Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Oi, så spennende! Jeg kom jo stort sett unna verste spenningen, for jeg tok leiligheten min på forkjøp :fnise:

*krysser fingre og tær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Oi, så spennende! Jeg kom jo stort sett unna verste spenningen, for jeg tok leiligheten min på forkjøp :fnise:

*krysser fingre og tær*

Ja, veldig spennende! Ja, forkjøpsrett hadde vært noe :ler: Vi var litt sent ute med budet, eller vi sendte det kl 15, men megleren så det ikke før kl 16 pga et møte...gah. Vi ble enige om å sette fristen til i morgen kl 12, da fikk hun tid til å prate med selger osv. Og det er vel greit nok, har ikke fått noe mer beskjed om flere bud så... kanskje det var dumt, men jeg sto i butikken når hun ringte så det ble litt sånn "øh, ja, åkei". Men nå er i alle fall budet inne. Så da er det bare å vente litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra budrunder er vel at hvis folk er interessert, så blir de med før kl.12 på budrunde.

Hvis siste visning i var i går, og tidligst mulig frist var i dag kl. 12 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Min erfaring fra budrunder er vel at hvis folk er interessert, så blir de med før kl.12 på budrunde.

Hvis siste visning i var i går, og tidligst mulig frist var i dag kl. 12 da?

Stemmer, den tidligste fristen var kl. 12 i dag :) Men 12 kom og gikk uten et eneste bud. Ikke senere på dagen heller, for den del. Så det virker jo egentlig som om vi er de eneste interesserte (Så rart! :klo: ). Jeg føler vel egentlig at alt nå står på om selgeren aksepterer budet vårt... hoho! Vi får se i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Det kan nesten virke sånn da ja!

Lykke til, i alle fall :)

Takk for det! :)

Jeg og kjæresten har blitt enige om å la budet vårt stå en stund, altså ikke by over oss selv i første omgang dersom selger ikke aksepterer budet (og vi er de eneste som byr). Da får vi heller si at vi skal se det an litt og at vi foreløpig ikke ønsker å gå høyere. Så får vi se hva selger sier til dét. Man vet jo aldri om han ønsker å bli kvitt huset raskt etc.

Svigermor mente jo at vi egentlig bød altfor høyt, selv om vi bød godt under takst. Men hun er vant med prisene der hun bor, og der er de faktisk en del lavere enn her. Bankmannen vi pratet med, mente prisantydningen var satt for lavt faktisk :fnise: Så det var delte meninger der, vi mener at vi gjør et godt kjøp hvis selger aksepterer budet nå. Da får vi mye hus, og ikke minst tomt, for pengene.

Så da får vi se! Rundt kl. 12 vet vi litt mer :nigo:

edit: har ikke hørt noe ennå. Hvorfor går det så treeegt? Ja eller nei, tell meee!

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Snaaaaaart! Spennende dette ;)

Spenningen er til å ta og føle på!

Fristen var 12. Litt før tolv ringer megler og sier "neeei, selgeren synes det var et lavt bud og vil egentlig ikke selge til under takst. Kanskje 100 000 under takst kan gå, men 200 000 er for mye under". Og så sier jeg "ja, okei. Men dette er det vi har lagt oss på, vi ønsker ikke å by noe mer nå. Vi vil avvente litt, hold meg gjerne oppdatert hvis det kommer flere bud". Som sagt, så gjort.

Så går jeg ned i kantina og skal akkurat til å registrere meg for litt lunsj. Så ringer telefonen på ny, det er megleren igjen. "Du, jeg har kanskje fått selger litt mer på gli her...kan vi forlenge fristen til klokka to, slik at de får tenkt seg litt mer om?". Og jeg bare "ja, jøss! jeg har ikke hastverk, det går bra".

OMG! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Det høres ut som om selger vil selge, men ikke er helt fornøyd. Enig i taktikken din ;)

Jaa, litt taktisk må man være :nigo: Fikk bekreftet fra megler at vi er eneste budgiver, så da tenker jeg at det er lov å prøve seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja, huff.. æææ. 10 min. til fristen, har ikke hørt noe ennå. Er så nervøs her jeg sitter atte.. hjelp :fnise:

Edit: Der ja. Motbud fra selger. På 100 000 mer enn budet vårt, til i morgen kl. 11. Hmmm... Nå får vi litt å tenke på. Vi har jo tenkt at den prisen som selger nå har kommet med et modbud på, er den prisen som vi regner som "taket" vårt her (selv om vi kan gå også helt opp til takst om vi ønsker det). Men samtidig er det litt kjipt, hadde liksom trua på å få den til den prisen vi la inn bud på. Haha! Men jeg skjønner jo selger, det er klart de vil prøve å få mest mulig. Uff, nei.. tankekaos!

Det finnes jo flere boliger der ute også da, er bl.a. én ute nå som ser veldig bra ut.. så.. ja. Nei. Vet ikke. Dritvanskelig dette her!

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg og kjæresten har blitt enige om å legge inn et nytt bud til selger, 50 000 over vårt første bud (og 50 000 mindre enn deres motbud). Men det er "take it or leave it". Altså at da går vi ikke lenger. Da har vi heller is i magen en stund og leter videre. (og hvis de takker ja til det, får vi fremdeles huset til en veldig god pris synes jeg da).

Svigerfamilien min er litt skeptiske da. De er jo vant med mye lavere boligpriser enn det som er her. (Det er ikke så langt unna, men det er utrolig hvor stor forskjell det er i boligprisene). Så de mener jo at det vi allerede la inn som første bud faktisk var høyt, og at å by ennå mer nesten er galskap. Og da vettu, blir jo samboeren min usikker. For han føler at han høre på foreldrene sine, samtidig som han ved å sette opp budsjett osv, tydelig ser at dette har vi jo råd til, og vel så det!

Vi tok en liten prat om dette, og ble enige om at "vi er voksne mennesker, så lenge vi klarer oss fint har ingen andre noe de skulle sagt rundt vår økonomi, og at vi legger inn et litt høyere bud i morgen" (men da er det altså punktum finale). Mammaen min ringte forresten, og hun er jo vant med Oslo-priser. Så hun synes vi får masse hus og tomt for pengene, og at utleie-leilighet er genialt :ler:

Så ja, vi får se (fortsatt :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig med det der. Jeg skjønner kjæresten din godt, jeg liker heller ikke å fortelle eller gjøre noe som familien min er skeptisk til, derfor pleier jeg å la være å fortelle dem om ting før det er gjennomført og ingenting å gjøre med :laugh:

Men jeg synes det høres ut som en god plan, og det er dere som ev. skal bo der og betale for det, og da er det også dere som må se på om dere synes det er verdt det. Og mitt inntrykk er at prisantydningene som regel ikke settes for høyt, heller for lavt, så hvis dere får det til det eller under, så tror jeg dere skal være fornøyd uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Det er vanskelig med det der. Jeg skjønner kjæresten din godt, jeg liker heller ikke å fortelle eller gjøre noe som familien min er skeptisk til, derfor pleier jeg å la være å fortelle dem om ting før det er gjennomført og ingenting å gjøre med :laugh:

Men jeg synes det høres ut som en god plan, og det er dere som ev. skal bo der og betale for det, og da er det også dere som må se på om dere synes det er verdt det. Og mitt inntrykk er at prisantydningene som regel ikke settes for høyt, heller for lavt, så hvis dere får det til det eller under, så tror jeg dere skal være fornøyd uansett ;)

Ja, det er akkurat dét jeg tenker også. Selv om vi nå går litt over det opprinnelige budet får vi huset til en god pris som jeg føler at det er verdt. Så da får det briste eller bære i dag :)

Edit: Nå har vi lagt inn nytt bud. MEN - i går var det en interessert på døra til selger. Som visstnok var veldig interessert. Jiiizez. Kanskje vi får konkurranse. Budet står til kl. 12, vi får høre hva de sier. Kanskje de ikke er villige til å gå noe lavere enn deres motbud, iom. at det nå er en ny, potensiell kjøper på banen :sjokkert:

Edit (igjen, haha): Må bare lufte noen tanker. Nå som det har kommet en ny interessent som kanskje byr over oss, har jeg begynt å "flytte ut" Igjen. Nå har det vært så mye motgang og nå har vi på en måte sagt vårt. Vi byr ikke mer. Og jeg har en magefølelse på at selger ikke vil akseptere vårt siste bud, fordi han kanskje tror at han kan få mer. Det er merkelig, jeg har frem til nå på en måte "flyttet inn", sett for meg hvordan vi skal pusse opp stua, der skal sofaen stå osv, sett for meg de fremtidige barna løpende rundt på gårdsplassen.. Men nå forsvinner de tankene, litt etter litt. Jeg begynner å titte litt på finn.no igjen, slår liksom fra meg tanken om at "der skal vi bo". For jeg tror rett og slett ikke dette går vår vei. På en måte tenker jeg at, ja, da er det kanskje en mening med det. Vi skal ikke ha dette huset, på en måte..

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Spennende fremover mot at kl blir 12 nå da. Skal krysse fingrene her, hus blir det nok til syvende og sist uansett ;)

Ja, veldig spennende! Blir sen lunsj i dag også :fnise: Krysser fingrene selv, men er som sagt litt usikker nå altså. Men jada - hus blir det til slutt, uansett hvor lang tid det måtte ta :)

edit: klokka er tolv nå. frist. har ikke hørt noe.. uhuuu

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hva skjer a? :bond:

Haha! :fnise: Det som har skjedd nå, er det jeg forventet skulle skje: selgeren står på sitt, og vil ha den summen han ga oss som motbud. Altså 50 000 mer over det vi bød nå sist. Vi på vår side har sagt stopp. Vi vil ikke by mer. Det vi bød i første omgang var egentlig mer enn nok, selv om vi i teorien kan gå høyere også. Men vi er usikre på om det er verdt det, egentlig. Jeg føler at ved å gå opp ytterligere 50 000, passerer vi en slags "magisk grense" for hva vi synes det er åkei å bruke på et hus. Sååå... da tror jeg nok ikke det blir dette huset, med mindre selger plutselig ombestemmer seg.

På en måte er det litt deilig å ha fått et svar også, selv om det var negativt. Det lettet på den uvisstheten og jeg ble litt sånn "puh.. nå kan jeg puste ut" selv om det selvfølgelig var litt surt. Men det er bare å heve blikket og fortsette letingen :lete:

Det er minst ett hus ute nå som vi kanskje ser på som aktuelt. Før vi vet ordet av det sitter vi der som huseiere. Må bare smøre oss med litt mer tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, det er en lettelse med en avklaring, selvom det ikke er den du egentlig håpet på.

Kan jo være verdt å følge med videre også, kan hende selger plutselig blir mer medgjørlig hvis det blir en visningsrunde til uten noe napp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...