Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Ja, det er jo ikke helt umulig at selger ombestemmer seg hvis det kommer enda en visningsrunde uten interesserte. Men det kan jo slå andre veien også, og plutselig får de bud over prisantydning. Men det er bare å vente. Vi kommer i alle fall ikke til å være noe særlig "på" de neste dagene, vi holder hodet kaldt en stund og ser hva som skjer.

Nå er jeg hjemme hos foreldrene mine, var bursdagsfeiring her i går. Koselig! I dag var vi på loppemarked, og iom. at vi kom en time før stengetid var det sånn posesalg. 50 kroner for en pose som man bare kunne fylle opp med alt man ville. Så da ble det både römertopf, flere bøker, noen skåler, glass og bilder på meg :) Loppis er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Mandag igjen! Det er helt greit det altså, men jeg kjenner at jeg mangler litt oversikt over hva jeg faktisk skal gjøre på jobb om dagen. Jeg har noen sånne perioder der jeg føler at jeg mister litt kontroll. Det er ikke sikkert jeg har det altså, jeg har skrevet opp det meste jeg skal gjøre. Har mange pene, oversiktlige skjemaer med forskjellige gjøremål. Men i dag tidlig kom det plutselig en mail om en gammel sak, og så var det noen misforståelser osv. Og da blir jeg sånn "great, da er det sikkert mer jeg har glemt". Folk maser på meg fra forskjellige hold her, og alle mener at sin sak er viktigst. Så er ikke alle like gode til å formulere seg og si hva de vil ha osv.. da er det ikke rart at det blir litt kaos :fnise:

Har ikke hørt noe fra megleren ennå, men det er bare å avvente og se om det skjer noe snart. Ser for meg at det kanskje blir enda en visning. Jeg har i alle fall ikke fått beskjed om flere bud.. sånnsett er det jo fortsatt en mulighet for at selger ombestemmer seg :lol: Menneh... jeg tror ikke det. Vi får sjå.

Ellers har jeg begynt planleggingen av julegaver! Har allerede bestilt noe småtteri på ebay (netthandel er fantastisk for oss som hater å gå rundt på kjøpesentere!). For en gangs skyld skal jeg være ferdig i god tid, og bare nyte desember måned :nigo::nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

HAH!

Megleren ringte og sa at selgeren hadde tenkt en del på dette i helgen...OG at han var villig til å selge for vårt siste bud :danse: Det satt visstnok laaangt inne hos selger, han hadde jo håpet å få solgt til prisantydning (150 000 over budet vårt).

Men det kom jo litt overrumplende på oss da. Både jeg og kjæresten (ringte ham etterpå) ble litt sånn "eh, hæ?" . Jeg ringte megleren og bare "eh, du, dette kom litt brått på.. kan vi gi endelig svar i morgen?" Og det gikk fint da. Dette er et huskjøp, vi må tenke oss godt om. Nå har vi i alle fall sjansen! ...Det er dét som er litt skummelt også, at nå har vi sjansen :fnise:

Legger vi inn et nytt bud nå, så har vi etter all sannsynlighet sikret oss dette huset. Og da blir jeg sånn: "huset vårt? skal vi bo der i mange år? det er jo stor tomt, det blir mye jobb med plenen, huset er jo ikke stort, i alle fall ikke hvis vi blir fler... men vi kan jo utvide og ta i bruk leiligheten.. har vi i det hele tatt bruk for to uthus?.. jeg må male stua og gangen i lyse farger..vi har jo ingen ordentlig sofa!". :fnise: Alle sånne dumme spørsmål dukker opp. Det er en sånn innihampen stor avgjørelse! ÆÆÆÆ :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Oi, så spennende da! Lykke til med grublinga ;)

Ja, kjempespennende! Takk :)

Vi finner vel egentlig flere fordeler enn ulemper, men samtidig er dette litt skummelt... :fnise: Sånnsett hadde det vært fint hvis det var budrunde, da kunne man bare sagt "kjør på" og blitt ferdig med det. Nå har vi nesten fått litt for god tid til å tenke :lol: Men jeg tror det ville vært like skummelt uansett hvilket hus vi skulle ha kjøpt. Det er en stor greie. Men nåla peker foreløpig i positiv retning, jeg tror vi kommer til å by. Det er selvfølgelig noen ting ved boligen som ikke er perfekt, men tomta ++ veier opp. Og jeg ser veldig mange muligheter mtp. oppussing, maling osv.

Men huff, det er jo en stor avgjørelse da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Today is the day! Blir det hus? Eller har selger ombestemt seg igjen? :fnise:

Vi snakket om det i går kveld og i dag tidlig, og vi kom vel frem til at det fikk briste eller bære :sjokkert: Det som er litt skummelt er jo at det er et huskjøp, en stor forpliktelse, og samtidig at huset koster litt mer enn det vi først så for oss. Men med leieinntekter blir ikke det noe problem uansett. Vi kunne kjøpt et hus til 500 000 mindre uten leieinntekter, og sitte igjen med det samme i måneden.

Så alt står vel egentlig på om vi ønsker å bo der, om vi tror vi vil trives der. Og det tror vi. Det er selvsagt småting jeg er skeptisk til som gjør at jeg tenker "æææ, skal vi virkelig satse?". Men samtidig er disse tingene relativt ubetydelige, og mye av det kan forbedres ved hjelp av oppussing og slikt.

Uff. Tror jeg må ringe samboern eller sende en sms og spørre en siste gang om han er helt sikker. Da får jeg sikkert sånn "ææææ :bond: " til svar, for han synes det er ganske skummelt han også :fnise: Men vi liker jo huset, og foreldrene hans likte huset (de var med oss på visning). Så alt tyder på at det blir bud i dag! Føler jo egentlig at vi må slå til, er ikke mange hus med 4 mål tomt og trippel garasje :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Gratulerer! :bolledeig:

Taaakk! Ææææ! :fnise:

Mor og bror er informert, mamma sov da jeg ringte og bare "ehmhø, hæ? HÆ? ÆÆÆÆ! " :ler: Hun synes det var sååå stas, og ville gjerne være med og hjelpe til med å svinge malerkosten :nigo:

Så ja. Phuh! Nå er vi altså huseiere. Herlighet. Uvirkelig. Men jeg tror vi kommer til å få det veldig fint der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Gratulerer! :bolledeig: Å eie sitt eget hus er en super følelse ;)

Ja, nå som kjøpet er i boks er alt helt supert! Får noen sånne "shit, er dette sant?"-øyeblikk nå og da, men alt i alt kjennes det godt! Huset er fint som det er, men har også et godt potensiale. Så jeg er allerede i gang med maling og innredning i hodet mitt :fnise: Jaja, nå kommer jeg vel til å begynne å henge på "hus, hage og hobby" en stund fremover :ler:

Nå står det "Solgt" i boligannonsen. Ihihi! Og det er solgt til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Takk for gratulasjoner! :)

Nå har roen senket seg, og vi begynner å glede oss til å flytte. Fremdeles er alt litt uvirkelig, men nå har vi på en måte stresset ned og begynt å planlegge prosessen fremover.

Hele min familie har vært utelukkende positiv. Foreldre, bestefar, bror og tante har kommet med gratulasjoner og synes dette er kjempegøy. Men vi fikk en litt annen reaksjon da samboer ringte sin mor. Hun er vanligvis kjempesøt og hyggelig, men nå virket hun nærmest litt lunken og synes det var for dyrt. Hun begynte å prate om at "vi kunne da ha fått det for så-så mye mindre". Jeg vet ikke helt hva hun sa iom. at det var kjæresten min som pratet. Men jeg hørte at han hisset seg litt opp og sa "dette er unødvendig å si, og strengt tatt har du ingenting med det. Dette er jo liksom en hyggelig nyhet" På en måte synes jeg det var fint at han stod opp mot morens meninger og sa det han mente, på en annen måte er det litt trist at hun ikke "aksepterer" valget vårt.. Man får litt sånn uggen følelse. Men onkelen til samboeren ringte litt senere på kvelden, han gratulerte og synes vi får mye for pengene. Så da velger vi å høre på han :fnise: (og vi er jo enig med han også).

Blir vel litt planlegging rundt farger osv fremover. Vi kommer til å ha en overlappende periode der vi har både leiligheten vi bor i nå og huset, da kommer vi til å male stue + gang først og fremst før vi begynner å flytte inn møbler osv. Ååå, det skal bli så koselig! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med lunken mottakelse av svigers, men det er nok det at de ikke er klar over hvordan prisene er i området dere skal flytte til.

Når er overtakelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hus :nigo:

Og jeg tror folk generelt er skeptiske, spesielt når de kommer fra lavprisområder selv. Har ikke tall på hvor mange fra hjemstedet mitt som har sagt sånn: Virkelig? Så mye for en liten leilighet i Oslo? Du kunne ha fått et helt hus her for det.

Da må jeg bare si: Men jeg vil ikke bo der! Jeg vil bo her! Ergo må jeg betale prisen her, og ikke det et mulig hus kunne ha kostet der.

og med den lange avhandlingen prøvde jeg å si, jeg skjønner akkurat hva du mener, men det er bare å la det prelle av som vann på gåsa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...