i det hele tatt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hvor har du handlet? Jeg har vært på 3 forskjellige kjøpesentre den siste tiden og tenkt at jeg skulle shoppe men har ikke funnet noe i det hele tatt :sjenert:

Nei, det skal ikke være enkelt ;) Jeg har handlet på zalando.no i denne omgang. Har ikke bestilt fra dem før, men de har bra utvalg, og dessuten salg akkurat nå :nigo: I utgangspunktet skulle jeg kun bestille favorittbuksene mine derfra, meeen så ble det jammen litt ekstra også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Siste innspurt før ferien :danse:

De siste dagene har jeg hatt noe som minner om mensmurringer, og i går kveld var jeg fryktelig..ehm.. gira :plystre: (kjipt at ikke mannen var så gira.. :glare: ). Tok en EL-test just for fun. Den var negativ, men streken var betydelig sterkere enn den har vært tidligere. Så da er kanskje EL rett rundt hjørnet? Ikke at det har noe å si nå, men det er greit å vite at kroppen fungerer ;)

Mamma har spurt om vi kommer på hytta i helgen. Det er 2,5 t. å kjøre en vei, og jeg vet egentlig ikke om jeg har så lyst. Eller - jeg kunne godt dratt på hytta, men er ikke så keen på å reise så langt for kun et par dager. Vi skal uansett dit seinere i ferien, så vi får se :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest boblebrus

Lenge siden sist :fnise: Har glemt av KG litt, egentlig. Sånn er det!

Ferien er godt i gang, og akkurat nå er jeg i Danmark :) med unntak av en dott i øret som ikke vil bort har jeg det kjempefint! Jeg og boblemannen koser oss, vi kjører rundt på kryss og tvers :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest boblebrus

Og så plutselig var ferien over :klo: Nesten litt uvant å skrive på en datamaskin igjen, eneste tekniske dingsen jeg har holdt på med er smarttelefonen. Men ja, jeg har hatt det helt supert! Fint vær, fine opplevelser og i det hele tatt.

Det hadde egentlig vært helt OK å begynne igjen i dag, hadde det ikke vært for tett, vondt øre. Kjennes litt ut som ørebetennelse, men det kan rett og slett være voksproppen som gjør øregangen sår. Var på skylling sist uke, men det hjalp ikke. Skal tilbake i morgen, spent på om de får den ut da. Ser for meg at de ikke får den ut og at jeg må til spesialist og hele pakka... æsj. Auau, det er vondt altså! Ikke nok med at øret er tett liksom. I tillegg er jeg superstiv i nakken, blah :sukk:

Har ikke fått TR ennå heller, og nå er jeg på dag 48. Trodde lengden på syklusen var på rett vei sist syklus, men den gang ei. Får håpe den er rett rundt hjørnet, har hatt noen små murringer. Nå som ferien er over er jeg tilbake på lavkarbokost også, spennende å se om kostholdet har noe å si for syklusen. Har virket sånn tidligere i alle fall.

Nei, det var dagens lille "tilbake fra ferie hallo her er jeg"-oppdatering. Nå er hverdagen i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...