Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Takk for det! :)

Nei altså, svigermor er jo bankdame selv, også er hun vant til rimeligere priser der hun bor. Virker som hun ikke helt skjønner (eller vil skjønne) at beliggenhet påvirker pris.

Vi sjekket litt rundt på finn.no bare for å se prisene rundt om kring i landet, og vi kom vel frem til at vi virkelig ikke har betalt noen u-pris for huset altså. Det ligger landlig til, men samtidig sentralt midt mellom to byer. Det ligger foreløpig ett hus til ute i samme område, det er riktignok større - men et totalt oppussingsobjekt, både ute og inne. Det ligger ute for bare et par hundre tusen under det vi har betalt for vårt hus - som er i vesentlig bedre stand. I tillegg har jo vårt hus utleieleilighet der vi får inn noen ekstra tusenlapper hver måned. Så jeg synes virkelig ikke vi har gjort noe dårlig kjøp.

Vi er trygge på at vi har gjort et riktig valg, og jeg har begynt å planlegge maling og slikt for fullt. Lager fargeskisser i photoshop (har hentet bilder fra boligannonsen, markerer furuveggene og endrer farge bare for å se :fnise: ), ser på bildetapeter og møbler. Tror vi skal få det skikkelig fint der! (som min 85 år gamle bestefar sa da mamma viste ham boligannonsen: "Detta var et jævla fint hus!" :ler: Enig! :Nikke: )

Overtakelse er 15.oktober, faktisk! Ikke lenge til! Da har vi jo fremdeles leiligheten en stund til, iom at det er tre måneders oppsigelse der (kanskje to, vi skal prøve å godsnakke litt med huseier) men det er jo praktisk det også. Da kan vi male og styre i huset samtidig som vi bor i leiligheten. Og når det vi skal male og fikse er ferdig, kan vi begynne å flytte inn møbler osv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

I går så vi på Sinnasnekker'n, der dama fikk i oppdrag å handle maling til barnerommene. Og hun var ubesluttsom og syntes det var vanskelig å velge selv. Da sa jeg: "dét hadde ikke vært noe problem for meg, det hadde nesten vært deilig å gått der alene og plukke ut farge selv uten å tenke på hva andre sier.". Da sier kjæresten min: "Greit! Stua blir ditt prosjekt, du får velge farge helt selv".

Men da ble jo jeg helt "jammenjammen, tenk om du synes fargen er skikkelig stygg og sånn" (han er et mannfolk som faktisk har en klar formening om hva han liker og ikke liker interiørmessig). Men han smilte og sa: "jeg stoler på deg. Det blir sikkert kjempefint!" :nigo:

Men så ble han vel litt oppgitt over meg i går også. Jeg fikk jo blod på tann og googlet "Inspirasjon interiør" og forsøkte å lage huset vårt i The Sims :fnise: Det er i grunn vanskelig å planlegge når man ikke kan gå inn i huset og se, måle osv. Så da får jeg vente en måneds tid før jeg begynner planleggingen for fullt. Jeg tror i alle fall det blir en lys farge i stua, hvitt eller lys grå, beige e.l. Men jeg skal ikke ha det i sånn shabby chic-stil, med klissete visdomsord på veggen og LOVE og HOME-trebokstaver i bokhylla :riste: .

I går sa jeg opp leiligheten også. Sendte mail til huseier (som forøvrig bor på en annen kant av landet), så da er det gjort. Spurte pent om vi kunne forkorte oppsigelsestiden med én måned da, vi trenger strengt tatt ikke å ha den leiligheten ut desember. Vi får sjå hva han sier til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fredag! Deilig.

I helgen drar jeg og kjæresten til svigers, er litt forskjellige arrangementer rundt der de bor. Så da blir det sånn. Selv om jeg egentlig foretrekker å være hjemme :ler:

Men det som kverner i hodet mitt mest akkurat nå, er den samtalen jeg hadde med kjæresten i går kveld. Jeg tok nemlig mot til meg og spurte om han synes det var greit at jeg sluttet på pilla :sjenert: Ikke nødvendigvis pga barn nå, men pga at jeg vil se hvordan kroppen reagerer uten. Altså, til syvende og sist er det mitt valg, men jeg synes det var greit å spørre kjæresten og lodde stemningen. Dritskummelt, men jeg måtte bare.

Og helt ærlig, sååeh.. gikk det ikke så bra. Han ble utrolig usikker. Jeg hadde flere argumenter, som at vi som regel bruker kondom uansett (av praktiske årsaker), og jeg var lei av å klusse med kroppen. Men han ville vel egentlig at jeg skulle fortsette. Det ga en ekstra trygghet for ham. Han skjønte jo mine argumenter og var delvis enig. Men samtidig synes han det var skummelt å kun stole på kondomen. På en annen side ville han heller ikke være kjip og bestemme at jeg skulle gjøre noe jeg ikke hadde lyst til. Så han ble jo helt sånn: :bond: .

Han ble veldig sånn "jammen, tenk hvis noe går galt" For min del ser jeg ingen grunn til at barn skal være noe problem nå, vi har alt på stell med jobber og hus og det hele. Men han ønsker vel å vente litt til da. Nå har jeg i alle fall sagt mine tanker om det, så da vet han det. Skal la han få tenke på det litt, det kom vel litt brått på ham i går :fnise:

Og ellers? Tja. Jeg skjønner meg ikke helt på denne vektnedgangen. Jeg kan være skikkelig streng en dag, og gå opp i vekt. Så kan jeg være litt mer fri en annen dag, spise litt kake på kvelden osv - og gå ned i vekt. Jeg har ikke helt skjønt hva det er som trigger dette altså :ler: Men jeg har i alle fall gått ned 5,4 kg totalt på 6 uker, og det er jeg godt fornøyd med :)

edit: tok vekk litt, ble så mye

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være enkelt med disse mannfolka, heldigvis har de nå 9 mnd å bli vant med tanken på å bli far ;) Kondom er nå uansett relativt sikkert hvis den brukes korrekt, og siden dere allerede bruker det i dag så er det jo ikke noen forskjell sånn i det daglige ;)

Her gleder mannfolket seg til at jeg skal slutte på pilla, siden det dreper sexlysten min :fnise: Han lurte på her om dagen om jeg kunne tenke meg å begynne å prøve om 2-års tid. Jeg ble litt tatt på senga (jeg lå i senga :ler:), men var vel enig om at det ikke var heeelt uaktuelt.

Han vet nå at jeg helst vil gifte meg før vi får barn (pga det juridiske), så han har noe å gjøre før den tid :sjenert: Fikk nå lurt han inn i en gullsmed her forleden, jeg måtte ha ringstørrelsen min til mastergrads-ringen. Det var ikke heeelt tilfeldig at jeg gjorde det når han var med :fnise:

Så flink du er med vektnedgang da :) Som du ser i tickeren min er jeg også på vei ned, men akkurat de siste ukene har det stått ganske stille.

God helg! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Nei, disse mannfolka er jammen ikke enkle å forstå seg på. (ser nå at jeg skrev masse i mitt siste innlegg, kanskje det var litt sånn too much information, men jeg måtte bare få luftet det :sjenert: )

Han har jo vært enig når jeg har nevnt barn og alt sånt tidligere, f.eks. nå som vi kjøpte hus nevnte jeg dette med at vi kan bli flere etterhvert og derfor må tenke litt på plass osv. Og han har vært enig, selvfølgelig skal vi få barn en gang liksom. Men så kom jeg med dette forslaget og da tror jeg han ble litt satt ut :fnise: For min del er det ikke såå viktig å gifte seg før ungen(e) kommer, men jeg ser absolutt poenget med det juridiske. Smart å lure med seg kjæresten til gullsmeden :ler: Jeg går vel egentlig rundt og håper på frieri selv, men tror ikke det er noen planer fra min kjæres side foreløpig :snurt: Stakkars mann, han synes det var skummelt nok å kjøpe hus, også kommer jeg og bare "bryllup, baby, jaaa!" :nigo:

Takk for det, er fornøyd med vektnedgangs-prosjektet så langt! 3 kg er jo bra det også, og så vidt jeg har forstått er det ikke uvanlig at man først går ned noen kilo, og så står det stille en periode. For meg var de første 3 kg lekende lett, men etter det har det gått litt saktere, litt sånn opp og ned. Selv håper jeg å klare minus 10 kg totalt innen jul, men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag igjen. Noe jeg egentlig ikke er så veldig klar for, kjenner jeg :sovne::fnise: Jeg har vært på besøk hos svigers hele helgen, gjort masse og ikke tenkt på jobben overhodet. Det er jo deilig dét, men da synes jeg det er ekstra vanskelig å komme i jobbmodus på mandag morgen. Men nu er kaffen klar, og jeg forsøker å få en viss oversikt over hva uka vil bringe.

I dag må jeg uansett gå litt før fordi jeg skal på kontraktsmøte kl 15 (ang huset). Det blir veldig spennende. Da skal vi skrive under på noen papirer, avklare overtakelsesdato, diskutere om vi vil kjøpe noe løsøre (selgeren selger bl.a. en liten traktor vi kan bruke til snømåking) osv. Litt sånne ting :nigo:

Jeg tenker jo veldig mye på oppussing og sånt. Egentlig så jeg jo for meg at jeg bare skulle male stua og gangen, Men nå har jeg funnet ut at gulvet skaper et problem. Det er et pent og forholdsvis nytt laminatgulv, men.. fargen passer liksom ikke til noen andre farger. Det ser rart ut uansett. Så nå er jo jeg egentlig gira på å fjerne laminaten som er der, og legge nytt laminatgulv. Enten grått, mørkebrunt e.l. Noe som er litt mer røft og "definert" enn det som er der nå. Men samtidig er det jo kjipt å fjerne et fullt fungerende og pent laminatgulv bare pga. fargen. Men.. åååå :fnise: Haha! I-landsproblem :ler:

I helgen spiste jeg egentlig ganske strikt lavkarbo, holdt meg stort sett unna kaker osv. Problemet var vel heller mengden. Det er alltid mange måltider og store porsjoner hos svigers, og veldig sånn "ta litt til, forsyn deg mer!" osv. Man blir jo stappmett. Og resultatet? Opp 0,8 kg i løpet av helgen :murvegg: Jaja! Det klarer jeg å gå ned igjen. Går alltid litt opp i helgene, men ved å være litt strikt i ukedagene går jeg helt fint ned igjen. Er ikke sånn at jeg legger meg ned i fosterstilling og hulker av litt ekstra helgevekt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

I går var vi på kontraktsmøte, det gikk veldig bra! Vi fikk med oss en stor og flott informasjonsperm :hjerte::laugh: . Jeg synes jeg altfor ofte får dårlig/vag informasjon, så når jeg faktisk får en sånn perm med alt av dokumenter etc. blir jeg jo helt i ekstase :fnise: Vi møtte også selger, et kjempehyggelig eldre ektepar. Veldig søte. VI ble enige om overtakelse 15.oktober, det blir veldig spennende. Det er jo ikke lenge til!

Møtte en gammel kollega på butikken i går også, vi jobbet sammen i Oslo. Hun er fra disse trakter, og skulle visstnok bygge seg hus ikke langt fra der vi har kjøpt hus, faktisk. Så da får jeg kanskje noen kjentfolk-naboer :nigo: Det var jo litt moro da.

Ellers kikker jeg rundt på maling osv. Var innom byggavdelingen i går og stjal med meg noen brosjyrer med fargekart (uten å vite at jeg stjal) :overrasket: Trodde det var gratis jeg, så ikke før jeg kom hjem at det sto "verdi kr 45" med bitteliten skrift :klaske: Ingen som stoppet meg eller sa noe da. Jaja. Er litt usikker på hvilken type jeg skal velge. Ille nok å velge farge, men må finne maling som funker på trepanel også. Er litt usikker på hvilken farge jeg skal gå for. Jeg vil ha en forholdsvis lys, men likevel lun farge. Kanskje noe beige-aktig. Ser litt på gråtoner også, men er redd det blir for "kaldt". Valgets kvaler! :bond::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Onsdag! Da er det ikke lenge igjen til helga, veit du :danse: I helgen som kommer har jeg én plan: være hjemme. Nå har vi hatt to helger bortreist med overnatting på rad, så da er det på sin plass med hjemme-helg.

I dag fikk jeg plutselig beskjed fra megler om at vi ikke hadde signert noe vi måtte signere (dette var meglers feil altså, vi hadde ikke fått beskjed). Så da må jeg dra en halvtime før i dag for å få gjort det. I morgen også, for da skal vi snakke med banken og ordne opp i de greiene der. Puh, mye man må gjøre før alt er i boks!

Tenker fortsatt mye på oppussing etc, men får jo egentlig ikke gjort noenting før overtakelse da. Og må se rommene og lyset osv. ordentlig før jeg bestemmer farge og alt det der. Men det er lov å drømme litt :fnise:

Nå har jeg klart å gå ned det jeg gikk opp i helgen. Så da går det nedover! For min del er dét å ikke spise kveldsmat veldig effektivt. Jeg spiser godt med middag da, sånn at jeg uansett ikke er sulten til kvelden. Men jeg blir jo litt usikker på om det er lavkarboen eller mindre kalorier som er årsaken til nedgangen da. Tror kanskje det er en kombinasjon. Det viktigste er i alle fall at jeg går ned :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Det er ganske vanskelig å konsentrere seg på jobb om dagen. Tenker masse på hus, flytting, det praktiske som skal ordnes etc. I går så jeg også at huseier har lagt ut annonse på leiligheten vi leier nå. Han har brukt de gamle bildene der rommene er tømt for alt av møbler etc. Det er langt fra slik det ser ut nå, det flyter med ting og tang (håper ingen må på visning de nærmeste dagene) :fnise:

Apropos husleie snakket samboeren min med våre nye leietakere i går (tenk, nå er det jeg som er huseier! :briller2: ). I alle fall den ene av dem, det er et ungt par. Vi hadde jo tenkt å sette opp husleien en tusenlapp, fra 5000 til 6000 kroner. Men så var jo disse leietakerne litt skeptiske til dét da. Unge, en av dem var lærling osv. Så vi sa at vi skulle se litt på det. Fikk litt medfølelse for dem, vet jo selv hvordan det er med dårlig råd.

Gaaah. Gi meg ferie snart. Når jeg kjenner hvor kaldt der er på morgenen nå får jeg lyst til å bare krype tilbake under dyna og bli der til april. Jeg har noen feriedager igjen, men disse skal brukes på en helgetur i begynnelsen av desember + romjul. Så da må jeg pent vente til da.

Apropos jul er jeg litt usikker på hva som skjer egentlig. Jeg vet at det enten blir julefeiring i det nye huset eller hjemme hos foreldrene mine. Det kommer litt an på om vi har kommet oss ordentlig på plass innen jul. Og hvis vi skal feire jul i det nye huset støter vi på enda et problem - hvem skal vi invitere? Begge familier på hver side, + en bestefar og evt. noen tanter og onkler? Det har vi ikke plass til. En ting er å skvise dem rundt middagsbordet, en annen ting er overnattingsplass etc. . Det er jo ikke noe problem om vi er 5-6 til bords, men blir det 10-12 stykker blir det trangt altså.. jaja. Mamma har jo selv sagt at "når dere får hus - skap deres egen jul!". Så hun er veldig tydelig der, vi må gjøre det vi ønsker. Men jeg er litt mer usikker på svigermor, om hun er klar til å slippe "lillegutt". Eller, spørsmålet er vel om hele den familien er klare til å gi slipp på hverandre. De er nesten for sammensveisa. Jeg tenker at før eller siden så må det jo skje, særlig når det blir barn i bildet etc. Ingen av oss bor i store slott der vi kan invitere absolutt alle. Så ja. Vi får se! Julen blir nok koselig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Uff, litt pinlig hos banken i går. Vi hadde ikke gjort grundig nok research, og vi hadde regnet feil rundt dette med egenkapital og dokumentavgift, så det ble mer EK enn vi trodde. Heldigvis løste det seg altså. Vi har ekstra penger på sparekonto + en snill svigerfar som er villig til å kausjonere for ca. 50 000. I tillegg har vi jo en del på BSU, men vi vil ikke bruke kontoene ennå.

Svigermor har fortalt oss en del ting rundt dette med egenkapital og boliglån. Hun er finansiell rådgiver i samme bank (en annen filial) og har god peiling. Hun hadde bl.a. sagt at det ikke burde være noe problem å bruke BSU som sikkerhet ifbm egenkapital, altså at vi kunne regne BSU som sikkerhet/en del av EK uten å sprette kontoen. Men "neeei.. det har vi aldri hørt om" sa de i banken (det var generelt mye de ikke visste eller aldri hadde hørt om) Da vi ringte svigermor etter møtet og fortalte dette ble hun skikkelig sur! Hun mente de ikke hadde peeeiling, skulle ringe dem og ta en alvorsprat osv :ler:

Den opprinnelige "gode, gamle" bankmannen vi har som kontaktperson er på ferie, så da fikk vi en forholdsvis ung og fersk fyr som vikar i saken. Det forklarer jo litt. Det var mye han ikke visste som jeg følte han burde vite altså. Jaja. Jeg vet ikke om svigermor kommer til å ringe selv, men hun ga oss i alle fall massevis med tips og råd som vi skrev opp på en liste og skulle ta opp neste gang vi kommer i kontakt med banken. Svigermor var negativ rundt boligkjøpet vårt i starten, men nå er hun til veldig god hjelp :)

For øvrig hadde jeg en lang og koselig samtale med min beste venninne i går. Det er så deilig å ta en skikkelig jenteprat en gang i blant :Nikke: . Hun bor på en annen kant av landet, så det begrenser seg til telefonsamtaler. Men hun er så utrolig behagelig å prate med, vi kan prate om absolutt alt :hjerte: Det er så utrolig bra! Bare prate skit en times tid, kjempegodt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt dette med at BSU kan brukes som sikkerhet uten å sprettes fra andre, men jeg fikk også samme svar i banken som dere. Så det aner meg at dette kanskje er gamle rutiner, og at det er de unge som tar i bruk rutinene først ;) Jeg endte opp med å gjøre det samme som dere, ta et lite lån av foreldre for å dekke EK istedet for å bruke BSU. Liker ikke å låne av foreldre da men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja, nemlig. Det er mulig det er gamle rutiner, det er vanskelig å si. Får jo forskjellig svar ut i fra hvem man spør. Er vel også litt forskjell på eldre bankansatte og yngre mtp. å utvise skjønn etc. Men det løste seg heldigvis. Liker heller ikke å låne penger, men det var visst null problem for svigers :) 50 000 er jo ikke såå mye i den store sammenhengen, det betaler vi forholdsvis kjapt inn igjen.

Edit: bare legge til noe som er ganske morsomt og veldig bra! Svigermor ringte hun. Først til selveste banksjefen (uten å nevne at det var vi som skulle ha lån), forklarte situasjonen og ville høre hans mening :nigo:. Han var enig med svigermor om at bsu kunne brukes som sikkerhet i vår situasjon. Så ringte hun avdelingslederen i banken vi var i i går (vi møtte avdelingslederen også i går i tillegg til han bankmannen). Og det tok jo av, de beklaget for dårlig kundeservice og det hele løste seg med at vi kan bruke bsu som sikkerhet! Slipper dermed kausjonist. Makan til dame altså :klappe::fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hjemmehelg er undervurdert. Koser meg maks, i går fikk jeg t.o.m. fire timer alenetid når samboer dro med faren sin ut i skogen for å hugge trær (svigerfar eier masse skog ikke så langt unna). Deilig! Kjipt nok går helgen altfor fort. Fredag kveld er det liksom som om jeg har en hel ferie fremfor meg, søndag tenker jeg "jammen, hvafa.. jobb i morgen? Allerede?" :fnise:

Tror jeg har bestemt meg for farge på panelet i stua også. Men det gjenstår å se om den ser bra ut i virkeligheten da. Ut i fra diverse bilder tror jeg den blir fin. En lys grå/beige farge. To uker og to dager til vi overtar huset! Det blir veldig spennende. Vi burde kanskje begynne å pakke snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Bra med svigermor som fikser biffen ;)

Alenetid er kjempedeilig, jeg sitter alene på kontoret i dag, og nyter stillheten. Hvor mye jobb jeg får gjort er en annen sak :ler:

Overtakelse om ikke lenge! :hoppe: Så gøy når man kan begynne på ting i sitt eget hjem. Entusiasmen dabber av etterhvert, så bruk den første tiden godt. Vi har fremdeles skyvedører til skapene på soverommet som ikke er montert enda etter 3 mnd, og det var noe av det første vi kjøpte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Haha! Bra med svigermor som fikser biffen ;)

Alenetid er kjempedeilig, jeg sitter alene på kontoret i dag, og nyter stillheten. Hvor mye jobb jeg får gjort er en annen sak :ler:

Overtakelse om ikke lenge! :hoppe: Så gøy når man kan begynne på ting i sitt eget hjem. Entusiasmen dabber av etterhvert, så bruk den første tiden godt. Vi har fremdeles skyvedører til skapene på soverommet som ikke er montert enda etter 3 mnd, og det var noe av det første vi kjøpte :sjenert:

Ja, svigermødre kan være kjekke å ha i blant ;)

Gleder meg veldig til å begynne på ting i huset ja! :hoppendeglad:

Men som du sier, det er en liiiten mulighet for at lysten til å fikse og ordne dabber av etterhvert. Det har jeg brent meg på før, starter opp og er såå ivrig, etter et par uker så bare "jeg burde kanskje..næææ, jeg vil heller lese bok/se tv/[sett inn alt annet]" :fnise: Men vi skal i alle fall male stua og gangen før alle møblene kommer i hus. Takler ikke ubehandlet furupanel overalt, så det er jeg i alle fall gira på å få i stand! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag. Snork!

I tillegg har jeg en sånn forferdelig dott i øret som ikke vil forsvinne. Jeg blir jo helt fjern av det. Baah. Klarer ikke konsentrere meg når en av sansene er redusert :ler:

I dag har jeg egentlig greie arbeidsoppgaver, ålreite ting jeg fint kan sitte og pludre med på egenhånd som ikke haster sånn fryktelig. Problemet er jo alle møtene senere i dag som tar mye tid (møter der vi avtaler hva vi skal gjøre, som vi ikke får gjort fordi vi må i møter..). I tillegg er jeg litt irritert fordi det er så dårlig informasjon på jobb om dagen. Jeg har misforstått noen ting, ikke fått informasjon jeg burde ha fått osv (også kommer folk til meg og maser, når det er de som burde ha gitt meg info for lengst osv. "Boblebrus, det er deadline i morgen, fiks det!!" "Hæ? Har ikke hørt om prosjektet en gang?"). :sur:

Gaah. Måtte få det ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

I går signerte vi på bankpapirene. Litt skummelt å signere, nå er jeg gjeldsslave til jeg er 50, hurra! :fnise: Men det går nok greit. Det blir litt flere utgifter og selvfølgelig vedlikeholdskostnader på huset etc. Men i det daglige er det ikke fryktelig stor forskjell fra sånn som vi har det nå økonomisk. Og det er deilig å endelig eie noe.

Det er fremdeles en del møbler vi mangler da. Av større ting er det spisestuestoler (vi får gratis spisestuebord av svigers), en ordentlig sofa og en ny seng. Vi har jo både sofa og seng, men særlig sofaen begynner å bli rimelig sliten (og er dessuten ganske liten), og jeg ønsker meg større seng :nigo: Men dette koster jo. Så vi vet ikke helt om vi skal kjøpe nå eller vente på januarsalget. Jeg er vel særlig gira på sofa. Den skal være stoor og fin. Helst i en mørk farge, svart kanskje. Med mange, fargerike puter. Jeg fant forresten et nettbutikk her om dagen som hadde kjempemange kule putetrekk (egentlig mange forskjellige trykk til bruk på bilder, mobildeksler, puter etc)!. Society6. De sender til Norge, og prisene er ikke så verst heller :)Før var det liksom ikke såå farlig med møblene, bare vi hadde noen basismøbler. Men nå som vi eier hus, vil jeg ha det mer ordentlig :danse:

Akkurat to uker til overtakelse i dag! Vi flytter nok ikke inn med en gang, men jeg regner med at vi er på plass i midten av november. Har leiligheten ut november i alle fall, så vi har heldigvis god tid til å flytte og ordne.

Når jeg kjenner hvor kaldt det er om morgenen gleder jeg meg i alle fall til å flytte til et hjem med god, gammeldags peisovn! Da blir det fyring til vinteren, med knitrende lyder og varme i huset. Koselig!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Uff, kjenner jeg er litt småirritert i dag. Er noen greier på jobb jeg går rundt og tenker " :klaske: " om. Er vel mest det at enkelte folk på jobb må ha en mening om ting de ikke har peeeiling på. Så er det veldig lett å si "bare gjør ditt, bare gjør datt" uten at de vet hvor mye jobb det er å faktisk få det til (det går også i motsatt retning, noen snakker uhyre komplisert om helt enkle ting som tar få sekunder å løse). Og alle mener at sin sak er viktigst og må prioriteres først. Jeg har vel også et litt anspent forhold til sjefen, selv om vi er hyggelige og profesjonelle ovenfor hverandre. Vi har bl.a. noen møter hver uke der h*n ofte tar ordet, men det eneste jeg klarer å tenke er "Dette har du ikke peiling på. Ikke snøring i havet! Hvorfor deltar du i disse møtene egentlig?". :sjenert: Kunne klaget side opp og side ned om dette, men får vel stoppe nå :fnise:

Da er det greit å kunne tenke på hus :danse: haha! Mamma ringte i går og er jo supernysgjerrig. Hun spurte om hun kunne være med på overtakelsen 15.oktober, men det sa jeg nei til. Overtakelsen skal være vårt "øyeblikk", et stort øyeblikk i livet jeg ikke trenger å ha med mora mi på :fnise: Hun kan komme på besøk senere.

Må legge til at jeg drømmer om egen hund. Åååh. Ser på nydelige voffser på finn og hjertet mitt smelter :fnise: Familien min har en Cavalier på 10 år, så har jo litt erfaring. Av og til er det kjipt å måtte gå på tur i all slags vær osv, men man blir jo så fryktelig glad i disse dyrene. Det er det som er det kjipeste for meg med å ha dyr, at jeg blir sønderknust når de dør. Vanskelig å tenke på at cavalierjenta trolig bare har en 3-4 år igjen.. det er ikke "bare" en hund for meg, det er et familiemedlem. Men vi får se hva det blir til. Blir vel ikke hund med det første, får kanskje satse på oss selv og eventuelt et par-tre unger før en ny voffs kommer i hus! Men det er absolutt noe både jeg og samboeren vurderer på sikt :)

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg er skikkelig støl i dag. Helt fra midten av magen og ned! Var på gåtur som utviklet seg til joggetur både i går og forigårs. Jeg og samboeren min skulle bare rusle en tur langs elva, og det endte med noe ala intervalltrening, med gåing og løping vekselsvis, og innimellom lekte vi oss litt med kappløp osv :ler: Var så gøy på tirsdag at vi gjorde det samme i går også. Er ikke rart jeg blir støl da, når jeg i utgangspunktet ikke er så fryktelig godt trent. Men godt for kroppen, absolutt :Nikke: Jeg tror fleecegenseren jeg kjøpte på tilbud for et par uker siden er magisk, med en gang jeg får den på + et par joggesko blir jeg helt sånn "jeppjepp, ut og gå tur!" og supermotivert! Nå vurderer jeg t.o.m. å kjøpe meg sånn fænsi treningstights! :fnise:

I dag får vi ikke gått tur da, men vi får nok rørt på oss likevel. Skal hente noen vedlass og kjøre opp til det nye huset med det. Var helt greit for selger at vi kom opp med det, vedskjulet står visst åpent så det er bare å lempe inn. Veldig greit å vite at man har ved å fyre med til vinteren :Nikke: Også blir det litt spennende å se huset igjen, det er jo lenge siden visning nå. Nesten så jeg har glemt hvordan det egentlig var, haha!

Vekta har stått bom stille hele uka. Litt skuffa iom. at jeg både har spist riktig og rørt på meg, men det er jo sånn det er noen ganger. I morgen er offisiell veiedag, vi får se hva resultatet blir. Men det er jo sånn, noen uker står det stille selv om jeg gjør alt riktig, en annen uke løsner det plutselig og jeg går ned en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Endelig fredag. Nå i helgen reiser jeg hjem til foreldrene mine for å feire morfar sin 85-årsdag. Det blir et lite, hyggelig selskap med familien min + samboer, min kjempesøte grandtante (mammas tante) og hennes sønn. Morfar synes det er ganske spesielt å fylle 85 år. Han sier jo selv at han fremdeles er 20 i hodet :fnise: .

Jeg skjønner ikke hvordan det går an at vekta står bom stille hele uka, og fra torsdag til fredag går jeg plutselig ned 0,7 kg? Skal ikke klage altså, fredagen er jo offisiell veiedag og det som "teller". Så jeg er fornøyd! Jeg har i alle fall vært flink denne uka med både fysisk aktivitet og kosthold :Nikke: Totalt 6,4 kg på to måneder!

I går hentet vi noen vedlass fra svigerfars skog, lempet det i en stor henger og kjørte opp til det nye huset der vi lempet det inn i vedskjulet. Så da fikk vi litt frisk luft i går også. Var litt spesielt å se huset igjen, men vi fikk i alle fall ingen "ånei, hva har vi gjort?" når vi så det på nytt! Begynte heller å glede oss til å bo der :)

Møtte også en av leietakerne og fikk tlf.nr hans, så da blir det vel inngåelse av ny leiekontrakt i løpet av neste uke. Må vel også til banken og åpne depositumskonto (de har ikke det nå, men vi mener det er best mtp sikkerhet til både oss og leietakere). Er vel jeg som får gleden av å ringe og avtale møtet, samboer mener jeg er best til sånt :fnise:

Oooh, jeg må legge til dramatisk hendelse i går! Klarte å søle halve tekoppen min med glovarm te over hele overkroppen. Au! :sjokkert: Fikk røde merker fra brystet og nedover magen, så ut som jeg var skikkelig solbrent. Samboer fikk av meg klærne og kastet meg i dusjen (høres ganske..ehm.. romantisk ut, men i denne sammenhengen var det mer dramatisk :fnise: ). Så stod jeg der og dusjet meg i lunkent vann noen minutter før jeg smurte på aloe vera. Og til alt hell gikk det veldig fint. Merkene er borte i dag. Men ganske guffent, tror ikke jeg skal sitte med tekoppen i fanget på en stund :sjenert:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...