Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

I dag skal jeg være på jobben frem til lunsj, så drar jeg til fjells. Jeg er egentlig overrasket over at jeg er den eneste som tenker "så komplisert" om dette. Jeg er vel den i turgruppa som har minst forpliktelser av alle, ingen barn, ingen organiserte aktiviteter osv. Og likevel er det jeg som føler at dette "stjeler" tiden min. De andre har en sånn "jaja"-holdning til det, som om det er dagligdags. Menmen. Nå har jeg pakket en liten sekk med sengetøy og skift, så da får jeg bare prøve å se positivt på det. Det blir sikkert helt greit. Og det er jo bare til i morgen. Dessuten er det en skikkelig fin hytte, ordentlig lukus. Så hvis jeg får enerom, og mulighet til å trekke meg litt tilbake på kvelden er det sikkert fin avkobling :)

Jeg har jo snakket mye om alenetid og sånt, at jeg trenger det osv. Men jeg merker nå at jeg ikke liker å overnatte uten kjæresten min. Det er greit å få noen timer alene på ettermiddagen f.eks., men det å legge seg alene synes jeg er kjipt. Så selv om det bare er for en natt, er jeg litt sånn.. "jammen.. :sukk: " Jeg vil ha kos! :fnise: Ingenting er bedre enn å legge seg i armkroken til kjæresten om kvelden :yvonne:

De to siste dagene har jeg gått ned i vekt igjen :danse: Gikk opp 0,6 i slutten av forrige uke, men de har jeg klart å gå ned, pluss enda noen hundre gram. Så da har jeg gått ned 3,9 kg totalt (eller kanskje totalt 4 blank, vekta viste -3,8 når jeg var på do i fem-tida, og så viste den -4,0 når jeg sto opp kvart på sju. Så da satte jeg fremgangen på noe midt i mellom, minus 3,9 totalt :ler: ). Blir spennende hva som skjer etter kveldens og morgendagens fjell-opphold da. Jeg har jo en ide om at "borte er borte", og da spiser jeg det som blir servert. Men får prøve å vise litt måtehold med karbsene i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg godt igjen i dette med behov for egentid, det har nemlig jeg også. Har du prøvd å forklare ham hvordan du har det, at du virkelig trenger litt alenetid og at det ikke er kjipt å være alene hjemme? :fnise:

Ellers håper jeg at du koser deg på hyttetur. Luksushytte kan da ikke bli feil!? :klo::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg kjenner meg godt igjen i dette med behov for egentid, det har nemlig jeg også. Har du prøvd å forklare ham hvordan du har det, at du virkelig trenger litt alenetid og at det ikke er kjipt å være alene hjemme? :fnise:

Ellers håper jeg at du koser deg på hyttetur. Luksushytte kan da ikke bli feil!? :klo::laugh:

Jada, har prøvd å forklare mange ganger :fnise: Men for en som ikke har samme behov er det ikke så lett å forstå. "Hva er det som er så gøy med å sitte hjemme alene, a?" :sprettoy::ler: Kan jo ikke akkurat jage ham ut heller. Men får bare fortsette å oppmuntre han til å finne på ting med kompiser osv. Vi har jo bare bodd her i et års tid, kjenner ikke såå mange her ennå osv. Forhåpentligvis går det seg til etterhvert.

Ja, jeg håper hytteturen blir bra! Luksushytte er aldri feil :nigo: Nå begynner jeg faktisk å glede meg litt (her sviger humøret, gitt!). Er jo litt åkei å komme seg vekk og oppleve noe annet en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter innom her jeg :goodbye:

Jeg kjenner også veldig til det behovet med alenetid, men heldigvis er samboeren likedan. Du får prøve å kose deg på hyttetur, får håpe det blir bedre enn fryktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg titter innom her jeg :goodbye:

Jeg kjenner også veldig til det behovet med alenetid, men heldigvis er samboeren likedan. Du får prøve å kose deg på hyttetur, får håpe det blir bedre enn fryktet :)

Enda en besøkende! :danse: Velkommen :goodbye:

Ja, nå nærmer det seg! (lite å gjøre på jobb i dag, sitter egentlig bare og venter på å dra :fnise: ) Tror det blir bra jeg. Skal kjøre opp dit snart, får sitte på med en kollega. Jæjæ, det blir så hyggelig atte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hyggelig tur :Nikke: Men jeg kjente at det egentlig holdt med i går kveld. Da var det koselig. I dag måtte jeg liksom "holde ut" frem til kl 15, selv om jeg i utgangspunktet ville hjem fra jeg våknet. Sliten pga både lite søvn, mye sosialisering (takk, det holder nå liksom) og et par glass rødvin for mye i går :fnise: Men joa. Fin hytte var det jo, og helt ok opplegg. Så da har jeg gjennomført dét.

Godt å være tilbake hos kjæresten. Og deilig å kunne være back on track med kosthold osv. Og i morgen er det jo torsdag - og snart helg! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Endelig fredag! :danse:

Skal bli deilig med helg nå. Tiden går så fort - plutselig er det helg, og så er det mandag igjen, og plutselig er det helg igjen. Skal jo ikke klage på dét da :fnise: Vi har vel ingen klare planer for helgen, men det er flere arrangementer rundt om kring som vi vurderer å dra på.

Synes det er litt kjedelig på boligfronten om dagen, det er liksom ingenting aktuelt som ligger ute nå. Tok en liten alvorsprat med gubben i går rundt dette med pris, hva vi kan forvente oss osv. For det er jo en kjent sak at man ikke kan få et nyoppusset hus i perfekt stand, et kvarter unna jobben med 4 soverom og tre mål tomt til 1 mill liksom. Da må vi evt. gå for et oppussingsobjekt i så fall. Men vi har faktisk snust litt på tanken om å kjøpe et hus som ikke er heelt tipp-topp og pusse opp som vi selv vil. Men vi får sjå hva det blir til!

Så jadda! Livet skurer og går. Jeg lengter vel etter en forandring kanskje, at det skal skje noe spennende snart. Type store ting, som huskjøp, graviditet etc. Mamma er verdens største nysgjerrigper, hun ringer meg annenhver dag og spør "er det noe nytt?". Jeg vet ikke helt hva hun forventer jeg? :klo: Jeg tror hun drømmer om ord som "vi har kjøpt hus!" eller "du skal bli bestemor!" (særlig det siste). :ler: Det var så gøy da jeg var hjemme for noen uker siden, og vi kom inn på pcos osv. Så sa jeg at jeg ønsket meg barn (men presiserer tydelig at jeg ikke er gravid nå). Og hun ble så glad! Bare det at jeg bekreftet at barn var en del av fremtidsplanene gjorde at hun ble helt "hællelujah, praise the lord!" :pls:

Haha! Joda så neida. Alle disse greiene kommer vel etterhvert. Får nyte livet så lenge og ikke stresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag stod jeg faktisk opp ganske tidlig. Mest pga at kjæresten stod opp tidlig, skrudde på en klesvask, så på TV med høyt volum og i det hele tatt. Mye bråk. Da fikk jo ikke jeg sove mer heller :fnise: Men jeg kom meg opp i rimelig tid, og etter frokost kjørte vi litt rundt og dro innom noen butikker, boligmesse og slikt.

Boligmessen var litt skuffende, få stands, lite folk og veldig innpåslitne selgere. Men vi fikk med oss noen kataloger, bl.a. huskataloger. Og så kikket jeg litt nærmere på disse katalogene når jeg kom hjem (det er det beste med messer, sette seg ned i ro og mak når man kommer hjem og se litt på brosjyrer etc), og noen av leverandørene var faktisk ikke så ille på pris. Og så begynte jeg å tenke "hvis vi skaffer oss en billig tomt litt utpå bygda, gjør en del selv.. da er faktisk det å bygge hus selv innen rekkevidde". Det er jo egentlig det jeg og kjæresten drømmer om, men vi er litt usikre på om vi har råd. Men ut i fra prislisten, tomteprisen (kan få ganske billige tomter hvis vi leter litt), og googling om temaet ser det ut til at det kanskje er mulig. Kanskje. Det hadde vært gøy, da. Få et nytt hus, slik vi vil ha det. Men vi får se. Sannsynligvis kommer dette bare til å bli ved drømmen :sukk:

Nå skal jeg bruke resten av lørdagen til å bare kose meg sammen med samboern, kikke litt mer i huskataloger og drømme meg bort ( :fnise: ), spise en god middag og kanskje ta et glass rødvin.. ja. Rett og slett nyte livet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Mandag igjen, og her sitter jeg og prøver å våkne :Gjesp:

Jeg har kost meg masse i helgen, og samtidig prøvd å overbevise kjæresten om å ta en nærmere kikk på boligkatalogene vi fikk med oss hjem :fnise: . Men selv om jeg hadde han på gli en stund, ble hele greia avblåst til slutt. Vi fant vel ut at det ble for dyrt. Blir lett en del utgifter til boligbygging.

Jeg føler at jeg og kjæresten har hatt litt mangel på kommunikasjon i det siste. Det har blitt mye spøk og tull, og faktisk litt for lite alvor. Jeg skulle ønske at han på eget initiativ kunne snakke om følelser, tanker om fremtiden osv. Men han sier aldri noe om sånt, og da blir også jeg litt usikker på hvor mye jeg skal si. Jeg prøver av og til å hinte, stille ledende spørsmål osv. Men jeg får aldri noe vettugt svar. Det blir mye "tja, vet ikke". Det virker ikke som han tenker lenger enn en dag frem. Så ja.. jeg må prøve å få tatt en skikkelig samtale om ting og tang snart. Om tanker om fremtiden, forventninger, barn osv. Litt skummelt, men det er lenge siden jeg har fått en "statusrapport" på hvor han står i slike saker. Og det er jo ganske viktig å vite. Hvem vet, kanskje han har akkurat samme tanker som meg?

JAH. Det var en liten utblåsing fra en tankefull boblebrus :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jaja! Da får vi se hvordan det blir her i landet fremover da :vetikke: Jeg er ikke overbegeistret over valgresultatet, men jeg er heller ikke overrasket. Jaja. Vi får se hva som skjer :fnise:

Over til helt andre ting. I dag skal jeg og kjæresten på visning igjen. Det er et hus som ser ut til å være i god stand, med utleie-leilighet. Det er litt umoderne i stilen og trenger nok noen strøk maling her og der (mye furu. grøss!), men ellers ser alt til å være veldig godt tatt vare på. Så da blir det spennende å se. Denne gangen er jeg ikke like "forelsket" som jeg var i det andre huset, og har ikke såå store forventninger. Så da er ikke fallhøyden så stor, kanskje jeg t.o.m. blir positivt overrasket :)

Ellers går det trått med vekta, gitt! Jeg står vel egentlig ganske stille, går noen hundre gram opp og ned fra dag til dag. Men jeg skal gi det litt tid altså. Har jo gått på kostholdet i litt over en måned bare. Og 4 kilo er jo faktisk ganske bra så langt :danse: Nå følger ikke jeg noen superstreng filosofi da, bare generell lavkarbo. Må ikke være altfor nazi, da mister jeg bare motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Vel, i dag sitter jeg og tripper av spenning og en anelse nervøsitet. Vi skal (kanskje) by på huset vi så i går! :haar: Huset i seg selv var koselig og veldig godt tatt vare på. Litt trangt kanskje, men helt ok for oss nå. Dessuten er det et påbygg som nå er utleieleilighet. Denne kan vi evt. bruke selv etterhvert, sette inn dør e.l. og få enda mer plass. Så slik jeg ser det, er ikke dét noe problem.

Men det vi virkelig falt for, var tomten. Svæær tomt (4 mål!), med superflott utsikt. I tillegg var det både stor garasje med tre bilplasser, to uthus og et lite verksted. Tror du handyman-samboern ble solgt da eller? Joda :hjerter::fnise: Det var nesten som et lite småbruk! Også var det kjøkkenhage og en liten dam + sitteplass midt i hagen. Superkos! Og bare en liten svipptur ned til "byen" der vi har alt vi trenger av servicetilbud.

Meeen så er det dette med pris da. Det ligger i utgangspunktet litt over vår prisklasse. Men iom. at det er utleieleilighet kan vi tøye oss litt. Og i går satte samboern opp et veldig detaljert budsjett der han beviser at vi helt fint klarer å takle et såpass høyt lån (eller, høyt og høyt. Egentlig helt gjennomsnittlig). Han sendte dette på mail til bankmannen i går, og skal ringe han nå på morgenen for å høre hans synspunkter. Så da sitter jeg her og venter egentlig bare på dét.. uææh! Og hvis det viser seg at bankmannen sier ja, så er vi klare til å bli med i budrunden! Meneh... budrunden kan jo slå alle veier. Kan jo hende det kommer en rik kakse og byr flere hundre tusen over takst, og da er vi ute. Så ingenting er sikkert.. men gooosh, så spennende!

ÆÆÆ :bond: (hvis alt går, kan vi faktisk være huseiere rundt lunsjtider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hilser på og ønsker lykke til i en evt. budrunde :vinke:

Hei hei! :goodbye: Takk for det! Men nå begynner jeg å bli alvorlig nervøs altså... kjæresten min skulle ringe banken i dag tidlig, og så ringe meg etterpå for å si fra om status.. men jeg har ikke hørt et kvekk! Han slet med å få tak i bankmannen i går, men i dag skulle han ikke gi seg før han fikk svar sa han. Men..æææ.. hva skjeer? Jeg har fått sms fra megler om at budrunden er åpen, men jeg har ikke fått sms på at noen har lagt inn bud ennå. Men ut i fra hvordan det var forrige gang (da jeg også satt meg opp på interesse-liste, men ikke deltok i budrunde), så skal vel det første budet tikke inn snart... uhuuu...wæææ :bond: (jeg sitter klar på jobb, med budskjema ved siden av meg og allting :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Neineinei, dette er altfor nervepirrende!

Og det blir ikke mindre nervepirrende når kjæresten min har blitt kjørt til legevakten pga svimmelhet! :( Han har tidligere slitt med blodtrykket (veldig høyt), men dette er nå i sjakk med medisiner og han har vært i superform ganske lenge nå. Men jeg tror at disse blodtrykksgreie + stresset og nervøsiteten pga budrunde etc. gjorde at han fikk et lite "svimmel-anfall". Så jeg prøvde å si dette til han i tlf. og at det sikkert ikke er noe farlig :) Så sa jeg "Hvis bankmannen ringer, og du ikke har tid til å prate, be han ta kontakt med meg".

Og ennå er det ikke kommet inn bud :bond: Tenk om vi er de eneste! Det hadde forsåvidt vært stas. Men jeg føler på meg at første bud kan komme nårsomhelst nå. Og bankmannen har ikke ringt tilbake ennå (altså, sambo fikk kontakt med han først, han skulle se på det vi sendte over og ringe tilbake).. og alt bare.. herregud.. æææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da! Forstår at det er nervepirrende når det er så mye som foregår, og et helt hus som står på spill!

Skal krysse fingrene for at banken ringer snart og at dere får huset til skampris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Så spennende da! Forstår at det er nervepirrende når det er så mye som foregår, og et helt hus som står på spill!

Skal krysse fingrene for at banken ringer snart og at dere får huset til skampris ;)

Ja, det er kjempespennende. Første boligen vi kjøper, og som du sier - et helt hus står på spill her!

Krysser også fingrene for at vi får huset til noen hundretusener under takst :nigo: Det er jo litt rart at det ikke har kommet et eneste bud ennå, så det er lov å håpe. Men - mye kan skje!

Edit: Må bare legge til noe her nå. Klokken er 12, ingen bud har kommet inn. Kan det virkelig være sant? Dette kan bety at vi er de eneste som faktisk er oppriktig interesserte! Vi har ikke lagt inn noe bud ennå selv, fordi jeg fremdeles venter på svar fra både samboern og bankmannen. Men.. nå begynner jeg å roe meg ned litt.. dette lover jo egentlig godt!

enda en edit: samboern er på legevakta og venter på undersøkelser fortsatt. Gaaah. Jeg er ikke sur på kjæresten altså, og unner ham god helse og alt godt. Det viktigste er at han har det bra. Men det måtte lissom komme i dag..

Edit igjen :fnise: (gidder ikke lage tusen nye innlegg): Samboer vært på legevakt, ingenting var galt. Så da var han nok bare litt stressa og fikk et "stressanfall". Ingen bud ennå på huset heller. Megler har ringt til meg og "mast", høhø. Og nå skal kjæresten min ringe bankmannen når han kommer tilbake på jobb for å høre hvordan ståa er. Og vi ble enige om å kaanskje legge inn et lite "skambud" på 225 000 under takst i første omgang. Det KAN føre til et hus-kupp, at vi får et nei og må legge oss litt høyere, eller trigge en budrunde. Men iom. at ingen andre har lagt inn bud ennå, så er jo ikke interessen den aller høyeste for dette huset. Kan være mange årsaker til dét, Jajaja!

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Klart fra bankens side, nå har vi kjørt på og lagt inn bud! (er jeg som styrer budrunden, har kontakt med megler osv. heeerregud). 200 000 under prisantydning :fnise: Så enten får vi et rungende "ikke tale om!" fra selger, eller såå.. gjør vi et kupp. Og plutselig er vi huseiere :danse: Nå må vi vente og se! Skuuummelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Whææææ!

JAAA! herregoshameg! Sendte budskjema på mail litt over kl. 15, men har ikke fått noe svar ennå. Prøvde å ringe megler nå, men fikk opptatt-beskjed. Dette er kjempespennende, gøy, og dritskummelt samtidig! Skal jeg kjøpe hus? Nå? Helt surrealistisk :bond: Først må vi se om selger aksepterer da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...