Gå til innhold

Hva synes dere om bloggeren Lizbeth Osnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at du har lest et slikt innlegg, og jeg vet at jeg ikke har skrevet et slikt innlegg overhodet. Hvem tror du hadde husket det best - leseren, eller den som faktisk hadde skrevet det om det var tilfelle? Akkurat i slike øyeblikk er det da jeg angrer på at 2013 skulle få bli en "frisk start" for bloggen min, det hadde vært deilig å kunne bevise noe nå :) Jeg tror ikke dette nytter å diskutere videre på, selv om jeg uten tvil ønsker å forsvare og forklare meg selv ser jeg ingen måter vi kan komme frem til noe som helst fornuftig på ved at vi begge står på vårt.

Siden du faktisk ikke husker ting som du har blitt konfrontert med her i tråden og ifølge andre sletter/ikke husker andre ting, er jeg nok veldig sikker på at jeg husker riktig.

Bare på første side i denne tråden har en AB nevnte disse innleggene... I rest my case.

November

' Det glade liv som anorektiker '

' Litt om dagen i dag og en plan fremover for å behandle spiseforstyrrelsen '

' Mobbing '

' Hjelp jeg flytter ut - økonomiske råd '

' Hvordan takle angst '

' Hvordan gå ned i vekt '

' Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det '

Slutten av Desember

' Hvordan gå ned i vekt Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke kan skrive mer om trening og det å gå ned i vekt '

' Syk og antibiotikakur '

Januar

'Intervju med personer med anoreksi '

' Bytur og mangel på solarium '

10. januar ' JEG ER GRAVID '

For dere andre, se side 1 i tråden der en annen AB også har lagt ut navn på innlegg.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at du er blant de med normal folkeskikk, det triste er at det nesten forundrer meg hver gang noen kommer med en kommentar som din. Jeg har nå valgt å ha passord på ALLE innlegg som omhandler min datter, både for resten av svangerskapet og etter at hun blir født. Jeg håper og tror at det vil være nok eksponering, og at hun vil slippe stygge kommentarer rettet mot seg. Kommentarene om navnet hennes i en annen tråd var stygt nok for min del; jeg vil ikke la henne ta del i dette kaoset.

For det første, det kaoset du snakker om, har du selv vært svært veldig delaktig i å skape. Du har generert lesere over en lav sko, og må da ta konsekvensene av det. Internett er stort og man vet aldri hvem som leser. Da kan du virkelig ikke forvente et forbasket teselskap hver gang du åpner kommentarfeltet.

For det andre, jeg står fortsatt for at bloggen din bør og kan diskuteres, da emnet du blogget om er såpass alvorlig. Så hvis det er kun de som du føler er på din side som har "normal folkeskikk" og er oppdratt av gode foreldre, så tror jeg du leser innleggene i denne tråden noe trassig.

For det tredje, nettvett.

Nettvett handler ikke om å slette innlegg som man angrer på, det handler om å ha vett til i utgangspunktet å ikke skrive innlegget i det hele tatt.

Så når du etter TRE timers betenkningstid valgte å beholde bloggen, men med passord, sier det meg at vettet fortsatt ikke er helt på plass. Du vil fortsatt eksponere dattra di for ukjente folk, bare nå har du et navn på de ukjente. Og kanskje litt færre..

Anonym poster: 2f593b8c24dec76b5def4bcbbe267bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke tenkt til å få deg en utdannelse?

Jo, selvfølgelig har jeg det! :) Så mye bedre som jeg har blitt i løpet av den siste tiden tror jeg ikke utdannelse er uoppnåelig i nærmeste fremtid (selvfølgelig etter permisjonen min!) :) Jeg tror jeg vil ønske å arbeide en stund før jeg går videre på utdannelse, men uansett er ikke dette noe noen har noe med å gjøre :) Det vil nok blogges om når den tid kommer - først skal resten av graviditeten og permisjonen nytes <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også her fra en gammel tråd om Lizbeth. Vær så snill, Lizbeth, slutt å lyve...

Innlegg fra facebooksiden hennes

November

  • ' Det glade liv som anorektiker '
  • ' Litt om dagen i dag og en plan fremover for å behandle spiseforstyrrelsen '
  • ' Mobbing '
  • ' Hjelp jeg flytter ut - økonomiske råd '
  • ' Hvordan takle angst '
  • ' Hvordan gå ned i vekt '
  • ' Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det '

Slutten av Desember

  • ' Hvordan gå ned i vekt Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke kan skrive mer om trening og det å gå ned i vekt '
  • ' Syk og antibiotikakur '

Januar

  • 'Intervju med personer med anoreksi '
  • ' Bytur og mangel på solarium '
  • 10. januar ' JEG ER GRAVID '

Lenke:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=714722&st=20

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du faktisk ikke husker ting som du har blitt konfrontert med her i tråden og ifølge andre sletter/ikke husker andre ting, er jeg nok veldig sikker på at jeg husker riktig.

Bare på første side i denne tråden har en AB nevnte disse innleggene... I rest my case.

November

' Det glade liv som anorektiker '

' Litt om dagen i dag og en plan fremover for å behandle spiseforstyrrelsen '

' Mobbing '

' Hjelp jeg flytter ut - økonomiske råd '

' Hvordan takle angst '

' Hvordan gå ned i vekt '

' Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det '

Slutten av Desember

' Hvordan gå ned i vekt Jeg får ofte spørsmål om jeg ikke kan skrive mer om trening og det å gå ned i vekt '

' Syk og antibiotikakur '

Januar

'Intervju med personer med anoreksi '

' Bytur og mangel på solarium '

10. januar ' JEG ER GRAVID '

For dere andre, se side 1 i tråden der en annen AB også har lagt ut navn på innlegg.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Dette sier INGENTING om at innlegget er av negativ karakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette rettet mot? Det fikk jeg ikke helt med meg :)

Mot ting du kommer til å benekte uansett.Jeg skrev en komentar under det lange innlegget om hun som skrev sin historie.Men det er litt rart at det kan sitte så mange her som har null tilknyttning til hverandre og si at jo du skrev et sånt og sånt innlegg,men alikevel benekter du det for alt det er verdt. Jeg husker også det innlegget som blir nevnt som du skrev i nov som du nekter for.

Anonym poster: b98265f7d11a972a4bb3ef60c1dfdcdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev ikke du nettopp at du hadde god inntekt, svært god inntekt? Mener jeg leste det? Når folk spør hvordan dere hadde råd til leilighet?

Anonym poster: 6573157d7746a1aa152f23591ed736dd

Jeg har inntekt, cirka halvparten av det man normalt sett tjener i en fulltidsjobb. Jeg er sunnmøring vet du, tror du ikke jeg har lyst på det dobbelte av det jeg allerede har og mer til? :P Hehe, spøk til sides; joda, jeg har inntekt, men det er absolutt ikke noe å skryte av. "Min samboer og jeg har meget god inntekt" er vel en annen måte å si at han tjener meget bra, og jeg helt OK på. Som dere kan regne dere til selv tjener jeg cirka det du tjener i en tilfeldig 50%-stilling eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvordan har man råd til å eie leilighet da? Min samboer og jeg har meget god økonomi og boligkjøp var aldri ett problem for oss.

Hvorfor skulle jeg ikke ønske å arbeide og tjene over dobbelt så mye som det jeg gjør nå? Å nøye seg med en inntekt fra NAV er noe du gjør om du virkelig MÅ, tror jeg. I alle fall er det slik for meg, en vanlig jobb som kassadame i en butikk ville nok ha bragt det dobbelte av min månedsinntekt på bordet - det hadde vært noe det!

DER fant jeg det...

Anonym poster: 6573157d7746a1aa152f23591ed736dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier INGENTING om at innlegget er av negativ karakter.

Du påstår jo selv at du ikke har skrevet noe om at du fremdeles hadde det tungt siden september. Men i listen er det innlegg om hvorfor det er innmari vanskelig og om hvordan å gå ned i vekt.

Jeg husker at disse var negative, noe annet ville jo være merkelig, og jeg synes du kan slutte å prøve å ro deg ut av dette nå. Det er respektløst overfor oss som faktisk er/har vært syke.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntekt, cirka halvparten av det man normalt sett tjener i en fulltidsjobb. Jeg er sunnmøring vet du, tror du ikke jeg har lyst på det dobbelte av det jeg allerede har og mer til? :P Hehe, spøk til sides; joda, jeg har inntekt, men det er absolutt ikke noe å skryte av. "Min samboer og jeg har meget god inntekt" er vel en annen måte å si at han tjener meget bra, og jeg helt OK på. Som dere kan regne dere til selv tjener jeg cirka det du tjener i en tilfeldig 50%-stilling eller så.

Du tjener? Du får av skattepengene VI jobber for. :)

Anonym poster: c460038fb2955ffb52aa6ce9855ae4dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier INGENTING om at innlegget er av negativ karakter.

' Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det '

Så enten bløffa du da skrev dette, eller så bløffer du nå.c

Anonym poster: 2f593b8c24dec76b5def4bcbbe267bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk litt skuffa av å lese denne tråden. Det er trist å se at bloggeren blir tatt i løgn etter løgn, men likevel ikke gir seg, og fremdeles får hun det til å virke som om hele verden hater datteren hennes når det aldri har vært tema i det hele tatt. Trist.

Anonym poster: e7fc202997dac2d588fa5f253a189e87

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, Lizbeth, du har ufattelig lav troverdighet, selv om du ikke ser det selv. Du skriver selv at du elsker å skrive og etter hvert vil leve av det.

Vel, med mindre det meste folk lenker til er skrevet helt feil (noe som vil være ganske bra gjort), er det merkelig at du påstår at du kan å formulere deg. Eller kanskje du bør innse at du er på dypt vann og enten stå for det du har skrevet eller slutte å forsøke å vri deg unna det. Det eneste som er verre enn å gå tilbake på ting er å påstå at de aldri har skjedd/vært faktum.

Anonym poster: e7fc202997dac2d588fa5f253a189e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du påstår jo selv at du ikke har skrevet noe om at du fremdeles hadde det tungt siden september. Men i listen er det innlegg om hvorfor det er innmari vanskelig og om hvordan å gå ned i vekt.

Jeg husker at disse var negative, noe annet ville jo være merkelig, og jeg synes du kan slutte å prøve å ro deg ut av dette nå. Det er respektløst overfor oss som faktisk er/har vært syke.

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

Nå skal jeg ikke påstå at jeg husker alt til punkt og prikke, men ettersom jeg logisk nok husker MINE EGNE innlegg bedre enn en tilfeldig leser kan gjøre, kan jeg prøve å skrive litt om hvert enkelt av de:

1. Det glade liv som anorektiker: Her skrev jeg et ironisk og det jeg vil kalle et humoristisk innlegg som for det aller meste dreide seg om matlaging. Dette var humoristisk ettersom jeg var på svært god vei ut av spiseforstyrrelsen, og viste dette med en stor matglede. En annen overskrift burde jeg selvfølgelig ha valgt, det var ikke særlig gjennomtenkt med tanke på at ikke alle en gang leste innlegget.

2. Litt om dagen i dag og en plan fremover for å behandle spiseforstyrrelsen: Dette ligger vel i overskriften; litt om hva jeg gjorde for å gå opp og frem - videre og unna spiseforstyrrelsen. Dette forsterker bare poenget mitt med at jeg var på svært god vei ut av alt, og at jeg fulgte en spesifikk plan.

Mobbing og økonomiske råd: Har ingenting med dette å gjøre, så hopper over det.

3. Hvordan takle angst: Et bevis på at jeg selv takler angsten, og at jeg kan dele mine metoder med andre.

4. Hvordan gå ned i vekt: Et innlegg som tar for seg en sunn livsstil som hovedpoeng. Jeg forstår at dette ikke er gunstig å skrive om som spiseforstyrret, men jeg LOVER at jeg aldri noensinne har oppfordret til annet enn sunn livsstil, godt kosthold og moderat aktivitet.

5. Hvorfor jeg fremdeles er syk av anoreksi og hvorfor det er så innmari vanskelig å bare komme meg over det: Her forklarte jeg en del av det jeg har forklart her; at det ikke er noe som forsvinner over natten, og at det ikke er jeg selv som kan erklære meg frisk - og at det heller ikke er mulig å bli erklært frisk etter så kort tid som det jeg har vært frisk sett fra mitt synspunkt. Jeg skrev også litt om hva som en gang holdt meg tilbake, og som var det jeg jobbet med i denne perioden.

6. Nok en gang; sunn livsstil, godt kosthold og moderat trening. Jeg kan nok en gang garantere at jeg aldri i livet har oppfordret til noe som helst negativt hva vektnedgang/kosthold/trening angår.

7. Syk og antibiotikakur: Her var jeg gravid og i dårlig form, så jeg løy faktisk når jeg sa at jeg var syk :O Virkelig ikke ofte det skjer, men der ber jeg selvfølgelig om forståelse ettersom det var så tidlig (noe det for så vidt var når jeg "kom ut" med nyheten også, men likevel). Antibiotika måtte jeg gå på ettersom jeg hadde fått UVI (ikke rent uvanlig når man er gravid).

8. Intervju med personer med anoreksi: Tar jeg ikke helt feil, intervjuet jeg her en gutt som led av anoreksi.

De to siste innleggene på denne listen trenger ikke forklaring.

PUUUUHHH! :) Haha, alt jeg gjør for å gjøre meg trodd og forstått.. For å si det slik; hadde jeg drevet med løgn hadde jeg tydeligvis ikke brydd meg om hva andre tenker og tror om meg. Hadde jeg ikke brydd meg med det, hadde jeg ALDRI orket å skrive denne milelange posten.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også et innlegg i november der det stod om hvor vanskelig det var å holde vekten du var på, og at du noen ganger vurderte å gi opp fordi det var vanskelig til tider. I den perioden var også tittelen på bloggen din - Mitt liv med anoreksia nervosa... (sier kanskje sitt).

Merkelig at vi er så mange som husker disse tingene du har skrevet da. Hvis folk er interesserte er det bare å sjekke tråden som en annen AB lenket til. Mener noen av innleggene ble skrevet før Lizbeth slettet tidligere innlegg og der er det mange som reagerer på at hun nylig omtalte seg som syk.

Anonym poster: e7fc202997dac2d588fa5f253a189e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizbeth: mitt beste råd er at du slutter å skrive i denne tråden. Det du gjør er å vikle deg inn i en haug spørsmål/svar du ikke evner å svare skikkelig på, og du gjør det verre for deg selv.

Anonym poster: bf04604db9876b81d66613ff420c5c3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og forresten, Lizbeth, du har ufattelig lav troverdighet, selv om du ikke ser det selv. Du skriver selv at du elsker å skrive og etter hvert vil leve av det.

Vel, med mindre det meste folk lenker til er skrevet helt feil (noe som vil være ganske bra gjort), er det merkelig at du påstår at du kan å formulere deg. Eller kanskje du bør innse at du er på dypt vann og enten stå for det du har skrevet eller slutte å forsøke å vri deg unna det. Det eneste som er verre enn å gå tilbake på ting er å påstå at de aldri har skjedd/vært faktum.

Anonym poster: e7fc202997dac2d588fa5f253a189e87

Jeg syns det er synd at folk drar alt helt ut av sammenheng, som for eksempel titlene på disse innleggene som jeg nylig har forklart så godt jeg bare kan. Det kan dessverre ikke bevises at jeg har rett og at alle andre har feil, men jeg ville ALDRI ha orket å i det hele tatt forsøke å forklare meg selv en gang om det ikke var for at det jeg skriver er sannheten. Hadde jeg brydd meg så lite om mine lesere at jeg kunne lyve for de/dere, ville jeg ikke tatt meg det bryet det er å legge seg opp i hva som blir sagt om meg heller. Jeg svarer her ene og alene for å rette opp i misforståelser, svare på konkrete spørsmål og i det hele tatt forsøke å vise meg selv for den jeg er - ikke det løgnaktige mennesket flere her forsøker å få meg til å se ut som.

Igjen; ingenting kan bevises verken ene eller andre veien, og synd er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizbeth: mitt beste råd er at du slutter å skrive i denne tråden. Det du gjør er å vikle deg inn i en haug spørsmål/svar du ikke evner å svare skikkelig på, og du gjør det verre for deg selv.

Anonym poster: bf04604db9876b81d66613ff420c5c3c

Det verste er at jeg er fullt klar over det, men det er så vanskelig å la være. Jeg vil virkelig ikke fremstå som en annen idiot som jeg er fullstendig klar over at jeg gjør her, med alt som ikke kan bevises på noen som helst måte. Det gjør meg virkelig lei meg å se hvordan jeg fremstilles her, det er så langt ifra det mennesket jeg er som det går an å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Lizbeth, som du vil:

Skrevet 12 januar 2013 - 17:54

for ikke lenge siden la hun ut titalls bilder av typen "SE SÅ SYKT TYNN JEG ER...fra denne og denne og denne og denne og denne vinkelen...",

samt en hel masse tekst om " jeg er så sykt syk altså. ".

i tillegg la hun ut masse bilder av mat som hun spiser - samtidig som hun var veldig veldig nøye på å presisere at hun spiser mye mindre enn hva en vanlig person gjør. hun spiser liksom 1 porsjon eller 1/2 porsjon - når andre spiser en full tallerken eller to porsjoner

Hun har skrevet at hun har hatt anoreksia i 16 år.

At hun nå skriver

Sitat

" men det siste halve året har jeg vært veldig flink til å spise skikkelig – og jeg vil overhodet ikke karakterisere meg som anorektiker per dags dato. Jeg tror faktisk ikke «anoreksi» har vært det rette ordet å bruke på min spisevegring i det hele tatt, så enkelt som det har vært for meg å bli frisk nå. Jeg sliter faktisk ikke med det å spise, verken fysisk eller psykisk. Det går med andre ord utrolig bra, både før og – selvfølgelig – etter at jeg fant ut at jeg er gravid. "er det da virkelig ingen som kjøper

Det er ikke som om hun blir frisk fra anoreksia, bare fordi hun har slettet alle innlegg hun nylig har skrevet om hvor syk hun er eller fordi hun er gravid

Anonym poster: 73fd2e1ab5b8316d234f6cf759bc46c9

  • rep_up.png
  • 4

Anonym poster: f1f15efed64201a62016815a404e8372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...