Gå til innhold

Hun vil vente med sex fordi "det kan bli noe mer"?


Gjest Sindre

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi

Som sagt, jeg kan godt vente jeg med den rette dama, men da skal hun vært ei som likte å vente fordi hun ikke er løs, ikke fordi at hun er sår i rompa etter at anders på festivalen har vært borte på henne.

Hallo, hvorfor er dere så opptatte av å hausse opp billige damer og billige damers rett på fordeler her i verden?

Er det ikke bra at vi menn ikke kunne blitt sammen med hvem som helst, er ikke det en sikkerhetforanstaltning kanskje?

Jeg kjenner at jeg vil kaste opp av den dobbeltmoralen som du utøver på dette forumet!!

Du har selv det som du kaller for en løs fortid!

Hvor mye verdt er du i kvinners øyne tror du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var veldig interessert i henne og ville ikke stukket av etter sex. Så i mine øyne ødela hun noe som kunne ha blitt bra. Men jeg gidder ikke kaste bort tiden min på jenter som prøver å manipulere meg, som ser på sex som noe hun gir meg og som er så egoistisk som henne.

"Beskytte følelsene sine". Håpløs dårlig unnskyldning.

Hun ville ikke bare skaffe seg sex, hun ville gi deg seg selv. Hva er det som er egoistisk med det?

Du blander konseptene her. Du ser ikke forskjellen på det å skaffe seg sex, slik hun gjorde med sine one night stands, og det å gi seg selv til noen, slik hun ville gjøre med deg. Fordi du isteden velger og henge deg opp i "HAN fikk sex, men ikke jeg, bu-huuu".

Manipulasjon? Pisspreik. Om noe er verdifullt for deg, som å gi seg selv, så holder du mer igjen. Det er en bra ting at hun gjør det, for ellers ville hun ikke hatt noe særlig respekt for seg selv.

Og du ser ikke verdien i det. Bra at du gikk fra henne egentlig, for jenter som har respekt for seg selv fortjener en mann som har det samme. Ikke en navlebeskuende fyr som tror at det hele bare handler om hvorvidt han selv ville stukket av etter sex eller ikke.

For din skyld håper jeg du treffer en slik jente, som ser like lite verdi i det som deg. DA kan du snakke om egoisme. For siden hun ikke ser verdien i seg selv, så kan du heller ikke regne med at hun ser verdien i deg, og den dagen hun faller for noen andre så stikker hun. Blir gøy, hva, å møte seg selv i døra?

Endret av Flair
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, med fare for å ødelegge selvmedlidenheten og med fare for at du ikke er interessert i å høre på det uansett. Du har mistet en jente som likte deg. Du har fullstendig lov til å dumpe henne pga dette, men påpeker bare faktum; at hun likte deg, da.

Noen av oss kommer til et punkt hvor vi tenker: nei, nå har jeg hatt 1 til 10 ONS (spiller ingen rolle) og det er ikke noe for meg....og i hvert fall ikke måten jeg vil starte en romanse på. Med en klinefyr ute på byen.

Hun ville sjekke deg ut først. Det har hun fullstendig lov til hvis du er interessert.

Men det kan du neppe ha vært, siden sex med henne har betydd så mye at det er det meste du har fokusert på. Skjønner? Hun vil kanskje finne en som hun har såpass kjemi med, at alt annet går til tops?



Anonymous poster hash: d553d...cd5
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter ikke med sex fordi jeg er prippen, redd for å bli sett på som billig (som jeg ser at noen har svart i starten)..Jeg skjønner at en må sette tåpelige ord på ting slik at det blir lettere å forstå. Ord som ONS, Billig, Prippen, The one/s, osv. Men her er i hvert fall en forklaring på et jenteliv for den interesserte, ikke for den uinteresserte som vil henge med leppa uansett fordi merkelappen absolutt må være tilpasset din egen situasjon.

http://www.youtube.com/watch?v=X_V8gZhqXNk



Anonymous poster hash: d553d...cd5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gidder jeg ikke dette spillet, jeg hopper til køys når jeg og gutten er kåt...

Digresjon: Den fine avataren din og den setningen der passer ikke sammen i mine barndoms grønne minner... :klo:

Mummimamma er ikke sånn. Hun er bare snill, trygg og matlagende god, og tenker ikke på sånt en gang.

:(

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekk i selvtilliten? Det er jo tydelig at hun vil at det skal bli noe mer enn bare pulekompiser så hvorfor skulle det knekke selvtillitten din?

Endret av KaDust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knekk i selvtilliten? Det er jo tydelig at hun vil at det skal bli noe mer enn bare pulekompiser så hvorfor skulle det knekke selvtillitten din?

Jeg tror menn tenker som barn, "han fikk jo, jeg vil også ha!". Det er litt som en kake som blir bakt i ovnen og den lille gutten som vil ha en bit med en gang og ikke skjønner at hvis han venter litt så smaker den så mye bedre.

Anonymous poster hash: 264cf...5d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vente med sex med de jeg liker, ja:) såpass urimelig må jeg da være. Hvis du bare vil ligge med en jente, er det da mange som er ute etter det også der ute?

Om jeg enten skal være a)prippen eller b)billig, går jeg heller for c)hjem. Det er en barnslig og tåpelig refleksjon. Jeg er da virkelig verken prippen eller billig.

Du sliter med dette ordet "gi" ser jeg. Du vil at hun skal gi deg sex, fordi hun GA de andre sex. Samtidig som du er helt i mot at noen skal GI sex. Hallo..virkelig? Har du et behov for å makt-balansere sexlivet hennes allerede? Hvorfor tar ikke du ansvar for din egen stolte personlighet? Burde hun altså GI deg også sex tidlig, fordi noen andre "fikk" sex tidlig? Hvorfor har du en følelse av at du kan styre hennes lyst til å ha sex? Er det slik at hun burde tilpasse dette med sex-lyst når det passer fyren? Vil du ikke heller at hun skal ha sex når det PASSER HENNE? Ser bare: meg meg meg meg. Ikke: Henne. Kan ikke du heller gå ut på byen og knulle alle som er interessert i deg i ett strekk?

Hvor gammel er du, ts?

Nr 1. Slutt å skitne til jenters sexliv! Styr heller din egen person.

Jeg bryr meg ikke om jeg møter en fyr som har hatt ONS og "knulla rundt", jeg har ingen planer om å ødelegge eller skitne til hans seksualitet og krever også det motsatte, enda jeg ikke har knulla rundt siden jeg heller har vært i et forhold og knulla ex-typen min rundt.

Endret av SkiZy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dere jenter: vi gutter setter IKKE pris på å høre at dere vanligvis pleier å ha sex med en gang, men at dere har lyst til å vente i vårt tilfelle.

Det får oss faktisk ikke til å føle oss spesielle. I det hele tatt. I hvert fall ikke på en positiv måte.

Men handler det bare om dere da? Har vi altså gitt bort noe allikevel? Vi gir altså sex?

Jeg kan godt forstå hva du sier. Men det går begge veier. Vi har tanker og følelser rundt dette vi også. Og sexlivet vårt handler ikke bare om å få dere til å føle dere spesielle.

Endret av SkiZy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen som har dumpet ei dame bare fordi hun spredde beina sine tidlig. Jo, forresten. Det var vel en gutt på videregående som gjorde noe slik. Jeg tror dette er en greie kvinnfolk ofte misforstår rett og slett. Blir de dumpet etter sex, er det ofte fordi mannfolket var kun ute etter sex, og ikke fordi hun hadde sex for tidlig. Jeg har aldri sett på det som noe negativt om dama har sex med meg på første daten, tvert i mot. Da føler jeg at hun er såpass tent på meg at hun ikke klarer å holde fingrene fra fatet. Utelukkende positivt.

Ja, men nettopp! Jeg er ikke interessert i å ha masse forskjellige sexpartnere. Jeg er i mitt andre forhold nå og min andre sexpartner. Men jeg har datet en del flere enn dette, som det av ulike grunner ikke har blitt noe av. Om jeg hadde hatt sex med alle disse hadde jeg plutselig vært oppe i et veldig mye høyere tall og jeg er ikke interessert i å ha mange forskjellige sexpartnere. jeg er bare interessert i sex med de jeg er glad i og vet at vi har noe mer sammen, (Man kan så klart aldri være 100% sikker) derfor venter jeg en stund før sex.

Men nå har jo ikke jeg ons og slikt, og da skjønner jeg jo at det blir noe annet. Men jeg skjønner likevel logikken til jentene veldig godt, og i grunn skjønner jeg logikken til mannfolket veldig godt. Men jeg syntes det blir feil når jenta vanligvis har sex med andre med en gang, og du må vente.

Anonymous poster hash: 11ae3...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn tenker som barn, "han fikk jo, jeg vil også ha!". Det er litt som en kake som blir bakt i ovnen og den lille gutten som vil ha en bit med en gang og ikke skjønner at hvis han venter litt så smaker den så mye bedre.

Anonymous poster hash: 264cf...5d4

Hahaha, du sier noe der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen som har dumpet ei dame bare fordi hun spredde beina sine tidlig. Jo, forresten. Det var vel en gutt på videregående som gjorde noe slik. Jeg tror dette er en greie kvinnfolk ofte misforstår rett og slett. Blir de dumpet etter sex, er det ofte fordi mannfolket var kun ute etter sex, og ikke fordi hun hadde sex for tidlig. Jeg har aldri sett på det som noe negativt om dama har sex med meg på første daten, tvert i mot. Da føler jeg at hun er såpass tent på meg at hun ikke klarer å holde fingrene fra fatet. Utelukkende positivt.

En hensynsfull kommentar fra deg uten å trå på med billig vs prippen i begge ender, gjest.

Vi er spinnville etter han når vi venter. Men la meg forsøke å forklare.

Du er på sjekkern, eller, du møter i hvert fall jenter.

Da regner jeg med at man ikke bare har en person som man bare ha med en gang. Man er kanskje der hvor man er mer selektiv. "Hun som jeg møtte forrige helg var jo kul..", "Men det er jo hun som jeg møtte via kameraten min for tre uker siden også". Dette går gjerne litt begge veier, for både jenter og gutter der ute som treffer det motsatte kjønn. Det er j en del av sjekking/treffe mennesker.

"Hun jeg hadde sex med" blir hun som man velger ut i fra disse to, eller tre, eller fire som man gjerne har truffet. Eller det kan hende at man faktisk møtes og har det artig og har sex første gangen, og tenker at kjemien var såpass kul at vi må bli bedre kjent.. etc. - Men dette gjelder ikke alle man møter. Eller de andre to jentene man hadde god kjemi med. Det kan ikke trenge å bety at du gjør det samme med neste jente (hun du møtte via kameraten din). Så det handler mer om omstendigheter.

Om man er veldig desp på å ha sex med en person med det samme man møter dem, blir det jo ingen rom for å finne ut av hvem det er man vil møte igjen? Man kan jo ikke forvente at fyren eller jenta som sitter der forran deg, ikke har noen andre i kikkerten når han/hun er singel?

Det handler ikke om å ligge rundt/ikke ligge rundt. Da får man heller holde på med det, ikke sjekking. Å drive med ONS er å drive med ONS (uforpliktet sex, lek, div) ikke sjekking. Du kan ikke ligge med alle du møter og har kjemi med når du sjekker?

Lysten er jo der uansett. Hun bruker jo tid på å møte deg? Se deg igjen og igjen? Ser ikke problemet,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sett for mye på film.



Anonymous poster hash: 1965b...c1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal holde kjeft, ignorere alt av mitt følelsesliv og godta hennes syn på ting helt blindt?

Hvorfor er kvinnens syn på ting den riktige måten å se på dette, mens jeg er "mentalt en femåring"? Det er ingen garantier i livet og av og til må man ta sjanser. Jeg vil ikke være med en kvinne som forventer at hele forholdet, og alt som leder opp til det, skal være på hennes premisser. Det er for meg ekstremt egoistisk og selvsentrert.

Man venter jo på sex til begge er klare for det? Det blir ikke på jenters premisser bare fordi menn som oftest vil ha sex før kvinnen. Det er derimot på begges premisser om man venter til begge er klare, selv om den ene blir klar før den andre.

Om derimot hun skulle hatt sex før hun var klar siden du ville ha sex, så hadde forholdet bygget på dine premisser, men det er tydeligvis greit da, siden du verken vil at forholdet skal bygges på hennes premisser, eller begges premisser. (man venter til begge er klare for sex)

Anonymous poster hash: 11ae3...1b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er noen rare dyr, de går rundt og sprer bena for alt med pikk. Men så snart det kommer en prins inn i livet deres som de får følelser for så knipes det igjen med logikken om at det gjør de fordi de er så glade i han. Det er som om en sugardaddy skulle gå rundt og spre om seg med penger, gi penger i hytt og gevær. Men så snart det kommer inn en han elsker i livet sitt så kniper han igjen lommeboken med unnskyldningen om at det er fordi han mener hun er så mye mer verdt. Anonymous poster hash: 264cf...5d4

Vist du var rik og hadde opplevd at mange damer bare var interessert i pengene dine, men at de oppførte seg på en sånn måte at du ikke oppdager det før etter at du har latt følelsene du har utvikle seg til noe mer, ville ikke du da neste gang du møtte på en dame du likte forsikret deg om at hun liker deg, ikke pengene dine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå hva du sier. Men det går begge veier. Vi har tanker og følelser rundt dette vi også. Og sexlivet vårt handler ikke bare om å få dere til å føle dere spesielle.

Det går begge veier, og tilfellet til TS er jo et klassisk eksempel på at menn og kvinner ofte kan tenke ulikt. Oppegående menn forstår naturligvis at jenter har flere fokus enn å få dem til å føle seg spesielle. Problemet er når jenta i TS's tilfelle får han til å føle seg "spesiell" på en for han negativ måte. Dette er ikke intensjonen til jenta, men det er slik det oppfattes.

Om vi snur litt om på situasjonen og tenker oss at en mann i starten av en dateperiode nevner til en potensiell kjæreste at han har vært med mange jenter, men at de (fleste) ikke betydde noe. Han sier gjerne dette for å vise at hun, i motsetning til de foregående, faktisk betyr noe og som han er seriøs med. Altså ingen negativ intensjon, selv om det kanskje er uklokt sagt. Jenta kan derimot likevel tolke det som om hun bare er en i rekken, og at han skryter av at han har draget.

Både dette fiktive tilfellet og situasjonen til TS gir problemer som skyldes uoptimal kommunikasjon og at man tolker ting forskjellig avhengig av eget ståsted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går begge veier, og tilfellet til TS er jo et klassisk eksempel på at menn og kvinner ofte kan tenke ulikt. Oppegående menn forstår naturligvis at jenter har flere fokus enn å få dem til å føle seg spesielle. Problemet er når jenta i TS's tilfelle får han til å føle seg "spesiell" på en for han negativ måte. Dette er ikke intensjonen til jenta, men det er slik det oppfattes.

Om vi snur litt om på situasjonen og tenker oss at en mann i starten av en dateperiode nevner til en potensiell kjæreste at han har vært med mange jenter, men at de (fleste) ikke betydde noe. Han sier gjerne dette for å vise at hun, i motsetning til de foregående, faktisk betyr noe og som han er seriøs med. Altså ingen negativ intensjon, selv om det kanskje er uklokt sagt. Jenta kan derimot likevel tolke det som om hun bare er en i rekken, og at han skryter av at han har draget.

Både dette fiktive tilfellet og situasjonen til TS gir problemer som skyldes uoptimal kommunikasjon og at man tolker ting forskjellig avhengig av eget ståsted.

Ok. Det treffer ikke meg negativt at han har møtt andre jenter, hatt et sex-liv og slikt. Jeg ser dette behovet hos begge dog; å ville føle seg spesiell tror jeg ligger i vår natur. Men begge må slutte å over-tolke hvis man er hårsår, for sitt eget beste. Jeg vil at han skal få meg til å føle meg spesiell på den måten, og det har han fortsatt mulighet til selv om dette skulle være tilfelle.

I dette scenarioet hadde det gjerne hendt slikt hos meg:

Lars: Jeg var ute med mange jenter i fjord.

Meg: Tenker sikkert at jeg blir bekymret for at jeg er en random ja, men jeg tar ansvar over meg selv: Jeg føler meg truet av dette, men det trenger ikke å bety at han mener at jeg skal føle meg som en random jente? det hadde jo vært litt merkelig?

Lars: Men da jeg møtte deg, var det noe der med det samme!

Meg: good

Det treffer ikke meg negativt at han jeg er på datern med har hatt sex tidligere, møtt andre jenter, likt andre jenter. Jeg ser på det som sunt og positivt, gjerne. Hvis jeg føler meg som en i rekken, tror jeg gjerne at det ligger noe mer under dette som skurrer. Kanskje det er det som gjelder i TS`s situasjon? At det ligger noe "missing" med omstendighetene som får dette til å treffe han akkurat på den spotten, når det nødvendigvis ikke trenger å være det? Kanskje hun rett og slett avviste han på en rar måte? Kanskje hun ikke ga han nok oppmerksomhet og kanskje hun ikke viste seksuell interesse på andre måter? slik at han ikke følte seg spesiell eller som en i rekka hennes? Poenget er uansett at jeg synes ts har ansvar for hvordan han tolker situasjonene. Og i dette tilfellet tolket ts det slik som han tolket det i innlegget sitt hvor han mener at hun "ligger rundt", men ikke med han. Det får han ikke til å føle seg spesiell så han vil ikke møte henne igjen. Merkelig at det er deal-breakern? Kanskje det er noe han ikke har nevnt? For det høres ikke ut som at han likte henne så godt fra før av. Og dytter ansvaret over på at det var hennes feil-grep at han føler seg lite spesiell pga at hun ikke hadde sex med han. Men han kan jo velge å dumpe alle jenter som gjør som henne her etter, og bare velge de som får han til å føle seg spesiell og ligger med han fort.

Kan være mange muligheter for tolking. Ingen skal måtte føle seg "random" og jenter skal jo måtte være interessert i hva menn tenker og hvordan de har det, hvis man vil forholde seg til dem. Men om man dumper en jente som ikke vil ha sex med deg, og du ikke føler deg spesiell, burde man ikke legge det ansvaret over på henne. Og heller ikke legge ansvaret for tolkning over på oss som leser innlegget på kg.

Hva om jeg hadde forlatt Lars i første setning der, og kommet til KG og sagt at dette fikk meg til å føle meg så lite spesiell at jeg dumpa han på flekken...Hva skulle menn gjort da? Ikke datet andre jenter i fjord?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Manipulasjon? Pisspreik. Om noe er verdifullt for deg, som å gi seg selv, så holder du mer igjen. Det er en bra ting at hun gjør det, for ellers ville hun ikke hatt noe særlig respekt for seg selv.

Og du ser ikke verdien i det. Bra at du gikk fra henne egentlig, for jenter som har respekt for seg selv fortjener en mann som har det samme. Ikke en navlebeskuende fyr som tror at det hele bare handler om hvorvidt han selv ville stukket av etter sex eller ikke.

Når du har hatt sex med halve byen, så er det litt sent å spille jomfru. Det er helt i orden at jenter har hatt en seksuell fortid, men ikke innbill dere at dere da kan spille pripne prinsesser når dere treffer oss og tro at det gir noen ekstrapoeng.

Det er overhodet ingen verdi i det, og ingen mann med respekt for seg selv vil finne seg i slik oppførsel. Hun finner kanskje etterhvert en tøffelfyr som er så desperat at han finner seg i hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

/ts

For meg er sex og begjær en viktig del av forhold. Dersom dette var noe hun gjorde hele tiden, hadde jeg respektert det, men når hun puler mer eller mindre randoms samme natten, gidder jeg ikke gå vente på henne. Som at sex skal være noe hun plutselig "gir" meg...

Dere møttes for to uker siden, dere har ikke noe forhold ennå. Og kanskje det var nettopp dette hun ønsket at dere skulle ha FØR dere gikk skrittet og ble intime. Dersom du var genuint interessert i henne, hadde du vært kjempeglad bare for å tilbringe tid med henne som person.

Og logikken er denne: ons og sex med personer hun ikke har noen følelser for, har hun tillatt seg nettopp fordi hun ikke ønsker å utvikle et forhold med de det gjelder. Med deg hadde hun virkelig følelser, og ville derfor at dere skulle bygge opp en relasjon til hverandre som ikke bare var basert på sex.

Du er en dust, rett og slett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vist du var rik og hadde opplevd at mange damer bare var interessert i pengene dine, men at de oppførte seg på en sånn måte at du ikke oppdager det før etter at du har latt følelsene du har utvikle seg til noe mer, ville ikke du da neste gang du møtte på en dame du likte forsikret deg om at hun liker deg, ikke pengene dine?

Jeg ville da ikke la noen lide på bakgrunn av det noen idiotekser hadde gjort. Da gir jeg dem ikke like forutsetninger, og er DET rettferdig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...