Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Okei, jeg klarte ikke å holde meg lenger. Ny dagbok! :fnise:

Velkommen :blomst:

For sniklesere som måtte lure er det på plass med en liten presentasjon: Jente på 26, sammen med en kjekk kar på 28. Vi bor sammen i en mindre by på østlandet, der vi leier leilighet. Men nå er alt klart for boligkjøp, så vi venter egentlig bare på å finne drømmehuset! Selv håper jeg at vi finner noe før jul, slik at vi kan feire jul sammen for første gang i egen bolig :rodmer:

Ellers har jeg nettopp begynt på lavkarbo, og gått ned 1,8 kg på en uke! Kanskje mer, jeg veide meg ikke de to første dagene :nigo: Så det synes jeg selvfølgelig er kjempebra, og jeg begynner å venne meg til mitt nye kosthold.

Jeg har også lyst på barn, kunne egentlig vært gravid i går :fnise: Men jeg venter fremdeles på mannen, vi har vel ikke snakka sånn superseriøst om det heller. Men etter at jeg også fikk fast jobb (var i et vikariat som ble til fast jobb nå i august) er jo egentlig alt på plass, med unntak av eid bolig.

Det var litt om meg. Her vil det komme mer etterhvert, om hverdagene, bolig, vektnedgang og annet som skjer. Sånn til advarsel, hvis jeg har mye på hjertet en dag kan jeg skrive ganske mye :ler: Godt å ha et sted å "lufte ut" litt!

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Etter at samboern kjøpte nye dyner og puter på mandag kvier jeg meg skikkelig for å stå opp om morgenen :fnise: De er såå myke og gode, jeg sover kjempegodt! Men klarte å komme meg opp i dag også, heldigvis. Snoozer altfor lenge da, så har som regel relativt dårlig tid om morgenen :ler:

Gått ned 0,1 kg siden i går. Sakte men sikkert ned :Nikke:

Ååå.. gjett hvem som fant dét fine huset på finn i dag da! Det har alt både jeg og kjæresten er ute etter jo! Men dessverre er kjæresten min litt kresen på både avstand til jobben (selv om denne ikke ligger mer enn 30 min unna, kontra dagens 20 min) og pris (denne er hakket for dyr til at jeg tror han vil se på den som aktuell. Den ligger akkurat på grensa til det vi kan kjøpe hus for). Jaja. Får vise han huset etter jobben, så får vi sjå hva han sier. Det var i alle fall stort og fint, med stor tomt og flott utsikt :hjerter:

I går bakte jeg lavkarbo-rundstykker/muffins igjen, etter denne oppskriften. Veldig gode, og gull verdt til frokost (mellom 1-2 karber per rundstykke). :danse:

Ellers fikk jeg sjekka ut snakkisen "Orange is the new black" på netflix i går. Så de to første episodene, og skjønte fort at det er lett å bli hekta på den serien. Likte den veldig godt, skal følge med videre :)

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Egentlig har jeg bare lyst til å være hjemme hele helga, etter en travel sommerferie og en travel helg forrige uke. Men i går kom samboern og sa vi var invitert til kompisen hans, som nettopp har flyttet og fått seg samboer. For all del, det er koselig det. Jeg drar gjerne på dagsbesøk og pleier litt vennskap. MEN - denne kompisen bor like ved min kjæres foreldre, noe som betyr at samboeren min mest sannsynlig vil foreslå at vi drar til dem og overnatter der. Og jeg blir sånn: "uugh..". De bor 40 min unna, vi kan fint droppe å overnatte. Samtidig sliter jeg litt med å si nei.

For all del, de er superhyggelige folk. Men hele den familien er så veldig "den glade kjernefamilie", som elsker å være i hverandres selskap og finne på ting sammen. Det er nesten overdrevent "kosemose" når de er sammen, og barna (som alle nærmer seg 30) blir mentalt 10 år igjen i foreldrenes selskap. Det er greit en gang i blant altså, men når det blir nesten hele tiden, hver helg osv. Da synes jeg det blir mye.

Utblåsning (som jeg kunne skrevet ørten sider om fordi jeg er så irritert, men må begrense meg) :fnise:

Da er det jo greit med noe positivt! Totalt 2,8 kg ned så langt! Noe av det kan jo være vann, da. Jeg vet ikke om det er innbilning, men jeg synes faktisk den nyvaska buksa satt litt løsere enn vanlig jeg :nigo:Den var i alle fall ikke så stram rundt magen som den pleier å være når den er nyvasket. Jeg tar det som et godt tegn. Nå begynner kroppen min å venne seg til den nye livsstilen.

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag igjen. Egentlig synes jeg det er helt ok, jeg liker i grunn hverdagene. Føler at det er da det skjer mest, livet og verden går liksom fremover (bortsett fra at det er skikkelig kjipt å stå opp tidlig :fnise: ). Det eneste som er kjedelig er jo disse jobbmøtene, er en del møter denne uka. Føler at noen av dem er unødvendige, og trives best når jeg kan jobbe uforstyrret med mine oppgaver uten at møtene skal komme i veien. Men men. Må man, så må man.

Det verste er kanskje møter der sjefen min er innvolvert, h*n har en tendens til å la møtene gå over tid. I tillegg irriterer det meg at h*n legger seg opp i mye h*n ikke kan noenting om.

Og så, litt breaking news! På fredag fant jeg og samboeren min et hus vi begge to likte! (sensasjon :fnise: ). Halve moroa er jo at det ligger i et område vi begge synes er kjempefint. Vi har kjørt forbi der noen ganger og sagt "her vil vi bo, håper det kommer et hus til salgs her snart". Og nå er det et hus der til salgs! Innenfor vår prisklasse, passe stor tomt, stort og fint hus med dobbel garasje, og i det hele tatt (og jeg tenker jo også at det er veldig barnevennlig der, med lekeplass og barnehage i gangavstand :sjenert: ). Kjæresten min ringer banken i dag og avtaler et møte, jeg ringer megleren i dag og melder interesse. Så her håper jeg det skjer noe snart! Men vi må selvfølgelig se huset før vi bestemmer oss.

Spennende! :strix: edit: skrivefeil

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med boligjakt, og ofte en smule frustrerende :fnise:

Kjøpte leilighet selv i mai, og her skal jeg bo til jeg blir gammel og grå ;) Masse lykke til med bank og megler og hustitting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Så spennende med boligjakt, og ofte en smule frustrerende :fnise:

Kjøpte leilighet selv i mai, og her skal jeg bo til jeg blir gammel og grå ;) Masse lykke til med bank og megler og hustitting :)

Wow, dagbokbesøk! :danse:

Takk takk, det er veldig spennende! Jeg håper huset er like fint som på bildene, ofte har jeg blitt litt småskuffa når jeg ser huset i virkeligheten (vi har vært på visning en gang tidligere, og kjørt forbi noen hus bare for å se). Men dette huset virker veldig lovende. Så da er det bare å krysse fingrene!

Må bare oppdatere litt her: Samboer har ringt banken, avtalt møte på torsdag. Jeg har ringt megler og meldt interesse. Jeg sa litt sånn nervøst: "eh, vi er litt bekymra for at den blir solgt før visning og sånn". Og meglern var såå koselig og sa "nei det tror jeg ikke kommer til å skje, vi har ikke fått noen meldinger om private visninger etc.," Og jeg bare: puuuh! Også fikk han navn og nummeret mitt og skulle holde meg oppdatert :danse: OMG! Jeg tør egentlig ikke håpe på noe, det kan jo hende en eller annen riking kupper budrunden og at alt bare går i dass :fnise: Men dette er første gang vi faktisk har såpass lyst på et hus at vi får ut finger'n, ringer banken og greier :nigo: Så jadda! Plutselig dukket drømmehuset opp, midt i en periode hvor jeg bare "ååå, vi kommer ikke til å finne hus før om fem år sikkert, ingenting aktuelt legges ut jooo" . Men vips! Så var det der! Da håper jeg det står til forventningene når vi skal på visning om en uke :)

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Denne uka har det vært mange møter på jobben, og det er to stykker i dag også. Jeg synes ett møte er ok, men når det blir to eller flere møter går det utover effektiviteten og motivasjonen. Det hjelper jo ikke å avtale mange arbeidsoppgaver på et møte, som man ikke får gjort fordi man må i andre møter :rolleyes:

Nok om det. I forbindelse med "prosjekt vektnedgang" går det også litt trått. Jeg skeiet ut, noe ufrivillig, i helgen. Da var vi på besøk hos svigers, og hos dem er det dessert- og kakebonanza hver dag. De kan jo spise det. De er tynne som streker i den familien og kan spise alt de vil uten å legge på seg et gram. Men for meg er det litt annerledes, jeg går jo opp i vekt bare jeg ser på en sjokolade virker det som :fnise:

I morgen drar jeg tidlig fra jobb for å dra på møte med banken! Det blir veldig spennende. Og det er uansett greit å ha gjennomført et slikt møte uavhengig av om vi ønsker å kjøpe huset vi ser på nå eller ikke. Da har vi i alle fall (forhåpentligvis) finansieringen i orden og vet hva vi kan kjøpe for sånn generelt.

Men nå må jeg først gjennom en arbeidsdag full av møter og mas - på tide å brette opp ermene, første møte om fem minutter. Blæ :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag skal vi i møte med banken! Det blir veldig spennende. Jeg og samboer snakket litt om dette i går, og kjæresten min synes det var litt skummelt. "Hæ? Skal vi kjøpe et hus? Jammen.. det er jo helt sykt! Det er noe voksne gjør!" :fnise: Jeg på min side synes det bare er stas. Jeg har lenge ønsket å eie fremfor å leie, og ser frem til å få vite litt mer om hva vi kan låne og hvordan vi kan gjøre det.

Nå er jeg gått ned igjen til vekta jeg hadde for 6 dager siden (gått ned de 0,8 kg jeg la på meg i helgen). Så da er jeg klar for å gå ned enda mer! :danse: Problemet er jo at - tante rød er på plass igjen! Men etter litt googling fant jeg ut at det er normalt i begynnelsen av et lavkarbokosthold. Det har noe med insulin og østrogen å gjøre, husker ikke helt i farta. Tenker å gi det litt tid for å se om det stabiliserer seg. Det gjorde jo egentlig det, helt til jeg hadde høykarbohelg igjen. Da mistet jeg mensen (som normalt på cerazette). Så startet jeg opp lavkarbo på mandag igjen, og på onsdag - HALLO! :murvegg:Merkelig hva kroppen finner på, bare ved å kutte ting i kosten. Får se det an. Om det holder på sånn lenge får jeg vurdere å slutte på enten lavkarbo eller på pilla. (helst pilla, men spørs hva kjæresten sier til dét :tunge1: ).

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Whoh! Jeg er spent jeg! En time til møtet! :fnise:

Nå har jeg forresten regna på lånet, eierbrøk og slikt. Og det er jo forskjellige måter å gjøre det på. Men slik jeg har forstått det, kan vi ha felles lån - men akkurat den eierprosenten avtaler vi oss imellom, det er en privat sak mellom oss. Vi deler lånet på to, men egenkapitalen bestemmer eierbrøken. Jeg regna grovt på det, og kjøper vi bolig til eks. 1,8, blir det ca 60/40-fordeling (eller 57/42 om jeg skal være korrekt. Det er jo ikke ille, jeg trodde det kom til å være ennå mer skeivt, 90/10 liksom :ler: ). Men da deler vi lånet på to, og har like mye lån hver og betaler likt. Det eneste som utgjør eierandelen er rett og slett hvor mye hver av oss har spytta inn fra før. Jeg tenkte jo helt feil. Men nå som jeg satte meg ned og regnet ser det ikke fælt ut. Håper bare jeg har tenkt riktig nå da :fnise: Får høre med bankmannen om det etterpå. Dessuten er dette med eierbrøk noe som gjelder et "worst case senario". Jeg håper jo selvfølgelig vi slipper å forholde oss til det, men det er greit å ha det svart på hvitt :Nikke:

OMG. Spent! Nå kjenner jeg nervene begynner å stålsette seg, altså :ler: Selv om jeg egentlig regner med at vi får lån, så vet man jo aldri hva som skjer, hvor mye osv. Det kan jo hende det er noe jeg/vi har oversett. Skal uansett bli greit å få en oversikt sammen med en fagmann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i banken i dag?

Jeg følte jeg hadde god oversikt før jeg kom i banken, men så hadde jeg jo også bare meg selv å forholde meg til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hvordan gikk det i banken i dag?

Jeg følte jeg hadde god oversikt før jeg kom i banken, men så hadde jeg jo også bare meg selv å forholde meg til :P

Joda, det gikk fint :danse: Vi fikk lån, ikkno problem. Bankmannen var litt rar, da :fnise: Mye utenomsnakk og fikk ikke alltid tydelige svar på alle spørsmål. Skriver mer i morra om det.

Nu er det straks kvälden :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag, og jeg er på plass ved kontorpulten (uten så mye å gjøre faktisk, ble ferdig med de fleste hastverksakene på onsdag. deilig!). Kaffe er funnet frem, og jeg er straks klar til å brette opp ermene. Må bare skrive et bittelite innlegg på KG først.

Ja, banken i går.. det gikk jo fint, det. Men jeg opplevde som sagt at bankmannen ikke alltid svarte så tydelig på spørsmål, og snakket rundt en del ting. Han snakket mye om at sparing var så flott og lurt. Ikke fordi jeg og kjæresten ikke sparer, for det gjør vi, men han måtte liksom prate om det :fnise: .

Også virket han nesten overrasket over at vi så på enebolig på landet fremfor leilighet i sentrum. Virket som han hadde klare tanker om hva "vi som er unge" er på jakt etter, men så brøt vi litt med den tankegangen. Men når enebolig på landet koster like mye som en leilighet i sentrum, noen ganger mindre, så hvorfor vente? Jeg ser først og fremst etter et hjem der vi kan bo i mange, mange år.

Jeg hadde egentlig sett for meg et mer direkte møte, der banken så hva vi hadde, regnet ut hva vi kunne låne, finansieringsbevis værsågod, shmæck shmæck, ferdig. Men hele greia i går var liksom så veldig vag. Det var mye "hmmm, tjaaa..." selv om vi slo i bordet med nok egenkapital, sparing i bsu, fond og sparekonto, gode lønninger begge to osv. Så jeg ble litt frustrert :klaske::ler: Sååå... JADDA! Men alt i alt gikk det jo fint, og vi får jo lån :)

Også må jeg bare skrive: hurra! ennå litt mer ned, nå har jeg gått ned totalt 3 kg :nigo: Første delmål, - 5 kg totalt, er innen rekkevidde :Nikke:

edit: har redigert alle innleggene i dagboka nå, de var så lange og jeg må bli flinkere til å korte ned. Så da skal jeg være påpasselig med forholdsvis korte (eller kortere) innlegg fremover.

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fin helg! Hjemme hele helga og passer hunden til foreldrene mine. En liten, gammel dame på snart 10 år som er veldig rolig og lett å ha med å gjøre :hjerte:

I går gikk vi en tur i skogen som opprinnelig er en runde på ca. 1 time, men kjæresten ville gå litt lenger. Og så tok vi en omvei og gikk oss bort. Vi fant frem til slutt altså, men turen ble på 2,5 timer. Var rimelig sliten og tørst når jeg kom hjem. Både hunden og jeg sov godt i natt :fnise: Kjæresten regnet på at vi gikk i underkant av en mil. Så da var vi jammen flinke, gitt :Nikke:

Nå skal jeg fortsette å nyte helgen, kose meg i sofaen og etterhvert ta en tur ut med hunden igjen. Dog ikke så lang som i går, jeg har fått gnagsår og er små-groggy. Så da blir det en litt kortere runde i dag.

I morgen er det mandag igjen, helgen går fort som bare dét. Men på tirsdag er det visning! Det blir spennende. Enten er huset like fint som på bildene, eller såå blir jeg skuffa. Får håpe på førstnevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Å jiiiz. I dag er jeg trøøøtt :sove: Prøver å bøtte på med kaffe, det hjelper ikke stort. :sovne:

Også jeg som skal på to møter senere i dag. Det kommer ikke til å gå bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Så var tirsdagen her. Visning i dag, kjæresten måtte absolutt ha med svigerfar, så da får han bli med også. Greit nok med en tredjepart, jeg er bare litt bekymret for at svigerfars meninger påvirker samboeren min i altfor stor grad. Det er jo først og fremst vi som evt. skal kjøpe og bo i dette huset (og jeg mener vi kan ta valget selv og er voksne nok til å styre eget liv), men samboeren min har en tendens til å spørre foreldrene sine om råd ang. absolutt alt, og dét de sier er riktig uansett. Jaja.

Magefølelsen min sier at det ikke blir dette huset. Ikke fordi jeg ikke har lyst på det ut i fra bildene og teksten i boligannonsen, men jeg føler at jeg enten blir skuffet på visning pga. at vi plutselig oppdager ting som ikke kom frem tydelig i annonsen (har vel opplevd det litt for ofte, så er redd det skjer denne gangen også), eller at vi liker det og byr, men blir slått av noen som byr høyere. Men hva vet vel jeg? Det kan jo slå motsatt vei også, huset innfrir alle våre krav, og plutselig sitter vi der som huseiere.

Vekta kryper sakte men sikkert nedover, fremdeles :danse: Jeg lærer stadig mer om hva jeg kan spise/ikke spise, oppskrifter, og at jeg faktisk må spise nok for å gå ned på en effektiv måte. - 3,7 kg så langt! Jeg har egentlig ikke satt meg noen tidsfrist, det eneste målet er 25 kg totalt. Om det tar et halvt år eller et år er ikke så farlig. Men om jeg klarer å gå ned minimum 10 kg til jul skal jeg være godt fornøyd :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg hadde rett :) Det blir ikke dette huset. Vi har vært på visning, og det var veldig fin planløsning, bra beliggenhet og god størrelse på alle rom. Men nesten med en gang vi kom inn døren påpekte både svigerfar og sambo at "se! taket i stua bøyer seg". Da tenkte jeg "jah. Da blir det ikke dette huset". Men helt ærlig, når jeg så på alt og mannfolka stadig påpekte slurv og feil, så ble ikke jeg så gira jeg heller. De fleste rom var pusset opp, men mye var skikkelig slurvete gjort. Så skulle vi kjøpt det, måtte vi belage oss på å fikse opp masse. Særlig det bøyde taket (som svigerfar mente kom pga en avkuttet bærevegg) gjorde oss skeptiske. Og gulvet i kjelleren var slurvete lagt, sprekker i fliser på badet og i det hele tatt.

Så jadda! Svigerfar mente det nesten var bedre at vi kjøpte et gammelt hus som vi pusset opp selv, så fikk vi det skikkelig gjort og som vi ville ha det :fnise: Og det er jeg egentlig enig i. Nå har jeg og kjæresten bestemt oss for at vi fremover skal gå på visninger "over en lav sko". Altså også på hus vi i utgangspunktet kanskje tenker "tja" om. For i det store og det hele er det inntrykket på visningen og når vi ser huset i virkeligheten som teller mest :)

Bedre lykke neste gang! Det vakke meninga at vi skulle ha dette huset. Men vi har god tid, og plutselig vil drømmehuset (eller huset med bra potensial til å bli det) dukke opp :danse:

Og srlsy: hvem tar med to utålmodige barn (rundt 4-5 år) på visning? Jo, en stor østeuropeisk familie uten styring på noe :sprettoy: Barna synes det var hysterisk morsomt å løpe gjennom hagen, inn gjennom verandadøren, gjennom huset og ut igjen gjennom inngangsdøren. Igjen og igjen. Løp og hylte, smelte med dører osv. Syntes så synd på megleren, hun prøvde å snakke til dem på en pen måte, men de hørte jo ikke. Foreldrene deres sto utenfor uten å bry seg. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Følte at det nesten var litt befriende å "takke nei" til den boligen i går (jeg satte meg opp på liste da, bare for å høre hvordan det går. Nysgjerrigper :fnise:). Håper de som kjøper huset er klar over alt slurvet som burde rettes opp i, hvis ikke kan de få seg en overraskelse. Nå har jeg og kjæresten min bestemt oss for å gå på masse visninger, tror kanskje det blir et par allerede i dag. Ikke fordi vi har lyst til å kjøpe, men fordi vi gjerne vil se på hus i vår prisklasse, se hva vi kan få og øve oss litt :) Kjæresten min har jo tatt en helomvending. Fra å nesten utelukkende ønske seg småbruk med stor tomt og låve, til å seriøst vurdere hus i tettbygde boligstrøk med bitteliten tomt. "Det blir jo mindre jobb med mindre hage da!". Joa. Men litt boltreplass er ikke å forakte det heller, spør du meg :ler:

Jeg tror det er greit å bruke tid og være litt kresen, særlig når man er på jakt etter hus der man skal bo en stund. Jeg og samboern er en fin kombo akkurat der. Jeg ser på planløsning, plass, antall rom osv (med fremtiden i tankene), samboern ser på standard, at det elektriske og evt. annen oppussing er gjort riktig, og har et skikkelig skarpt øye for detaljer som jeg ikke ser. Vi er et bra team! :5:

Nå er jeg på siste pillebrettet, begynte i går. Lurer på om jeg skal foreslå at dette blir det siste. Det har jo rotet seg til litt pga. lavkarbo, mensen har kommet og i det hele tatt. Lavkarbo + cerazette = hormonkaos. Så da hadde det egentlig vært artig å se hvordan kroppen reagerer ved pilleslutt. Så tja. Jeg er egentlig lei av å knaske piller og tukle med systemet. Så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fredag igjen! Jøss, hvor blir tiden av? Jaja, skal ikke klage :fnise:

De siste dagene har jeg vært lite kreativ på lavkarbofronten, og jeg har også vært mye sulten fra frokost til middag. Skikkelig skrubbsulten, faktisk.Jeg har spist for lite, både til frokost og lunsj. Utvalget i kantina er labert, så da har det liksom blitt.. én salatbolle. Som skal holde frem til middag. Jadda. Også har jeg glemt å ha med meg noe ekstra. Og vekta har jo gått opp snarere enn ned. Så i går bestemte jeg meg for å skjerpe meg, passe på å ha med ekstra mellommåltid på jobb, og spise nok gjennom dagen.

Snart helg! Jeg har en stående invitasjon fra foreldrene mine om å komme på hytta i helgen, men..blah. Vet ikke om jeg gidder kjøre så langt for kun en helg, og dessuten er det meldt regn. Så da frister det egentlig mer å bare være hjemme. Men for alt jeg vet kan det jo hende at vi har en stående invitasjon fra svigers også. Svigerfar hintet jo til at vi måtte komme på besøk snart sist vi så han. Så jeg vet egentlig ikke helt hva som skjer.

Jeg synes det er deilig å bare være hjemme, og tilbringer gjerne en hel lørdag uten en eneste plan. Bare slapper av og koser meg. Men kjæresten er det verre med, han blir så rastløs og finne på noe. Og problemet er jo at når han vil finne på noe, så skal jeg være med. Hvis ikke gidder han ikke å dra :klaske: Han skulle hatt noen flere kompiser som kunne avlaste meg litt :ler: . Han maser jo om at vi må få noen flere venner der vi bor nå. Og det er jo greit nok det, men han sier alltid "vi må få noen venner". Vi skal liksom gjøre alt sammen som par. For min del haster det faktisk ikke med verken flere venner eller å starte på hobbyer. De kommer etterhvert, og jeg trives godt i eget selskap. Men han kunne trenge noen egne kompiser å finne på ting sammen med. Hadde han hatt noen egne venner her, kunne han gått ut og funnet på ting sammen med dem, og jeg kunne fått alenetid hjemme. Vinn-vinn-situasjon. Jeg ble jo overlykkelig den dagen han sa "Etter middag skal jeg og en fra jobben dra ut sammen og spille bordtennis". Jeg bare " Gå ut og kos deg, kjære! :nigo: ". :fnise: Akk ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag føler jeg meg som verdens kjipeste person. Jeg våknet opp og tenkte "søndag! jeg må vaske klær, ta en lang og god dusj, og fikse litt før uka begynner igjen".

Så ringer plutselig kjærestens familie og inviterer oss på kakeselskap. Kort frist, hvis vi skal rekke det må vi dra om et kvarter. Mens kjæresten min har svigermor på tråden, spør han meg om det er ok. Og jeg blir litt paff og sier "jaa...". Så sier han i fra til svigermor om at "joda, det er greit!". Etter samtalen blir jeg mutt. Jeg har overhodet ikke lyst til å dra til svigers i dag. Samtidig føler jeg meg kjip hvis jeg sier nei. Det hele ender med et tankekaos i hodet mitt. Jeg føler jeg må besøke dem for å være snill og flink svigerdatter. Og kjæresten min har jo lyst til å gå! På en annen side ønsker jeg å gjøre som jeg selv vil, og i dag var jeg mentalt innstilt på en rolig søndag. Det burde ikke være så vanskelig å si nei.

Jeg prater med kjæresten om det, og ender med å knekke sammen i gråt. Uten at jeg egentlig helt vet hvorfor. Det blir bare så mye tankesurr i hodet mitt, og jeg blir irritert på meg selv fordi jeg alltid sliter med å si nei. Jeg klarer til slutt å si tydelig ifra om at jeg ønsker å være hjemme. Men han vil jo ikke dra noe sted uten meg, så det ender med at også han blir sittende hjemme. Selv om han egentlig vil dra. Såå..ja. Jeg har litt dårlig samvittighet. Føler meg som årets party-pooper. Samtidig sa jeg jo klart i fra, og ga ham et reelt valg. Jeg sa at jeg ikke ble sur hvis han dro alene, det måtte han gjerne gjøre (tenkte det var en fin mulighet for litt alenetid). Men han vil liksom ikke gjøre noe uten meg heller. Føler vi har gått mye oppå hverandre i det siste, men han forstår ikke mitt behov for alenetid :murvegg:

BAAAH, godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag igjen. Like fort som helgen kommer, er den over. Og i dag var jeg skikkelig trøtt, slet veldig med å stå opp. Kanskje jeg bare skal ta meg "vinterpermisjon" fra jobben og gå i dvale? :fnise:

I morgen skal jeg, av alle ting, på hyttetur frem til onsdag. Med jobben, selvfølgelig. Jeg har i utgangspunktet ikke særlig lyst, men det er et slags faglig opplegg der. Så da må jeg bare bite tennene sammen og dra. Det er jo egentlig okei at det bare er én natt midt i uka da. Så blir jeg ferdig med det :ler: Får prøve å være så positiv som mulig, forhåpentligvis er det mulighet for å trekke seg litt tilbake på kvelden med en god bok. Det verste jeg vet er sånn pålagt sosialisering med krampeaktig "nå-skal-vi-kose-oss-dere!"-opplegg. Særlig med den jobbgjengen jeg drar med. Vi har et godt, profesjonelt forhold, men er ikke kompiser liksom. Og iom. at jeg er yngst, uten barn osv, så er jeg litt outsider. Så jeg håper det blir minst mulig yatzy, quiz og organisert aktivitet :fnise: Jeg sitter gjerne for meg sjøl med en bok.

Lavkarbo altså, jeg skjønner ingenting. De tre første kiloene gikk lekende lett, men så går jeg opp og ned, opp og ned, en dag har jeg gått ned en halvkilo, så legger jeg på meg 300 gram igjen. Nå veier jeg meg hver dag da, så det er ikke så rart det går så mye opp og ned. Det har liksom blitt rutine å gå på vekta hver morgen, selv om jeg ideelt sett burde ha én veiedag i uka. Men jeg har knapt gått på lavkarbo en måned, så jeg burde gi det litt mer tid. Og totalt sett er nesten - 4 kg på en måned veldig bra. Så jeg får bare keep going og se hva som skjer videre :)edit: skrivefeil

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...