Gå til innhold

Fotballfrue 3


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Enig med deg, jeg har også 3 år gamle sko som funker flott..

Har noen sett artikkelen på VG i dag? Forbrukerrådet er dritlei skjult reklame og har sendt brev til 5 bloggere om at de innen 5 juni i år må innrette seg etter norsk lov en gang for alle. FF har også mottatt et slikt brev og lover å innrette seg, som hun i følge seg selv har gjort hver gang hun har fått en irettsettelse.

Merkelig, er det ikke hun som har nektet for all skjult reklame? Hvorfor skulle forbrukerrådet henge seg opp i henne dersom hun fulgte alle regler?

Just sayin..

Anonym poster: 7586045daeac6ecec1230bbddeb1d7c8

Og allerede har mannen hennes begynt å krangle i kommentarfeltet:

Lars-Kristian Eriksen • for 5 minutter siden −

E24 og Ida Hanstad gjør som de fleste medier, vrir og vender litt på fakta for å skape en overskrift...

Brevet som bloggerne har fått er en oppdatert versjon av tidligere brev. Det handler ikke om at bloggerne ikke merker innleggene, men at de merker innleggene nederst, og ikke på toppen av hvert innlegg. Dette har forbrukerombudet endret i sine oppdaterte rettningslinjer, derfor dette brevet.

Ser man på markedsføringsloven, så er det ikke så sikkert at de har hjemmel til å kreve dette. Men det vil vi få svar på i nærmeste fremtid.

Anonym poster: 6cefe5e11be74f2f751247ea905a00bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er litt dumt er at mange (og spesielt Adistar Ride 3 skoene hennes) er gamle og burde for lengst vært kastet. Dempingen på løpesko blir dårligere etter et år selv med lite eller ingen bruk. Adistar Ride 3 i den fargen kom ut våren 2011, så de er gamle!

Det er nå litt komisk og ironsik at FF, som blir beskyld for å være en storforbruker på klær og sko, skal også bli refset for at hun ikke bytter ut joggesko med demping oftere :fnise:

Men sånn alvorlig; Dette innlegge tror jeg er mest reklame, hun har sikkert fått tilsendt nyere modeller med demping som hun bruker. Og om hun bruker 2 år gamle joggesko så er vel ikke akkurat det den verste synden.

Hvordan skal hun håndtere en unge som kommer sølete hjem fra barnehagen osv? Å vokse opp med en forelder som ikke håndterer litt bakterier vil også kunne overføre angst til et barn i mer eller mindre grad.

Hva med den balansen hun snakker om hele tiden? Det virker som at for henne så gjelder det bare det hun inntar med munnen.....

Hvordan vet du at hun ikke håndterer bakterier? Jeg synes, unnskyld for at jeg er litt på kanten og kanskje litt for ærlig nå, at innleggene dine i denne tråden er litt vel spekulerende og lite innholdsrike om man vil ha en konstruktiv debatt.. Men selvfølgelig, det er jo opp til moderatorene å evaluere dette, jeg bare sier min personlige mening :)

Ser både FF og 4 andre toppbloggere får refs for måten de håndterere regelverket når det kommer til annonsering. Er supert at de tar tak i dette OG at de offentliggjør hvem som får refs. På denne måten kan folk kanskje bli litt mer kritiske. Problemet er vel ofte at de finner "omveier" for reglene. Som det sies; Ingen regel uten unntak.. Får håpe at "dårlig" omtale i media gjør at de blir flinkere til å håndheve reglene.

Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig er det også at de bruker et bilde som viser hvordan hun egentlig ser ut. For hun på det bildet her:

http://e24.no/media/...oggere/20371570

-er ikke samme dama som er avbildet på bloggen. Synes hun ser litt skummel ut, litt sånn ond stemor fra en film. Er noe med øynene...

Anonym poster: b6ea17089d1f6b4c62c1b35127fb5199

Ja, helt enig! Hun har et litt heksete utseende fra noen vinkler. Men hun er jo søt da, for all del, men ja. Dette bildet var kanskje ikke det heldigste av henne....

Anonym poster: 11c99db7e882cede7677613395a2f24e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alle de tenåringene som leser uansett bryr seg om det er reklame eller ikke da mange av dem tror FF bruker disse produktene. Det FF bruker må jo gjøre deg smukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alle de tenåringene som leser uansett bryr seg om det er reklame eller ikke da mange av dem tror FF bruker disse produktene. Det FF bruker må jo gjøre deg smukk.

Med andre ord så vil ungdommer uansett bli helt blendet selv om FF får refs for dette med annonser i media OG må endre måten hun viser at det er annonser på? Du må ha litt mer tiltro til ungdommen, noen av dem klarer faktisk å tenke selv. Og for de som blir totalt blendet selv om FF (eller andre bloggere) gjør alt etter boken så må foreldre ta litt ansvar og forberede barna på hvilken kynisk hverden vi lever i. For vi kommer ikke til å slippe unna folk som smiler søtt og skriver hjerte hjerte og ler imens de går til banken. For å sette det på spissen.

Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allerede har mannen hennes begynt å krangle i kommentarfeltet:

Lars-Kristian Eriksen • for 5 minutter siden −

E24 og Ida Hanstad gjør som de fleste medier, vrir og vender litt på fakta for å skape en overskrift...

Brevet som bloggerne har fått er en oppdatert versjon av tidligere brev. Det handler ikke om at bloggerne ikke merker innleggene, men at de merker innleggene nederst, og ikke på toppen av hvert innlegg. Dette har forbrukerombudet endret i sine oppdaterte rettningslinjer, derfor dette brevet.

Ser man på markedsføringsloven, så er det ikke så sikkert at de har hjemmel til å kreve dette. Men det vil vi få svar på i nærmeste fremtid.

Anonym poster: 6cefe5e11be74f2f751247ea905a00bd

Lars Kristian Eriksen -La oss oppsummere:

En kar på 30 år:

-har to "rottehunder" aka glamourmodell-miniatyr-hunder

-har perlekleshengere

-bor i et "rosa" hjem med shabby-chick stil

-kaller seg fotballspiller, men er skadet 95% av sesongen

-lever på diett

-drev tidligere en smykke-nettbutikk

Er vi egentlig sikker på at ikke Lars Kristian Eriksen egentlig er en kvinne?

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noen kan starte en tråd som handler om LK? Ser ut som om det er behov for det, så slipper man å blandet han inn i debatten her. En ting om det er de to til sammen man vil kritisere, men omhandler det kun LK hadde det kanskje vært en ide med en egen tråd for han :)

Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allerede har mannen hennes begynt å krangle i kommentarfeltet:

Lars-Kristian Eriksen • for 5 minutter siden −

E24 og Ida Hanstad gjør som de fleste medier, vrir og vender litt på fakta for å skape en overskrift...

Brevet som bloggerne har fått er en oppdatert versjon av tidligere brev. Det handler ikke om at bloggerne ikke merker innleggene, men at de merker innleggene nederst, og ikke på toppen av hvert innlegg. Dette har forbrukerombudet endret i sine oppdaterte rettningslinjer, derfor dette brevet.

Ser man på markedsføringsloven, så er det ikke så sikkert at de har hjemmel til å kreve dette. Men det vil vi få svar på i nærmeste fremtid.

Anonym poster: 6cefe5e11be74f2f751247ea905a00bd

denne uttalelsen kan ikke på noe måte være heldig for ham? Har de ikke pr-rådgivere?

Anonym poster: b5d23771721a2adddcbe46872287bc13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kommentaren til LK i kommentarfeltet, så ser jeg ikke hva som var så galt med det? Det er jo akkurat det samme som Kristina Andersen sier til E24.

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og allerede har mannen hennes begynt å krangle i kommentarfeltet:

Lars-Kristian Eriksen • for 5 minutter siden −

E24 og Ida Hanstad gjør som de fleste medier, vrir og vender litt på fakta for å skape en overskrift...

Brevet som bloggerne har fått er en oppdatert versjon av tidligere brev. Det handler ikke om at bloggerne ikke merker innleggene, men at de merker innleggene nederst, og ikke på toppen av hvert innlegg. Dette har forbrukerombudet endret i sine oppdaterte rettningslinjer, derfor dette brevet.

Ser man på markedsføringsloven, så er det ikke så sikkert at de har hjemmel til å kreve dette. Men det vil vi få svar på i nærmeste fremtid.

Anonym poster: 6cefe5e11be74f2f751247ea905a00bd

Hvorfor er de opptatt av at de kanskje ikke har hjemmel til å kreve dette? Er det noe de vil kjempe mot, liksom? Altså, vil de ikke merke reklameinnleggene tydelig? Hvorfor ikke?

Anonym poster: 7c5b8130730198f6834f92b33c98c6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at særlig småripsa biter på og sammenligner seg med disse- resultatet er ofte misunnelse og dårlig selvtillit. DET er et problem

Anonym poster: b6ea17089d1f6b4c62c1b35127fb5199

Men det er jo også et problem at du (og mange andre her inne) kommenterer hva som er fint og hva som ikke er fint, og at hvis man ser SÅNN ut så ser man litt ut som en heks.

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan starte en tråd som handler om LK? Ser ut som om det er behov for det, så slipper man å blandet han inn i debatten her. En ting om det er de to til sammen man vil kritisere, men omhandler det kun LK hadde det kanskje vært en ide med en egen tråd for han :)

Anonym poster: ec90efa045baab6e7f86e0546fc7a45b

Hvis man leser bloggen så innser man jo at de to er en person så da mener jeg jo nesten at det bør være legitimt å diskutere han i denne tråden. Han gir seg jo ofte ut for å være henne også så dette burde ikke være noe problem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Sant nok, men jeg synes faktisk Caroline er myye finere på film eller på bilder tatt av andre. Det bildet du nevnte var bare et veldig uheldig bilde, tror jeg! Så synes det var en litt unødvendig kommentar, med tanke at Caroline helt sikkert blir å lese den.

Angående kommentaren til LK i kommentarfeltet, så ser jeg ikke hva som var så galt med det? Det er jo akkurat det samme som Kristina Andersen sier til E24.

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

Nei... hun sa vel at hun selvfølgelig skulle rette opp i det og var noe mer ydmyk. Ydmyk har vel aldri ekteparet noensinne vært.

Anonym poster: b6ea17089d1f6b4c62c1b35127fb5199

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for hets og avsporinger. Det er lov til å disutere hennes ektemann så lenge det ikke blir for mye avsporinger og lar derfor innleggene foreløpig stå.

Yvonne (mod)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle dere som "dere har ikke noe liv etc"-latz.

Dette er en av de største grunnene til at jeg synes debatter om bloggere (les: Dronningen av juks) er interessante...

http://e24.no/media/forbrukerombudet-refser-superbloggere/20371570

Hvor mange ganger har de ikke fått beskjed av forbrukerombudet om å skjerpe seg?:) :) :) :)

Anonym poster: 2ef2fbadcc7eeed6c147aaaebc837802

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer mitt mest usaklige innlegg i denne debatten hittil, men var ikke så lett å navigere seg frem til noen saklige svar i denne tråden lenger. Tror helt ærlig at den beste måten å få konstruktiv debatt på, er å fortsette å være saklig selv, og heller bare overse noe av det usaklige plukket som kommer fra enkelte brukere og AB'er. På denne måten blir det også mindre for MOD å stresse med når de rydder.

Fotballfrue lever i en boble ... og den kommer til å sprekke en dag, med mindre hun bruker hele livet sitt på å passe på boblen.

Hun ser bare seg selv og sitt, og aner ikke noe om hvordan det er å ha det vondt. Det har hun selv skrevet.

Hun forstår ikke mennesker som ikke har hennes liv, men det er mange årsaker til at ikke alle kan leve hennes perfekte liv. Hun viser lite forståelse, syns jeg ... det er akkurat som om hun ikke orker problemene til folk? Eller at hun ser ned på folk som ikke gjør alt i rett rekkefølge?

Eller har jeg misforstått helt?

Anonym poster: f77fbab963ce44b75cf2539b36116f88

Nå synes jeg at denne var ganske ekkelt vinklet, men det kan være du har et poeng likevel. Jeg tror ikke hun er ondsinnet de gangene hun ser ut til å kun se sin egen versjon av ting, jeg tror derimot at det kan være vanskelig for henne å relatere seg til problemstillingene, særlig hvis hun selv har uttalt at hun ikke har hatt tøffe tak her i livet. Det med å vise forståelse, tror jeg ofte at er lettest hvis man selv har opplevd ting som gjør at man relaterer seg til synspunkter og følelser andre viser - også i ellers saklige og objektive debatter.

''Eksamen nærmer seg, og han er den flinkeste'' ''i dag smurte jeg frokost kun til mannen''.

Synes hun formulerer seg på en utrolig rar og barnslig måte i innleggene sine. Hvorfor bruke ''mannen'' og ''storesøster''??.

Anonym poster: 40e7f1cf92061c3ba361e557911942a9

Akkurat disse eksemplene forstår jeg meg ikke på. Hva så om hun bruker storesøster? :klo: Det er et ord man har brukt i lange tider, og det forteller oss bare at det er hennes eldre søster, så har man svart på det spørsmålet også. Flisespikkeri. :jolie:

Om man derimot synes at det å formulere seg så "personlig" bidrar til å øke forvirringen rundt "privat person" versus "blogger som driver reklame", så er det en annen sak.

Jo! Blir avslappet av å lese bloggen hennes nå i motsetning til tidligere, da ble jeg bare stresset :) Vet ikke hva det kommer av men jeg håper det fortsetter! :)

Sjekket innom bloggen hennes nå for å sjekke ut denne påstanden... Jeg er faktisk enig. Det virker litt mer variert og litt mindre repetitivt der nå, og det er en hyggelig observasjon, egentlig. Vanligvis synes jeg hun poserer på den samme og litt anspente måten, men nå så også dét litt mer avslappet ut.

^ Jeg er enig i at hun forsvarte seg veldig i den kommentaren. Men hva er det med å pirke på at hun skrev angst for skitt??? Er ikke det helt normalt ordbruk da? Selv om hun ikke har fått diagnosen angst (noe som forsåvidt kan hende at hun har, uten at du vet noe om det). Det er jo helt vanlig å bruke slike ord for å "overdrive" litt når man snakker.

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

Dette er jeg veldig enig i; man bruker gjerne overdrivelser for å understreke poengene sine, og overdrivelser er også en synlig del av ordtak vi bruker for å illustrere ting. At hun svarer på tiltale og utdyper, det synes jeg også at er helt normalt. Da viser man at kritikken var unødvendig og malplassert, og det må hun da få lov til... Informasjon er et bedre forsvar enn krass tilbakemelding, noe hun har benyttet seg av tidligere, så dette er for meg en positiv endring.

Blir spennende å se hvilken kjole hun skal ha på seg i bryllupet imorgen. Etter min mening burde hun tone ned kjolene hun bruker til slike anledninger. Det er ikke hun som er midtpunktet.

Hvilken hensikt FF har, er jeg i utgangspunktet ikke interessert i å spekulere i, men jeg tenker at man gjerne pynter seg for å ære den man feirer. Å være fin og vise at man har brukt tid på å tenke ut hvordan man skal feire noen... er ikke det fint, da? Ser jo at den kan overdrives, men så lenge man følger normer og regler vi har for å ikke overgå bruden, så tenker jeg at dette også kan være en hyggelig gest. I tillegg har hun sikkert fokus på eget antrekk da bloggleserne trolig forventer å få vite hva hun kler seg i, så da er det naturlig å ha fokus på seg selv også i slike sammenhenger... Bryllup er én ting, begravelser er noe annet....... Her er det for øvrig førstnevnte det dreier seg om, så da synes jeg ikke det trenger å være uverdig av henne å fokusere på hvordan hun pynter seg for feiringen av brudeparet.

Har noen sett artikkelen på VG i dag? Forbrukerrådet er dritlei skjult reklame og har sendt brev til 5 bloggere om at de innen 5 juni i år må innrette seg etter norsk lov en gang for alle. FF har også mottatt et slikt brev og lover å innrette seg, som hun i følge seg selv har gjort hver gang hun har fått en irettsettelse.

Merkelig, er det ikke hun som har nektet for all skjult reklame? Hvorfor skulle forbrukerrådet henge seg opp i henne dersom hun fulgte alle regler?

Just sayin..

Anonym poster: 7586045daeac6ecec1230bbddeb1d7c8

Dette synes jeg er fin lesning! Det er på tide at noen tar tak i det, og dette kan presse FF og andre bloggere til å slutte å viske ut skillet mellom "personlig" og "offentlig", noe som tydeligvis har presentert et problem for mange lesere og kritikere.

Hvorfor er de opptatt av at de kanskje ikke har hjemmel til å kreve dette? Er det noe de vil kjempe mot, liksom? Altså, vil de ikke merke reklameinnleggene tydelig? Hvorfor ikke?

Anonym poster: 7c5b8130730198f6834f92b33c98c6c0

Dette reagerte jeg også litt på... Hvorfor forsvarsmodus her? Det er ikke noe galt i å kreve korrekt og tydelig merking av reklame, så jeg lurer på hvorfor de forsvarer seg som om dette presenterer et problem for dem. Eller er det et problem å vise at man ikke er personlig når man faktisk ikke er det?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for et flott innlegg Elanore, jeg er helt enig i alt du skriver! Jeg prøver og prøver å komme frem til de samme poengene som du gjør, uten at noen ser ut til at noen tar det til seg og faktisk tenkerover alt det usakelige og unødvendige som blir sagt i denne tråden.

Angående saken i E24 idag. Kristina Andersen sier selv på instagram at VG/E24 gar gjort en fjer til ti høns, med at det saken egentlig omhandler er at bloggere må starte med å skrive "annonse" på toppen av innlegget, og ikke nederst. Så det er faktisk ingenting mer enn det!

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Ble mye skrivefeil, skal selvfølgelig stå "tenker over", "har" og "fjær" der det er skrevet feil.

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et flott innlegg Elanore, jeg er helt enig i alt du skriver! Jeg prøver og prøver å komme frem til de samme poengene som du gjør, uten at noen ser ut til at noen tar det til seg og faktisk tenkerover alt det usakelige og unødvendige som blir sagt i denne tråden.

Angående saken i E24 idag. Kristina Andersen sier selv på instagram at VG/E24 gar gjort en fjer til ti høns, med at det saken egentlig omhandler er at bloggere må starte med å skrive "annonse" på toppen av innlegget, og ikke nederst. Så det er faktisk ingenting mer enn det!

Anonym poster: b989bf7d53de1c177c0d382dbc0110b3

Men i en rettslig sammenheng så er det faktisk rimelig mye. Annonsen skal være tydelig merket og en annonse er ikke tydelig merket når det står med liten skrift nederst. Ser du forskjellen?

Anonym poster: f69e51098522a57e9904348d5844dc3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lars-Kristian Eriksen Inafor 30 minutter siden

Jeg er daglig leder, styreleder og hovedaksjonær, så jo, jeg har absolutt noe med det å gjøre.

Caroline føler ikke hun har noe å forsvare offentlig. Hennes dialog er med forbrukerombudet, og du kan lese hennes kommentar i artikkelen."

Flott skal det være! Daglig leder, styreleder og hovedaksjonær av... bloggen til Caroline?

Anonym poster: 229d2ca610557514c6b1c7603642c938

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...