Gå til innhold

Boblebrusboka - min dagbok

Gjest boblebrus

Anbefalte innlegg

Gjest boblebrus

Verkstedtime til bilen er bestilt! Skal i tillegg til reparasjoner ha nye vinterdekk, så det blir nok ikke billig :fnise: Men må man, så må man. Skal bli deilig å få det gjort, selv om slike ting koster. Får la bilen stå i garasjen så mye som mulig frem til timen neste mandag, så da satt jeg på med kjæresten i dag også.

I går hadde jeg og kjæresten en god-dag egentlig. Han var så munter og fornøyd, og vi grunnet siste lille hjørne vi hadde igjen i stua. Så nå er absolutt hele stua grunnet, med lister og alt. De neste dagene blir det sparkling. Tror både jeg og kjæresten synes det var godt å bli ferdig med en "runde". Da får man liksom en følelse av at "nå er ett punkt ferdig, nå kan vi bevege oss videre til neste punkt på lista". Det går fremover, hurra! Jeg synes vi har vært veldig flinke så langt :) (og det var veldig ålreit å male med en litt mer positiv mann i går :ler: )

Nå har jeg spurt sjefen om fri også, det gikk jo fint. Så da er det bare å glede seg til å dra på langhelg-tur i slutten av måneden. Det skal bli godt å komme seg litt vekk og gjøre noe annet en helg. Forhåpentligvis er vi ferdige med oppussing av stue innen den tid og kan komme hjem fra tur til fresh og fin stue :Nikke: Gleder meg sånn til å pynte jeg! Haha. Gardiner, levende lys, pledd... aah. Blir så koselig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest boblebrus

I går tok jeg og kjæresten en frikveld. Gjorde ingenting med stua, bare satt på dataen og så nett-tv osv. Egentlig veldig deilig, fint å ikke slite seg helt ut :) Forhåpentligvis får vi sparklet litt i dag. Kommer nok til å ta tid det også, mange spikerhull å tette. Men for hver lille ting vi gjør går det fremover.

Det er så fint å hilse på en ny person på jobben man skal samarbeide litt med fremover, som man får skikkelig dårlige vibber av. Én ting er at jeg har noen issues med sjefen, men denne personen tror jeg faktisk er verre. H*n skal liksom være så glødende engasjert at det blir påtatt, og virker generelt veldig falsk. Føler at h*n har en ovenfra-og-ned-holdning ut av en annen verden hver gang jeg snakker med personen, selv om h*n ikke har sagt noe "slemt" direkte. Er bare tonefall, måte å snakke på osv. Blæ :snurt:

Ellers må jeg bare si at kjæresten min er utrolig søt og god om dagen. Han har noen sånne perioder der han virker ekstra forelska, sniker til seg klemmer og kyss osv. Selvfølgelig kan temperaturen bli litt høy i oppussings-kaoset, men generelt er han bare helt herlig! :yvonne: Ser liksom så ømt og fint på meg, selv når jeg ligger der på morgenkvisten usminket, med bustete hår og englebæsj i øyet :ler: Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Englebæsj! Tror det er første gang jeg har hørt det!

Jeg leser her inne altså, det er bare det at jeg ikke har tid til å svare når jeg sitter på jobb :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

:ler: Englebæsj! Tror det er første gang jeg har hørt det!

Jeg leser her inne altså, det er bare det at jeg ikke har tid til å svare når jeg sitter på jobb :sjenert:

Haha, det heter jo dét :fnise: (etter et google-søk fant jeg ut at noen bruker det også som kallenavn på ostepop, jaja). Nok om den saken :ler:

Koselig at folk fremdeles leser :Nikke: (og kanskje lurt, så jeg ikke tuller meg inn i min egen dagbokboble og begynner å navngi folk og bli altfor personlig, haha!)

I kveld har jeg og samboer sparklet hele stua. Det gikk jo radig og fint! Mulig vi går over med sparkel i morgen også, har lest at det kan tørke litt inn og at det derfor kan være lurt å sparkle to ganger. Men vi får se. Nå skal jeg hoppe til køys. I morgen er det allerede torsdag og nesten helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag kom jeg meg ikke på jobb før kvart på ti. Når man har fleksitid er det heldigvis ingen sure miner for dét. Grunnen var ikke forsovelse altså, men at det skulle komme en fyr og fikse husalarmen klokka åtte. Bytte batterier, gi meg en kjapp opplæring og slikt. Jeg trodde han skulle komme klokka åtte og bruke ca. ti minutter, han kom litt over halv ni og brukte ca. tre kvarter. :fnise:

Har sittet på med kjæresten hele uka, men i dag måtte jeg da naturlig nok ta min egen bil. Krysser alle fingre og tær for at bakhjulet ikke fryser siden bilen står parkert ute på jobb. Vil gjerne komme meg hjem i ettermiddag :lol: . Det blir nok en runde til med sparkling. Men det er en viss sannsynlighet for at vi faktisk klarer å bli helt ferdige i løpet av helgen, i alle fall med veggene. Så tar vi listene, oppkobling av det elektriske og den siste finishen i løpet av neste uke. Huhu! Dette blir så bra :)

Det går jevnt nedover på vekta også. Det er så gøy, har stort sett gått jevnt ned hele denne uka. Sånn -0,2 fra dag til dag. Det blir spennende å se resultatet i morgen, på den offisielle veiedagen. Da kan det hende at jeg har nådd -10 kg totalt, mangler bare noen få hundre gram for å komme dit :danse: Tok på meg en bluse jeg ikke har brukt på lenge i dag, og merket tydelig at den var blitt mer romslig. Sånt er artig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så deilig å merke på kroppen at det går nedover med vekta også!

Har du noe mål over hvor mye du vil gå ned totalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Ja, det er så deilig å merke på kroppen at det går nedover med vekta også!

Har du noe mål over hvor mye du vil gå ned totalt?

Kjempedeilig! Jeg ser jo egentlig ingen forskjell i speilet selv, men da er det fint å få en "bekreftelse" fra klærne om at man faktisk har gått ned i cm også :Nikke:

Offisiell veiedag, -0,8 denne uka. Det er jeg veldig godt fornøyd med. Totalt -9,9 kg! :danse:

Jeg har planer om å gå ned 25 kg totalt, så da er det ca -15 to go. Det skal jeg klare :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Må lage et lite "ellers i livet"-innlegg også i dag :fnise:

Først må jeg syte litt. Her spinker og sparer jeg for å skaffe meg en solid buffer. Endelig har jeg mulighet, og endelig ser jeg at denne bufferen begynner å vokse til noe litt mer enn en tusenlapp :ler: Men - så kommer det en sånn periode vet dere. Bilverksted, vinterdekk, ting til huset, man har brukt mer på mastercard enn man regnet med, osv osv. Svosj - tusenlappene flyr. Når jeg endelig hadde begynt å få til noe, her! Gaaah :murvegg:

I går sparklet vi stua for andre gang, så i dag blir det nok sliping og pussing. Har hørt det er en skikkelig drittjobb, så vet ikke helt om jeg gleder meg :fnise: Har sett noen videoer på nett, og da ser det jo så lett ut. Men det er gjerne noe annet når man skal gjøre det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Da er lillebilen sendt på verksted, og jeg er sendt på jobb. Håper de finner ut av problemet og at det ikke blir svimlende dyrt dette her. Jeg har satt av litt penger, men man vet jo aldri.

Helgen har vært fin, men - som jeg tenkte på fredag: "Jaja, boblebrus. Før du vet ordet av det sitter du ved denne pulten igjen" :fnise: Slik ble det. Helgen flyr! Vi har ikke fått gjort like mye som jeg håpet på i stua, men sånn er nå det. Vi fikk i alle fall pusset sparkel og tørket vekk støvet. Så nå er alt klart til andre lag med grunning og maling. Jeg hadde egentlig tenkt å begynne grunningen i går, men akkurat i det jeg gjorde meg klar, ringte det på døren. Og hvem var det? Svigers - på overraskelsesbesøk :rolleyes: Det var hyggelig, for all del. Men jeg er ikke spesielt glad i overraskelsesbesøk. Man har jo egne planer, man vil kanskje rydde opp i det verste rotet før noen kommer etc. Men når de først står der på døra kan man jo ikke nekte dem å komme inn akkurat :ler:

Vi fikk også levert fra oss nøklene til leiligheten i går. Huseieren var så fornøyd med oss, leieforholdet hadde vært som en drøm fikk vi beskjed om :) Så da kommer snart depositumspengene våre tilbake, pluss noen ekstra kroner for solgt kjøleskap og halvpart av husleie (huseieren fikk tak i ny leietaker fra i dag, så da får vi igjen litt på november-leia). Så da blir ikke denne måneden så ille økonomisk after all! :nigo:

Ellers er jeg vel litt.. utålmodig om dagen. Og litt irritert fordi kjæresten ikke evner å tenke mer enn et par dager frem. Hva han ønsker, tror vil skje etc. om ett år ligger liksom ikke i hodet hans i det hele tatt. En særs vanskelig mann å planlegge fremtiden med. Eller så er det nok bare jeg som elsker å planlegge. Jeg har klare tanker om både bryllupsdagen, navn på barn, hvordan huset vårt kan endres ut i fra hvordan familiesituasjonen forandrer seg med tiden osv :fnise: Han er mer sånn "ikke tenk på dét nå, det er en hel uke til!". Mannfolk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus
Edit: sak med vinterdekk oppklart! dame på verksted hadde sagt til mann i skranke i går at vinterdekkene mine ikke var kommet på lager. Mann i skranke hadde glemt å si dette til oss, han sa bare at alt var ok han :klaske: Ikke rart jeg trodde de hadde vært sløve og glemt å skifte dekk. Men i dag morges kom dekkene, og dame i skranke skyndte seg å ringe meg for å si at jeg kunne komme med bilen nuh for dekkskifte! Så da pilte jeg bort fra kontorpulten og kjørte til verkstedet igjen, og min snilleste, søteste samboer kom og hentet meg og kjørte meg tilbake til jobb. Puh. Da var det oppklart, og altså en misforståelse - som jeg trodde :)
I dag må vi prøve å få grunnet litt i stua igjen altså. Vi har vært litt sløve og tatt oss mer fri enn vi burde, f.eks. i går. Bare latet oss hele kvelden, ikke rart dette maleprosjektet går trått :fnise: Må jo bli ferdige en gang, og vi skal prøve å være ferdig med i alle fall veggene før vi reiser på tur om to uker. Så får vi eventuelt ta listene og det siste "småtteriet" etterpå. Kjenner jeg begynner å savne en stue jeg kan slå meg ned i og slappe av i etter endt arbeidsdag. Også gleder jeg meg til å pynte til jul :tree::ler:
Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I går var jeg og kjæresten skikkelig effektive, og grunnet hele stua for andre gang. Eller, det var ikke hele, iom. at vi ikke tok listene denne gangen. Men nå er i alle fall alle veggene klare for maling. Ble positivt overrasket, for jeg trodde vi kom til å bare rekke 1-2 vegger basert på hvor lang tid det tok med første strøk. Men denne gangen gikk det kjappere. Satser på at vi tar listene i dag, og starter opp med maling i løpet av et par dager. Tror det blir veldig fint til slutt altså :) Etter maling av vegger må vi male lister, pluss at kjæresten skal sette opp det elektriske med nye kontakter etc. I tillegg må vi gjøre noe med lista nederst. Der er det en rett sokkel-list vi i utgangspunktet hadde tenkt å la være som den er, meeen så klætta vi grunning på den. Så nå må vi enten ta den av og prøve å snu den, eller male den, eller sette opp en helt ny list. Vi finner nok en løsning :Nikke:

Hehe. Litt artig å høre nære kollegaer diskutere sjefen min. Og de bare "ja, jeg har sans for xxx, h*n er rett-på-sak osv". Og her sitter jeg og klikker stille i vinkel fordi jeg føler at sjefen litt for ofte ikke er rett på sak, ror rundt grøten og snakker som en politiker. Men innimellom glimter h*n til. Min nærmeste kollega sa (heldigvis): "Men h*n er jo rar også da" :fnise: Der var jeg enig, haha! Men uansett, det er rart med hvordan man kan ha forskjellige oppfatninger av folk. Det går jo også litt på personkjemi og hvordan man selv er kontra andre.

Det går litt trått med vekta nå. Gikk opp i helgen, og har ikke samme jevne vektnedgang som sist uke. Men det er ikke offisiell veiedag før på fredag, og mirakler fra onsdag til fredag har skjedd før :ler: Får bare fortsette i samme spor. Det er jo vanlig at vekta kan variere og gå opp-og-ned i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg er trøtt. Gi meg en seng. Bah. :sovne:

I går grunnet vi listene også! Så nå er det "bare" to strøk maling som gjenstår i stua. Blir så spennende å se hvordan fargen til syvende og sist ser ut på veggen. Vi tenker å enten begynne i dag eller i morgen. Det kommer litt an på hva vi tenker å gjøre med gulvlista. Heller vel egentlig mot å bare grunne den i dag og male i samme farge som veggen i morgen. Tror det blir det enkleste :) Deilig å nærme seg mål uansett.

Det skal bli morsomt å innrede også. Jeg er ikke helt fan av sofaen vi har fått av svigers, men den er penere enn den vi hadde i leiligheten. Sånn er det å være ung og nyetablert, da må man bare ta det man får frem til man får råd til noe kulere :fnise: Jeg har dog et skikkelig I-landsproblem med plassering av sofa og TV. Er noen vinduer her og der som gjør det hele litt vanskelig. Men det løser seg det også får vi håpe :lol:

Tviler på at jeg kommer til å skryte av noen vektnedgang i morgen altså, med mindre jeg går ca. en halv kilo ned fra i dag til i morgen. Det kan skje, men blir vel heller rapportert om 0,4 opp eller noe sånt. Gaah. Jaja. Litt motgang er ikke uvanlig her i livet. Det gjelder å ikke gi opp av den grunn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Fredag igjen! Uka går fort, men skal ikke klage på dét akkurat :fnise:

Offisiell veiedag, og heldigvis viste vekta nøyaktig det samme som forrige fredag. Jeg har verken gått opp eller ned, og det kan jeg absolutt leve med. Men satser på litt mer fart i forbrenningen neste uke :ler:

Tenkte jeg skulle kjøpe noe småtteri og fredagskos i dag morges, og iom. at jeg satt på med kjæresten kom jeg frem til jobb litt før klokken 7. Nærbutikken rett over gata åpner 7, og jeg tenkte jeg skulle vente utenfor frem til de låste opp. Men når butikkmannen da kom og låste opp, og sa "haha, nå er du vel sulten?" følte jeg meg som den desperate dama. Hvem venter ute i kulda, utenfor en vanlig nærbutikken klokken 7 om morgenen? :lol: Så tenkte jeg at det ikke virket så rart hvis jeg liksom skulle kjøpe frokost (jeg hadde spist frokost hjemme), så da kjøpte jeg et sånt ferdig påsmurt knekkebrød. Selv om jeg egentlig ikke skulle ha det, jeg ville bare rette opp inntrykket :klaske: Jeg gjør mye rart når jeg tenker for mye på hva folk synes om meg. Djizez.

Men uansett, nå er det straks helg! Det blir godt, og jeg satser på at vi får gjort mye med stua i løpet av helgen. Kanskje vi t.o.m. blir helt ferdige! Noe skal vi i alle fall få gjort, og nå er det jo "bare" mellom- og toppstrøk igjen. Gleder meg skikkelig til å se hvordan det ferdige resultatet blir altså :Nikke:

Oooh, så må jeg bare si noe mer: den snille, søte mammaen min ringte meg i går. Hun ville gjerne komme på besøk en ettermiddag i neste uke, både fordi hun savnet meg og ville hilse på, og fordi hun hadde laget en liten overraskelses-adventspakke til oss hun gjerne ville levere. Hun tenkte vi ikke hadde så mye julepynt, noe som jo er sant, så hun hadde kjøpt inn litt diverse :hjerte: Søte mamma! :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Helgen går jammen fort. Særlig når man bruker flere timer på maling :fnise:

Nå er vi nesten ferdige med stua. Den blir kjempefin, altså. Vi kunne nok ha blitt ferdige i går, hadde det ikke vært for at vi sov/lå og skravla i senga frem til kl 13 :sjenert: Haha, sånn kan det gå. Men nå er vi i alle fall helt ferdige med listene, og veggene er malt med ett strøk. Så nå er det eneste som mangler ett siste toppstrøk. Både jeg og kjæresten er godt fornøyd med fargevalget. Vi valgte fargen "kalk", en grå/beige tone som gjorde stua lys og fin, men samtidig varm og lun. Også fin sammen med listene i "klassisk hvit". Berre lekkert :Nikke:

Forhåpentligvis blir vi ferdige med stua før vi drar på tur på fredag (men nå har jeg sagt "vi blir nok ferdige innen da-og-da flere ganger, uten at dét har skjedd- så jeg skal være forsiktig med å anslå noe som helst :ler: ) Apropos den turen gleder jeg meg skikkelig. Har ikke hatt ferie siden i sommer, så det skal bli så godt å bare komme seg litt vekk noen dager. Slappe av, spise hotellfrokost.. aah. Digg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

I dag klarte både jeg og kjæresten å forsove oss. Mest krise for kjæresten egentlig, siden han vanligvis begynner 7 på jobb, og våknet 7.30. :fnise: Eller, jeg våknet 7.30 og sa "eh, du? klokka er mange!". Så spratt vi opp begge to :ler: Sånn er det noen ganger. Heldigvis har jeg fleksitid, og de er ikke strenge på jobben hans heller bare man sier fra. Så det gikk jo fint. Jeg var så kjapp med morgenstellet i morges at samboer ble rent imponert :fnise:

Når jeg veide meg i går, så jeg at jeg hadde gått opp en del i løpet av helgen. I dag gikk jeg på vekta, og nå viste den plutselig -10 kilo blank! (altså -0,1 siden offisiell veiedag sist fredag) :danse: Tirsdager pleier å være en god veiedag, og jeg har opplevd å gå ned mye fra mandag til tirsdag før. Men 1,3 kilo ned på et døgn, da? Håper den gode trenden fortsetter frem til offisiell veiedag på fredag :nigo:

I morgen kommer mamma og pappa på besøk en tur. Det blir veldig koselig, mamma ringer jo støtt og stadig og savner meg sånn :fnise: Tror nok det er rart for mamma at "småbarna" hennes har flyttet ut, og også bor et stykke unna. Jeg bor drøyt 2 timers kjøretur unna, lillebror flyttet i høst for å studere og bor nå 6-7 timer unna. Pappa takler det bedre tror jeg. Men det er jo livets gang, dét.

Ellers sitter jeg og titter på facebook nå, og liksom.. kjenner på noen fordommer :sjenert: Haha. "H*n gjør sånn, så teit/dumt..". Jeg anser meg som en inkluderende person, og det jeg tenker går absolutt ikke på bakgrunn e.l. Mer på.. tja. Teite ting. "Ekstreme" holdninger. At noen er i overkant opptatt av diverse temaer og skal misjonere om dette. At de er så politisk korrekte og skal vise frem sine utroolige rause holdninger sånn at det nesten blir parodisk? Og ikke minst, deres mening er det eneste rette. Gah. :fnise:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Dropp alt jeg sa om å være ferdig med maling før vi drar på tur. Vi malte andre strøk på 1 1/2 vegg i går, men kjæresten mener nå at vi trenger tre strøk. Og i dag får vi besøk av foreldrene mine og derfor bare gjort litt (forhåpentligvis får vi tatt andre strøk på resten av veggene), i morgen ettermiddag drar vi til svigers og overnatter der før drar på tur på fredag. Sååå ja. Haha. Det tar sin tid. Men sånn er det. Vi skal jo leve med den malingen på veggen noen år forhåpentligvis, da er det greit å være nøye og gjøre det ordentlig. Vi får satse på å bli helt ferdige med både maling og innredning før jul da. Da har vi jo fremdeles litt tid på oss :fnise:

Apropos jul, gleder meg veldig. En ting er langhelg nå, det kommer til å bli veldig godt. Men skal også ta meg fri de inneklemte dagene i jula, og da blir det en mer sammenhengende ferie. Herlighet, det blir himmelsk. Kjenner at jeg trenger litt fri og et avbrekk fra massevis av møter, irriterende kollegaer osv.

Ellers har dilemmaet om p-piller kommet opp igjen da. Nå har jeg ikke fler på resepten, så må eventuelt til legen og få ny resept før jul. Men så har jeg jo egentlig lyst til å finne ut av hvordan kroppen reagerer uten. Og jeg finner færre og færre argumenter for å fortsette egentlig. Men vi får se.

Nå må jeg straks dra til et møte jeg egentlig ikke har lyst til å være med på. Blæ :fnise:

God onsdag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, hva slags vegger er det dere har egentlig? Gulnet furupanel med masse kvisthull? Skjønner at vi skal være takknemlige som kun trengte et strøk og ikke noe grunning eller lignende i vår stue. Veggene brukte vi vel en time på (da malte vi begge), og listene litt lenger. Det som tok mest tid var faktisk maskeringen!

Gleder meg også veldig til jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Huff, hva slags vegger er det dere har egentlig? Gulnet furupanel med masse kvisthull? Skjønner at vi skal være takknemlige som kun trengte et strøk og ikke noe grunning eller lignende i vår stue. Veggene brukte vi vel en time på (da malte vi begge), og listene litt lenger. Det som tok mest tid var faktisk maskeringen!

Gleder meg også veldig til jul! :)

Haha! Ja, vi har gulnet furupanel med en del kvister :fnise: Selv synes jeg det så pent ut etter to strøk i går jeg, men kjæresten mener at vi absolutt må legge ett strøk til for å gjøre det helt perfekt (nå er jo han supernøye også da).

Når vi har en stue på ca. 35 kvadrat, og må vaske veggene, maskere, grunne alt (med sånn kvist- og sperregrunning) i to strøk, sparkle tusen spikehull i to omganger, slipe sparkel, pusse støv etter sparkling, og så male både lister og vegger i minst to omganger, kanskje tre... daaa tar det mye tid. Puh! I tillegg er vi litt treige med malingen fordi vi bare har én rull. Så én ruller først, og så går en går over med pensel i sprekkene og etterstryker. Det blir kjempefint, for all del. Vi ser jo at vi får igjen for å være såpass nøye. Men det tar tid ja. Hadde sikkert gått myye kjappere med "vanlige" vegger :ler:

edit, hjertesukk på en ettermiddag: Ulempen med å sitte på med kjæresten til jobb, er at man må vente på ham etter jobb også. Og i dag jobber han tydeligvis overtid, uten å gi lyd fra seg. Nå har jeg jobbet to timer (ufrivillig) overtid fordi jeg må vente på ham. Jeg er sulten, vi må lage middag og foreldrene mine kommer og det hadde vært kjekt å få malt litt også...

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Haha, merker jeg er litt stressa iom. at kollegaen min har fri i dag og i morgen, og jeg har fri i morgen og mandag, og i løpet av helgen er det oppstart av en stor kampanje som vi to styrer sammen. Også er vi bortreist begge to, så jeg må prøve å få gjort absolutt alt klart til start i dag. Haha! I tillegg hadde kollegaen min skrevet feil på en liste, så det ble litt misforståelser nå i morgentimene og vi ringte frem og tilbake og spammet folk på mail :fnise: Men saken ble oppklart, det løste seg. Og nå har jeg en viss oversikt over hva som skal gjøres.

Vi fikk ikke malt i går siden vi kom så sent hjem. Og rett etter at middagen var fortært og oppvasken tatt, svingte foreldrene mine opp på tunet. Og de ble der til åtte-halv ni. Og i dag skal vi jo pakke og dra rett til svigers, så det blir nok ikke mer maling før tidligst mandag kveld, trolig venter vi til tirsdag. Mamma og pappa fikk i alle fall se hvordan det blir, de synes det blir veldig fint. Og så kom de med en svæær sekk med adventspakker. Mamma hadde laget pakkekalender til broren min, derfor måtte vi få en også :fnise:

Og så hadde de med seg den lille voffsen i går, det var kjempekoselig. Hun er jo min lille øyensten :hjerte: Men jeg merker at hun er en gammel dame nå (cavalier på 10 år). Hun var kvikk og blid i går, alltid spennende å dra på besøk til en ny plass og hun ble så glad når hun så meg. Men mamma sier hun har vært litt slapp i det siste, så vi frykter jo at noe ikke er helt som det skal. Jeg er jo forberedt på at hun ikke har så veldig mange år igjen.. det er det som er kjipt med disse kjæledyrene. Man blir så ufattelig glade i dem, så derfor er de så tunge å miste.

Nok om det. Den tid, den sorg. I morgen drar jeg på tur, det er positivt! Gleder meg veldig altså. Godt å ta seg fri, komme seg litt vekk. Spise god mat, hotellfrokost, dra på julemarked.. aah.. løøvly :nigo:

Endret av boblebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hjemme fra tur, og tilbake igjen på jobb. Som vanlig var det veldig deilig å dra på tur, men veldig deilig å komme hjem igjen også :fnise: Det blir fort mye folk, mye gåing og tettpakket program på slike turer.

Jeg har skeiet ut fullstendig de siste fire dagene, ikke telt verken kalorier eller karbohydrater, spist julemarsipan, brødmat etc. Så jeg fryktet jo at jeg hadde lagt på meg 5 kg, men jeg har "bare" gått opp 2 :ler: Og forhåpentligvis er en del av dette vannvekt som jeg går kjapt ned igjen. Jeg har spist lavkarbo der det har gått an og vært litt streng med sukkerinntaket, men det ble for slitsomt å takke nei til absolutt alt og finne alternativer hele tiden. Men nå er jeg tilbake til hverdagen, så nå er det back on track! :danse:

Mamma ringte i går og hadde fått blodprøvesvar etter veterinærbesøk med hunden. Og det var dessverre veldig høye leververdier eller noe sånt. Både hjerte og lever på den lille vofsen hadde begynt å vokse, og hun har nå blitt satt på hjertemedisin/vanndrivende og må gå til jevnlige kontroller. Stakar lille :frown: De fant heldigvis ikke livmorbetennelse, for det måtte ha krevd operasjon, en operasjon hun er for svak til å takle nå. Men det ser ut til at medisinene hjelper heldigvis. Hun har i følge mamma kviknet til i løpet av få dager.

Ellers er det fullt opp på jobb om dagen, jeg har ansvaret for den daglige driften av en stor julekampanje. Men jeg tror jeg har kontroll nå. Siste innspurt nå, før en deilig juleferie med hele 12 dager sammenhengende fri. Wuhuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...