Gå til innhold

Hva synes dere om bloggeren Lizbeth Osnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriv KONKRETE spørsmål til meg, og jeg lover å svare.

Da du skrev om graviditeten skrev du om følelsen av å få to streker på testen etter MÅNEDER med prøving og blanke tester.

Det betyr at dere prøvde fra minst august-september, ikke sant? Og at du da hadde blitt frisk?

Hvorfor skrev du da side opp og side ned om anoreksiaen din i september- oktober-november- desember?

Veldig flaks for deg at du har slettet alle innlegg fra høsten...

Anonym poster: 027d47a8f07486ecbedb1ed61afc7f0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest bloggen din, og alle innleggene om hvor tøft du hadde det. Og..........vips! Så var du helt fin igjen! Du skrev jo selv at du hadde en BMI på 12.

De fleste som har og har hatt anorexi tviler jeg på kjenner seg igjen i måten du ble frisk på. Det skumle er at ungdommer i begynnelsen av tenårene som er i grenseland mtp anorexi følger bloggen din og får virkelige problemer fordi de tror det er så enkelt å bli frisk.

Anonym poster: 54d9f7b8eadf377425b5ce33be9912c2

Hva min BMI var og er vil jeg dessverre ikke kommentere. Jeg angrer på at jeg har lagt ut vekt/matinntak og annet, så jeg håper dere vil godta at jeg med hele mitt hjerte angrer - og at dere vil la meg være for den dumme avgjørelsen jeg tok den gangen. Som sagt, det vil jeg virkelig ikke uttale meg mer om lenger, nettopp fordi jeg innser at det var veldig galt av meg. Det skulle ikke ha skjedd.

Jeg har forresten ALDRI sagt at det var enkelt å bli frisk! Jeg har vært syk i seksten år og vært i behandling siden året 2006. I 2013 kunne behandler konstatere at jeg har blitt frisk (diagnose tar det ennå en stund å fjerne fra papiret, men likevel). Er det "VIPS, frisk"? Det har vært tøft, utfordrende, grusomt og smertefullt. Det har det virkelig, men jeg har også skrevet at jeg trodde at det skulle være vanskeligere. Helt ærlig trodde jeg faktisk det, og det er derfor jeg på min blogg har uttrykt at jeg selv tviler på at det har vært riktig diagnose, nettopp fordi anoreksia nervosa er så vanvittig komplisert at det hadde vært logisk om det var enda vanskeligere enn det var for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Hva min BMI var og er vil jeg dessverre ikke kommentere. Jeg angrer på at jeg har lagt ut vekt/matinntak og annet, så jeg håper dere vil godta at jeg med hele mitt hjerte angrer - og at dere vil la meg være for den dumme avgjørelsen jeg tok den gangen. Som sagt, det vil jeg virkelig ikke uttale meg mer om lenger, nettopp fordi jeg innser at det var veldig galt av meg. Det skulle ikke ha skjedd.

Jeg har forresten ALDRI sagt at det var enkelt å bli frisk! Jeg har vært syk i seksten år og vært i behandling siden året 2006. I 2013 kunne behandler konstatere at jeg har blitt frisk (diagnose tar det ennå en stund å fjerne fra papiret, men likevel). Er det "VIPS, frisk"? Det har vært tøft, utfordrende, grusomt og smertefullt. Det har det virkelig, men jeg har også skrevet at jeg trodde at det skulle være vanskeligere. Helt ærlig trodde jeg faktisk det, og det er derfor jeg på min blogg har uttrykt at jeg selv tviler på at det har vært riktig diagnose, nettopp fordi anoreksia nervosa er så vanvittig komplisert at det hadde vært logisk om det var enda vanskeligere enn det var for meg.

Hesten din, som betydde mer for deg enn ditt eget liv, var jo ikke engang nok til å få deg "frisk".. Nå må du bestemme deg, Lisbeth. Enten så har du hatt en diagnose og er ennå ikke frisk, eller så har du løyet på deg en diagnose. Er faktisk ikke verre enn det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweetsugar

Fyfaen mange av dere som kommenterer her er slemme altså. Passord er jo fint å ha, så har man hvertfall litt kontroll på hvem som leser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaen mange av dere som kommenterer her er slemme altså. Passord er jo fint å ha, så har man hvertfall litt kontroll på hvem som leser.

Det har DU ALDRI så lenge du poster på nettet!!!!!

Anonym poster: b0dc4dc7261e35835266dc8d5d6c1339

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du skrev om graviditeten skrev du om følelsen av å få to streker på testen etter MÅNEDER med prøving og blanke tester.

Det betyr at dere prøvde fra minst august-september, ikke sant? Og at du da hadde blitt frisk?

Hvorfor skrev du da side opp og side ned om anoreksiaen din i september- oktober-november- desember?

Veldig flaks for deg at du har slettet alle innlegg fra høsten...

Anonym poster: 027d47a8f07486ecbedb1ed61afc7f0a

Vi begynte å snakke om det å få barn allerede i juli, men ble enige om at jeg måtte bevise for meg selv og ikke minst barnet (som da ikke var unnfanget, logisk nok) at jeg kunne klare å bli frisk for at dette skulle skje. Ikke bare for å ha en fysisk mulighet til å bli gravid (ved svært lav vekt er det ikke uvanlig med ustabil syklus) men også fordi jeg aldri i livet ville ha klart å leve med meg selv om jeg ble gravid som svært syk, for så å ikke klare å holde meg frisk (les: spise godt, komme i noenlunde form og i det hele tatt ha en frisk tankegang) :) Jeg klarte meg veldig fint i lang tid, og p-pillene ble kastet i september. Da hadde jeg hatt normale mat-inntak over lang tid, og selv om mitt syn på kroppen min ikke var helt på plass riktig ennå var det ikke fare for tilbakefall slik jeg så det - og etter alle disse årene har jeg blitt temmelig flink til å kontrollere dette selv. Minner også om at jeg gikk i behandling i denne perioden, hvor jeg selvfølgelig var åpen og ærlig om baby-tankene.

Jeg skrev, og skriver fra tid til annen fremdeles, om hvordan det er/var å leve livet med en spiseforstyrrelse. Det er ikke noe man blir kvitt på 1-2-3, det kan vel alle forstå. Jeg føler meg helt frisk nå, og som sagt kan også behandler bekrefte dette, men diagnosen står fast i enda en stund (man blir ikke kvitt diagnosen etter bare noen måneder som helt frisk). Jeg er veldig sikker på at jeg har svart på alt dette tidligere, men jeg håper i alle fall at det var et svar bra nok. Som sagt; det at jeg i det hele tatt orker å svare dere skulle ha betydd at jeg virkelig ikke ønsker annet enn å nøste opp i misforståelsene som ligger rundt meg og min blogg. Det er frustrerende å se hva andre tror om meg når det er så langt ifra sannheten som overhodet mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passordet kan fort bli spredd, og det er egentlig ikke trygt i det hele tatt . Jeg hadde aldri lagt ut bilder av mine barn av frykt for pedofile og fordi jeg ikke synes noe om at barn blir hengt ut slik mot sin egen vilje.

Edit: glemte et ord.

Endret av Samaysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er bloggingen, men er lite vits i å latterliggjøre navnet hun har kalt barnet sitt. Det hr ingenting med saken å gjøre. Er nok andre der ute som syntes Ola, sigurd og Kari er like stygt.

Lizbeth: du er med på å holde denne tråden i live. Slutt å svar hvis du ikke liker å bli snakket om på forum.

Anonym poster: 7fd21591209a676c8634ee24b077e2e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten din, som betydde mer for deg enn ditt eget liv, var jo ikke engang nok til å få deg "frisk".. Nå må du bestemme deg, Lisbeth. Enten så har du hatt en diagnose og er ennå ikke frisk, eller så har du løyet på deg en diagnose. Er faktisk ikke verre enn det.

Jeg var i svært dårlig fysisk form etter mange år med spiseforstyrrelser, og selv om jeg av hele mitt hjerte elsket hesten min visste jeg at det ville ta tid før jeg ble i stand til å ta vare på ham på best mulig måte. En hest er ikke bare tidkrevende og dyrt, det er også fysisk utfordrende og når jeg var i så dårlig form som jeg var den gangen (nøyaktig ett år og en måned siden) var det ikke riktig gjort ovenfor ham selv om jeg allerede da var på bedringens vei. Jeg visste der og da ikke hvor lang tid det ville ta før jeg ville være i god nok form til å gi ham det beste av det beste, og derfor tok jeg det valget. Når jeg nå ble gravid var jeg allerede frisk nok til at om det bare holdt seg slik (det har selvfølgelig blitt enda bedre!) var det forsvarlig.

Jeg har en diagnose, det tar lang tid før den blir fjernet selv om behandler er enig i at jeg er frisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes samboeren og familien din om bloggen? Regner med at de googler deg de også... Jeg skjønner ikke at din oppmerksomhettsyke skal gå foran hensyn til familie og ditt barn.

Anonym poster: 98a2a6ffe896d2237d21bab91f4853b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er bloggingen, men er lite vits i å latterliggjøre navnet hun har kalt barnet sitt. Det hr ingenting med saken å gjøre. Er nok andre der ute som syntes Ola, sigurd og Kari er like stygt.

Lizbeth: du er med på å holde denne tråden i live. Slutt å svar hvis du ikke liker å bli snakket om på forum.

Anonym poster: 7fd21591209a676c8634ee24b077e2e6

Enig! :) Jeg vet det, men jeg ser at de som kommenterer her har misforstått og mistolket meg på alle mulige måter. Jeg ønsker virkelig ikke å bli fremstilt slik de tydeligvis ser på meg, så jeg vil bruke denne anledningen til å svare for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes samboeren og familien din om bloggen? Regner med at de googler deg de også... Jeg skjønner ikke at din oppmerksomhettsyke skal gå foran hensyn til familie og ditt barn.

Anonym poster: 98a2a6ffe896d2237d21bab91f4853b7

Signed Cookies

Anonym poster: 2fdb4d2671bccffb331ef195074c5e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes samboeren og familien din om bloggen? Regner med at de googler deg de også... Jeg skjønner ikke at din oppmerksomhettsyke skal gå foran hensyn til familie og ditt barn.

Anonym poster: 98a2a6ffe896d2237d21bab91f4853b7

De syns det er helt i orden :) De er selvfølgelig alle enig i at jeg gjør lurt i å passordbeskytte innleggene som omhandler min ufødte datter, også i tiden etter at hun blir født.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med å blogge? Hva er galt med å dele sine erfaringer, tanker og slikt med andre? Det er ikke galt i det hele tatt.

JEG synes det er mer interessant å lese en blogg enn det er å lese i sladreblader for eksempel. Det å kunne lese andres erfaringer om diverse produkter, mat, feriesteder og se andres private bilder av det, er jo bare helt fantastisk. Å lese om andres erfaringer rundt graviditet og det å få barn er også fint. Så lenge man beskytter barnet sitt i bloggingen.

Lizbeth har da ikke gått over grensa med bloggingen sin, etter min mening, men det er nok mange andre bloggere som har gjort det, når det gjelder den utleveringen av barna deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten din, som betydde mer for deg enn ditt eget liv, var jo ikke engang nok til å få deg "frisk".. Nå må du bestemme deg, Lisbeth. Enten så har du hatt en diagnose og er ennå ikke frisk, eller så har du løyet på deg en diagnose. Er faktisk ikke verre enn det.

Tror du at hun satte diagnosen selv? Anoreksi ble vel satt av helsepersonell, å har lest flere ganger at Lisbeth tviler litt på at hun hadde helt vanlig anoreksi, men er det den diagnosen hun har fått, så kan ikke hun sette en annen.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor hakker dere sånn på lizbeth? hva med de 9000 andre mammabloggene der ute?

Anonym poster: 6a76eb6546fcd4fa7521e81d4d018b6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sweetsugar

Men hvorfor hakker dere sånn på lizbeth? hva med de 9000 andre mammabloggene der ute?

Anonym poster: 6a76eb6546fcd4fa7521e81d4d018b6c

Folk generelt har utrolig lite å gjøre, så de trenger noen andre som kan fylle livene deres! :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at hun satte diagnosen selv? Anoreksi ble vel satt av helsepersonell, å har lest flere ganger at Lisbeth tviler litt på at hun hadde helt vanlig anoreksi, men er det den diagnosen hun har fått, så kan ikke hun sette en annen.

Helt riktig, det er dette jeg også prøver å få frem så godt jeg bare kan. Jeg reagerte også på at det har gått så smertefritt som det har gjort etter siste gang jeg hadde tilbakefall, og derfor lurer også jeg på om denne diagnosen kan ha vært riktig. Men, som du sier, det er logisk nok ikke jeg selv som har satt denne diagnosen og det er lite jeg kan gjøre med det som står på papiret. Anoreksi, spiseforstyrrelse, spisevegring.. Hva det nå enn har vært de siste seksten årene; jeg er på god vei til å bli frisk, jeg lever et sunt og godt liv med tanke på både mat, vekt, fysikk og det mentale. Og jeg er veldig, veldig takknemlig for at jeg har klart å komme så langt :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor hakker dere sånn på lizbeth? hva med de 9000 andre mammabloggene der ute?

Anonym poster: 6a76eb6546fcd4fa7521e81d4d018b6c

Jeg leser endel blogger, og har aldri sett noen promotere seg selv så heftig som Lizbeth har gjort, hverken i andres blogger eller på div forum.

Virker som hun prøver å etterape de mest kjente bloggerene, men får det desverre ikke helt til.

Og hvor mange blogger blir diskutert her på Kg? Mange! Bl.a Livingdoll, Rannveig Heitmann, Fotballfrua.......men ingen av de går aktivt inn i tråden med navn og link til egen blogg for å "forsvare" seg selv.

Egentlig er det dumt at sånne tråder dukker opp, det gir mere lesere til Lizbeth sin blogg, og ergo mere oppmerksomhet og opprykk i bloggverdenen (som jeg mistenker er målet til Lizbeth).

Anonym poster: 54d9f7b8eadf377425b5ce33be9912c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at hun satte diagnosen selv? Anoreksi ble vel satt av helsepersonell, å har lest flere ganger at Lisbeth tviler litt på at hun hadde helt vanlig anoreksi, men er det den diagnosen hun har fått, så kan ikke hun sette en annen.

Hun tviler på det nå ja.Og dessuten hvordan kan vi vite om hun har fått den diagnosen eller ikke?

Anonym poster: 2c9184478c2f78596f918024aec3a204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...