Gå til innhold

Hva synes dere om bloggeren Lizbeth Osnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære dere, kan dere nå ta dere en god pust i bakken og tenke litt mer grundig over hva dere egentlig skriver her? Dere går løs og flisespikker på småting som en flokk løse hunder. Hva så om hun har inntekt fra NAV? Det har vel snart brorparten av den norske befolkning, hvorfor gå løs på en? La Lizbeth Onsnes ha sin blogg i fred, om hun vil tjene penger på den hva så? Er jo kjempeflott dersom hun får det til og hun vil da betale skatt (siden dere er så opptatt av skattepengene...)

Når det gjelder rosabloggene leser jeg ikke de, av den enkle grunn at jeg rett og slett føler meg for gammel til å dele interessene de har. Når det er sagt, hvem har ikke sagt ting som ikke burde ha vært sagt noen gang? Og spesielt når man er ung? La den som er uskyldig kaste den første sten... det ligger noe i det.

Og jentene som skriver disse bloggene er jevnt over unge, opptatt av skjønnhet og mote, helsespørsmål osv. Det har jeg ingen problemer med. La de skrive og interessere seg for det de vil. De er fri til å gjøre det og de som leser det velger det selv. For vi kvinner som har levd en stund vet at livet innhenter oss alle, plikter og ansvar står i kø etterhvert og man har ikke tid til verken mineralsminke eller Prada (eller hva det nå enn er). Jeg unner disse unge jentene å få leve livet før det skjer :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære dere, kan dere nå ta dere en god pust i bakken og tenke litt mer grundig over hva dere egentlig skriver her? Dere går løs og flisespikker på småting som en flokk løse hunder. Hva så om hun har inntekt fra NAV? Det har vel snart brorparten av den norske befolkning, hvorfor gå løs på en? La Lizbeth Onsnes ha sin blogg i fred, om hun vil tjene penger på den hva så? Er jo kjempeflott dersom hun får det til og hun vil da betale skatt (siden dere er så opptatt av skattepengene...)

Når det gjelder rosabloggene leser jeg ikke de, av den enkle grunn at jeg rett og slett føler meg for gammel til å dele interessene de har. Når det er sagt, hvem har ikke sagt ting som ikke burde ha vært sagt noen gang? Og spesielt når man er ung? La den som er uskyldig kaste den første sten... det ligger noe i det.

Og jentene som skriver disse bloggene er jevnt over unge, opptatt av skjønnhet og mote, helsespørsmål osv. Det har jeg ingen problemer med. La de skrive og interessere seg for det de vil. De er fri til å gjøre det og de som leser det velger det selv. For vi kvinner som har levd en stund vet at livet innhenter oss alle, plikter og ansvar står i kø etterhvert og man har ikke tid til verken mineralsminke eller Prada (eller hva det nå enn er). Jeg unner disse unge jentene å få leve livet før det skjer :)

Vel, jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har ingen problemer med inntektene hennes fra NAV. Det jeg har problemer med er at hun bevisst lyver og prøver å fremstille det som at folk angriper hennes ufødte datter fordi de er kritiske til henne.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lizbeth!

Betaler du skatt av de sponsede tingene du får gjennom bloggen? Alltid lurt på hvordan slikt fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke påstå at jeg husker alt til punkt og prikke, men ettersom jeg logisk nok husker MINE EGNE innlegg bedre enn en tilfeldig leser kan gjøre, kan jeg prøve å skrive litt om hvert enkelt av de:

1. Det glade liv som anorektiker: Her skrev jeg et ironisk og det jeg vil kalle et humoristisk innlegg som for det aller meste dreide seg om matlaging. Dette var humoristisk ettersom jeg var på svært god vei ut av spiseforstyrrelsen, og viste dette med en stor matglede. En annen overskrift burde jeg selvfølgelig ha valgt, det var ikke særlig gjennomtenkt med tanke på at ikke alle en gang leste innlegget.

2. Litt om dagen i dag og en plan fremover for å behandle spiseforstyrrelsen: Dette ligger vel i overskriften; litt om hva jeg gjorde for å gå opp og frem - videre og unna spiseforstyrrelsen. Dette forsterker bare poenget mitt med at jeg var på svært god vei ut av alt, og at jeg fulgte en spesifikk plan.

Mobbing og økonomiske råd: Har ingenting med dette å gjøre, så hopper over det.

3. Hvordan takle angst: Et bevis på at jeg selv takler angsten, og at jeg kan dele mine metoder med andre.

4. Hvordan gå ned i vekt: Et innlegg som tar for seg en sunn livsstil som hovedpoeng. Jeg forstår at dette ikke er gunstig å skrive om som spiseforstyrret, men jeg LOVER at jeg aldri noensinne har oppfordret til annet enn sunn livsstil, godt kosthold og moderat aktivitet.

5. Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det: Her forklarte jeg en del av det jeg har forklart her; at det ikke er noe som forsvinner over natten, og at det ikke er jeg selv som kan erklære meg frisk - og at det heller ikke er mulig å bli erklært frisk etter så kort tid som det jeg har vært frisk sett fra mitt synspunkt. Jeg skrev også litt om hva som en gang holdt meg tilbake, og som var det jeg jobbet med i denne perioden.

6. Nok en gang; sunn livsstil, godt kosthold og moderat trening. Jeg kan nok en gang garantere at jeg aldri i livet har oppfordret til noe som helst negativt hva vektnedgang/kosthold/trening angår.

7. Syk og antibiotikakur: Her var jeg gravid og i dårlig form, så jeg løy faktisk når jeg sa at jeg var syk :O Virkelig ikke ofte det skjer, men der ber jeg selvfølgelig om forståelse ettersom det var så tidlig (noe det for så vidt var når jeg "kom ut" med nyheten også, men likevel). Antibiotika måtte jeg gå på ettersom jeg hadde fått UVI (ikke rent uvanlig når man er gravid).

8. Intervju med personer med anoreksi: Tar jeg ikke helt feil, intervjuet jeg her en gutt som led av anoreksi.

De to siste innleggene på denne listen trenger ikke forklaring.

PUUUUHHH! :) Haha, alt jeg gjør for å gjøre meg trodd og forstått.. For å si det slik; hadde jeg drevet med løgn hadde jeg tydeligvis ikke brydd meg om hva andre tenker og tror om meg. Hadde jeg ikke brydd meg med det, hadde jeg ALDRI orket å skrive denne milelange posten.. :P

I januar kom du med nyheten at du var gravid. 7 uker på vei. Dvs gravid i november. I følge deg på vei ut av spiseforstyrrelsen. Men så sier du også at barnet var såpass planlagt at du passet på å bli heeeelt frisk før du i det hele tatt kunne tenke på en graviditet. Og mannen traff du et år eller no sånt før du ble gravid. Her har du hatt det travelt. .

Anonym poster: 2f593b8c24dec76b5def4bcbbe267bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har ingen problemer med inntektene hennes fra NAV. Det jeg har problemer med er at hun bevisst lyver og prøver å fremstille det som at folk angriper hennes ufødte datter fordi de er kritiske til henne.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Så la både hun og datteren få være i fred da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la både hun og datteren få være i fred da.

Har jeg skrevet noe kritisk om datteren? Nei. Har jeg kritisert Lizbeth for løgner? Ja. Kommer jeg til å fortsette med det? Ja.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg skrevet noe kritisk om datteren? Nei. Har jeg kritisert Lizbeth for løgner? Ja. Kommer jeg til å fortsette med det? Ja.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Hvordan vet du at det er løgn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er løgn?

Fordi jeg har lest innleggene det er snakk om, det er beviser for hva de innholdt fra tidligere tråder, Lizbeth påstod hun aldri hadde skrevet noe om fint hun fikk penger fra NAV, men da posten ble linket til gikk hun tilbake på det og det er så mange hull i denne historien og selvmotsigende forklaringer (iallfall om man skal tro på det hun før har sagt) at noe ikke stemmer her. Siden hun selv gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet og reklamerer for bloggen i det vide og det brede må hun da regne med kritikk når slike ting kommer for en dag. For øvrig, har ingenting i mot Lizbeth personlig, men jeg synes lite om bloggere som bevisst skjuler eller pynter på sannheten for leserne sine uavhengig av hva de heter.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har ingen problemer med inntektene hennes fra NAV. Det jeg har problemer med er at hun bevisst lyver og prøver å fremstille det som at folk angriper hennes ufødte datter fordi de er kritiske til henne.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Presisering: Hvordan vet du at det er løgn at folk angriper henne og datteren? Etter lavmålet i denne tråden å bedømme anser jeg det som sannsynlig.

Om det er "løgn", kan det hende hun oppfatter det slik selv etter alt dette. Hun er en gravid ung dame. Tenk dere om!!!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har lest innleggene det er snakk om, det er beviser for hva de innholdt fra tidligere tråder, Lizbeth påstod hun aldri hadde skrevet noe om fint hun fikk penger fra NAV, men da posten ble linket til gikk hun tilbake på det og det er så mange hull i denne historien og selvmotsigende forklaringer (iallfall om man skal tro på det hun før har sagt) at noe ikke stemmer her. Siden hun selv gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet og reklamerer for bloggen i det vide og det brede må hun da regne med kritikk når slike ting kommer for en dag. For øvrig, har ingenting i mot Lizbeth personlig, men jeg synes lite om bloggere som bevisst skjuler eller pynter på sannheten for leserne sine uavhengig av hva de heter.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Det ER kjempefint at folk som trenger det går hjelp fra NAV. Det er derfor vi har noe som kalles velferdstat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER kjempefint at folk som trenger det går hjelp fra NAV. Det er derfor vi har noe som kalles velferdstat.

Får hjelp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presisering: Hvordan vet du at det er løgn at folk angriper henne og datteren? Etter lavmålet i denne tråden å bedømme anser jeg det som sannsynlig.

Om det er "løgn", kan det hende hun oppfatter det slik selv etter alt dette. Hun er en gravid ung dame. Tenk dere om!!!!

Hvem har sagt at det er løgn at folk angriper henne? Les det dama skriver da.

Forøverig skriver Lisbeth selv i et innlegg på bloggen at hun mener at folk kritiserer dattera pga navnet hennes (er vel kritikk av Lisbeth, ikke henne) og de sier hun har en psykisk syk mor (er vel kritikk av Lisbeth). Så hvordan det kan være å krenke datteren skjønner heller ikke jeg.

mira

Anonym poster: d1cd5584a00b5b88bd595851c2b93588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det negative mot datteren min dukker hovedsaklig opp i kommentarfeltet på bloggen (her kan jeg ta opp eksempler som hvordan hun kommer til å bli som stor med meg som mor og lignende patetiske utsagn uten at jeg vil gå nærmere inn på eksempler - det er jo en grunn til at jeg ikke ønsker at slike kommentarer skal få bli stående, det håper jeg dere forstår!), og ikke her på forum, selv om jeg ikke syns så mye om utsagn om henne her heller - til tross for at det er 100% uskyldig i forhold til hva som kan dukke opp på bloggen fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt logikken med at enkelte innlegg som omhandler barnet og bilder av barnet skal bli beskyttet med et eget passord som man får med å henvende seg via facebook. Selv om Lizbeth da ser navnene på de som får sett bildene, så vil det fortsatt være totalt ukjente mennesker som hun deler bilder og hverdagen med.

Anonym poster: 0ef91687d2dac53ed5f3ba6b299e6d47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem har sagt at det er løgn at folk angriper henne? Les det dama skriver da.

Forøverig skriver Lisbeth selv i et innlegg på bloggen at hun mener at folk kritiserer dattera pga navnet hennes (er vel kritikk av Lisbeth, ikke henne) og de sier hun har en psykisk syk mor (er vel kritikk av Lisbeth). Så hvordan det kan være å krenke datteren skjønner heller ikke jeg.

mira

Anonym poster: d1cd5584a00b5b88bd595851c2b93588

Nei, men det skjønner jeg og jeg forstår veldig godt at hun sletter slike kommentarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt logikken med at enkelte innlegg som omhandler barnet og bilder av barnet skal bli beskyttet med et eget passord som man får med å henvende seg via facebook. Selv om Lizbeth da ser navnene på de som får sett bildene, så vil det fortsatt være totalt ukjente mennesker som hun deler bilder og hverdagen med.

Anonym poster: 0ef91687d2dac53ed5f3ba6b299e6d47

Jeg er helt sikker på at hun forstår logikken selv og da er det vel egentlig ikke så farlig om du ikke forstår den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke kritikk av henne... herregud.

Anonym poster: d1cd5584a00b5b88bd595851c2b93588

Hvis noen har ment seg i stand til å uttale seg om hvordan et ufødt barn blir som stor er jeg i første rekke meget imponert over deres synske evner, dernest er det noe som direkte henspiller på datteren på grunnlag av hvordan disse synske (??) personene oppfatter hennes mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt logikken med at enkelte innlegg som omhandler barnet og bilder av barnet skal bli beskyttet med et eget passord som man får med å henvende seg via facebook. Selv om Lizbeth da ser navnene på de som får sett bildene, så vil det fortsatt være totalt ukjente mennesker som hun deler bilder og hverdagen med.

Anonym poster: 0ef91687d2dac53ed5f3ba6b299e6d47

1. Det er MYE bedre å i alle fall vite navn, nummer og bosted på de som får lese om datteren min enn at hvem som helst skal få lese og se bilder.

2. Om noen kommenterer noe så stygt som det har blitt gjort tidligere (selv om jeg selvfølgelig håper at de som har fått passordet er oppegående og stabile mennesker som ikke ville ha funnet på slikt) kan jeg enkelt søke på ip-adresse for å finne bosted, for så å finne ut hvem av de som står på listen (hahaha, japp, hønemor til tusen - liste over alles FB-profiler er notert, NÅ har dere noe å mobbe meg for) som har bosted her. Må flere kontaktes og slettes er dette synd, men det får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...