Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Uuuuh, i dag er jeg vågal. Jeg har nemlig lyse jeans på meg, samtidig som jeg har mensen :smoke::fnise: Jaja! Apropos, i går bestilte jeg meg en slik menskopp som alle lovpriser så innmari. Det har jeg aldri prøvd før, men det høres jo helt genialt ut (hvis man får det til, haha). Vi får se :ler:

Ellers slet jeg noe helt forj*vlig med å stå opp i dag. Jeg og samboer er jo artige om morgenen da. Jeg våkner av klokka hans, det gjør ikke han - så jeg må dulte på ham for at han skal våkne og slå den av. Han våkner av klokka mi, jeg hører den - men mer som sånn "bakgrunnsmusikk" jeg ikke helt forstår hvor kommer fra, så han dulter på meg for at jeg skal slå den av :lol: Herlighet, jeg er helt zombie på morgenen altså.

Mamma ringte i går og spurte om vi skulle komme på besøk i helgen, eller om kanskje de skulle besøke oss. Da hører jeg noe mumling fra pappa i bakgrunnen, så spør hun "Har dere lagt strømmen ferdig i stua?", jeg svarer nei - og hører noe mer mumling fra pappa. Da sier hun "Pappa sier han ikke vil komme på besøk før dere er helt ferdige, dere skal sikkert jobbe med huset i helgen og da vil vi ikke forstyrre". Jeg prøver å forklare at vi er ganske treige med denne strømmen og at det overhodet ikke er sikkert at vi kommer til å drive med oppussing denne helgen. De må gjerne komme. Men neida, de tror ikke på meg. Det er bare noe jeg sier for å være høflig, de skal virkelig ikke forstyrre :fnise: Haha! Hadde de bare sett hvor treige vi er på å få ræva i gir :ler:

Ellers.. hm..seks dager til lønning! Den siste uka før lønningsdag går alltid litt for sakte :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med min menskopp. Har brukt det i 4-5 år og opplevde vel 2 ganger med lekkasje i starten. Hvilken type bestilte du? Jeg bruker ladycup, først og fremst pga fargeutvalget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg er også er av disse menskopplovpriserne :fnise:

Håper du blir fornøyd med din!

Jeg er veldig fornøyd med min menskopp. Har brukt det i 4-5 år og opplevde vel 2 ganger med lekkasje i starten. Hvilken type bestilte du? Jeg bruker ladycup, først og fremst pga fargeutvalget :ler:

Hurra, menskoppentusiaster i dagboka mi! :danse::fnise:

Jeg har bestilt en slik mooncup, så får vi se hvordan den fungerer. Jeg fant først ladycup etter at jeg hadde bestilt og så at de hadde i flere farger. Da ble jeg sånn "damnit, jeg skulle jo hatt en i rosa!". Menmen, jeg overlever vel. Skal ikke flashe menskoppen til gud og hvermann akkurat :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Offisiell veiedag viste.. 0,6 ned siden forrige fredag :danse: Allriight, nå er jeg i gang igjen! Jeg er også med i "ned i vekt til påske"-tråden, der har jeg satt et mål om minus 4,3 kg før påske. Men jeg tror jeg kanskje kan klare en kilo eller to til :Nikke: Vi får se, det kan jo hende vekta stopper opp, og jeg vil være så realistisk som mulig (ser at flere har mål om minus 10-12 kilo, det synes jeg blir for mye å håpe på). Men 4-5 kilo burde gå greit.

Jaaa.. hvor lenge skal tante rød være på besøk da? :sur: Ser ikke ut til at hun har tenkt å reise med det første. Heldigvis har jeg - bank i bordet - ingen smerter. Men like fullt kjedelig, blaah :fnise:

I dag hadde samboeren min tatt seg fri frem til lunsj fordi feieren skulle komme mellom åtte og ti. Ti over ti ringer kjæresten til min feieren for å spørre hvor han blir av. Da sier feieren at "neei, jeg er syk". Feieren hadde visstnok prøvd å ringe meg, men det kan jeg ikke se i loggen :vetikke: Typisk!

Det blir godt med helg. På mandag skal jeg som nevnt reise på hyttetur med jobben igjen. Det blir sikkert helt greit og er heldigvis bare for en natt. Men om jeg gleder meg? Tjaa. Trives best når jeg kan dra hjem til eget hus etter jobb jeg da. Heldigvis får jeg garantert eget soverom denne gangen. Flere som skal gå på ski der, men jeg har ikke langrennski (oi, så synd :lol: ). Vet ikke om jeg gidder å drasse med meg slalomskia heller. Nei, får vel satse på en god tur til fots med noe fin musikk på øret :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de med overdrevent tro på vektnedgangen i den tråden, tror jeg :fnise: Men strengt tatt er nok målet mitt mer mot sommeren, enn til påske, men men ...

Kjipt når man har tatt seg fri for å vente på noen, og så kommer de ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Jeg er en av de med overdrevent tro på vektnedgangen i den tråden, tror jeg :fnise: Men strengt tatt er nok målet mitt mer mot sommeren, enn til påske, men men ...

Kjipt når man har tatt seg fri for å vente på noen, og så kommer de ikke!

Det er jo lov å sette seg store mål, jeg bare vet at jeg ikke kan gjøre det i frykt for å bli skuffa over å ikke nå målet og tenke "Nei, fader heller, dette gikk ikke. Jaja, frem med smågodtet!" :fnise: For min del funker det å sette seg små mål og heller bli positivt overrasket hvis jeg klarer mer :Nikke:

Ja, kjipt å vente. Apropos venting sier jeg til samboeren min "jaja, jeg må visst vente på elektrikeren. Det tar tid før håndverkere kommer" ang. å sette opp strømmen i stua :lol: Problemet med strømmen nå er at vi må finne lamper før vi kan sette i gang, fordi ulike lamper krever ulike brytere/dimmere. Så kjæresten må vite hva vi skal ha før han kan sette opp noe. Greia er at vi har HELT forskjellig lampesmak, så det tar tid å bli enig om hva vi skal ha :ler:

I går var vi på middagsbesøk til samboers søster, det var veldig hyggelig. Vi spiste god mat, spilte spill og dro ikke hjem før midnatt. I dag er det en lat søndag, pusler hjemme og vasker klær osv. Mulig at jeg tar en liten hjemmetrenings-økt utpå ettermiddagen :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hjemme fra tur med jobben. Veldig hyggelig, men slitsomt. Mye rødvin :ler: Og jeg blir veldig mentalt sliten av mange folk rundt meg såpass lenge. Særlig når det i tillegg er kollegaer som jeg ikke har noe kompis-forhold til, og når sjefen min snakker jobbprat nesten konstant, selv under middagen og "hyggebiten" av oppholdet.. yikes.

Så ja, jeg er sliten nå gitt. Kjenner litt på følelsen av at jeg ikke føler meg helt hjemme på.. øh.. jobben. Altså, det er et eller annet som gjør at jeg bare ikke greier å engasjere meg 100% . Og alle andre er sååå glødende opptatt av selskapet og planene fremover, jeg sitter der og tenker liksom... "jaja, samma det". Jeg trives ikke helt optimalt, kunne så gjerne tenke meg en jobb der jeg virkelig brenner for det jeg holder på med. Samtidig føler jeg at jeg ikke kan slutte der jeg er riktig ennå, og det skal litt til å finne en tilsvarende jobb i dette området. Såå jaa.. litt vanskelig.

Nok om den saken. Jeg kom iallefall trygt hjem til mitt kjære hus i dag! Det var dritskummelt å kjøre, kjørte en glatt nedoverbakke og holdt på å kjøre av. Var heldigvis alene på veien og klarte å styre bilen tilbake til rett spor. Uhuu! Nå sitter jeg i sofaen, har fyrt i peisen og venter på at min kjære skal komme hjem fra jobb <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ooffh, gi meg styrke til to dager på rad med en hel haug møter som tar hele dagen (+ en hel masse arbeidsoppgaver på samvittigheten som jeg ikke får gjort fordi jeg må i møte..) :glare:Gleder meg allerede til fredag, den eneste dagen denne uken som ikke er fullbooket i jobbsammenheng. Da har jeg helt fri kalender og kan faktisk jobbe med konkrete ting i ro og fred, ikke bare bable om dem.

Jeg sov utrolig godt i natt, og slet skikkelig med å stå opp i dag morges. Tror jeg fremdeles er litt sliten etter å ha vært på tur, og generelt etter mye møtevirksomhet de siste dagene. Nå kom nettopp sjefen på jobb, og h*n er "på" helt fra start. Ikke før sjefen får satt seg ned er det "boblebrus, vi må gjøre ditt og datt for å sikre blabla". Jeg blir helt matt... det eneste jeg ønsker i dag er en rolig start :fnise::sovne:

Edit: Fant et bilde ("Paul Graham explains why meetings thwart the flow of creativity") som illustrerer meget godt mitt syn på dager fulle av møter:

post-14998-0-65803500-1389770696_thumb.j

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Shit! Jeg fant nettopp ut at jeg har 4-årsdag med samboern i morgen :sjokkert::fnise: Hvis jeg knapt husker på det, tviler jeg på at han husker det uten at jeg må gi en påminnelse :lol: Tiden flyr i godt lag! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Takk takk :nigo: Jeg nevnte ingenting til kjæresten i går, og tenkte jeg skulle drøye med å si noe i dag - bare for å se om han husker det (tvilsomt) :fnise:Herlighet, fire år. Det er egentlig litt utydelig hvilken dato vi faktisk ble sammen, det gikk litt tid før det hele ble offentlig osv. Men det er i alle fall 4 år siden vi kysset og holdt hender første gang. Dagen som liksom.. startet "greia" vi har sammen :yvonne:

Gaah, slitsomt på jobb. Alt kommer på en gang, alle skal ha møter med meg osv. Foreløpig ser det ut til at neste uke blir rolig på møtefronten, men man kan aldri vite. På dagens første møte ble et nytt møte neste uke booket. Argh. Det er litt av hvert å holde på med og mange som maser :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Kjæresten min husket det! Helt uten at jeg måtte si noe som helst :yvonne: Han hadde kjøpt en nydelig blomsterbukett til meg. Verdens beste mann altså!

Han var dessuten litt av en gentleman i går. Jeg kjørte hjem fra jobb og det gikk helt fint - helt til jeg kom hjem til veien som leder opp til huset vårt. Jeg kom nesten helt på toppen, men så begynte jeg å skli. Og jeg sklei nedover, og det hjalp ikke å bremse. Jeg bare trillet :sjokkert: Heeelt ned til grøfta. Heldigvis ble verken jeg eller bilen skadet på noen måte, men jeg sto bom fast nedi gropa der. Så kom kjæresten min, og han ringte fyren med traktoren som pleier å brøyte veien vår. Så gikk jeg opp til huset, fyrte i peisen og varmet middagsrester, mens traktormannen og kjæresten min fikk bilen min opp av grøfta :fnise: Snille mannfolk!

Nei, jeg får vinne i lotto i morgen og kjøpe en firehjulstrekker. Har vært en del problemer med den lille bilen min helt siden jeg kjøpte den egentlig. Blir nok noe mer ordentlig neste gang jeg skal ha bil :Nikke:

Ellers er det bare å rope hurra for: 1.fredag! 2.en hel dag på jobb UTEN møter og 3. offisiell veiedag viser ytterligere 0,4 kg ned denne uken :danser:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Har hatt en veldig hyggelig helg :Nikke: Lørdag var en dag med mye aktivitet, først dro vi ut for å kjøpe lamper til stua (vi fant noen veldig fine i retro-stil), og så dro vi på bowling og restaurant med et vennepar (egentlig bekjente av samboer) som nettopp har flyttet til området vi bor i. I går fikk vi besøk av mine foreldre og hadde kaffeslabberas. Veldig koselig, men jeg kjenner at jeg blir litt sliten av mye "på planen".

I dag kjørte jeg samboeren til jobb, og kom på at det er en grunn til at jeg foretrekker å sitte på med ham fremfor omvendt. Han skal alltid påpeke et eller annet feil med bilen min. Nå er det hjulene som rister, jeg vet ikke årsaken. Kanskje jeg må avbalansere hjulene eller noe. Men de satte da på nye, gode vinterdekk på et merkeverksted for litt siden, jeg tror da de balanserte hjulene da også? Kjenner jeg egentlig har gitt opp bilen min litt :fnise: Så når samboer eller andre påpeker feil blir jeg litt "jada masa, I knooow!" :ler:

Med unntak av dagen i dag, blir dette (forhåpentligvis) en rolig uke uten for mye møtevirksomhet. Det skal bli godt å få gjort unna en del ting. En annen ting er vekta, jeg har visst gått opp 1 kg i løpet av helgen :sur: Men jeg har gått opp 1 kg ila. helgen før jeg, og klart å gå ned og få et godt resultat på fredagene anyways. Så da håper jeg det er tilfellet denne uka også. Merker jeg har vært litt lite konsekvent den siste tida, så det er på tide å stramme opp kostholdet igjen :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Vanligvis kjører jeg og kjæresten sammen, men i dag kjørte jeg selv til jobb fordi samboer skulle på legetime klokka 9. Så jeg slapp å stresse for at han skulle rekke jobben 7 (jeg har fleksitid og kan komme litt som det passer meg :lol: ). Deilig å ha litt bedre tid om morgenen. Tok meg en god dusj, spiste frokost og slapp å ta hensyn til andre enn meg selv. Ålreit å ha det sånn iblant :nigo:

Nå begynner ting å roe seg på jobben også, veldig deilig. Jeg har en viss oversikt over arbeidsoppgavene (har begynt å skrive opp alt jeg skal gjøre i en bok og krysse av etterhvert, meget lurt). Foreløpig er det heller ikke et overveldende antall møter i kalenderen, og jeg håper det holder seg sånn fremover :Nikke:

Bare fra i går til i dag har jeg gått ned en halvkilo igjen, så nå ser jeg igjen positivt på et godt resultat på fredag. Ikke at jeg har forhåpninger om så fryktelig mye, men litt er bedre enn ingenting.

Nei.. var det noe mer da? Bortsett fra alminnelige tanker om rare kollegaer, møtehat, verpesjuke, litt for mange bursdager på løpende bånd (er jo kaker og selskap hver j*vla helg omtrent!) og en drøm om å vinne i Lotto? Neeei.. tror ikke det var noe mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Kjenner meg ikke klar for å gå i møte klokka ni i dag. Det er et møte vi har hver uke, men som jeg føler er litt unødvendig å ha akkurat i dag. I tillegg er det en utrolig slitsom person der som prater høl i huet på meg med sitt "glødende engasjement" (og så tror personen støtt at jeg tolker alt h*n sier som kritikk, så h*n går i en slags forsvarsposisjon med med en gang. Type "dette er ikke kritikk altså!!" jeg: "øøh..neeei?" :vetikke: )

I tillegg har jeg nå gått opp i vekt igjen fra i går. Oh yes. 0,8 kilo. Det kan godt være vann, men litt demotiverende er det jo. Men spiste store posjoner i går, i tillegg til småspising mellom måltidene. Får være strengere i dag og se om det hjelper. De dagene jeg opplever mest fremgang er dager der jeg spiser fire måltider med moderate porsjoner, ingen småspising mellom, og kveldsmat før kl 21. Så da prøver jeg det i dag :nigo:

Får trøste meg med at etter dagens møte på morgenkvisten har jeg helt møtefri frem til mandag. Sitter og grubler på om jeg skal besøke foreldrene mine i helgen. Jeg har jo sagt at jeg kanskje kommer, men samtidig var de jo på besøk hos meg sist søndag. Og i går tok jeg en gjennomgang i kalenderen og fant ut at jeg skal bort de fleste helger i februar og mars, enten til dem eller svigers pga. bursdager og andre ting. Så da er det kanskje greit å bli hjemme i helgen og nyte stillheten mens man kan :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

God morgen!

I går ettermiddag sendte jeg et dokument til sjefen rett før jeg skulle hjem, en slags plan jeg har jobbet mye med. Den ble veldig omfattende, masse tabeller og slikt. Brukte lang tid, og er egentlig litt stolt :danse: Nå venter jeg bare på at sjefen skal se dokumentet (h*n som kom med "bestillingen") og si "det var jo ikke sånn jeg mente". Også må jeg sikkert begynne helt forfra, haha! Neida, forhåpentligvis ikke.

Trikset med null småspising funket! Ned 0,5 igjen fra i går. Da fortsetter jeg i samme tralten i dag og ser om jeg kan karre meg til et halvgodt resultat på den offisielle veiedagen i morgen. Skal vel litt til å komme ned på vekta jeg hadde sist fredag, men vi får se. Mirakler har skjedd før :fnise:

Æsj, kjenner litt på det jeg nevnte i forrige innlegg, at det er så mye på planen i helgene fremover. Det skjer et eller annet konstant som det forventes at vi er med på. Og på toppen av dette, legg til et par "foreldrehelger" innimellom der våre foreldre savner oss såå mye og vil ha oss på kosemosebesøk :klaske: Vi dras liksom i den ene eller andre retningen hele tiden. Og selv om det er fullt lovlig å takke nei, føler jeg da at jeg skuffer noen - og får dårlig samvittighet. Nei, det skal ikke være lett :murvegg:

Edit: Nå har jeg planlagt ferien for i år :nigo: Altså, ikke reisemål, men tidspunkt. Og etter at jeg har satt opp de dagene jeg vet jeg vil ha fri, har jeg hele 5 dager (altså en uke) til gode. Hmm.. Når skal jeg ta ut dem tro? Det må jeg pønske på :danse:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag igjen :)

Vi skulle egentlig besøkt foreldrene mine denne helgen, men jeg sa vi ikke kom. Fikk forståelse altså, men plages likevel av dårlig samvittighet.. Men helt ærlig - hjemmehelg er jo aller best. Da kan vi ta ting med ro, og samtidig ha tid til å gjøre husarbeid, vaske klær, kjæresten kan fikse ledninger i stua osv. Alt slikt blir jo satt på vent hvis vi må bort og overnatte etc.

Nok om det. Hvordan har det gått på ukas offisielle veiedag? Jeg kan for første gang meddele at jeg har gått opp siden sist fredag. Tidligere har jeg enten gått ned eller ligget på samme, men denne uka har jeg altså gått opp. 0,6 kg. Nå frykter jeg at vekta har stagnert, at jeg må gjøre drastiske tiltak hvis jeg skal klare å gå ned mer. Men det kan jo også være en slags fase. Noen ganger går man opp, så ned, så står vekta stille en stund før ting plutselig løsner igjen. Jeg gir ikke opp helt ennå. Heia meg! :duskedame:

Jeg og kjæresten er på jakt etter en spesiell lampe vi har funnet på nett som viser seg å være svært vanskelig å få tak i. En butikk sier én pris, en annen sier en annen pris, også må man kjøpe lampeskjermen utenom - men den finner vi jo ikke noe sted osv. Den lampa skaper skikkelig hodebry :ler: Men det er vel den eneste lampa i verden som vi liker begge to, så vi må prøve å få tak i den :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har hatt en veldig bra helg, men som vanlig har den gått altfor fort.

Samboer er nå godt i gang med det elektriske i stua. Han har gjort ferdig sofakroken og skal i gang med spisestuekroken denne uka. Det blir råbra :danse: Både jeg og samboer ble kjempefornøyde med stuekroken i alle fall, og han er jo såå flink! Han er så ekstremt nøye, legger ledninger diskret og pent slik at man knapt legger merke til dem, og lampene vi har kjøpt passer utrolig godt inn! Vi fant ut at vi måtte kjøpe noen flere lamper da. Vi tror det blir finere med noe annet over spisebordet enn de vi har kjøpt (de skal kanskje på kjøkkenet istedet), også trenger vi noen flere på veggen. Og siden samboer har kjøpt så og si alt av utstyr hittil, skal nå jeg få gleden av å betale for gildet. Wohoo! :fnise: Men det er absolutt verdt det, blir så fint!

Også har broren min har fått seg dame. Omtrent på akkurat samme tidspunkt i livet som da jeg ble sammen med samboeren min. Og jeg ble jo så glad! Jeg bare "jaaa, de skal leve happily ever after og gi meg mange søte tantebarn :nigo: " Det blir nok noen år til da :fnise:

Etter vektoppgang sist fredag (og ytterligere vektoppgang i helgen) skal jeg nå begynne å skrive opp alt jeg spiser igjen. Det har funket veldig fint tidligere, jeg blir automatisk veldig obs på hva jeg putter i munnen. Skjønner fremdeles ikke hvordan jeg klarte å holde vekten i jula. Nå skal det jo bare en liten helg til med et par biter ekstra sjokolade før jeg har gått opp en kilo :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Argh. Den følelsen. Når jeg kommer på jobb, sjekker mail og finner et svar på en mail jeg sendte i går ettermiddag. "Nei, det du spør om er ikke mulig å få til". What? Og jeg som har gått rundt til alle involverte i prosjektet og sagt "dette er null stress, jeg får hjelp av xx". Så sier xx at "sorry, dette er ikke teknisk mulig". Takk for den, 1 uke før deadline :sur: Jeg har heldigvis noen alternativer, men lell.. gah.

Nok om det. I går begynte jeg å plotte inn alt jeg spiser igjen. Det funker, det. Har gått ned igjen siden i går. Vekta ligger fremdeles litt for høyt, gikk jo opp i racerfart ila. helgen. Men forhåpentligvis funker planen min om å skrive ned alt. Får bedre oversikt over næringstoffer og blir obs på hva jeg putter i munnen. Så får fortsette med dette en uke eller to fremover for å få litt "rytme" på kostholdet igjen :Nikke:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...