Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Er bare innom for å si: påskeferie!! :danse: Oioioi, så deilig. Og nå har vi jammen stue vi kan sitte i også :nigo: Nyter virkelig å bare være hjemme og kose meg :)

I morgen skal det liksom være offisiell veiedag, meeeneh.. spørs om resultatet blir så bra. Jeg har blåst litt i lavkarbo-opplegget de siste dagene, spist smågodt fra påskeegget, og i går fikk jeg i meg en hel flaske vin :sjenert::skaal: Er det påske, så er det påske! På'an igjen etter ferien :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å unne seg litt ekstra i påsken, så lenge man klarer å komme tilbake i gode vaner etter påsken ;) Spis god mat uten dårlig samvittighet ;)

Ha en fortsatt fin påske! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hoi! En uke siden mitt forrige innlegg, det må jo være ny rekord :fnise:

Har hatt en superduper påske, og i går og forgårs var jeg på kurs. Bodde hos foreldrene mine siden de bor nærmere kursstedet, og mamma synes det var sååå koselig med besøk. Kurset var også nyttig og lærerikt, men det er deilig å være tilbake på kontoret igjen egentlig.

Nå er jeg også i gang med skjerpet kosthold etter en særdeles avslappet påske :plystre: På mandag hadde jeg gått opp 3,5 kg - ut i fra den laveste vekten min jeg hadde før påske! Uuups! Den gode nyheten er at mye av det sikkert er vann. For etter at jeg begynte med skjerpet kosthold igjen på tirsdag har jeg i løpet av få dager gått ned 1,5 kg igjen. Og i morgen er første "offisielle veiedag", og starten på et nytt vektprosjekt som skal gå frem til sommerferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Helgen har vært storartet. Fint vær, loppis, kjørt vekk søppel, bestilt hagetraktor (!), rydd og vask av hele huset (vi trodde svigers skulle komme på besøk på søndag, og ryddet i panikk. Men de kom ikke likevel. Haha! Ja, da er det i alle fall rent og pent nå :lol: ). Også bakte jeg knekkebrød. Og spiste middag på terrassen. Alt i alt, helt supert :danse:

Ellers går livet i den samme tralten. Jeg må bare få si at jeg trives mer og mer i huset vårt. Jeg senker skuldrene når jeg kommer hjem, jeg får en god følelse av å gå over gårdsplassen. Jeg ser på småfuglene i epletrærne, traktorene som kjører på åkrene i nærheten og tenker "Dette er riktig". Det er en veldig fin følelse :)

Denne syklusen ser ut til å bli lang den også. Dag 37 nå, ingen tegn til TR :klo: Er fremdeles bare tredje syklus siden pilleslutt, så er ikke superstressa ennå. Men begynner jo å lure om det skal være slik i alle evighet, og når jeg i tillegg tror jeg har PCOS blir det litt tankesurr. Men får prøve å ikke ta sorgene på forskudd, får se det an litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hagetraktor :hakeslepp::ler:

Har de andre syklusene dine vært lange også? Merket noen symptomer på EL?

Jaaa, hagetraktor!! :fnise: Må ha en sånn når man har så stor hage. Blir levert denne uken, fin og oransje. Samboeren min gleder seg litt ekstra, tror jeg :ler:

Siden pilleslutt har syklusene vært lange, ja. Første var 34 dager, andre 42. Og nå er jeg altså på 37. dag i tredje syklus... :sur: Hvordan de var før jeg startet på pilla husker jeg ikke. Jeg hadde TR en gang i måneden sånn ca, men hadde ikke oversikt den gang.. EL har jeg foreløpig ikke merket noe til. Eller, jeg hadde noen vage symptomer rundt beregnet EL denne syklusen, men er jo ikke sikker. Menmen.. jeg er jo bare i tredje syklus, det kan gå seg til. Lurer på om jeg uansett skal bestille time hos gynekolog snart, bare for å se hvordan det egentlig står til der nede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Det er så deilig når alt har vært kaos på jobb og jeg endelig begynner å få litt oversikt igjen. Er deadline på noen greier denne uken, og i går brukte jeg stort sett hele dagen på å nøste opp i tråder og kontrabeskjeder. Sånn er det når sjefen gir meg et påbegynt prosjekt i fanget, uten å gi meg nødvendig bakgrunnsinfo. Så sier én avdelingsleder en ting, og en annen en annen ting. Men nå begynner ting å løse seg. O-M-G, det er så godt!

Nuvel! Det var dagens jobbsyt :fnise:

Fremdeles ingen TR. Jeg skulle egentlig ta en test i dag morges, sånn for sikkerhets skyld (har ingen symptomer altså), men jeg glemte det. Var så trøtt og tissetrengt :ler: Har sovet veldig dårlig i natt, de første 3-4 timene lå jeg og halvsov. Kroppen sov, øynene var lukket, men jeg var våken i hodet. Drømte masse sjuke greier og nei.. huff. Det er fælt.

Men i dag morges fikk jeg en positiv opplevelse, jeg hadde nemlig gått ned over 1 kg fra i går! (jaja, bare vann blabla. Partypoopeer :lol: ) Anyways, nå er jeg nesten der jeg var før påske. Fikk skikkelig motivasjon! Prøvde forresten bunaden min her om dagen, den var litt for stor. Til informasjon var den altfor trang sist 17.mai, måtte skvise meg inn og ble skinnpølse. Men var den romslig og behagelig :nigo: Og den satt mye penere på, egentlig. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har hatt en veldig fin lørdag :) Hatt besøk av et vennepar og gått lang skogstur + middag etterpå. Nå har freden senket seg, kjenner jeg er litt sliten, men fornøyd.

I morgen vet jeg ikke helt hva som skjer. Greia er nemlig at samboeren skal til sine foreldre og hjelpe til med noe. Og det virker som om både han og svigers forventer at jeg er med (jeg har hintet om at jeg ikke er så keen, men det går liksom inn det ene øret og ut det andre). Det føles i alle fall litt sånn. Samboer har ikke spurt meg i det hele tatt, han bare avtalte dette med sin mor helt plutselig. Sååå.. ja. Vi får se. Jeg har ingen andre konkrete planer og føler derfor at jeg må bidra, men samtidig har jeg null interesse av å tilbringe hele søndagen med svigers. Aah, denne "flink pike"-hjernen min altså :murvegg:

Det skal ikke være enkelt! Men men, sånn er det. Får prøve å nyte resten av lørdagen i alle fall :) Har funnet frem litt sjokkis og kosegenseren. Omnom :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag igjen! Én ting som er positivt ved det er... hverdagsrutiner! Yay! Matvanene, døgnrytmen og alt mulig sklir jo helt ut etter et par dager fri.

Slapp heldigvis å være med på de greiene i går. Og ingen sure miner, heldigvis. Jeg var hjemme og fikk vasket et lass med klær. Hadde til og med en utflukt til bensinstasjonen der jeg kjøpte brus og hadde en koselig samtale med en litt... enkel kassamann :ler:

Ingen TR enda, dag 43. MEN nå har jeg i alle fall fått tydelige mensmurringer, så det er helt klart at noe kommer til å skje snart. Apropos TR og alt sånt, nå er jeg inne i en ny periode med skikkelig verpesyke :sjenert: Satt og så på gamle episoder av Jordmødrene i går, og i det sekundet bebisen kom ut ble jeg helt :grine: HVER gang :fnise: Fantastisk serie, det der.

Ellers har jeg satt opp liste over hva jeg skal kjøpe av hageredskaper, frø osv. Må være litt gartner snart. Plante georgineknollene, luke ugress, kanskje begynne med kjøkkenhagen.. jeg har egentlig ikke peiling, må bare lese meg opp og prøve meg frem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Tar en kjapp avkoblings-tur innom KG midt i jobbstresset :fnise: Blir nok litt av hvert å gjøre i dag, jeg tok på meg en relativt stor oppgave i går som jeg må bli ferdig med i løpet av dagen. Men det tror jeg går greit. Er godt i gang og har en viss kontroll i alle fall.

Det som er litt morsomt er at jeg har fått så mye skryt på jobben i det siste. Ikke bare av egen sjef, men også oppover i systemet :) Jeg blir jo helt varm i kinnene, blir litt sånn "neeei, jeg bare gjør jobben min", samtidig som jeg blir stolt av meg selv :sjenert:

I går kom faktisk TR også! Med ordentlige smerter og det hele. Og jeg ble skikkelig glad, haha! Stod inne på doen på jobb og bare "jaaa, hælleluja!" :ler: . Hadde i forkant lest skrekkhistorier om 100-dagers syklus og sånt. SÅ ille ble det altså ikke, takk og lov. Nå blir det spennende å se hvor lenge neste syklus varer. Må få bestilt meg en legetime også, må få sjekket opp dette med PCOS. Har også fortalt samboer dette om uregelmessige sykluser og slikt. Han har jo ikke peiling, så jeg måtte gi han litt opplæring innen kvinnehelse :fnise:

Også er det jo freedag :danse: Ser frem til en deilig helg med kos hjemme. Tenkte jeg skulle gjøre litt hagearbeid og husarbeid, ellers ingen planer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har ikke skrevet her på noen dager, men det har ikke vært så mye nytt å komme med egentlig :fnise: Dessuten har det vært en del jobbstress de siste dagene, men nå ser det heldigvis ut til å roe seg (krysser fingrene i alle fall, man vet aldri).

Nå til helgen er det jo feiring, og da har jeg og samboern blitt invitert til foreldrene mine. Vi skal på et arrangement i byen og senere på middag hjemme hos dem. Jeg føler vel egentlig at mamma "kapret" oss til 17.mai dette året, plutselig hadde hun bestilt billetter til dette arrangementet og allting. Skjedde så fort at vi liksom ikke rakk å tenke oss om. Det blir sikkert hyggelig, for all del, men helt ærlig... så kunne jeg tenke meg å feire 17.mai i lokalmiljøet. Fikk en lapp i posten i går der en gård i nærheten inviterer til samling blant annet, kunne vært gøy å være med på. Jaja. Neste år!

Ellers er det ikke noe nytt. Ingen umiddelbare planer om baby...eller bryllup... vi vet ikke en gang hvor vi skal på ferie i sommer :fnise: Uff, frustrert! Gubben sliter med å bestemme seg for ting altså. Å ta avgjørelser og si "sånn blir det" er skumle saker tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hjemme igjen etter en koselig helg hos foreldrene mine. Men oiii så sliten jeg er altså. Kjente det ekstremt godt da jeg kom hjem til eget hus i går kveld - og i dag tidlig slet jeg sånn med å stå opp at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg :fnise:

Jeg blir ofte veldig sliten hvis jeg tilbringer mer enn et døgn med foreldrene mine. De kan være veldig... intense. Supersnille mennesker, bare for å ha det sagt. Men de kan være ganske høylydte, blir lett stressa, er brå i bevegelsene etc. Særlig mamma er som en virvelvind i blant :ler: I tillegg har vi litt ulike synspunkter på ting, noe som kan være utfordrende. Både jeg og broren min er like foreldrene våre av utseende, men personlighetsmessig er vi ganske annerledes.

Neste helg skal vi være hjemme, tror jeg. Eventuelt noen småturer hit og dit, men med "base" hjemme. Det er de helgene jeg liker best :) Og neste helg der igjen blir det langhelg - og jentehelg! Samboer skal på guttetur, jeg får besøk av en god venninne :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg har snart bursdag, og foreslo for familien å bare skippe hele greia. Er ikke sååå farlig for meg med stor feiring når det ikke er rundt tall. Da fikk jeg høre noen sannhetens ord! :opplyser::fnise: Ble rett og slett nødt til å invitere til selskap for å ikke fornærme noen :eeeh:

Ellers planlegger jeg og boblemannen ferie nå. Det blir mest sannsynlig Danmark, uvisst hvor. En liten småby langs kysten, kanskje. I nærheten av en fin strand og diverse severdigheter. Lurer på om vi skal leie et feriehus en ukes tid, vi får se :)

Jeg kan forresten meddele at nok en person i min "daglige nærhet" er gravid. Kantinedama, oh yes. Kulemage møtte meg i lunsjen, jeg bare "fakk, enda en" :sur::sjenert:

Holder fremdeles på med den vekta, om noen lurte. Det har gått bra de siste ukene, satser på ytterligere nedgang i ukene fremover. Jeg og kjæresten har inngått middagsavtale om fisk minst to ganger i uka og veggis minst én. Har også begynt å storhandle en gang i uka, det funker som bare det. Da får vi sunn og variert mat, samtidig som vi sparer tid og penger :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Fredag igjen, hurra hurra! :danse: Den offisielle veiedagen viser nedgang denne uka også, så jeg er glad og fornøyd. Denne helgen blir det avslapping, jobbing i hagen, planlegge ferie, rydde roterommet slik at det blir presentabelt gjesterom til neste helg.. sånne ting.

Apropos jobbing i hagen, i går var vi ute i to og en halv time og plantet både grønnsaker og blomster. I kjøkkenhagen ligger det nå diverse frø og godgjør seg, blant annet gulrot, salatløk, erter, ringblomst og squash. Tviler litt på at alt blir noe av, men vi prøver :fnise: Vi har egentlig en veldig stor kjøkkenhage, men plantet bare på halve. Det ble mer enn nok. Så tenker vi å ha gress på resten. I et par blomsterkasser ute fikk jeg plantet hortensia, eller i alle fall noe som ser ut som hortensia, det stod noe annet på lappen. Min kjære plantet solbærbusker, så her blir det sjølforsyning!

God helg! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeppjepp, da ble det hjemmekontor på meg fra lunsj og utover. Satt i lunsjen og ante fred og ingen fare, tenkte ikke på noe spesielt, satt og hørte på andre som pratet. BAM! Akutt svimmel. Jeg skjønte først ikke hva som skjedde, før jeg bare "shit, jeg er jo kjempesvimmel!". Var som om noen kastet en ball med svimmel rett i huet på meg. Ble helt utafor.

Fikk ingen synsforstyrrelser eller noe sånt, og det gikk relativt fort over. Men da jeg skjønte hva som hadde skjedd fikk jeg hjertebank og ble veeeldig shaky. Så da ble det å ringe til samboer og få ham til å kjøre meg til legen.

Legen fant ingenting, og ut i fra det jeg fortalte sa han at han ikke trodde det var noe farlig :) Så det var jo bra. Puh! Normalt blodtrykk og alt sånt. Så da var det bare et engangstilfelle, forhåpentligvis. Har hatt noe trøbbel med både øret, stiv nakke og litt sånt som kan være årsak. Men både hun i telefonen på legevakten og legen var jo veldig opptatt av om jeg kunne være gravid da... fikk lyst til å le og rope "hah! hadde det bare vært så vel!" :fnise: Legen anbefalte meg å dra til fastlegen (fastlegen min hadde stengt nå) og ta blodprøver, så da får jeg vel gjøre det snart.

Snille kjæresten kjørte meg hjem, tenkte jeg skulle ta det rolig hjemme nå. Er tilgjengelig på jobbmailen og telefon, men i litt roligere omgivelser. Også ringte kjæresten meg når han var tilbake på jobb og spurte om jeg hadde det bra og sånt :yvonne:

Så jadda! Da ble det action på en mandag. Satser på at jeg ikke opplever noe sånt på en stund, det var utrolig ekkelt :(

( Edit: måtte selvfølgelig ta en test etter legens utsagn, tenkte "tenk om, oioioi..", men den var - som forventet - blendahvit ;) )

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Føler meg bedre i dag. Har fortsatt litt vond på den ene siden av hodet, men jeg har ingen andre symptomer på noe som helst. Jeg fryktet jo hjerneslag og det som verre var i går, tok den testen på meg selv med smil, snakke, løfte armene osv. Og det gikk helt fint. Ingen lammelse eller prikking verken i ansikt eller kropp. Jeg har dog svært stiv nakke i dag, og det kan jo være en årsak til ubehaget i hodet. Har uansett bestilt meg legetime, så får jeg ta opp alt jeg lurer på da.

Tok også en ny graviditetstest i dag tidlig, sånn for sikkerhets skyld. Negativ, så da tror jeg at jeg utelukker den muligheten en stund til :fnise: Var den siste som ble brukt i dag, så nå er nye tester bestilt på nett. Sammen med noen EL-tester, just for fun :plystre:

Ooh, jeg fant nettopp ut at de hadde tepper på Society6! Hmm.. vi har snakket om teppe under spisestua, lurer på om jeg skal finne et kult teppe på den siden. De har så utrolig mye fint! Er veldig fornøyd med bildet jeg bestilte derfra i alle fall ;)

Ja apropos stua, gjett hvilket luring som prøvde å snike inn absolutt hele legosamlingen sin inn der da :klaske: Jeg stod målløs en stund før jeg utbrøt: "Dette er ikke stua mi. Dette er rommet til en 12 år gammel gutt". Så ærlig måtte jeg være :fnise: Samboer måtte flytte legoen til andre rom, men vi inngikk et kompromiss om at den fine lego-folkevognbussen kunne stå i bokhylla. Resten måtte plasseres andre steder. Ingen kødder med den fine stua mi, altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Kanskje gubben din frykter at eventuelle barn skal knabbe legoen hans? :ler:

Hvor er det du har bestilt tester hen? Jeg har bestilt både på billigetester og på ebay. Sistnevnte er en del billigere, hvis du finner ut at du trenger i store kvanta etterhvert ;)

Så ekkelt med episoden i går. Det er så skummelt med sånne ting som man ikke ved hva er. Man får høre på legene med litt sunn skepsis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

:fnise: Kanskje gubben din frykter at eventuelle barn skal knabbe legoen hans? :ler:

Hvor er det du har bestilt tester hen? Jeg har bestilt både på billigetester og på ebay. Sistnevnte er en del billigere, hvis du finner ut at du trenger i store kvanta etterhvert ;)

Så ekkelt med episoden i går. Det er så skummelt med sånne ting som man ikke ved hva er. Man får høre på legene med litt sunn skepsis ;)

Haha, ja sikkert :fnise: Det har jeg faktisk ikke tenkt på før, men det er jammen en plausibel forklaring på hvorfor han vil vente. Han vil ha legoen for seg sjøl, den sniken!

Jeg har bestilt strimler på billigetester nå, men har sett etter det på ebay også. En del billigere der ja, kjøper nok en solid pakke derfra når vi først setter i gang ;)

Ekkelt med episoden i går ja, sjefen ringte meg nå nettopp og var bekymret for at jeg var overarbeidet. Men nå er det superrolig på jobb, så det er ingen fare :) Hyggelig med en sjef som bryr seg da! Jeg har nok et snev av flink pike-syndromet, så greit med noen som passer på :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Langhelg :danse: Kjæresten er på guttetur, jeg blir alene hjemme frem til søndag.

På onsdag fikk jeg besøk av venninnen min som overnattet hos meg frem til i dag. Det var sååå koselig! Vi har skravlet og ledd, vært på dagstur til en by i nærheten hun ønsket å besøke, i går kveld var det hvitvin og boblebad (samtidig :nigo: ), og i det hele tatt. Har frem til nå kost meg masse! Nå får jeg litt alenetid, og det er jo deilig dét også. Etter at jeg kjørte venninna mi til toget tidligere i dag har jeg både fått slappet av og solt meg, og gjort litt hagearbeid.

Alt i alt - superherlig! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hvor ble denne dagen av? :klo:

Jeg har brukt dagen til - ingenting! Jeg har vært helt alene, solt meg, vannet litt i hagen, vasket klær, hørt på musikk... og dagen har bare flydd av gårde! Nå på kveldstid satt jeg meg ned og begynte å redigere videoen fra mine foreldres ferie, men når jeg endelig skjønte litt saker og ting og introen nesten var ferdig, klikket programmet :klaske: Aargh.

I morgen kommer min kjære hjem. Og på mandag er det jobb igjen. Damnit. Jeg begynte virkelig å få smaken på sommerferie jeg nå :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...