Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok


Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Hjemme hos mor og nyter julefri :) I kveld skal vi på middag hos tante, ellers er det avslapping og kos.

Og godt er dét, for hoi - velkommen, mensen! Og så til de grader også, med smerter og alt som følger med. På en måte er det fint, nå har jeg plottet inn i kalenderen og kan begynne å følge med. På en annen måte... blææ :ler: Jeg blir liksom så slapp og fjern. Jaja. Jeg slapp å vente lenge på at den skulle komme etter pilleslutt i alle fall.

Nå sitter jeg i stua og hører på hunden som snorker :fnise: Gleder meg til mange slike deilige dager fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Samboer har reist hjem til sin familie, så dette blir første natt uten ham på lenge. Kjente en klump i halsen når han dro, men samtidig er det litt deilig å kjenne at jeg savner ham også... og få alenetid :ler:

Uff, tenker sånn på julegaven fra meg til han i år... føler jeg har gitt så lite. Ullsokker, ei skjorte og to bøker. Lite spennende, jeg er så redd for at han skal pakke opp og bli dritskuffa :sjenert: . Men han har ikke ønsket seg noe spesielt, så da blir det sånn. Han kom jo med et par geniale ønsker for to dager siden, men da var vi jo på senteret sammen og det var liksom for sent å kjøpe noe mer.

Sånn er det! Får kanskje se etter en liten romjulsgave før jeg stikker opp dit på fredag.. vet ikke helt.

Ellers har vi lagt pakkene under treet nå, ble mange i år også gitt! Spennende :) God jul og godt nytt år!

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja, han skrev i alle fall i siste sms at gavene var fine og at han takket så mye :fnise:

Men gjett om jeg fikk dårlig samvittighet når jeg pakket opp gaven fra ham. Verdens fineste klokke og et par skikkelig varme tøfler i merinoull. Ble selvfølgelig superglad, men samtidig følte jeg at ga så stusselig gave i forhold.. haha! Skrev sms tilbake til ham om at jeg var litt flau pga dét, har ikke fått noe svar på den ennå :ler:

Anyways, er veldig fornøyd med julekvelden. Fått masse fint! Bøker, spill, kjøkkenting... storfornøyd! Nå ser jeg frem til et par rolige romjulsdager med familiehygge før jeg setter kursen mot min kjære (som forøvrig fortjener et stort *smask!* for den fine presangen :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ah, 1.juledag. Og 2.juledag også, for den saks skyld. Sover lenge, og dagen bare flyr avgårde uten at jeg egentlig gjør noe som helst :fnise: Stort sett bare spise og se TV, se litt på gavene fra gårsdagen, og en liten luftetur med hunden iblant. Det er deilig det, da :Nikke:

Kjæresten har sendt meg masse meldinger i dag, tror han savner meg :sjarmor: Samtidig er det jo på en måte godt å kjenne på dette savnet innimellom, og ha litt avstand. Når jeg da ser ham igjen får jeg sommerfugler i magen og kjenner meg nærmest nyforelsket igjen :yvonne:

Tante rød forsvant i går, etter bare to dager. Var vel en sånn bortfallsblødning eller hva det kalles. Da er det vel bare å vente på "the real deal" :lol: Kjenner jeg er veldig spent på denne mystiske syklusen, altså. Jeg satt her og lurte på om jeg skulle bestille noen sånne EL-tester, men fant ut at det kanskje var litt "hysterisk". Selv om jeg er nysgjerrig på om jeg faktisk har eggløsning. Får i alle fall vente til neste runde er overstått ;) Jeg må innrømme at jeg har et ørlite håp, et lite nyttårsønske, om å bli gravid i løpet av 2014. Da er det greit å prøve å normalisere systemet litt før vi setter i gang :opplyser:

Ellers kan jeg jo nevne at jeg fikk veldig mye fint i går. Noen større ting som strykejern, tilbehør til kjøkkenmaskin, og selvfølgelig et nydelig armbåndsur. Og en del småting som sokker, sjokolade, kaffe, et par bøker og tre gavekort. Jeg er veldig fornøyd :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Nå er jeg hos svigers, kom hit 3.juledag og blir her til over nyttår. Egentlig veldig deilig, hjemme var det litt stress og et par meget høylytte familiemedlemmer som ble slitsomme over tid :ler: Hos svigers er de så rolige og balanserte, og det er en helt egen ro hos dem.

Kjæresten var jo helt fra seg av lykke når jeg kom på besøk da. Og han er fremdeles fra seg av lykke tror jeg :fnise:

I går kom en slags versjon av samtalen jeg har ventet på. På kjærestens initiativ! Han har ikke sagt noe om pilleslutt etc, men i går luftet han noen tanker rundt dette. Alt var ikke det jeg innerst inne håpet å høre, men jeg regnet vel egentlig med det - og jeg ble glad for at han tok det opp :) Kunne sikkert skrevet masse om alt dette og mine tanker rundt det, men får vel stoppe her foreløpig :fnise:

Uff, har i løpet av ferien fått så vondt i korsryggen. Tror det kommer av den harde gjestesenga hjemme hos mamma. Det er skikkelig ille å reise og sette seg. Får satse på at det bedrer seg etterhvert, tror bevegelse gjør susen. Får starte med litt trening igjen over nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Vil bare innom for å ønske alle et riktig godt nytt år! :danse:

Her blir kvelden feiret hos svigers, med deilig kalkun og besøk av nabofamilien (som forøvrig er samboers onkel + fam). Svigermor har disket opp med hjemmelaget karamellpudding til dessert, namnam! Har nettopp dusjet og skal snart fikse meg for selskap.

Begynner å glede meg til hverdagen igjen. Det er selvfølgelig godt å ha fri, sånnsett savner jeg ikke jobben. Men samtidig er det også godt med en fast rytme på ting, og leve et eget liv uten diverse foreldre tilstede. Gleder meg til å komme hjem og fortsette å "bo meg inn" i huset.

Jeg blir alltid litt filosofisk på slike kvelder. Hva vil skje det kommende året, blir det sånn-og-sånn. Jeg har et mål om ytterligere vektnedgang og håper å nå det endelige målet i løpet av året, men det er et påbegynt prosjekt og ikke et nyttårsforsett sånn sett. Ellers tar jeg ting som det kommer. Jeg har hatt mange planer før som har gått i vasken, så jeg har funnet ut at det beste er å la livet rusle og gå, nyte de små øyeblikkene og ikke stresse :)

Det var min lille nyttårstale :ler: Igjen, alle sammen - GODT NYTT ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Så koselig med nyttårsbesøk! :goodbye:

Nå sitter jeg på jobben igjen, og selv om jeg er ubeskrivelig trøtt er det litt godt å være tilbake også. Tilbake til hverdagen, til hus og til å leve livet uten mange familiemedlemmer innblandet hele tiden :fnise:

Jeg og kjæresten hadde jo klart å snu døgnet, så i går slet vi med å sovne. Sovnet vel ikke før i halv tre-tiden.. uugh. Mye takket være kjæresten da, som absolutt skulle prate og kose på meg hele tiden :ler: Han har plutselig blitt veldig pratsom, fra å nesten ikke si noe som helst til å ville prate om bekymringer, tanker om forholdet vårt osv. Men jeg klager ikke på det, det er bare fint at han prøver å sette ord på følelsene sine :)

Og nå må jeg fortelle noe gøy! Etter en julefeiring med masse god mat, utskeielser osv, trodde jeg at jeg hadde gått opp mangfoldige kilo. Minst 3-4. Men jaggu fikk jeg ikke en overraskelse når jeg gikk på vekten i dag morges! Fra sist veiing før jul har jeg gått opp - men bare 0,2 kg! :danse: Så da ser det ut til at jeg har klart å holde vekten gjennom julefeiringen. Har følt meg litt oppblåst, kanskje derfor jeg trodde at jeg hadde gått opp mer.. hurra! Da har jeg et superbra utgangspunkt for videre vektnedgang i 2014!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år Boblebrus! Det er jo supert at vekta ikke har levd sitt eget liv i løpet av jula :hoppe:

Jeg skal på jobb i dag jeg også, holder på å mote meg opp med en kopp kaffe nå. Den beste kollegaen hadde siste arbeidsdag før jul, så det blir nok ganske tomt på jobb fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Godt nytt år Boblebrus! Det er jo supert at vekta ikke har levd sitt eget liv i løpet av jula :hoppe:

Jeg skal på jobb i dag jeg også, holder på å mote meg opp med en kopp kaffe nå. Den beste kollegaen hadde siste arbeidsdag før jul, så det blir nok ganske tomt på jobb fremover...

Jaa, jeg ble så glad når jeg så tallet på vekta! :Nikke: Gikk fra trøtt og morgengretten til "Juhuuu! *rope på samboer* -Miraklenes tid er ikke forbi - jeg har ikke gått opp i vekt i jula!" :fnise:

Mange som er tilbake på jobb i dag ja. Selv er jeg på ørtende kopp med kaffe og prøver å få en viss oversikt. Det ser ut til at disse to første dagene blir rolige, heldigvis. Synd å miste en god arbeidskollega da. Husker selv at det var trist når en av mine nærmeste kollegaer sluttet i fjor, hun var så ålreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Jeg gleder meg IKKE til å veie meg i morgen, ikke bare har jeg lagt på meg i jula, men jeg har nok ikke veid meg siden tidlig i høst. Og vektnåla har nok tikka jevnt og trutt oppover siden da... :sjenert: Men nå er det full skjerpings for meg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også på vekten i morgen, og jeg gruer meg. Jeg har ikke selvkontroll, så tre uker hjemme hos mine foreldre med alt av godis tilgjengelig og 1 eksamensmåned før det, har satt sine spor er jeg redd :P

Det positive er at jeg i høst så at det var mulig å gå ned, så da er det bare å starte på ny frisk i år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Haha, ja det er skummelt å gå på vekta etter en lang juleferie (+ eventuelle eksamensperioder, kjenner til det) :fnise: I dag er det fredag og offisiell veiedag, og til min store glede har jeg nå gått ned de 0,2 siden i går - og veier dermed nøyaktig det samme som jeg gjorde før jeg dro hjem på juleferie. Ikke verst! :danse:

Fyyy altså.. jeg har så sinnsykt vondt i korsryggen. Auau! Det var vel kanskje verst i går, i dag er det en liten smule bedre. Men fremdeles ganske vondt, og det er ikke gøy. Vet ikke om jeg bør gå til lege, tror jeg skal se det an litt. På nett står det jo at ryggsmerter er vanlig og som regel går over av seg selv. Og at man skal være i bevegelse og leve som normalt. Så da får jeg prøve det en liten stund.

Ellers går det i jobb, jobb og noen bøtter med kaffe de neste 7-8 timene. Snart helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir jammen godt med helg ;) Jeg har en følelse av at det er tirsdag, så da er gleden stor når jeg kommer på at det er fredag!

Planer for helga?

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest boblebrus

Ja, det blir jammen godt med helg ;) Jeg har en følelse av at det er tirsdag, så da er gleden stor når jeg kommer på at det er fredag!

Planer for helga?

Ja, kort uke er helt supert :)

Denne helgen er det ingen planer, noe som er helt herlig etter et par hektiske uker. Skal bare slappe av, kanskje ta en liten shoppingrunde og se på møbler til stua, og ellers ta ting som det kommer. Aaah <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Blæ, mandag igjen! Helgen går så fort at den føles som "en fis i kosmos" som sjefen min pleier å si. POFF - så er det mandag og arbeidsuke, nok en gang.

I går pådro jeg meg en forferdelig vokspropp i øret som ennå ikke har gått bort, og jeg må sitte her og være halvveis døv. Har forsøkt med matolje, skylleballong osv., men ingenting har foreløpig hjulpet. Og nå er det litt vondt fordi jeg har rota og skylt vel mye inni der, så jeg tror jeg skal la det være en stund og se om det løsner i løpet av et par dager. Hvis ikke må jeg vel gå til legen tenker jeg. Gaaah. Forferdelig slitsomt, blir litt i min egen verden når en av sansene ikke fungerer optimalt. Kommer til å si "hæ?" en del i dag :fnise:

Anyways - helgen har vært bra! Et par avslappende dager i huset. På lørdag var vi fornuftige og gjorde ferdig et av soverommene (begge de minste soverommene har til nå vært roterom). Eller, det ble kontor da :Nikke: Vi spikret opp hyller, plasserte bøker og alt av hobbyting der. Ble veldig fint!

Tja, er det noe mer å få med i denne omgang? Næh, tror ikke det. På tide å sette i gang med arbeidet - og glede seg til fredag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hurra. Alt skjer liksom samtidig. Først har jeg vondt i korsryggen. Så får jeg propp i øret (ennå ikke borte). Så går tilsynelatende ryggvondten over, og jeg tenker "yay" - helt til jeg skal bøye meg for å hente noe i bilen, og poff - der får jeg jammen et skikkelig kink. På toppen av det hele - hallo, mensen ("the real deal").

Nei, det skal ikke være enkelt :fnise: Jaja. Fikk meg i alle fall en positiv overraskelse på vekta i dag, om ikke annet. 0,4 ned siden fredag, og et godt utgangspunkt for et bra resultat kommende offisielle veiedag :Nikke:

Kjenner jeg sliter litt med motivasjon på jobb også. Det vi jobber med nå er egentlig enkle greier som burde ta rask tid å løse, men alt skal gå gjennom diverse ledere og ting tar unødvendig lang tid. Alt skal diskuteres opp og ned i mente, jeg blir så lei. Neste mandag skal vi på hyttetur igjen, sånn "kick off"-sak. Etter en selskapsrik jul er det siste jeg vil ennå mer pålagt sosialisering :ler: Men må man, så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jobb, blaah. Og klokka ni er det et møte jeg absolutt ikke har lyst til å gå i, en utrolig slitsom person som ofte drar møtene ut i det uendelige er der.. men men. Greit å ta det før lunsj, så blir vi ferdige med det.

Det er et eller annet som skurrer på jobben, og det har vel egentlig alltid vært det. Jeg vet ikke om det er sjefen eller hva det er. Noe som gjør at jeg ikke føler meg helt tilpass. Og selv om det til tider er greit med rutineoppgaver og rolige dager, føler jeg meg kanskje ikke utfordret nok (selv om sjefen hele tiden bruker begrepet, "boblebrus, nå skal jeg utfordre deg til åå.. *sett inn oppgave som er på nivå med å.. tja.. hente kaffe*). Men samtidig har jeg vært griseheldig med denne jobben. Den har mange goder jeg bare kan drømme om andre steder. Så får vel holde ut en stund til :)

I det siste har jeg og kjæresten kjørt sammen til jobb, men i dag skulle han jobbe overtid. Så da tok jeg min egen bil på morgenkvisten. Litt rart (og ganske deilig) å bare ha seg selv å ta hensyn til om morgenen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...