Gå til innhold

LovelyMonroe's spire i magen ♡♡♡

LovelyMonroe

Anbefalte innlegg

Jeg sa klart ifra på forhånd om at ingen fikk overnatte her tiden etter fødsel. Vi har bare ett soverom og sofagjester er helt uaktuelt! Jeg tok helst imot besøk på sykehuset slik at det ble noen rolige første dager hjemme. Skulle noen besøke oss måtte de avtale på forhånd. Folk må bare bli så fornærmet de bare vil, men den første tiden er så dyrebar og jeg ville aldri stresset den bort med å ha mye besøk. Da kan man heller si ifra om man føler seg i form til gjester tidligere enn antatt.

Vi har to hunder, noe spesielt du tenkte på i forbindelse med dyr? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sa klart ifra på forhånd om at ingen fikk overnatte her tiden etter fødsel. Vi har bare ett soverom og sofagjester er helt uaktuelt! Jeg tok helst imot besøk på sykehuset slik at det ble noen rolige første dager hjemme. Skulle noen besøke oss måtte de avtale på forhånd. Folk må bare bli så fornærmet de bare vil, men den første tiden er så dyrebar og jeg ville aldri stresset den bort med å ha mye besøk. Da kan man heller si ifra om man føler seg i form til gjester tidligere enn antatt.

Vi har to hunder, noe spesielt du tenkte på i forbindelse med dyr? :)

Ja, er slik jeg også vil ha det etter fødsel, og du beskriver det akkurat slik jeg tenker det. Jeg får bare si det rett ut, at sånn blir det. Men liksom hun er sånn som nesten kan finne på å bare.. snike seg til å bli værende her, liksom bare sånn "kan jo overnatte bare nå idag da", men jeg må bare være bestemt. Jeg er jo blitt mamma selv, så jeg får stå for det jeg mener og si det rett ut, selv til min mor. Hjalp å lese at andre er enig.. :P Lurt å ta en del av besøkene på sykehuset! .. Jeg tenker at de første dagene vil jeg nok ha alene, eller i hvertfall rolig uansett, og det er nok samboer enig i :) Takk for råd :)

Tenker bare litt på hvordan dere gjorde det? Jeg er ikke redd for noe mtp dyrene her og baby, men siden du har hund da, hvordan introduserte dere de for babyen og hvordan reagerte de osv? Vi har en eurasier, veldig rolig og snill hund, snart 3 år. Tror det kommer til å gå bra, men er så redd for at han skal bli sjalu og sånn, men man må vel bare være ekstra obs på å gi alle dyra + baby mye oppmerksomhet, og også hver for seg? Tenker at han får være med inne på badet når man steller, går på turer ute osv(selvsagt) slik at han liksom skjønner at hun er en del av flokken. Altså, jeg vet det går bra så vet ikke helt hva jeg lurer på egentlig... men kanskje høre litt hvordan det har gått for andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en tlf til hun nå etterpå og si hva jeg mener ang det rundt fødsel og bare høre hva hun sier. Altså - vi bestemmer jo, så klart... jeg må bare klare å få alt frem på en ok måte så hun ikke furter, orker ikke noe sånn furtegreier... men heller det enn at vi har besøk her, for det får bare være uaktuelt, rett og slett! Og hun må jo skjønne det gjelder for svigermor f.eks også, ikke bare mamma. Svigermor bor 3 timer unna så hun og må kjøre litt, og evnt sove en natt på hotell, men kan godt hende hun bare kommer tidlig og drar igjen på kvelden samme dag. Min mor derimot bor 8 timer unna med bil, så hun blir nok værende en uke eller to etterpå, noe jeg synes er veldig ok, så lenge det ikke er her. Regner med hun kan sove hos min bror eller noen venniner evnt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er slik jeg også vil ha det etter fødsel, og du beskriver det akkurat slik jeg tenker det. Jeg får bare si det rett ut, at sånn blir det. Men liksom hun er sånn som nesten kan finne på å bare.. snike seg til å bli værende her, liksom bare sånn "kan jo overnatte bare nå idag da", men jeg må bare være bestemt. Jeg er jo blitt mamma selv, så jeg får stå for det jeg mener og si det rett ut, selv til min mor. Hjalp å lese at andre er enig.. :P Lurt å ta en del av besøkene på sykehuset! .. Jeg tenker at de første dagene vil jeg nok ha alene, eller i hvertfall rolig uansett, og det er nok samboer enig i :) Takk for råd :)

Tenker bare litt på hvordan dere gjorde det? Jeg er ikke redd for noe mtp dyrene her og baby, men siden du har hund da, hvordan introduserte dere de for babyen og hvordan reagerte de osv? Vi har en eurasier, veldig rolig og snill hund, snart 3 år. Tror det kommer til å gå bra, men er så redd for at han skal bli sjalu og sånn, men man må vel bare være ekstra obs på å gi alle dyra + baby mye oppmerksomhet, og også hver for seg? Tenker at han får være med inne på badet når man steller, går på turer ute osv(selvsagt) slik at han liksom skjønner at hun er en del av flokken. Altså, jeg vet det går bra så vet ikke helt hva jeg lurer på egentlig... men kanskje høre litt hvordan det har gått for andre :)

Jeg skjønner jo at besteforeldre, tanter og onkler gjerne vil hilse på, men de må jo forstå at den nye lille familien ønsker litt tid for seg selv til å bli kjent. Besøk på dagtid er jo greit, men man vet jo aldri hvordan nettene blir. Mating med lillegutt her tok ekstra tid da han først skulle ammes, så restmates, og så pumpa jeg for å prøve å øke produksjonen, og jeg gadd ikke gjøre alt dette inne på soverommet. Skulle vi da i tillegg ha gjester sovende på stua hadde det jo aldri fungert :riste: Nå er det jo ikke slik for de fleste, men det er bare et eksempel på at man aldri vet hvordan livet blir med en nyfødt i hus. Her fryktet jeg at svigerfar kom til å slå seg ned hos oss en uke eller to, da han gjorde det samme når svigersøster fikk sin første. Heldigvis kom han aldri, og bra var det siden mannen mente det måtte være helt greit at han overnattet en natt eller to :daane: Etter hvert skjønte han at det ikke kom til å gå da, men tipper faren hadde klart å overtale han likevel.

Etter J ble født tok mannen med seg hjem et plagg han hadde hatt på seg (det kan være lue, body, eller et teppe) og lot de lukte på det dagen før vi kom hjem. Han holdt det først frem til dem, og la det i vugga etterpå. Når vi kom hjem gikk jeg inn først og hilste på hundene og koste litt med dem. Når han kom inn med bilstolen satte han den på gulvet og lot hundene gå frem for å lukte. Holdt oss nede ved stolen sammen med dem slik at vi kunne ta de vekk hvis de ble ivrige og ville kysse ham ihjel :P Satte oss i sofaen med han etterpå og de la seg ved siden av oss for å lukte, men alt gikk veldig rolig og fint for seg. Ene bikkja ville helst ikke ha noe med han å gjøre, han var jo dritskummel når han lagde lyd :P mens den andre bare "gi han til meg, kåm ånn! Jeg vil koooose". Det roet seg heldigvis kjapt ;) De var veldig påpasselige rundt han da, kom det en lyd fra vugga gikk de med en gang for å sjekke liksom.

Prøvde å holde rutinene som vanlig ellers med lufting, turer, kos og oppmerksomhet. Man vet jo aldri helt sikkert hvordan de vil reagere, men som regel går det bra :) I starten ble det litt lite oppmerksomhet fra meg da det ble veldig krevende med amming, restmating og pumping, men mannen prøvde å ta seg mer av dem. Men merket veldig at de er vant til at det er jeg som gjør mest med dem, da de klenget seg VELDIG til meg, noe som stressa meg fælt da jeg ikke hadde tid eller overskudd til dem som vanlig. Men under litt mer normale omstendigheter tror jeg ikke det skal bli noe problem når du er innstilt på hvordan du vil gjøre det, og mannen er innstilt på at han sikkert må ta på seg litt mer av jobben siden du får mer å gjøre med babyen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har en knøtt leillighet vi og så er det en selvfølge at det ikke er plass her nå som vi har en baby. Vi har ikke trengt å si det og foreldrene min har ikke spurt om å få overnatte her, de har heller bodd hos en av mamma sine brødre som bor her :) Blir mora di fornærma så er det veldig rart syns jeg, hun må jo skjønne det ;)

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at besteforeldre, tanter og onkler gjerne vil hilse på, men de må jo forstå at den nye lille familien ønsker litt tid for seg selv til å bli kjent. Besøk på dagtid er jo greit, men man vet jo aldri hvordan nettene blir. Mating med lillegutt her tok ekstra tid da han først skulle ammes, så restmates, og så pumpa jeg for å prøve å øke produksjonen, og jeg gadd ikke gjøre alt dette inne på soverommet. Skulle vi da i tillegg ha gjester sovende på stua hadde det jo aldri fungert :riste: Nå er det jo ikke slik for de fleste, men det er bare et eksempel på at man aldri vet hvordan livet blir med en nyfødt i hus. Her fryktet jeg at svigerfar kom til å slå seg ned hos oss en uke eller to, da han gjorde det samme når svigersøster fikk sin første. Heldigvis kom han aldri, og bra var det siden mannen mente det måtte være helt greit at han overnattet en natt eller to :daane: Etter hvert skjønte han at det ikke kom til å gå da, men tipper faren hadde klart å overtale han likevel.

Etter J ble født tok mannen med seg hjem et plagg han hadde hatt på seg (det kan være lue, body, eller et teppe) og lot de lukte på det dagen før vi kom hjem. Han holdt det først frem til dem, og la det i vugga etterpå. Når vi kom hjem gikk jeg inn først og hilste på hundene og koste litt med dem. Når han kom inn med bilstolen satte han den på gulvet og lot hundene gå frem for å lukte. Holdt oss nede ved stolen sammen med dem slik at vi kunne ta de vekk hvis de ble ivrige og ville kysse ham ihjel :P Satte oss i sofaen med han etterpå og de la seg ved siden av oss for å lukte, men alt gikk veldig rolig og fint for seg. Ene bikkja ville helst ikke ha noe med han å gjøre, han var jo dritskummel når han lagde lyd :P mens den andre bare "gi han til meg, kåm ånn! Jeg vil koooose". Det roet seg heldigvis kjapt ;) De var veldig påpasselige rundt han da, kom det en lyd fra vugga gikk de med en gang for å sjekke liksom.

Prøvde å holde rutinene som vanlig ellers med lufting, turer, kos og oppmerksomhet. Man vet jo aldri helt sikkert hvordan de vil reagere, men som regel går det bra :) I starten ble det litt lite oppmerksomhet fra meg da det ble veldig krevende med amming, restmating og pumping, men mannen prøvde å ta seg mer av dem. Men merket veldig at de er vant til at det er jeg som gjør mest med dem, da de klenget seg VELDIG til meg, noe som stressa meg fælt da jeg ikke hadde tid eller overskudd til dem som vanlig. Men under litt mer normale omstendigheter tror jeg ikke det skal bli noe problem når du er innstilt på hvordan du vil gjøre det, og mannen er innstilt på at han sikkert må ta på seg litt mer av jobben siden du får mer å gjøre med babyen.

Siden vi har en knøtt leillighet vi og så er det en selvfølge at det ikke er plass her nå som vi har en baby. Vi har ikke trengt å si det og foreldrene min har ikke spurt om å få overnatte her, de har heller bodd hos en av mamma sine brødre som bor her :) Blir mora di fornærma så er det veldig rart syns jeg, hun må jo skjønne det ;)

Ja, jeg er enig med dere, og hun må jo bare finne seg i det egentlig, skjønner ikke helt hvorfor hun er sånn, for hun er ikke "teit" eller på en måte, er bare når det kommer til det der med overnatting...også utenom fødsel når det kommer til overnatting. Hun var på besøk for rundt to uker siden og jeg sa jeg var sliten nå mot slutten av graviditeten og ikke orket overnattingsgjester og at det passet dårlig, samboer ønsket heller ikke noe "stress", likevel kom hun, kusina mi og broren min... uff, jaja..

Uansett - nevnte det for henne ista men det var på melding(fordi jeg akkurat skulle skrive noe annet), og tenkte jeg burde tatt det på tlf men nevnte det og hun skrev bare at ja det går vel greit det ( tror hu mente med å sove hos min bror/hennes ene sønn), også sa jeg jo det var det samme for svigermor og alt det der, nå føler jeg hvertfall jeg har fått sagt det igjen, og hun må jo bare rette seg etter det...... håper bare hun ikke lager noe styr når lillejenta ER født og hun først ER her nede...

Den tid - den sorg :P

og til Favole: Høres ut som dere gjorde det greit med hundene, tenker også å ta med et plagg eller bamse hjem igjen før hun kommer, vi får bare se hvordan det går, det går vel fint! Var kjekt å høre din erfaring :Nikke: Hundene dine virker skikkelig skjønne da... :fnise: Hvilke raser har du??

-----

Vi hadde sex, eller var ferdig med sexen for litt over en time siden. Har ikke fått skikkelige rier enda, men kjenner veldig på sånn rievondt i ryggen, men kjenner ikke det sånn 110% sikkert, da får man jo sånne tak foran og bak liksom, meeeen noe holder på å skje tror jeg... kommer sikkert til å få rier snart, for noe er hvertfall annerledes ift før vi hadde sex, også alltid under rier eller rett før de starter(og mellom dem) så er det sykt vondt å gå på do, liksom skikkelig nedpress og ja, bare vondt i ryggen og i baken... :P har det nå da... hihi, håper jo at noe skjer, og håper for all det det ikke bare er tullerier, de er jo veldig sterke når de kommer men vil gjerne ha en fødsel ut av dette ;) ...

Vi får se :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper hun klarer å følge det som dere ønsker :)

Ja, de er skikkelig herlige, synes ihvertfall jeg. Jeg har en blandingshund og en staffordshire bull terrier :)

Håper riene tar seg opp! Og hvis ikke så får jeg virkelig håpe de gjør noe for modningen sin del og at det kan gjøre fødselen lettere når den virkelig starter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Tiden etter fødsel er deres, 110%, så jeg mener alle bør respektere en nybakt families sine ønsker.

Så bare gi beskjed om hvordan du ønsker at ting skal være, så går det nokk bra, tror du ikke? :kose::)

Spennende med rier igjen da :bolledeig:

Jeg har prøvd meg på samme metode som deg, men sexen her i hus setter IKKE i gang rier :fnise::ler:

Eneste jeg får, er menssmerter etterpå :bond:

Kos deg på ebay :lur: farlig ja..jeg begynte å bestille på bake dekorasjons ting også i går..........ikke så lurt men, jeg får vel gleden av det vel ;)

Gleder meg til å se bilder av det du har lagt :jepp: venter i spenning på inspirasjon :kose:

Håper du har en god natt LovelyMonroe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Svarer på "det andre" senere i dag), hater å skrive fra mobil men vil bare oppdatere litt.

Fikk rier i går ja og etterhvert ble de ganske sterke og kjente et sinnsykt mer nedpress enn før og hadde mange andre vondter på en måte. Kom inn på storken i 11-12 tiden på kvelden og var veldig travelt her så man ble sendt hjem om man ikke var i aktiv fødsel. Riene begynte selvfølgelig (!) å avta litt etter jeg kom men hadde samme jordmor som sist og hun mente mye hadde skjedd siden sist, er vel en uke siden jeg var inne nå? Jeg fikk ri når hun sjekket åpning og hun sa hodet trykket veldig mot hun da hun sjekket meg og jeg fikk rie. Hadde 4-5 cm åpning så fikk være her, så fikk rom(med lys, skikkelig koselig), fikk klyster( ikke godt, mye smerter av det, forklarer senere ). Riene ville ikke bli sterkere så hun masserte(tror jeg) mormunnen/livmoråpningen og fikk også noe akupunktur i ryggen. Vært veldig travelt her så de har ikke fått vært så mye innom men har jo vært stille hos meg dessverre. Men de sender deg vel ikke hjem med 6cm åpning? Så snakket hun om å ta vannet mitt og sånn men nå er det vaktbytte så får se. Håper virkelig de prøver å få meg i fødsel mtp at jeg har "gått igjennom" mye nå og gjerne vil bli ferdig. Og fått åpning, massasje av livmor, klyster,akupunktur osv så er så dumt å måtte dra hjem nå syns jeg. Får se hva de sier. Oppdaterer dere :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skjønne dere :kose:

Vet ikke helt hva jeg tror, fikk ny jordmor nå og hun var ikke like snill som hun forrige, hun er nok mer sånn som bare sender meg hjem. KK Haukeland er ikke akkurat kjent for å være best mtp fødsel, all about money her... vil ikke bruke ressurser på å ta vannet og få enda en fødende... Så de sender meg vel hjem med 6 cm.. latterlig, jaja.

Får se, men er ikke så optimistisk til det her :P ...

Gleder meg til jeg får henne i armene mine i hvertfall :hjerte: , om det blir i dag eller om to uker :Nikke:

Dere er gode!!! :klem: svarer litt kort nå pga jeg svarer fra mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering til dere :strix:

Jeg er foreløpig på barsel nå pga de ikke hadde plass på storken og det er forsåvidt ok siden jeg ikke har rier eller noe nå og baby har det bra. Fikk besøk av en snill avd jordmor nå som sa at hun hadde nå diskutert med legen. Jeg har ganske tøyelig åpning på 6 cm så de ønsker ikke sende meg hjem, og de vil gjerne ta vannet(er vel fordi jeg er kommet så langt og er så moden uten at noe skjer). Så det er jo bra! De må først sjekke om hodet er festet tror jeg, og skulle også finne ut om de kunne ta det her på storken eller om jeg måtte ned på Føden pga kapasitet. HÅPER jeg kan være her... skulle ikke det å ta vannet stimulerer til rier så får jeg drypp som skal få riene i gang. Synes det virker skummelt, redd for veldig intensive smerter :( får jeg drypp må jeg være på føden og ikke storken så hååååper jeg kan ta vannet her, at ting skjer gradvis og at jeg kommer meg ok gjennom en fødsel uten sinnsyke smerter.

Var ikke så redd fødsel før jeg fikk det klyster greiene, fikk noen SINNSYKE smerter av det og det må være 12 på en skala hvor 10 er høyst. Hadde det vært sånn å føde så vet ikke jeg :( håper ting går fint...

Men positivt at noe mest sannsynligvis skjer!!!! :hjerte:

Endret av LovelyMonroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håper fødsel går bra og at du snart får møte jenta di! Skjønner godt at du er redd for smerter, men husk at du er et sted der du blir tatt godt vare på! Og skulle du ha behov for smertelindring likevel er det ikke noe galt med det!

Masse lykke til! Tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er redd smertene, men du tåler nok mer enn du tror når det kommer til stykket :) og det finnes flere muligheter for smertelindring, ikke vær redd for å ta imot det :)

Det er jo ikke en behagelig opplevelse, men det vonde går over. Jeg fant ihvertfall en liten trøst i det når jeg stod der og tenkte "hva faen har jeg gått med på her, jeg vil snu" :P Når den lille er ute og du får henne til deg, så er det over og du kan se frem mot en ny og herlig epoke i livet :)

Fader man blir klissete i tankegangen når man ligger her med en sovende kid på brystet altså :ler: Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode og snille!! Skulle bare vist hvor mye deres støtte og gode ord har å si! Hjelper jammen på :)

Gode, gode dere :hjerte:

Jeg må bare ta det som det kommer. Under riene tror og håper jeg det skal gå fint, vist det er samme type rier som jeg har hatt(bare sterkere). Er andre smerter jeg er redd for... Uansett, må ta minutt for minutt.

Jeg har nå blitt flyttet inn på Storken(wuhu!!) på fødestue her, her på dette rommet lå jeg første dagen, liker rommet veldig godt, utsikt også, og de har tent stearinlys :hjerte:

Mannen har vært hjemme å luftet hunden og sett til dyrene og er straks tilbake her, da starter de nok med å ta vannet(vist hodet var festet tror jeg??)... Fått en ny "egen" jordmor nå og hun virker grei. Ung dame. Håper hun er flink :) hun virker hvertfall ikke hardhendt og da er jeg fornøyd.

Dette er så spennende, håper virkelig det skjer noe nå, virker jo veldig sånn!! Også lurer jeg på hvordan det kjennes ut når de tar vannet, må være rart :P

Ønsker meg selv også lykke til :strix:

:kose: til dere ...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...