Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok

Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Fredag og helg, skal ikke klage på dét :nigo:

I går skulle vi henge opp taklampene over spisestua, og vi fant plutselig ut at den ene lampa har feil farge! Vi hadde fått blå i stedet for hvit. Så da må vi dra til butikken og bytte den igjen. Sånt skjer! Vi hengte opp de to andre lampene (skal ha tre stk i ulik farge), ser veldig bra ut foreløpig :Nikke:

Jeg har ennå ikke bestilt gardiner, men det er mest fordi jeg kvier meg for å betale. Det kom på ca. 4000 kroner for gardiner til alle vinduene (totalt 9 lengder). Da får vi riktignok spesialsydde, veldig freshe gardiner. Men lell da :overrasket: Det er nesten så det frister å gå til en vanlig interiørbutikk og kjøpe noe helt enkelt til en rimeligere pris. Men det er ikke bra nok for samboeren min. Her skal vi kjøre stil, må vite :opplyser:

Nå i helgen skal vi en tur til foreldrene mine. Det blir hyggelig det, men heelt ærlig... så er det dårlig samvittighet som ligger til grunn for besøket, snarere enn et oppriktig ønske om å dra :sjenert: Det blir litt sånn.. "Besøk, check! Da slipper vi mer mas fra dem i et par uker" :lol: Jeg er veldig glad i foreldrene mine altså, men jeg har egentlig ikke det helt store behovet om å se dem støtt og stadig. Har mer enn nok å ta meg til på hjemmebane mtp oppussing osv, og telefonsamtalene med mamma fyller min "kontakt-med-familien"-kvote på en grei måte. Føler meg nesten litt slem her jeg sitter, uff. Jaja. Vi får taco i dag, det blir bra :ler:

Det går trått med vektnedgangen også, men jeg har i alle fall gått ned 0,1 siden sist uke. Sakte, men sikkert. Note to self: må bli flinkere med regelmessig trening + hverdagsmosjon fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

Har hatt en veldig hyggelig helg hjemme hos mamma og pappa. Men huff, i dag er jeg trøtt :fnise: Sovnet ikke før superseint i går, og nå har samboer sagt at vi må stå opp enda tidligere fremover (ca. 05.45). Han skal lede et stort prosjekt på jobben sin, og da vil han vise et godt eksempel og kommet tidsnok. Skjønner jo det da, men når vi kjører sammen til jobb betyr jo det at jeg også må opp i otta :sovne:

Jadda! Plutselig får vi unger, og da blir det sikkert luksus å sove i 5 timer :fnise: Det er to ting jeg gruer meg til ifbm. å få barn: stå opp tidlig/lite søvn når de er små, og når de blir sånn 8-10 år og skal gå på organiserte fritidsaktiviteter og hverdagen blir en kabal med kjøring og henting :ler:

Aaaa. Sjefen. Gjør så mye rart! Sender ut møteinnkallelser uten å sjekke om det passer for alle (vi har tilgang til hverandres kalendere, burde ikke være så vanskelig), har så mange rare synspunkter på ting osv. Jeg blir helt matt. Stusser fælt over mye h*n gjør altså. Jeg har i grunn en kjempebra jobb, det er synd mye ødelegges av en håpløs sjef med rare prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fælt å være så trøtt altså! I dag tidlig slet jeg med å holde øynene oppe. Satt på med samboer til jobb og duppet av i bilen. Første jeg gjorde da jeg kom på jobb var å bøtte på med kaffe :fnise:

I går bestilte jeg hotell til meg og min beste venninne :danse: Aaah, gleder meg allerede! Da blir det deilig hotellhelg i mars, med frokost og masse rødvin :plystre: Rart det der, jeg likte ikke rødvin så godt før. Men plutselig likte jeg det skikkelig godt! Får en god og avslappende helge-følelse. Det beste er jo å slenge seg nedpå i en sofa med en god venninne, dele en flaske og prate skit i mange timer :Nikke:

Har også bestilt gardiner nå. Er veldig spent, siden jeg tok en sjanse. Satser på at de er fine. Jeg har egentlig bestilt stoffprøver også, men gadd ikke vente på dem. Samboer ville helst ha liftgardiner, men jeg synes ordentlige gardiner er mer koselig til stua, så da bestilte jeg dét. Blir nok bra!

Får helt noia av et par stykker på jobb. Først er det sjefen, som skal ha så mange meninger om ting h*n ikke har peiling på (og sier først "boblebrus, kjør på og ta eierskap til arbeidsoppgavene dine", og når jeg gjør det er det "boblebrus, jeg ser at du har gjort dét og dét. Jeg synes du heller burde gjøre dét og dét"). Jeg blir gal. Også er det den andre kollegaen som liksom være så utrolig engasjert, og eeelsker brainstorming, idédugnad og sånne type ting. Jeg er ikke helt der, så det blir litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg skjønner ingenting av vekta. Gikk opp i helgen (som vanlig), gikk ned til i går, men i dag har jeg gått litt opp igjen. Er det lissom meninga at dette er kroppens trivselsvekt? At det skal stoppe her? Det vil jeg ikke være med på! :jolie: Det kan jo hende ting hadde gått kjappere om jeg hadde vært enda mer konsekvent med kostholdet, jeg gjør jo en del kompromisser med samboer rundt middagen for eksempel, og når jeg er på besøk spiser jeg det jeg får servert. Men jeg skal kunne leve med dette over tid også da :vetikke:

I morgen blir en lang dag på jobb. Etter jobb er det et arrangement jeg skal være med på (i regi av jobben), skal ta noen bilder og greier. Det er på kveldstid, så da er jeg ikke hjemme før rundt 20.30. Gaah, gi meg styrke! Jeg liker virkelig ikke å bruke fritida mi på slike ting, men noen ganger må man.

I helgen skal vi på bursdagsselskap til samboers søster, men jeg vet ikke helt hvordan det blir enda. Om vi skal overnatte hos svigers som bor i nærheten eller hva som skjer. Jeg kunne vel egentlig tenke meg å kun dra på selve festen og kjøre hjem etterpå. Slik at det bare blir et kveldsbesøk. Men samtidig skulle det ikke forundre meg om svigers tar det som en selvfølge at vi skal overnatte der..

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag kjørte jeg selv til jobb og tillot meg å komme en time senere enn vanlig :nigo: Det hjelper virkelig å kunne slumre litt lenger og kjøre til jobb når det er lyst. Føler meg mer opplagt enn ellers :Nikke:

En annen grunn til at jeg kom litt senere i dag er jo at jeg skal på dette arrangementet i kveld. Tror jeg må kjøre rett fra jobb, hvis ikke må jeg dra litt før slik at jeg rekker hjem for en matbit. Jeg gruer meg egentlig ikke til selve arrangementet, men med kjøretid går hele kvelden med til det. Litt kjipt.

Vekta har bare gått oppover, jeg skylder på samboer som bakte cookies her om dagen :fnise: Havrecookies med speltmel og bare ørlite sukker, kjempegode! Ikke akkurat lavkarbo, men jeg har ikke klart å styre meg. Det har vist seg på vekta, og jeg tviler på at den offisielle veiedagen i morgen viser noen nedgang. Men da er det bare å brette opp armene og prøve hardere neste uke! Ser at det lokale treningssenteret jeg har vurdert å begynne på nå kjører zumba to ganger i uka, har veldig lyst til å prøve det. Så tror jeg kommer til å melde meg inn der i løpet av nærmeste fremtid. De har mange andre muligheter også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Er det bare meg, eller prøver en 40-something-kollega å bli bestekompisen min eller noe? :klo: Ikke at alder er noen hindring sånn egentlig, det er flere på jobben i den alderen som er superålreite. Men denne personen takler jeg ikke! Samtidig føler jeg at personen igler seg innpå meg, har nettopp sendt meg venneforespørsel på FB, er helt sånn "jaaa, vi tar et møte sammen og du og jeg tenker heelt likt og jajaja". Personen forstår heller ikke at jeg ikke kan vie 100% oppmerksomhet til ett bestemt fagområde (som h*n jobber med) hele tida. Jeg er ganske potet på jobben og har mye annet å gjøre. GAH.

:balltre:

Puh. Godt å få det ut. Jizez, jeg blir gal.

Fredag igjen, og det er selvfølgelig godt. Men jeg er ikke overbegeistret over at vi skal bort denne helgen også. Skal til svigers, det ble vel egentlig bestemt uten at jeg fikk si noe. Men det er på en måte en selvfølge for både kjæresten min og foreldrene hans at vi skal overnatte der hver bidige gang det skjer noe i det området, selv om det bare ligger en halvtimes tid unna.

Får bare glede meg til neste helg. Da skal vi i alle fall være hjemme. Får besøk av mine foreldre på lørdagen da, de kommer med hunden som vi skal passe mens de er på ferie :hjerte:

Jeg har ikke gitt opp vekta helt, men jeg må bare si at dette går altfor treigt. Opp 0,4 siden sist fredag. Det er ikke så mye, men fra nyttår har det så og si stått stille. Klarer endelig å gå ned litt, og så går jeg opp igjen. Tærer litt på motivasjonen. Jeg skal klare å gå ned totalt 25 kilo (11,6 down, 13,4 to go), men jeg er forberedt på at det vil ta tid. Også dette som var så lett før jul :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart helg om ikke annet! :)

Jeg må bare kommentere denne situasjonen med at dere må på besøk til svigers eller dine foreldre hver eneste helg. Det er så tydelig at du ikke er komfortabel med det, du trenger litt alenetid, og som et voksent menneske uten barn er det faktisk helt naturlig. :jepp: Kan du ikke rett og slett forsøke å sette ned foten, sakte men sikkert? Det er faktisk ikke normalt at man skal sove hos svigers en hel helg hvis det skjer et eller annet familiegreier, når man bare bor en halvtime unna. Det normale ville vært å kjøre til og fra middagen eller hva det nå er som skjer. Hva med å si til samboeren din at neste gang ønsker du å ha helga hjemme og heller være der noen timer når det skjer noe? Og hvis det ikke er store ting som bursdager eller annet, kanskje du rett og slett kan være hjemme (eller finne på noe med venninner) mens han er på besøk hos familien sin? Man MÅ ikke være med på alt som skjer i svigerslekta, så lenge man stiller opp på de viktige begivenhetene.

Jeg blir sliten bare av å lese dagboka di om alle forventninger om besøk hos familie på begge sider, så jeg skjønner hvertfall veldig godt at du blir sliten av det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg blir sliten bare av å lese dagboka di om alle forventninger om besøk hos familie på begge sider, så jeg skjønner hvertfall veldig godt at du blir sliten av det! :klem:

Uff, jeg blir sliten når jeg leser gjennom det jeg har skrevet selv jeg! Takk for støtten, godt å høre at andre kanskje hadde følt det samme om de var i samme situasjon :klem: Gjør at jeg føler meg litt mindre sær :fnise:

Altså, ikke et vondt ord om mine supersnille svigerforeldre, men jeg har vært veldig selvstendig siden tenårene og hatt et behov for å leve eget liv. Da kræsjer hyppige overnattinger og "dulling" hos foreldrene med ønsket mitt om å være voksen. Samtidig sliter jeg litt med denne rollen som "høflig svigerdatter" for eksempel. At jeg alltid sier ja osv..

Det skal ikke være enkelt! Jeg må virkelig prøve å gjøre som du sier, sette ned foten og tørre å si nei. Nå blir det et par helger fremover der vi skal passe hund, og jeg vet at enkelte kanskje vil be oss på overnatting og si "jaaada, bare ta med hunden" osv. Men det gidder jeg ikke nå altså. Dagsbesøk får holde :) (Må få tid til å drikke vin hjemme i boblebadet også :ler: )Og så blir det flere venninnehelger fremover, det blir veldig deilig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

30-årslag i går. Mye vin. Jeg gikk fra klinkende edru til full på et blunk :fnise: Det finnes liksom ingen mellomting med meg. Veldig hyggelig lag, men kanskje litt FOR hyggelig og litt for lite hæla-i-taket? Jeg hadde egentlig håpet på dansing på bordet og fortrolige samtaler ved kjøkkenbenken :ler: Må ha litt action, hvis ikke blir jeg så himla trøtt. Tok taxi hjem (eller, til Svigers) i 4-tida, da var jeg helt utkjørt.

I dag er jeg, ikke overraskende, litt redusert. Også verker det i bena :klo: Jaja. Det blir heldigvis en rolig uke på jobb fra i morgen, de fleste har vinterferie. Lurer på om jeg skal benytte meg av anledningen og gå litt tidligere hjem noen av dagene :nigo:

Edit: skrivefeil

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du har fått ladet batteriene før jobb i morgen. Dere har ferie neste uke ja, vi hadde forrige. Var egentlig bare sjefen og han irriterende kollegaen som var borte hos oss, men dét var jammen godt :ler:

Tipper at det kommer nye og hastende arbeidsoppgaver fra sjefen min i morgen tidlig :sukk:

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Ja, nå er jeg hjemme igjen og tar det rolig før jobben starter i morgen. Både sjefen og flere kollegaer skal være borte, så jeg satser på en rolig uke. Blir to møter i løpet av uka, men tipper det ellers blir stille og fredelig :) Gleder meg nesten jeg, håper jeg får gjort unna en del :Nikke:

Tenker jeg tar et par feriedager i slutten av mars, og etter det er det jo påske og flere inneklemte dager som kommer som perler på en snor. Jeg får holde ut litt til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Helt herlig med sjef-fri uke :fnise:

Jeg har heldigvis ikke gått opp så mye som fryktet i løpet av helgen. Jeg går alltid opp litt i løpet av en helg, og de siste ukene har det ligget på ca. + 1 kg. Men denne helgen har jeg bare gått opp 0,3. Jeg håper det er et godt utgangspunkt for vektnedgang denne uka. Samtidig vil jeg ikke håpe på for mye siden det har stått stille så lenge. Vi får se, jeg må bare fortsette med de gode vanene :Nikke:

Stakkars kjæresten min, han er så stressa på jobb om dagen. Han har blitt satt til å lede et større prosjekt som skal gå over ett år. Han er så usikker og føler at han ikke gjør det godt nok :klem: Jeg tror han gjør det mer enn bra nok :jepp: Han er verdens flinkeste person! Her om dagen gikk det beste speilrefleks-objektivet mitt i bakken og fokusen sluttet å fungere. Jeg ble helt fortvilet og spurte om kjæresten kunne se på det. Hva gjorde han? Plukka hele greia fra hverandre (selv om han aldri hadde gjort det før), fant feilet og fikset den, og skrudde greia tilbake på plass. Tada! Så god som ny! :pls:

Ellers? Tja. Hva skal man si? Jeg venter på ting! Jeg venter på gardiner til stua og den siste lampa til over spisebordet. Så venter jeg på elektrikeren/kjæresten :ler: Det eneste som mangler nå er å få på plass noen nye sikringer og henge opp lampa (når vi får den da). Den stua har tatt tid altså, men den kunne nok vært helt ferdig for flere måneder siden om vi hadde vært mer effektive :sjenert: Jaja. Ogsååå.. venter jeg vel på kjæresten i forhold til prøving og sånne ting :plystre: Jaja. Dét får vi ta som det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venting er spennende!

Vi venter på ny sofa, på at oppdretteren skal annonsere når de venter nye valper, også venter jeg med å slutte på p-pillene til april for å forhåpentligvis ha termin på vårparten neste år :babysmokk:

Du får si til kjæresten at det kan passe med baby i løpet av 2015, det er jo et fint tall! :fnise:

Du er velkommen inn i dagboka mi også hvis du har lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Venting er spennende!

Vi venter på ny sofa, på at oppdretteren skal annonsere når de venter nye valper, også venter jeg med å slutte på p-pillene til april for å forhåpentligvis ha termin på vårparten neste år :babysmokk:

Du får si til kjæresten at det kan passe med baby i løpet av 2015, det er jo et fint tall! :fnise:

Du er velkommen inn i dagboka mi også hvis du har lyst :)

Mhm, venting er spennende (og litt frustrerende :fnise: ). Ooh, valp- OG babyplaner? Drømmer om hund selv, men er fremdeles i tenkeboksen rundt valg av rase osv. Vi får se...får besøk av en liten cavalierfrøken på lørdag som skal bli i to uker da, det blir koselig.

Jeg har tenkt tanken på vårbaby 2015 altså :babysmokk: Ser for meg at våren er en fin tid å få barn på :jepp: Får prøve å mase litt på samboer utover denne våren, så får vi se :lol:

Skal kikke innom dagboka di så snart jeg kan :Nikke: Nuh er det leggetid :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg skal innrømme at jeg og samboer har en liten periode med kommunikasjonssvikt nå. Han tuller litt for mye, det er langt mellom de seriøse samtalene og ting er ikke helt optimalt. Jeg føler vel at han sliter litt med å stole på meg - uten at jeg helt vet hvorfor :klo: Det er på tide med en alvorsprat. Jeg får helt noia når ting skal være sånn. Jeg må også bli flinkere her - til å si fra på en mer real og rett fram-måte. Jeg tror han setter pris på det, og at det også kan hjelpe ham til å bli mer åpen :Nikke:

Men over til noe mer positivt - 0,5 ned siden i går! (og 0,2 ned siden veiedag på fredag) :danse:Kan stagnasjonen ha løsnet? Uuuh, jeg vet ikke om jeg tør å håpe. Men det hadde vært herlig :jepp:

Nå har vi fått melding om at lampa vår har kommet! Og i går kom et kjempefint bilde i posten som jeg bestilte på nett :nigo: Tenkte jeg skulle begynne å rydde på roterommet i dag, og sette det som skal i stua på plass. Vi har en del esker med filmer etc :sjenert: Lurer på om jeg skal stikke innom et par møbelbutikker på vei hjem og se på tepper, gardinstenger og sånne ting også. Aah, stua blir kjempefin!!

edit: skrivefeil

Må bare legge till noe gøy: Følelsen når man oppdager at man har betalt inn dobbelt på mastercardet og har 3000 kroner i pluss på kortet! Penger jeg ikke hadde regnet med det der :danse: Hurra, jeg er ikke så fattig som jeg trodde :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Trente for første gang på lenge i går. Det ble 30 day shred, gitt. I'm on my way to being shredded :fnise: Kjenner det GODT i armer og bein i dag, for å si det sånn. Tok skikkelig i! Også i dag som jeg liksom skulle på zumba drop in-time. Har så lyst til å prøve det ut. Men orker låra mine det i dag da? Jeg er skeptisk :ler:

Vekta går fremdeles nedover :sjokkert::danse: Regelen er fortsatt offisiell veiedag på fredager, resultatet som vises da er liksom det som teller. Men jeg begynner å lure på om ting og tang kan ha løsnet? Det har stått stille så lenge, så jeg tør ikke håpe på noe. Men kanskje løsningen faktisk er å spise mer?

Gjett hvilket nyetablert samboerpar med hus fra 50-tallet som fikk varsel om eltilsyn i går da? Ohyes. Vi er tilfeldig valgt ut for eltilsyn i vårt område. Neste uke! Og vi vet jo at det er masse som må fikses. Nå får vi sikkert en liste med tusen pålegg som må fikses i løpet av en måned eller noe. Jaja. Da får vi i alle fall gjort det. Og jeg får en rolig dag med hjemmekontor om ikke annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest boblebrus

Det ble ikke zumba i går, MEN - det ble enda en økt med godeste Jillian. O-M-G. Det er et under at jeg kom meg på jobb i dag. Gikk ned trappa hjemme og bare "au. au. au." :fnise:

Ellers tenker jeg mye ting hjemme akkurat nå, det er noe med at samboer tar med seg så mange jobbrelaterte tanker og bekymringer hjem. Og de kommer liksom i veien for ting hjemme, som f.eks. prøving, oppussing osv. Han vil ikke gjøre større ting på privaten fordi han er bekymret og stressa for jobben. Hjernen hans er full av alt mulig skit som må gjøres, og han vil nødig fylle den opp med mer. Jeg skjønner det på en måte, men det er så trist at det skal ødelegge for opplevelser hjemme...Vi får håpe det løser seg.

Har gått ned ytterligere 0,1 siden i går, og har nå "rekordvekt" (altså, laveste tall jeg noengang har sett på vekta siden jeg startet prosjektet i august) :danse: Vi får se hva vekta sier i morgen. Det går ikke så fort, men så lenge det går nedover er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Deilig med fredag! Det er ikke så fryktelig mye å gjøre på jobb i dag, så jeg lurer på om jeg skal driste meg til å gå litt tidlig. Bedre å dra hjem enn å sitte her og tvinne tommeltotter.

Har gått opp 0,2 igjen siden i går, og har dermed ikke rekordvekt lenger, men jeg håper at vektnedgangen denne uken var en indikasjon på at kroppen er "i gang" i gjen. Grunnen til at jeg gikk opp fra i går til i dag er uten tvil at jeg spiste en litt voldsom porsjon kveldsmat. Skal holde meg i skinnet i uka som kommer :Nikke: Januar og februar har virkelig ikke gått som jeg har planlagt ifbm vektnedgang, selv om jeg har gjort det meste etter boka. Jeg håper at månedene fremover vil gi et bedre resultat.

I dag må jeg rydde og vaske huset siden vi får besøk av foreldrene mine i morgen :fnise: I begynnelsen av februar spurte jeg kjæresten min om han kom til å være ferdig med stua innen mars slik at den var klar til mine foreldre kom på besøk igjen, han bare "jaja, seff". I morgen er det mars, har vi kommet noe lenger? Nei :jolie: Men i dag skal jeg gjøre det lille jeg kan mtp. rydding og sette bøker, filmer etc på plass i hyllene osv. Det elektriske må jo han ta seg av uansett.

Edit: her skulle jeg skrive noe om at jeg skulle kjøpe TV og blabla, men etter en sjekk i nettbanken fant jeg ut at jeg IKKE har betalt dobbelt til mastercardet likevel, det var bare en transaksjon som er trukket litt sent. Så da hadde jeg plutselig noen tusen i minus som måtte betales tilbake og.. blaaah. Neste måned er det årsavgift og hele den sulamitten også. Her jobber jeg for å spare opp en god buffer, også bare - poff! Jaja. Da får vi klare oss uten TV frem til sommer'n eller noe da :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke en felleskonto som dere kjøper fellesting av? Vi har både regningskonto og forbrukskonto det vi hver måned spytter inn en andel av lønna vår. Så kjøper vi alt som et felles fra disse to kontoene. Veldig kjekt å ha oversikt, så er det ikke en som bruker mye mer enn den andre.

Kjenner til den med å måtte avvente innkjøp pga økonomi. Det har vært litt ekstra trangt i det siste pga lånekassen og utgifter til naprapat. Venter på tilbakebetaling fra helseforsikringen ;)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har dere ikke en felleskonto som dere kjøper fellesting av? Vi har både regningskonto og forbrukskonto det vi hver måned spytter inn en andel av lønna vår. Så kjøper vi alt som et felles fra disse to kontoene. Veldig kjekt å ha oversikt, så er det ikke en som bruker mye mer enn den andre.

Kjenner til den med å måtte avvente innkjøp pga økonomi. Det har vært litt ekstra trangt i det siste pga lånekassen og utgifter til naprapat. Venter på tilbakebetaling fra helseforsikringen ;)

God helg!

Vi har en felleskonto som går til boliglån og regninger som strøm, tv-lisens, kommunale avgifter osv. Men jeg ser absolutt poenget med å ha en felles forbrukskonto også. Veldig smart! :Nikke:

Dette med økonomi er et vanskelig tema. Kjæresten min har mye oppspart fra tidligere, han begynte å jobbe rett etter vgs (samtidig som han bodde hjemme hos mor), mens jeg har vært student i en evighet uten mulighet for sparing. Så det sier seg selv at han har mer å rutte med enn meg, selv om vi nå tjener omtrent likt. Han har også en gavmild familie med romslig økonomi, han fikk i høst en god del da foreldrene solgte huset til en avdød slekning. I januar fikk han nyttårsgave fra onkelen sin på 5000 kroner. Sånn helt uten videre (jeg fikk marsipangris og 200 kroner av min onkel til jul, haha). Mine foreldre har alltid hatt dårlig økonomi med svært liten mulighet for å hjelpe. Hvis jeg får 1000 kroner av mamma og pappa i bursdagsgave har de liksom strukket seg langt og slått på stortromma.

Jeg har mer studielån, billån, større andel av boliglånet osv osv. Kjæresten min vet at jeg ikke har allverdens oppspart (jeg jobber som nevnt med saken), men han klarer likevel ikke å sette seg inn i situasjonen min. Han er veldig "min tur, din tur" ang. økonomi. Eller, han sier først "du har ikke råd", for så å si "jeg har betalt alt, det er din tur". Javel? :klo: Da må han også finne seg i å vente på både spisestuestoler og fjernsyn :opplyser: .

Edit: måtte legge til litt utblåsning, og ja forresten: god helg :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...