Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!

Engel

Anbefalte innlegg

Jeg får beskjed om å spise to wildyam pr. dag sammen med måltidet. I tillegg spiser jeg multivitaminer, e-vitaminer, folat, krom og U name it!

Min kjære spiser sink, e-vitaminer, multivitamin osv.

etter at han fikk vite at spermiene var litt reduserte. Skulle visst om de tablettene hadde noen hensikt.

Men for dere (som kanskje er ganske unge) så ordner det seg vel med tiden.

Jeg er 38 og har ikke all verdens tid.

Gruer meg til bryllupet er over, da vil nok enda flere spørre og forvente..

Lykke til med dere to 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Oi, apriljente, spiser du wildyam hele syklusen?? Hvem har sagt det? Wildyam fungerer som prevansjonsmiddel om det tas før eggløsning, det ble nemlig brukt som det i gamledager, er den beskjeden jeg har fått. Fikk beskjed om at det kunne tas fra dagen etter eggløsning og ca ei uke framover. Det må heller ikke tas når man er gravid, det er skaldelig for fosteret.

5. pp dag 21

Dag 21... På dag 25 senest får jeg utflod hvis jeg ikke er gravid. Det er bare 4 dager til det! Ventetiden er snart over for denne gang! Men jeg er litt redd for at det bare blir å begynne å vente på eggløsningen igjen i stedet. :-( Litt pessimistisk jeg....

Ikke har jeg noe å gjøre på jobb i dag heller. Men nå skal jeg ringe til et par meglere ang et par hus vi har lyst til å kikke på. Uff, dette "kjøpe hus"-prosjektet tar jammen tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 22

Har litt tøyelig, slimaktig gulhvit utflod. Har jeg hatt det tidligere på denne tiden tro? Det er ikke sperm, for vi har ikke hatt sex på flere dager faktisk, vi er litt utslått om dagen.

Har bestemt oss for å ta fri fra jobb på fredag og reise opp på hyta på fjellet. Holder på å støpe fundamenter. Hytta pusses opp og skal bygges på, så det er masse arbeid der. Så bare 1 1/2 dag å holde ut på jobb til jeg tar helg faktisk! Og godt er det, for jeg har ingenting å gjøre! Vet det blir litt i morgen da, memn det er sikkert ikke mer enn at jeg rekker å gjøre det ferdig da. Uff, nå MÅ vi da snart FÅ noen prosjekter, i går mistet vi et jeg skulle ha jobbet med.... Møkkabransje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP :o Hva er det du sier om wild-yam??

Jeg har fått beskjed om å ta to pr . dag (har gjort det noen måneder nå)... av min fotsoneterapeaut som også er utdannet innen naturmedisin... !! Hun da det er viktig å ta iforbindelse med å bli gravid...hmm.

Det skal jeg jammen ta opp med henne i morgen...

Spiste siste boks i går, så da kjøper jeg ingen ny, enn så lenge. :-?

Skal gi deg beskjed om hva svaret blir. Hvem har anbefalt deg å bruke wildyam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 23:

Snart helg for meg! Herlig! Tar fri i morgen og reiser rett på hytta i dag. Spørs om vi får gjort så mye hvis været fortsetter som nå, men det er jo ikke dumt å sitte foran peisen og drikke varm kakao (tenkte først rødvin, men kanskje jeg skal droppe det? Sånn tilfelle jeg er gravid, selv om jeg egentlig ikke tror det...) mens det regner ute..... Romantisk også... Bare synd at hytte vil være full av svigerfamilien min også... :roll:

Jeg kommer vel knapt nok til å tørre å gå på do i hele helga av frykt for å støte på "fetter brun". Gruer meg skikkelig! Håper jeg får så mye å gjøre i helga at jeg "glemmer det".

Har forresten hatt så stor matlyst denne uka. Har spist mye mer enn jeg burde... Til og med ei på jobben spurte meg om jeg hadde en snylter i magen siden jeg spiste så mye... :oops: Kanskje det?? Håper hun har rett, men jeg får meg ikke til å tro det.

Ha ei god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig du har en snylter i magen!! Det hadde vært deg vel fortjent nå!! :P

Håper du får en kjempefin hyttetur! Kos deg masse!

Og fetter brun og tante rød: Hold dere unna Engel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Engel :)

LEnge siden jeg har vært her inne nå.....

Krysser alt jeg har for at det skal komme + i løpet av neste uke!!!!!!

Jeg har ikke vært særlig aktiv på KG om dagen... ganske godt egentlig men jeg kjenner jeg savner girlsa... men det har hjulpet meg litt med å slappe av...

Ferien hjalp litt den også :)

Håper dere får en fantastisk helg og at du kan komme tilbake neste uke med +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Engel, og takk for melding til meg. Nei jeg har ikke somlet meg til å skrive dagbok ennå, kanskje på tide!

Vi snakket om wild yam og i går spurte jeg på helsekostbutikk og min fotsoneterapeaut som er utdannet innen ernæring og kosthold. Ingen av de kunne bekrefte det med at et har vært brukt som gammelt prevensjonsmiddel, for de sa at det blir brukt som "hjelpemiddel" til de som vil bli gravid. Hun nevnte veldig mye om det, og jeg husker dessverre ikke alt men jeg forstod det slik at det er et sammensatt hormonpreparat som ikke gjør noe om man spiser hver dag. Jeg skal prøve et annet preparat nå, som er noe tilsvarende, men med en annen hormonsammensettning. Quinde flexi (eller hva det nå het, får ikke kjøpt i Norge). I tillegg fikk jeg låne en bok som omhandler kvinners hormoner og hvordan kroppen påvirkes fra 30 årene og utover. Spennende lesning, så jeg håper jeg kan få gjenfortelle litt mer tydelig etterhvert som jeg forstår mer av denne kompliserte kvinnekroppen :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 27

:evil: :-x :-( :cry: :grine::sur: :klø:

Hva er det kroppen min holder på med da?? Jeg fikk jo positiv eggløsningstest og hadde alle tegn til eggløsning på dag 15, og da skal jeg jo liksom få mensen i dag. Og så, ingen spotting som jeg pleier, bare bitte litt i går, så vidt synlig. Jeg skulle jo normalt ha spottet masse fra lørdag av allerede! Lutealfasen skal jo liksom være konstant den! Vel, den kan visst variere med en dag da, så da får jeg vel mensen i morgen. Jeg spotter nemlig ikke noe nå heller, men det kommer vel i løpet av dagen. Til gjengjeld har jeg hatt mensmurringer siden lødag, og de er skikkelig vonde!! Pleier da ikke gjøre vondt før den dagen jeg får mensen, dessuten pleier jeg ikke få murringer riktig så lenge før mensen. Forrige syklus merket jeg jo ingenting sånn utenom spotting før mensen var der, først da kom smertene. Jeg blir så irritert!!!!! Og for sikkerhets skyld så tok jeg en test i dag tidlig, men det var ikke den minste antydning til den streken jeg ønsker å se der!! Hvorfor pokker skal det være så vanskelig å bli gravid da???

Nå har jeg bare litt rødaktig, tøyelig utflod, som eggløsningsslim med bitte litt blod i. Har da aldri sett det før? Utfloden nå pleier å være lotionaktig med brunt eller rødt i. Skjønner ingen verdens ting av denne kroppen jeg!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm! Ja, kroppens veier er tydeligvis uransakelig!

Ikke lett å bli klok på.

Utrolig irriterende det der.

Nei, vi får satse på neste pp!

Ha en riktig så fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. pp dag 28

HALLO TANTEN, HAR DU TENKT Å KOMME ELLER?? FOR HVIS DU HAR TENKT DET SÅ FÅR DU JAMMENMEG SE TIL Å FÅ OPP FARTEN HER!!!

:frustrert:

Jeg venter og venter... Hvor blir det av tanta da? :klø:

Lurte eggløsningstestene meg trill rundt eller? Tanta burde jo virkelig vært her nå! Uff, jeg håper ikke den skal begynne med noe tull nå! :o Forrige syklus kom den jo to dager før tiden, men da var eggløsningen tilsvarende mye tidligere også. Jeg skal i hvertfall slutte å skryte av mine regelmessige sykluser! :-(

På de få dråpene med farget utflod som kommer så virker det ikke som om tanta har tenkt å komme i dag heller. Men den kan jo bråbestenne seg da, finne på å komme med brask og bram akkurat mens jeg sitter i stolen hos frisøren i dag eller noe. Var heldigvis smart nok til å ta på mørk bukse i dag, men det blir nok litt flying på do også.

Men det er jo også helt greit om tanta holder seg borte hvis årsaken er at jeg har fått en liten spire i magen... Men testen i går var veldig negativ, så jeg tror ikke det er noe der.

Kjedelig å vente!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det.

Tanta mi kom på besøk i dag tidlig. Etter en syklus på 32 dager!!! :evil:

Deilig å komme i gang med ny syklus.

Men siden hun er i nabolaget, kanskje hun tar en tur innom deg i dag også? Krysse fingrene for det så du kan komme igang med vinnerrunden.

For jeg har veldig gode forhåpninger til denne perioden!

*krysse med fingrene smilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg krysser fingrene for at hun ikke kommer i det hele tatt nemlig. Som sagt - har en veldig god følelse for deg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg tror.... :hoppe: Tihi! :sjarmor: Jeg tror jammenmeg at tanta mi har dratt på ferie jeg! :danse:

Laaaaaang ferie! :hoppe: Må bare se om jeg kan få fram kvitteringen på biletten hennes i morgen tidlig! :wink:

Dubidubiduah!! Dubidei! :danse:

Takk, Shakiravennen! :kose: Og takk igjen for en koselig kveld i går, det må vi gjenta snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!!!

Har det skjedd noe!?

Er kvittering på billetten= testing?

I så fall, masse lykke til i morgen! Jeg krysser fingrene mine for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var veldig koselig og vi må ikke la det gå så lenge til neste gang. Neste uke får vi se Den lille ungkaren............ha ha ha ha ha ha NOT!

Jeg skal sende deg alle de blå vibbene jeg klarer.....jeg og lille Emma hihihihi for det MÅ JO BARE BLI JENTE skal vifte blått til deg så Thea får ut fingern..ha ha ha ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Takker for all hjelp, Shakira, både fra deg og Emma!

Ja, det bare MÅ ha skjedd noe her! Tanta kommer aldri, ikke engang spottinga ligner det den pleier, den ligner derimot på den andre har hatt når de var gravide (tøyelig med bittelitt blod i), og mensmurringene har fosvunnet også. Og jeg har hatt 2-3 kvalmebølger i dag, og dette er virkelig ikke innbilning!!

Jeg tester på nytt i morgen tidlig, kryss fingrene jenter!! :-) I går var jeg jo bare 12 dpo, jeg har kort lutealfase. I morgen er jeg 14 dpo, dessuten skal jeg teste med QR som skal være mer sensitiv enn CB, så jeg har stor tro på at den er positiv i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...